Matkavinkkejä

Lomallelompsis

Olen lähdössä ensimmäisen kerran Filippiineille, Tammikuussa 2018.
Kertokaa kokeneemmat vinkkejä hinta/laatu sopivista hotelleista ja nähtävyyksistä Cebun alueella.
Olen keski-ikäinen mies..joten hauskanpitoa ja kulttuuria saisi olla sopivasti.
Olen matkustellut muutamassa kohteessa Aasiassa aikaisemmin, joten hieman kokemusta löytyy, mutta Filippiinit on kirjoittamaton sivu.
Kiitokset vastauksistanne etukäteen

6

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikenlaista.tarjontaa
      • ElNido

        Olen käynyt Filippiineillä useita kertoja. Mikäli haluat oppaan liity MeetMy Filipina sivustolle. Varmoja vastauksia kaikenikäisille. Kiva reissata paikallisen oppaan seurassa eri saarille. Halutessasi tytöt tulevat holellillesi tai kentälle vastaa. Fiksuja ystävällisiä ihmisiä. Lämmintä on, edullinen hintataso upeita maisemia. Kokemukseni ovat yksinomaan positiivisia, toisaalta köyhyyttäkin on suttaisia katuja. Itse lähden 28.12. ja uusivuosi Manilassa Rizal parkissa ja sitten Leytelle ym.


    • tapsu1955

      Olen samaa mieltä, hommaa paikallinen opas, on tyytyväinen kun maksat ruoat ja muut kulut ja annat vähän taskurahaa. Kun hän huomaa, että olet tolkun mies, on taivas auki. (Pitää sinua kuin isona nallekarhuna, jota on kiva hoitaa) ;O)
      Voisit käydä alkuun Boholilla, joko lautalla tai lentämällä Tagbilaraniin, Cebu pasific illa on halpoja lentoja. Boholilta pääsee alas Camotes saarille, siis pohjois-Mindanaolle.
      Helppo on mennä bussilla tai taksilla pohjois Cebuun, siellä ovat ihanaiset Bantalayan ja Malapasqua saaret. Taksi 1500 php, noin 30 €
      Olen käyttänyt monta kertaa halpaa Cesario-hotellia, joka melkein näkyy lentokentälle. (Bellavista-hotellin sisarhotelli)
      Boholilta voisit jatkaa itään Leytelle lautalla, vaikkapa Taclobaniin.
      Ihanainen pieni saari on myös Siargio Island, jonne on suora lento Cebusta.
      Siargio Islannilla voi mennä kalaan pasificille, vuokraa skootteri ja tutustu saareen.
      Itse Cebun kaupunki on meluisa ja pölyisä kaupunki.
      Muista pyytää "meter on", kun ajat taksilla.
      Hyvää matkaa!

      • Finipino

        Tätä nyt on ihan pakko kommentoida.. :) Paikallinen opas on yleensä kyllä saatavissa ja ovat nuoria turistioppaiksi opiskelevia nuoria joitten koulutukseen kuuluu ihan palkatta opastaa museoissa ja erilaisissa nähtävyyksissä. Kannattaa kyllä antaa muutakin rahanarvoista kuin "taskurahaa" ja kuluja. Filippiiniläisen päiväpalkka on n. 300-350 pesoa eli n. 5:50-6:00€. Itse maksoimme Cebun Subgo museon oppaalle, joka tosi hienosti opasti meitä koko kierroksen erittäin miellyttävästi ja asiantuntevasti. Sitten Bohoöille voi lentää suoraan muttei siellä ole kans.välistä lentokenttää. Niitä ovat NAIA ( Ninoy Aquino International Airport Manilassa, Mactan International Cebussa ja Davao Etelä Mindanaolla. Camotes Islands jotka käsittävät 4 eri saarta sijaitsevat kyllä Visayasilla Cebun provinssissa Pohjoiseen päin kuten Bantayan ja Malapasquakin. Ei todellakaan Mindanaolla vaan päinvastaiseen suuntaan ... Camotesilla vuodesta 2007 reissanneena vaimoni synnyinsaarella voin kyllä ehdottomasti suositella yhtä Filippiinien aidointa ja hienointa aluetta jonne helppo päästä joko laivalla Mactanilta 1.15 tunnin merimatkalla, Mandaue Satama ( Pier ) 1 :stä tai sitten ylempää Cebun saarta Danaosta autolautalla. Itse Cebua en ole kokenut meluisana ja pölyisenä kun paikalliseen menoon tottuu. Tosin meillä on "koti kakkonen" Mactanin puolella mutta myös usein reissaamme sukulaisissa Minglanillassa jossa mereltä puhaltavat tuulet vilvoittavat ylhäällä mäellä kuten Toledon lähellä General Climacossakin jonne on aivan upea vuoristotie.


    • Lomallelompsis

      Reissu tuli tehtyä. Kiitos kaikille vinkeistä. Hieno reissu. Ei sattunut isompia kommelluksia, ja sain ystäviä, joita saatan mennä tulevaisuudessa tapaamaan uudestaan.

      • Finipino

        Hienoa!!! Parhainta antia saarilla onkin juuri maailman ystävällisimmät ihmiset, joiden sydämelli, jonka löysin Camotesilta ja elelemme "kahden maan kansalaisina"!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe