Marsuni on nyt muutaman päivän aivastellut aika usein ja sillä on nenä vähän kostea. Luin eläinkirjasta että aivastelua olisi hengitystietulehduksessa. Muita oireita oli yskiminen,ruokahaluttomuus,joskus rahiseva hengitys.... Mitään muita näitä oireita en ole marsullani huomannut. Miltä marsun yskiminen kuullostaa? Erottaako sitä aivastuksesta? Entä kuuluisko toi rahiseva hengitys ihan selvästi?
Mistä marsu voi ruveta aivastelemaan?
Kiitoksia oikein paljon vastanneille!=)
Käyn vielä eläinkaupastakin kysymäs ja jos tarve niin soitan eläinlääkärille!
marsun aivastelu?? Help!!
5
1723
Vastaukset
- yx vaan
marsut voivat aivastella niin kuin ihmisetkin esim. pölystä..marsut ovat herkkiä vedolle joten se on voinut myös vilustua...tarkista häkin viereltä vetääkö mistään...pikaista paranemista marsullesi!! =)
- Pörri
Kiitoksia sinulle. :)
- mä
marsu pikaisesti eläinlääkäriin, toi kuulostaa todella hengitystien tulehdukselta, oma marsuni menehtyi siihen.. en halua säikäyttää mutta pienellä eläimelle nuha on vaarallinen, ja etenkin marsuille!!
- Hanna
mä kirjoitti:
marsu pikaisesti eläinlääkäriin, toi kuulostaa todella hengitystien tulehdukselta, oma marsuni menehtyi siihen.. en halua säikäyttää mutta pienellä eläimelle nuha on vaarallinen, ja etenkin marsuille!!
Nenän kosteus ja jatkuva aivastelu kyllä viittaa nuhaan. Ensiapuna kannattaa marsun vilustumiseen käyttää 10 tippaa Ecinaforsea (yrttiuute, luontaistuotekaupoista ja apteekeista) ja pikkurillin kynnen kokoinen palanen Beroccaa pienehköön määrään juomavettä. Vesimäärä tosiaan pitää olla vähäinen että marsu varmasti juo sen lyhyehkössä (alle päivän) ajassa. Tänä aikana ei kasviksia että se vesi tulee juotua :)
Näillä vitamiineilla vilustumiset on kahdella marsullani säikytetty pikaisesti pois :)
- Lasse
En olisi itse niin huolissani marsun aivastelusta.
Oma marsupoikani pärskähtelee tuon tuosta, enimmillään
tosin vain pari kertaa päivässä. Aivasteluun tuntuu suuresti
vaikuttavan purujen ja heinän laatu. Sen kyllä huomaa omassakin
hengityksessä, milloin purut ovat hyviä ja milloin ne ärsyttävät
hengitysteitä. Lisäksi pojalla on tapana nuuskiskella puruja ja työntää
päänsä heinäkasaan jolloin sen on pakko päästää pari pärskähdystä! :-)
Vein pojun aikoinani lääkäriin tarkistukseen koska olin itsekin
huolissani noista aivasteluista. Lääkäri kuitenkin sanoi, että
keuhkojen rahinan kuulee sitten aivan selvästi ilman erityisiä
laitteita, kun keuhkoissa on jotain vikaa.Lisäksi noista
aivasteluista on turha huolestua liikaa niin kauan
kuin marsu on pirteä, iloinen ja syö kunnolla. Vuotava
nenä on kyllä toisaalta jo jonkinlainen merkki siitä, että
marsua kannattaa tarkkailla!
Keväisiä terveisiä marsuillesi ja iloista voikukanlehtien odottamista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354393- 553015
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462918- 302703
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3402651Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82605- 382279
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542035Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461693- 21683