vuokrata homeasuntoja? Omistaja varmasti tietää sisäilmaongelmista ja hajuista, mutta silti vuokraa asuntojaan jatkuvasti.
Onko täysin laillista
8
264
Vastaukset
- kiitostiedosta
Missä sellaisia asuntoja vuokrataan että tietää varoa.
Miten vuokranantaja, joka ei koskaan ole asunnossa asunut ja käy siellä muutaman minuutin kerrallaan esittelemässä tai tarkistamassa asunnon kunnon vuokralaisen vaihtuessa voisi tietää mistään sisäilmaongelmista?
- HomeestaKärsivä
Siitä kun omistaa koko kiinteistön ja käy vuokralaisten vaihtuessa maalaamassa enimmät homeet piiloon ja toimii muutenkin itse kiinteistönhoitajana. Itse kertoi muuttaessamme ja kylppärin katossa näkyvistä mustista läiskistä kysyessämme, että on ollut kattovuoto joskus ja on muka korjattukin. Harmitteli vain ettei ollut ehtinyt maalata kun muutimme heti seuraavana päivänä edellisen asukkaan lähdön jälkeen.
Naapureitamme jututtaessani myöskin he ovat huomanneet ummehtuneen hajua, eräälle asukkaalle oli vuokraisäntä laittanut tuulikaapin lattiaan laminaatin kun asukas oli valittanut ummehtuneesta hajusta. Meidänkin tuulikaappi lemahtaa kotiin tullessa, samoin makuuhuoneessa karmiva myrkynomainen löyhkä, luulin sitä ensin mattoliiman hajuksi, eipä taida olla. Sokeritoukkien valtaama oli tämä asunto, mutta siihen vuokraisäntä toi myrkyt, myrkytimme itse useamman viikon ajan ja pitkään pysyivätkin piilossa, nyt taas silloin tällöin niihinkin törmää. Eihän nekään häviä kokonaan ellei kaikkia asuntoja myrkytetä kerralla. No niille ainakin on syötävää näissä asunnoissa, homettakin kun syövät.
Hälytyskellot kilisivät heti muuttopäivänä kun edellinen asukas oli jättänyt Wunderbaumeja jokaiseen ovenripaan roikkumaan, olipa makuuhuoneen tuuletusikkunan takanakin yksi, siis ulkopuolella. Silmiä kirvelee ja vetistää joka aamu ja nivelet kipuilee, raajojen puutumistakin on ilmennyt, päänsärkyjä. Muualla yöpyessä ei tietoakaan silmien kirvelystä. Tässä taloudellisessa tilanteessa vaan ei ole valinnanvaraa, eli joudutaan tässä vielä toistaiseksi asustelemaan. - Utcbj
HomeestaKärsivä kirjoitti:
Siitä kun omistaa koko kiinteistön ja käy vuokralaisten vaihtuessa maalaamassa enimmät homeet piiloon ja toimii muutenkin itse kiinteistönhoitajana. Itse kertoi muuttaessamme ja kylppärin katossa näkyvistä mustista läiskistä kysyessämme, että on ollut kattovuoto joskus ja on muka korjattukin. Harmitteli vain ettei ollut ehtinyt maalata kun muutimme heti seuraavana päivänä edellisen asukkaan lähdön jälkeen.
Naapureitamme jututtaessani myöskin he ovat huomanneet ummehtuneen hajua, eräälle asukkaalle oli vuokraisäntä laittanut tuulikaapin lattiaan laminaatin kun asukas oli valittanut ummehtuneesta hajusta. Meidänkin tuulikaappi lemahtaa kotiin tullessa, samoin makuuhuoneessa karmiva myrkynomainen löyhkä, luulin sitä ensin mattoliiman hajuksi, eipä taida olla. Sokeritoukkien valtaama oli tämä asunto, mutta siihen vuokraisäntä toi myrkyt, myrkytimme itse useamman viikon ajan ja pitkään pysyivätkin piilossa, nyt taas silloin tällöin niihinkin törmää. Eihän nekään häviä kokonaan ellei kaikkia asuntoja myrkytetä kerralla. No niille ainakin on syötävää näissä asunnoissa, homettakin kun syövät.
Hälytyskellot kilisivät heti muuttopäivänä kun edellinen asukas oli jättänyt Wunderbaumeja jokaiseen ovenripaan roikkumaan, olipa makuuhuoneen tuuletusikkunan takanakin yksi, siis ulkopuolella. Silmiä kirvelee ja vetistää joka aamu ja nivelet kipuilee, raajojen puutumistakin on ilmennyt, päänsärkyjä. Muualla yöpyessä ei tietoakaan silmien kirvelystä. Tässä taloudellisessa tilanteessa vaan ei ole valinnanvaraa, eli joudutaan tässä vielä toistaiseksi asustelemaan.Jos kukaan ei ota yhteyttä kunnan terveydensuojelusta vastaaviin viranomaisiin, niin kaikenmaailman mulkerot voi toimia miten huvittaa. Kunta on vastuussa asukkaiden terveydentilasta ja voivat siirtää sinut toiseen asuntoon, jos aihetta on.
https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19940763
- money-money-money
Ei se laillista ole. Mutta vallan kolmijako oppi ei tässä maassa mitenkään toimi. Ulkomaista en tiedä, mutta ei se tästä maasta sen parempaa tee.
- Rakennusteollisuus_ry
Eihän Suomessa ole homeasuntoja !!
- kiitosturvapaikasta
Sipilä rakentaa homevapaasta hirrestä!
- Suurivitsi
kiitosturvapaikasta kirjoitti:
Sipilä rakentaa homevapaasta hirrestä!
Eikai kukaan pöljä luule puista hirttä homevapaaksi materiaaliksi ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429