Onko täysin laillista

HomeestaKärsivä

vuokrata homeasuntoja? Omistaja varmasti tietää sisäilmaongelmista ja hajuista, mutta silti vuokraa asuntojaan jatkuvasti.

8

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitostiedosta

      Missä sellaisia asuntoja vuokrataan että tietää varoa.

    • Miten vuokranantaja, joka ei koskaan ole asunnossa asunut ja käy siellä muutaman minuutin kerrallaan esittelemässä tai tarkistamassa asunnon kunnon vuokralaisen vaihtuessa voisi tietää mistään sisäilmaongelmista?

      • HomeestaKärsivä

        Siitä kun omistaa koko kiinteistön ja käy vuokralaisten vaihtuessa maalaamassa enimmät homeet piiloon ja toimii muutenkin itse kiinteistönhoitajana. Itse kertoi muuttaessamme ja kylppärin katossa näkyvistä mustista läiskistä kysyessämme, että on ollut kattovuoto joskus ja on muka korjattukin. Harmitteli vain ettei ollut ehtinyt maalata kun muutimme heti seuraavana päivänä edellisen asukkaan lähdön jälkeen.
        Naapureitamme jututtaessani myöskin he ovat huomanneet ummehtuneen hajua, eräälle asukkaalle oli vuokraisäntä laittanut tuulikaapin lattiaan laminaatin kun asukas oli valittanut ummehtuneesta hajusta. Meidänkin tuulikaappi lemahtaa kotiin tullessa, samoin makuuhuoneessa karmiva myrkynomainen löyhkä, luulin sitä ensin mattoliiman hajuksi, eipä taida olla. Sokeritoukkien valtaama oli tämä asunto, mutta siihen vuokraisäntä toi myrkyt, myrkytimme itse useamman viikon ajan ja pitkään pysyivätkin piilossa, nyt taas silloin tällöin niihinkin törmää. Eihän nekään häviä kokonaan ellei kaikkia asuntoja myrkytetä kerralla. No niille ainakin on syötävää näissä asunnoissa, homettakin kun syövät.
        Hälytyskellot kilisivät heti muuttopäivänä kun edellinen asukas oli jättänyt Wunderbaumeja jokaiseen ovenripaan roikkumaan, olipa makuuhuoneen tuuletusikkunan takanakin yksi, siis ulkopuolella. Silmiä kirvelee ja vetistää joka aamu ja nivelet kipuilee, raajojen puutumistakin on ilmennyt, päänsärkyjä. Muualla yöpyessä ei tietoakaan silmien kirvelystä. Tässä taloudellisessa tilanteessa vaan ei ole valinnanvaraa, eli joudutaan tässä vielä toistaiseksi asustelemaan.


      • Utcbj
        HomeestaKärsivä kirjoitti:

        Siitä kun omistaa koko kiinteistön ja käy vuokralaisten vaihtuessa maalaamassa enimmät homeet piiloon ja toimii muutenkin itse kiinteistönhoitajana. Itse kertoi muuttaessamme ja kylppärin katossa näkyvistä mustista läiskistä kysyessämme, että on ollut kattovuoto joskus ja on muka korjattukin. Harmitteli vain ettei ollut ehtinyt maalata kun muutimme heti seuraavana päivänä edellisen asukkaan lähdön jälkeen.
        Naapureitamme jututtaessani myöskin he ovat huomanneet ummehtuneen hajua, eräälle asukkaalle oli vuokraisäntä laittanut tuulikaapin lattiaan laminaatin kun asukas oli valittanut ummehtuneesta hajusta. Meidänkin tuulikaappi lemahtaa kotiin tullessa, samoin makuuhuoneessa karmiva myrkynomainen löyhkä, luulin sitä ensin mattoliiman hajuksi, eipä taida olla. Sokeritoukkien valtaama oli tämä asunto, mutta siihen vuokraisäntä toi myrkyt, myrkytimme itse useamman viikon ajan ja pitkään pysyivätkin piilossa, nyt taas silloin tällöin niihinkin törmää. Eihän nekään häviä kokonaan ellei kaikkia asuntoja myrkytetä kerralla. No niille ainakin on syötävää näissä asunnoissa, homettakin kun syövät.
        Hälytyskellot kilisivät heti muuttopäivänä kun edellinen asukas oli jättänyt Wunderbaumeja jokaiseen ovenripaan roikkumaan, olipa makuuhuoneen tuuletusikkunan takanakin yksi, siis ulkopuolella. Silmiä kirvelee ja vetistää joka aamu ja nivelet kipuilee, raajojen puutumistakin on ilmennyt, päänsärkyjä. Muualla yöpyessä ei tietoakaan silmien kirvelystä. Tässä taloudellisessa tilanteessa vaan ei ole valinnanvaraa, eli joudutaan tässä vielä toistaiseksi asustelemaan.

        Jos kukaan ei ota yhteyttä kunnan terveydensuojelusta vastaaviin viranomaisiin, niin kaikenmaailman mulkerot voi toimia miten huvittaa. Kunta on vastuussa asukkaiden terveydentilasta ja voivat siirtää sinut toiseen asuntoon, jos aihetta on.


        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19940763


    • money-money-money

      Ei se laillista ole. Mutta vallan kolmijako oppi ei tässä maassa mitenkään toimi. Ulkomaista en tiedä, mutta ei se tästä maasta sen parempaa tee.

    • Rakennusteollisuus_ry

      Eihän Suomessa ole homeasuntoja !!

      • kiitosturvapaikasta

        Sipilä rakentaa homevapaasta hirrestä!


      • Suurivitsi
        kiitosturvapaikasta kirjoitti:

        Sipilä rakentaa homevapaasta hirrestä!

        Eikai kukaan pöljä luule puista hirttä homevapaaksi materiaaliksi ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe