ihana chihu

touholiini

Olen jo vanha (seuraavaksi 70 vuotta), pyörinyt koiramaailmassa n. 60 vuotta, mutta yhä olen kiinnostunut koirista. Pitkän matkani päätteeksi hankin chihun. Se yllätti minut täysin luonteeltaan. Se on yksi ihanimmista koirista, mitä tiedän, Viisas. älykäs luonne kuin bullmastifilla, eli sillä on voimakas suojeluvietti, mutta se on kaikkiaan kiltti, tottelevainen, ei hauku kun silloin tällöin Sillä on vahva itsetunto. eikä se pelkää mitään. En olisi kuvitella, että chihu on niin älykäs

26

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annamunkaikkikestaa

      Yrittääkö minelan/touholiini esittää herttaista mummelia? Onko kasvojenkiillotuksen tarvetta?

      • naamaumpeenääliö

        Mikäs tarve sinulla on olla kusipäinen nettikiusaaja? Mitä iloa sinä saat toisen panettelusta - ja kätevästi vielä nimimerkin takaa?


      • minelan
        naamaumpeenääliö kirjoitti:

        Mikäs tarve sinulla on olla kusipäinen nettikiusaaja? Mitä iloa sinä saat toisen panettelusta - ja kätevästi vielä nimimerkin takaa?

        Mikset sinä kirjoita omalla nimelläsi, typerä räksyttävä pelkurirakki.


      • Chihulover

        Mitä täällä tapahtuu? Menkää muualle törkkimään toisianne!


    • minelan

      Onko mielestänne oikein, että suullinen sopimus on yhtä kirjallisen sopimuksen kanssa.

      • MitäKummaa

        "Onko mielestänne oikein, että suullinen sopimus on yhtä kirjallisen sopimuksen kanssa."

        Sopimus on sopimus, ei kai se muoto asiaan vaikuta. Vai mikö tuossa mahtoi olla taustalla?


    • MoroVajakki

      Kivaa, että koira on mielestäsi älykäs. Voihan se olla, sinuun verrattuna. Chicu on rotta, eikä koira.

      • Eemeli-chihu

        No johan on täysin idioottimaisia kommentteja joiltakin ??!! Chihuahua on fiksu koira! Ja onko tämä "mummeli" jostain erityisestä syystä teidän hampaissanne? Minulla oli chihu, ihana poika, joka valitettavasti jouduttiin nukuttamaan 11 vuoden iässä sappiperitoniitin takia. Chihu on Koira, ei mikään sohvalla makaava koriste. Joka päivä käytiin pitkällä lenkillä. Toki kovilla pakkasilla oli lenkkeiltävä omalla pihalla.
        Chihuahua-rotuinen koirani piti lapsista ja kissoistani. Se oli iloinen ja osallistui kaikkeen kotielämään. Se ei haukkunut turhaan. Se oli rakas perheenjäsen.


      • Touholiini
        Eemeli-chihu kirjoitti:

        No johan on täysin idioottimaisia kommentteja joiltakin ??!! Chihuahua on fiksu koira! Ja onko tämä "mummeli" jostain erityisestä syystä teidän hampaissanne? Minulla oli chihu, ihana poika, joka valitettavasti jouduttiin nukuttamaan 11 vuoden iässä sappiperitoniitin takia. Chihu on Koira, ei mikään sohvalla makaava koriste. Joka päivä käytiin pitkällä lenkillä. Toki kovilla pakkasilla oli lenkkeiltävä omalla pihalla.
        Chihuahua-rotuinen koirani piti lapsista ja kissoistani. Se oli iloinen ja osallistui kaikkeen kotielämään. Se ei haukkunut turhaan. Se oli rakas perheenjäsen.

        Eemeli-Chihu
        minulla on vasta ensimmäinen chihua, Touho, mutta olen täysin höyrähtänyt siitä. Chihua on aivan muuta, kuin ihmiset luulee, Minä kutsun sitä mastiffiksi, koska se itse luulee olevansa sen kokoinen.
        Touho on reipas ja iloinen koira. Ottaisin toisenkin chihun, mtta en usko, että saisin toisen yhtä terveen ja ihanan koiran. Tämä perustuu niihin kokenuksiin, joista saa lukea esim. suomi24 palstoilta.Rakastan touhoa mielettömästi.


      • Pulmu-Päivikki

        Hei: eläinoppi on sulla hakusessa. Kyllä huomaa, ettet tunne rotua lainkaan. Mulla 8-vuotias chihu. Ei hauku, ei rähjää, on todella viisas ja sosiaalinen. Rakastaa hellyyttä ja läheisyyttä. Huonolla kelillä ulkoilu on puoli minuutta, että just pystyy pissaamaan. Ja äkkiä takaisin kotiin. Eka koira ja todella helppo. Ja ihana. Siis maailman ehdottomasti paras koira!
        Turha kirjoittaa tähän ikäviä kommentteja. Niistä huomaa kuinka kurja elämä kirjoittajalla on. Ahdistukseen on lääkettä: suosittelen keljuilijoille kallonkutistajaa. Vaikka tosiasiahan on, ettei nekään ihmeisiin pysty. Siis luonnevikoihin ei auta kuin kaksi metriä multää.


      • minelan
        Pulmu-Päivikki kirjoitti:

        Hei: eläinoppi on sulla hakusessa. Kyllä huomaa, ettet tunne rotua lainkaan. Mulla 8-vuotias chihu. Ei hauku, ei rähjää, on todella viisas ja sosiaalinen. Rakastaa hellyyttä ja läheisyyttä. Huonolla kelillä ulkoilu on puoli minuutta, että just pystyy pissaamaan. Ja äkkiä takaisin kotiin. Eka koira ja todella helppo. Ja ihana. Siis maailman ehdottomasti paras koira!
        Turha kirjoittaa tähän ikäviä kommentteja. Niistä huomaa kuinka kurja elämä kirjoittajalla on. Ahdistukseen on lääkettä: suosittelen keljuilijoille kallonkutistajaa. Vaikka tosiasiahan on, ettei nekään ihmeisiin pysty. Siis luonnevikoihin ei auta kuin kaksi metriä multää.

        pulmu-päivikki

        Voitko hieman tarkentaa, mistä kirjoitat. En ymmärtänyt mitään.


      • minelan
        Pulmu-Päivikki kirjoitti:

        Hei: eläinoppi on sulla hakusessa. Kyllä huomaa, ettet tunne rotua lainkaan. Mulla 8-vuotias chihu. Ei hauku, ei rähjää, on todella viisas ja sosiaalinen. Rakastaa hellyyttä ja läheisyyttä. Huonolla kelillä ulkoilu on puoli minuutta, että just pystyy pissaamaan. Ja äkkiä takaisin kotiin. Eka koira ja todella helppo. Ja ihana. Siis maailman ehdottomasti paras koira!
        Turha kirjoittaa tähän ikäviä kommentteja. Niistä huomaa kuinka kurja elämä kirjoittajalla on. Ahdistukseen on lääkettä: suosittelen keljuilijoille kallonkutistajaa. Vaikka tosiasiahan on, ettei nekään ihmeisiin pysty. Siis luonnevikoihin ei auta kuin kaksi metriä multää.

        Pulmu-Päivikki

        Tarkentaisitko hieman kirjoitustasi. En ymmärtänyt siitä mitään


      • minelan
        Eemeli-chihu kirjoitti:

        No johan on täysin idioottimaisia kommentteja joiltakin ??!! Chihuahua on fiksu koira! Ja onko tämä "mummeli" jostain erityisestä syystä teidän hampaissanne? Minulla oli chihu, ihana poika, joka valitettavasti jouduttiin nukuttamaan 11 vuoden iässä sappiperitoniitin takia. Chihu on Koira, ei mikään sohvalla makaava koriste. Joka päivä käytiin pitkällä lenkillä. Toki kovilla pakkasilla oli lenkkeiltävä omalla pihalla.
        Chihuahua-rotuinen koirani piti lapsista ja kissoistani. Se oli iloinen ja osallistui kaikkeen kotielämään. Se ei haukkunut turhaan. Se oli rakas perheenjäsen.

        Cihuahan hankkiminen hyvältä kasvattajalta on vaikea tunnistaakin eriittoinen, joka ei pelkää mitään eikä ketään. on älykäs, viisas rohkea ja omanarvonsa tuntevaas.
        Vahinko, ttä niitä tuodaan hlvan hinnan tia Virosta Suomeen tuodaan niin paljon koiria Virosta, joista osa kantaa tappavia tauteja tullessaan
        .
        Minäkin tunnen myötätuntoa näitä koiria kohtaan.
        Kävin jopa kerran varjupaikissa, joka on paikallinen löytöeläintalo. Siellä minua puri kaukaasianpaimenkoira tai oikeasti raateli vietiin minut vietiin ambulanssilla sairaalan. Pahimmat haavat ommeltiin. ilman nukutusta.Sattui todella,.kauheaa kun paksu neula työnnetän ihon läpi arasta kohdasta Iltapäivälehdistö halusi haastatella minua, mutta en suostunut siihen. koiraa en syytä, sehän oli laumanbvartija ja hoiti vain tehtäväänsä, mutta Varjupaikin henilökunta olisi voinut varoittaa siitä, että koira on vaarallinen .


    • zxzcc

      Hauskaa seurattavaa minealan avaaman ketjun jatkoa, kun ketjussa keskustelee mineala eri nimimerkein itsensä kanssa.

      Ennen koiralta kusi loppuu, kun touholiiniltä uudet niket.

    • viivula

      Minäkin olen 70-kymppinen mummeli. Meidän viimeisin koira oli chihu, joka sairastui imusolmukeyöpään ja täytyi valitettavasti nukuttaa vko sitten. Ärhäkkäitä haukkujiakin chihuista löytyy, kertoi eläinlääkäri. Meillä oli tosi kiltti ja erittäin viisas. Pikkumurunen olis täyttänyt 17.12 5 v. Jäi hirveä ikävä. Oli niin kiva koira. Luki ajatuksetkin.

      • touholiini

        No niin meilläkin Touho(chihu) lukee ajatukseni ja käyttäytyy,kuin herrasmies


    • vaanmistajanmielipide

      Jokaisen koiran omistajan mielestä hänen oma koiransa on viisas, mitä sillä sitten tatkoittavatkaan.Vaikka vieraat näkevät koirassa huonoja, typeriäkin käytöstapoja.Jotkut väittää pikkukoiran olevan älykäs, jotkut suurten palvelusrotuisten,minusta älykäs koira ei raivoa ohikulkijoille, yritä vahongoittaa heitä tai virtsaa sisälle.Jos koira on viisas, sen pitäisi käyttäytyä niin hyvin, etteivät omistajat laita sitä kiertoon,tai lopetuta vaarallisena.
      Joidenkin mielestä koira on viisas, vaikka se ei osaisi alkeellisintakaan käskyä, istuikin vasta viidennen käskyn jäkeen...
      Miten mitataan koiran viisaus/älykkyys?
      Tottelevaisuudella, ongelmienratkaisukyvyllä vai sillä että koira toimii ja käyttäytyy hyvin kaikissa tilanteissa ilman käskyjä?

      • saappaanemäntä

        Omasta mielestäni koirani on kaikkea muuta kuin viisas, se on tyhmä kuin saapas :'D. Kiltti se on kuin mikä, koskaan ei ole elämänsä aikana räyhännyt yhtään kenellekään ja nätisti kulkee hihnassa vaikka tulisi miten huonosti käyttäytyvä rähjä vastaan. Ei kerjää pöydässä, on sisäsiisti. Ei hauku yksin ollessa eikä tuhoa paikkoja. Mieheni kerran lenkillä liukastui jäällä sen päälle eikä koira näyttänyt hänelle hampaan hammasta vaikka älähti kun varmasti sattui. Mutta on silti mielestäni ihan saapas, ja siitä onkin muodostunut yksi sen monesta lempinimestä.
        Ikää sillä on jo 13 vuotta, rotuja voi vaan arvailla, emässä oli lapukkaa muut rodut onkin sitten hämärän piilossa.


      • saapulainen
        saappaanemäntä kirjoitti:

        Omasta mielestäni koirani on kaikkea muuta kuin viisas, se on tyhmä kuin saapas :'D. Kiltti se on kuin mikä, koskaan ei ole elämänsä aikana räyhännyt yhtään kenellekään ja nätisti kulkee hihnassa vaikka tulisi miten huonosti käyttäytyvä rähjä vastaan. Ei kerjää pöydässä, on sisäsiisti. Ei hauku yksin ollessa eikä tuhoa paikkoja. Mieheni kerran lenkillä liukastui jäällä sen päälle eikä koira näyttänyt hänelle hampaan hammasta vaikka älähti kun varmasti sattui. Mutta on silti mielestäni ihan saapas, ja siitä onkin muodostunut yksi sen monesta lempinimestä.
        Ikää sillä on jo 13 vuotta, rotuja voi vaan arvailla, emässä oli lapukkaa muut rodut onkin sitten hämärän piilossa.

        saapas

        Kuinka voit kirjoittaa koirastasi noin rumasti. Taidatat itse olla älykääpiö.


      • saappaanemäntä

        En mielestäni kirjoittanut ollenkaan rumasti, oletpa törkeä ihminen. Rakastan koiraani enkä voisi kuvitella millaista elämäni olisi ilman sitä. Kaikkea ei pidä ottaa niin tosikkona tiesitkös, rakkaalla lapsella on usein monta lempinimeäkin. Mutta kukin tyylillään kai.
        Koiran oikea nimi on Sara.


    • minelan

      Minusta tottelevaisuus ja viisaus koirassa on kaksi eri asiaa, käskyjen totteleminen, joka on opittua tai viisaus todella pistää koiran ajattelemaan
      Tyhmä koira tekee kaiken minkä omista on sille opettanut, eikä kyseenalaista käskyjä kyseenalaistamista niihin käskyihin, jotka siitä ei ole sille hyötyä se,jättää kuulematta.

      • TyhmiäOvat

        "Minusta tottelevaisuus ja viisaus koirassa on kaksi eri asiaa, käskyjen totteleminen, joka on opittua tai viisaus todella pistää koiran ajattelemaan"

        Koira on tosiaan aika tyhmä eläin. Kissakin lienee vähän älykkäämpi ja esimerkiksi harakka pesee sekä kissat että koirat aivan mennen tullen.


    • TOUHOLIINI

      Viisas koira harkitsee ensin kannattaako totella. MITÄ HYÄÖTYÄ SIITÄ ON MINULLE.

      Minä ainakin pidän koirista, jolla on omaa tahtoa, aina ei mennä omistajan mieliksi. Sekä kk-mäyräkoira ja chiuhat ovat sellaisia ja siksi RAKASTANKIN NIITÄ.

    • Jghd

      Chihuahuat pitää kouluttaa, kuten muutkin koirat. Remmirähjääjät ovat lähes poikkeuksetta jätetty kouluttamatta, kun se on niin pieni ja muiden vääristyneiden ajatusmallien takia.
      Kaikenkaikkiaan kerrassaan mahtava rotu on kyseessä.

      • Ninomono

        Minulla on remmirähjääjä. Koirakoulussa käyty mutta eipä toimi. Toki häpeän silmät päästäni välillä mutta toisinaan taas koiruli ei sano mitään vaikka koira tien toisella puolen. Anteeksi jo etukäteen jos vastaan tullaan.


    • Chichichi

      Meidän remmirähjääjä-Chihu hyväksyy 3 koiraa ystäväkseen. Muut saavat haukut. Tottelee kyllä muuten ihan hyvin. Meillä ei ollut lähistöllä muita koiria joten sosiaalistaminen jäi vaiheeseen. Joten anteeksi jo etukäteen kaikille joille koirani rähjää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe