Moro! Olen 13-vuotias tänä syksynä täyttänyt poika. Mua huolestuttaa kasvanko kunnolla. Oon tällä hetkellä 153cm ja 43kg. Äiteeni on 170cm ja isä 182cm. Olen polttanut tupakkia kohta vuoden n. 2 askia viikossa joskus vähemmän. Sähkötupakkaa on tullut hieman enemmän vedeltyä ja nuuskaakin on tullut hieman käytettyä. Olen juonut kunnolla ehkä 3 kertaa elämässäni tänä vuonna. Lyhyitä palli karvoja on mutta mustia kuitenkin. Kysymykseni on että kasvanko vielä, koska kasvan, paljonko kasvan ja voiko sitä nopeuttaa? Järkeviä vastauksii sillä tää huolestuttaa mua oikeesti.
13-vuotiaan kasvu
5
352
Vastaukset
Kasvuennustetta on vaikea sanoa. Todennäköisesti kasvat jonnekin isäsi ja äitisi pituuden välille siis lähelle 180cm. Painosi on aika alhaalla joten siihen kannattaa kiinnittää huomiota. Pituuskasvuun et voi itse vaikuttaa millään tavoin. Murrosikäsi on vasta alkuvaiheessa joten kasvupyrähdys on vielä edessä.
Tupakointi on erittäin hankala juttu varsinkin noin runsas tupakointi. Se ei todellakaan ole terveellistä sydämelle, verenkierrolle eikä keuhkoille. Juominen on ihan ok jos ei vedä umpilännejä joka kerran eli pystyy ottamaan kohtuullisesti.- liisanpoika
Älä nuori mies huolehdi, kaikki tapahtuu ajallaan. Minunkin poikani kasvoivat loppu mitat vasta armeijassa, eli 20 vuotiaina. Huolehdit että syöt ja liikut sopivasti, niin huomaat kohta olevasi simppeli mies.
- MurkunIsä
Millainen terveysalan ihminen menee sanomaan, että 13-vuotiaan juomine on ok???
Olet häpeäksi ammattikunnallesi! - Anonyymi
Ei se juominen edes vähäinen ole ok minkään ikäisenä. Jokainen pisara alkoholia on myrkkyä. Eritoten kehitys- ja kasvuiässä se on haitallista aivoille.
- TopiasvittuAP
Kiitos vastauksista, helpotti stressiä oikeesti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki1903471Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen102850Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from1132634Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä612468Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276942381Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman92105Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling411860Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.41829Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki
Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue341667- 901541