Tervehdys ! luin tuossa aiemmin illalla Suomi 100 vuotta tervehdyksen täällä koko kuljetusalalle.
Jostain syystä ylläpito poisti koko jutun vaikka se oli positiivinen ja kannustava eikä sisältänyt mitään epäasiallista puhetta. Kyseinen kirjoittaja toivotti koko kuljetusalalle ja Suomelle onnea.
Suomalainen rahtari pärjää aina. Mitä pahaa siinä voisi olla? Kerrottiin vain kuinka Suomi on noussut Savupirtti ajoista nykyiseen kukoistukseen jossa me olemme monessa mielessä maailman kärkimaa kun mitataan osaamista ja tietotaitoa. Lisäksi kannustettiin suomalaista kuljettajaa olemaan ylpeä osaamisestaan joka on huippuluokkaa.,Minä tytön tyllerö ajelen täysperäyhdistelmällä tuolla teillä ja turuilla ympäri Suomenmaan ja olen ylpeä osaamisestani.
Siis olkaamme kaikki ylpeitä työstämme kuljetusalla. Kommentoikaa!
kuljetusala ja 100 vuotias Suomi
4
455
Vastaukset
- HalmeenPappa
Hyvä Minna. Itsekin ehdin lukea jutun ennen kuin se poistettiin. Olisikohan syy ollut se,että siinä käytiin lävitse historiaa ,mutta ilmaan ei heitetty mitään kysymystä. Ilmeisesti pitäisi olla aina jokin kysymys muille lukijoille jotta viesti saa jäädä. Todellakaan mitään sopimatonta viestissä ei ollut. Alkuperäisen jutun pohjalta totta tosiaan ajat ovat muuttuneet siitä 1917 vuodesta tähän päivään. Alkuaikoina hevosilla ja sitten ensimmäisillä kuorma-autoilla.Vielä 1950-luvulla oli menopelit melkoisen ankeita ja tehottomia.Sodan jälkeisiä raaskuja. Vieläpä 1970-luvun lopulla jakeluautot olivat hyvin karuja menopelejä. Ohjaamon sisätilat peltiä ja katossa reikäpahvia.
Myös sisämelu oli päätä huimaavaa. Itse aloitin urani MB-913 vm 77.Todellinen ikiliikkuja,mutta jarrut olivat heikot. Nestetoimiset ja ilmatehosteiset yhdellä painesäiliöllä. Hieman pisempi jarrutus isolla kuormalla ja jarrut hävisivät totaalisesti. Monenmonta risteystä meni pitkäksi tuolloin.Myös nuo legendaariset Bedford kuorma-autot jolla Suomi rakennettiin nykyiseen loistoon. Kuskin jalat myös jäätyivät kun polkimet tulivat lattiasta lävitse ja kylmäilma virtasi läpiviennistä suoraan housun lahkeista sääriin ja polviin. Muutenkin kyseisessä autossa istuttiin kuin näyteikkunassa niin alas tuulilasi tuli,että melkein polvet näkyivät ulos.
Jos kuljettajan työn arvostuksesta halutaan puhua niin 1970-luvulla kuljettajaa verrattiin herkästi raksan apumieheen tai ojan kaivajaan. Palkat olivat myös sen mukaiset eli surkeat.
Nykyisin asiat on paljon paremmin.Tietysti voisi olla vielä paremmin,mutta kuitenkin. Autot on hienoja suurin osa kuorma-autoista voittaa keskiverto henkilöauton ajomukavuudessa. Kuljettajan työn arvostus on kehittynyt vuosi vuodelta kun osaamisen vaatimustaso on kasvanut. Nykyajan kuljettaja on moniosaaja. Myös koulutuksella ja ammattipätevyysasioilla on merkitystä. Joku kuljettaja voi vähätellä koulutusta,mutta ainakin muiden ihmisten silmissä ammatin arvostus nousee vuosi vuodelta.Nykymaailmassa kun koulutus on avainsana menestykseen. Kuten tuossa Minna edellisessä kirjoituksessa sanoi. Kaikki kuljettajat ollaan ylpeitä 100 vuotiaasta Suomesta ja
ollaan ylpeitä omasta ammatistamme. Olemme sen ansainneet.- KuinElokuvissa
Tässä viestiketjussa on se hyvä puoli,että vakio kommentoija Bussissa ei voi osallistua keskusteluun kun hän ei ole edes syntynyt tuona aikana. Hyvä juttu todentotta.
Jos hän osallistuu niin viranomaiset kuskaa taas jälleen kerran Turun psykiatriseen päivystykseen.
Kas kummaa ei voi olla mielipidettä asioista jotka on tapahtunut ennen syntymää. Silloin korkeintaan isäsi silmäkulmassa oli jotain vipinää ja äitisi oli kauhusta kankea.Lopputuloksen me kaikki jo tiedämme.
- LeksaVahdosta
Tämä viimeinen kommentti oli paras. Se kuvaa parhaiten tätä meidän vakio kommentoijaa.
Varsinkin nuo viimeiset sanat. Onnea 100 vuotias Suomi !- LaatuOhjelmat
Ihan pakko oli laittaa kommenttia tänne. katsoin juuri Youtubelta :Perjantai dokkari:this is Finland. Ylen tuotantoa. Pohjois-Amerikassa on kylä nimeltä Finland 197 asukasta ja on vanhempi kuin Suomi 122 vuotta. Jotta nyt pysytään kuljetusalalla niin dokumentissa vilistää tukkirekat. Ja niin perus meininki. Ihmiset kuin Iisalmesta ja kalja maistuu kapakanpitäjän mielestä hyvin näille Finlandialaisille. Siellä vietetään Pyhän Urhon päivää ,mutta kapakanpitäjällä ei ollut mitään tietoa Kekkosesta. Luterilainen kirkkokin löytyy joka on valmis vihkimään myös homo parit jos sellainen vain jostain löytyisi. Kaikki te jotka olette kyllästyneet Youtuben höpön höpön humppaan niin katsokaa ihmeessä jos jäi televisiosta näkemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911525
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1711220En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1041070Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll15957- 83885
- 66803
Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?40777Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K60744Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli289743Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107738