saako Espanjasta hyvää ruokaa?

muuttoa suunnitteleva

Hei te Espanjaa ja muitakin maita tuntevat,

voisitteko analysoida Aurinkorannikon ja muutenkin Andalucian ruokatarjontaa:

a) espanjalaisia ravintoloita, turisteille suunnattuja ja paikallisen väen paikkoja
b) muiden maiden ruokia tarjoavia paikkoja, mitä siellä yleensä on?

- Onko ruoka esim. maukasta / maustettua / yksinkertaista / rasvaista / perinteistä / fuusiota ...
- Onko etnisten paikkojen ruoka sopeutettu paikalliseen makuun vai saako esim. aitoa italialaista, kiinalaista, thaimaalaista, vietnamilaista ruokaa.

Makujahan on monia, monet ovat onnellisia pihvistä ja ranskalaisista. Mutta kun tekisi mieli muutakin ja mausteisempaa, mutta ei rasvaista.

Kyselen siksi, että en tunne kovin hyvin nykypäivän ruokakulttuuria maassa. Viimeksi olen saanut Madridin lentokentällä öljyssä lilluvan täysin mauttoman annoksen. Oliko se poikkeus?

Kiitos etukäteen

4

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen niminen

paikka ku paul steak house..todella hyvä ruoka viihtyisä paikka ja se on norjalaisen omistuksessa..tää paikka on torrenolimoksessa

• Ida

No enpä lähtisi kyllä arvostelemaan jonkun maan ruokakulttuuria jonkun lentokenttäannoksen perusteella!

Espanjalainen ruoka on loistavaa, ja sieltä löytyy varmasti jotakin kaikille. Katsele netistä niiden paikkakuntien tarjontaa jonne olet lähdössä tai hanki matkaopas!

• muuttoa suunnitteleva

... ja tiesinhän että turistiseuduilla saa lihapullia, pekonia ja papuja... toivottavasti paljon muutakin.
        Pitänee mennä paikan päälle maistelemaan tarjontaa.

• Espanjafani

Espanjalainen ruoka on laadukasta, monipuolista ja maukasta. Paikalliset hedelmät ja vihannekset päihittää suomalaisen vastaavan mennen tullen niin maultaan kuin hinnaltaankin. Maito on myös hyvää, voi valita eri käsittelytavan maidoista. Itse vertailin kaikkia ja totesin maun ja laadun korkeatasoiseksi. Aluksi mullakin oli tuo vanha suomalainen asenne, ettei muualla voi saada hyvää ruokaa kuin Suomessa. Vähän aikaa oleskeltuaan Espanjassa käsitys muuttu päinvastaiseksi. Paikalliseen ruokaan ja sen laatuun kiintyy heti.
      Esim. Fuengirolasta löytyy upeita isoja laadukkaita supersuuria liikkeitä joissa on ruokatarvikkeita ja -raaka-aineita uskomaton määrä. Kyllä se niin on että Suomi on pikkupahanen syrjäkylä myös ruokakulttuurissa. Ei täälläkään ruoka huonoa ole mutta sen hinta on aivan käsittämätön verrattuna muiden maiden ja varsinkin Espanjan hintatasoon. Hinta jää noin puoleen vastaavasta Suomen hintatasosta joskus jopa murto-osaan! Mehut ja limsat on todella edullisia, siellä saa 6 purkkia CocaColaa yhden Suomipurkin hinnalla!! Meillä kotosuomessa kun toimii ns. keskusliikemafia joka repii kaikki hinnat mahdollisimman pilviin. Espanjaan kannattaa muuttaa jos suinkin pystyy, suosittelen. On jo tuhansia suomalaisia jotka on ostaneet sieltä asuntoja, eikä ihme kun katsoo ilmastoa ja hintatasoa. Lentomatkakaan kun ei kestä kuin 4 tuntia eli sama aika kuin autolla Hesasta jonnekkin Savon syrjäseudulle!.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe