KIHLASORMUKSEN HINTA

marilyn

Kuinka paljon olette panostaneet taloudellisesti kihlasormukseen. Itse olen katsellut mielestäni aika kalliita sormuksia (400 e), tai hinta vain tuntuu korkealta kun teinikihlat maksoivat aikanaan samanverran markoissa:-)

96

38006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

      Omani oli 250e ja mieheni 120e..
      Hassua, kun niitä "alk.20e" hintaisia sormuksia ei oikeastaan missään ollut, vaikka niitä mainostettiinkin. Nojaa, alunperinkään emme olleet hankkimassa mitään tylsiä keltakultaisia rinkuloita...

      • Hassua konsanaan

        Hassua kun kultaa ei saakaan kympeillä ja hassua kun alle 200 e sormuksen voi puristaa lyttyy paljain käsin.


      • hopeiset meille
        Hassua konsanaan kirjoitti:

        Hassua kun kultaa ei saakaan kympeillä ja hassua kun alle 200 e sormuksen voi puristaa lyttyy paljain käsin.

        kas kummaa...

        myö saatii mieheni kanssa kihlasormukset alle viiteen kymmppiin molemmat kaivarruksineen...

        kattoos ku me ei haluttu tylsää kultaa... vaan hopeiset.... :) ja kas miten hinnat putos alemmas ja ihan yhtä hyvä sormus tuo hopeinenki on... :)


      • ei kallista ei.....
        hopeiset meille kirjoitti:

        kas kummaa...

        myö saatii mieheni kanssa kihlasormukset alle viiteen kymmppiin molemmat kaivarruksineen...

        kattoos ku me ei haluttu tylsää kultaa... vaan hopeiset.... :) ja kas miten hinnat putos alemmas ja ihan yhtä hyvä sormus tuo hopeinenki on... :)

        meillä hopeasormukset maksoi kaiverruksineen jotain 40 euron luokkaa... :)


      • hauraat
        ei kallista ei..... kirjoitti:

        meillä hopeasormukset maksoi kaiverruksineen jotain 40 euron luokkaa... :)

        halvat hopiat, ei kestä elämää

        hopea on metallina aika pehmeetä, murttuu helposti, en suosittele "kunnes kuolema meidät... jne."


    • qweh

      Molempien kihlasormukset maksoivat 50e, siis yhteensä 100e. Opiskelijoita kun olimme niin ei ollut kovin hintaviin varaa. Silti olin todella tyytyväinen, en olisi kihlasormukseen esim. mitään timanttejä halunnut. Ei kuitenkaan ollut ihan tavalliset sileät sormukset, vaan pientä kuviota ja tärkeintä meille oli, että molemmilla on samanlaiset. Vihkisormukset olivatkin sitten huomattavasti kalliimmat.

      • Alisa

        Mieheni ja minun kihlasormukset maksoivat kumpainenki 442e ja vihsormukseni maksaa 3200e.


      • Lyyli
        Alisa kirjoitti:

        Mieheni ja minun kihlasormukset maksoivat kumpainenki 442e ja vihsormukseni maksaa 3200e.

        No MEIDÄN kihlasormukset maksoivat 1000000 euroa ja vihkisomukseni 5000000!


      • ikuisia
        Lyyli kirjoitti:

        No MEIDÄN kihlasormukset maksoivat 1000000 euroa ja vihkisomukseni 5000000!

        Kyllä ne vaan maksavat aika paljon. Meillä kihlat maksoi noin 1000e/2sormusta, ja vihkisormus noin 2000e.


      • Alisa
        Lyyli kirjoitti:

        No MEIDÄN kihlasormukset maksoivat 1000000 euroa ja vihkisomukseni 5000000!

        Voi pientä... oletko kateellinen?
        Laskimme mieheni kanssa, että kun olemme loppuelämämme naimisissa, sormuksillemme tulee hintaa noin viisi senttiä paivä. Eipä paha.


      • Typsy-81
        Alisa kirjoitti:

        Voi pientä... oletko kateellinen?
        Laskimme mieheni kanssa, että kun olemme loppuelämämme naimisissa, sormuksillemme tulee hintaa noin viisi senttiä paivä. Eipä paha.

        Minua hiukan nauratti tuo sinun kommenttisi..eli paljon sormukselle tulee päivähintaa jos on naimisissa loppuelämän. Joko on tieto sit loppuelämän päättymisestä, kun pystyy noin tarkkaan laskemaan;)

        Mutta joo, ei pahalla...huumori vain kukkii tähän aikaan päivästä. Todella hienoa, että olette saaneet mielekkäät sormukset. Tärkein ei tietenkään ole hinta, vaan se, että kumpikin on tyytyväisiä. Jokaisella on makunsa ja budjettinsa, joiden perusteella kukin valitsee mieleisensä sormuksen.

        Kaikille kihlautuneille ja naimisiin menneille oikein hyvää jatkoa elämässä:) Kuten myös muillekin!


      • Lyyli
        Alisa kirjoitti:

        Voi pientä... oletko kateellinen?
        Laskimme mieheni kanssa, että kun olemme loppuelämämme naimisissa, sormuksillemme tulee hintaa noin viisi senttiä paivä. Eipä paha.

        No vitsi joo, tosi kade. Mitä h****in väliä sillä mulle on mitä jonkun muun sormus on maksanut. Ostakoon jokainen sen hintaisen kuin haluaa.

        Viisi senttiä/päivä??? Älä nyt naurata. Siis olet oikein laskenut? Sairasta..


      • ...
        Alisa kirjoitti:

        Voi pientä... oletko kateellinen?
        Laskimme mieheni kanssa, että kun olemme loppuelämämme naimisissa, sormuksillemme tulee hintaa noin viisi senttiä paivä. Eipä paha.

        laskea mitä sormus maksaa per päivä, ja sitten siitä toitottaa täällä jokaiselle...


      • oli
        ... kirjoitti:

        laskea mitä sormus maksaa per päivä, ja sitten siitä toitottaa täällä jokaiselle...

        se, että kihla-ja vihkisormuksia ostettaessa on turha miettiä hintaa. Lienee fiksumpi ostaa sellaiset sormukset kuin itse haluaa, niin kuin joku tossa edellä jä mainitsikin.

        Jäitä hattuun, bridezillat! =)


      • tuimas
        Lyyli kirjoitti:

        No MEIDÄN kihlasormukset maksoivat 1000000 euroa ja vihkisomukseni 5000000!

        onpas ollut kalliit..hyvää joulua!!


      • L A P S E L L I S T
        ... kirjoitti:

        laskea mitä sormus maksaa per päivä, ja sitten siitä toitottaa täällä jokaiselle...

        On lapsellista olla kateellinen toinen sormuksista ja vaahdota siitä täällä.


      • lorg
        ... kirjoitti:

        laskea mitä sormus maksaa per päivä, ja sitten siitä toitottaa täällä jokaiselle...

        ...täällä toitottamisesta päätellen koko suku ja ystävät ja puolitutut ovat kulleet asian monta kertaa ja jopa jotkut ventovieraatkin...


      • Anon nyymi
        Alisa kirjoitti:

        Mieheni ja minun kihlasormukset maksoivat kumpainenki 442e ja vihsormukseni maksaa 3200e.

        Avioliittonne on kyllä halvalla sinetöity. Meidän sormuksemme maksoivat 7500e kappale ja aiheuttavat vieläkin kaveripiirissäni kateutta.

        Halvat sormukset lupaavat vain lyhyttä avioliittoa.


      • jalmarsson69
        Alisa kirjoitti:

        Mieheni ja minun kihlasormukset maksoivat kumpainenki 442e ja vihsormukseni maksaa 3200e.

        ...antaa pinseä lauantaina saunan ja napakympin jälkeen kun on niin hieno sormuskin.


      • _Jeid
        Lyyli kirjoitti:

        No MEIDÄN kihlasormukset maksoivat 1000000 euroa ja vihkisomukseni 5000000!

        Heh.. xD Kunnon provokaaatiota..


    • Jade

      Itselläni sama tilanne, olemma avomieheni kanssa katselleet myös sormuksia, eikä todellakaan tulisi mieleenikään tyytyä enää mihinkään keltakultaiseen rinkulaan. Olen myös katsellut n. 400 euron Kalevala Korun sormusta, valkokultainen yhdellä timantilla, ja miehelleni vastaava ilman timanttia tietty. Myös minunkin teinikihlasormukseni taisi maksaa 400mk :)

      Ja vaikka opiskelijoita olemmekin, niin tämän suhteen toivoisin kestävän, ja sen takia haluaisin myös kunnolliset sormukset.

      • fysio02

        Olen menossa itse viikon päästä naimisiin. Valitsin itselleni vihkisormuksen, joka maksaa "vain" 220 euroa. Ei sillä hinnalla ole mitään väliä, vaan sillä että pitää sormuksesta,kun tarkoitus kuitenkin olisi että sormusta pitää lopun elämää. Että ehkä knnattaa myös vähän miettiä, tykkääkö samasta sormuksesta esim. kymmenen vuoden päästä, puhumattakaan sitten vanhana. Kihlasormeukseni muuten maksoi noin 200 markkkaa, kuten miehenikin ja ihan hyvät ovat (kylläkin tavalliset keltakultaiste ilman koristuksia). Onnea vaan kaikille naimiisin ja kihloihin menoa harkitseville. Ja veilä yksi juttu; kyllä sitä nainenkin voi kosia. Miehet eivät ajattele naimisiin menosta samalla tavalla kuin naiset. Monet silti haluavat yhtä paljon olla yhdessä, mutta eivät välitä siitä häähömpätyksestä...


      • fuusionainen
        fysio02 kirjoitti:

        Olen menossa itse viikon päästä naimisiin. Valitsin itselleni vihkisormuksen, joka maksaa "vain" 220 euroa. Ei sillä hinnalla ole mitään väliä, vaan sillä että pitää sormuksesta,kun tarkoitus kuitenkin olisi että sormusta pitää lopun elämää. Että ehkä knnattaa myös vähän miettiä, tykkääkö samasta sormuksesta esim. kymmenen vuoden päästä, puhumattakaan sitten vanhana. Kihlasormeukseni muuten maksoi noin 200 markkkaa, kuten miehenikin ja ihan hyvät ovat (kylläkin tavalliset keltakultaiste ilman koristuksia). Onnea vaan kaikille naimiisin ja kihloihin menoa harkitseville. Ja veilä yksi juttu; kyllä sitä nainenkin voi kosia. Miehet eivät ajattele naimisiin menosta samalla tavalla kuin naiset. Monet silti haluavat yhtä paljon olla yhdessä, mutta eivät välitä siitä häähömpätyksestä...

        Osta uusi jos oma tämänhetkinen sormus ahdistaa.


    • rajatilahäiriöinen

      Kihloja osteltiin markka-aikana ja maksoivat yhteensä 900 mk.
      Vaimon vihkisormus maksoi 540 euroa.
      Kulta on semmone muotoutuva materiaali,eli jos siinä on hirveesti kulmia/muotoja ne kyllä hioutuu pois käytössä! Eli loppujen lopuksi ajan kanssa voi olla perussileä vaikka ostettaessa oliski kimallusta aiheuttavia hiontoja =)

      • seppo

        riippuu kullan pitoisuudesta kuinkapaljon se "pyöristyy"


      • rajatila....
        seppo kirjoitti:

        riippuu kullan pitoisuudesta kuinkapaljon se "pyöristyy"

        Jeps. 18 karaatin kulta toki kuluu aivan erilailla kuin 14 karaatin.
        jne....Jos tykkäää että se kestää niin ostaa hieman vähemmän karaatipitoista.


      • chin
        rajatila.... kirjoitti:

        Jeps. 18 karaatin kulta toki kuluu aivan erilailla kuin 14 karaatin.
        jne....Jos tykkäää että se kestää niin ostaa hieman vähemmän karaatipitoista.

        Mitekäs hopeinen sormus kestää käytössä? Onko kellään tietoa tai kokemusta? Minä nimittäin haluaisin nimenomaan hopeisen, ehkä vihkosormus olisi sitten valkokultaa. Mitä nämä hopeiset sormukset sitten maksavat? Ilmeisesti hopeisia nimenomaan kihlasormuksia ei varsinaisesti ole. Mutta saman asian tietysti ajaa jokin hopeinen, johon saa kaiverrukset.


      • tytsy
        chin kirjoitti:

        Mitekäs hopeinen sormus kestää käytössä? Onko kellään tietoa tai kokemusta? Minä nimittäin haluaisin nimenomaan hopeisen, ehkä vihkosormus olisi sitten valkokultaa. Mitä nämä hopeiset sormukset sitten maksavat? Ilmeisesti hopeisia nimenomaan kihlasormuksia ei varsinaisesti ole. Mutta saman asian tietysti ajaa jokin hopeinen, johon saa kaiverrukset.

        Mun mielestä se on kestänyt ihan hyvin. kun mieheni väkisin halusi hopeisen itsellensä.. ja hpeiset on tietty eri hintasia.. mieheni sormus maksoi öööö 75e ja oli hopeinen.. mut itselläni on kultainen 4timantin sormus. kun mieheni halusi että minulla on timantteja sormuksessa.. olin 14w kun menin kihloihin. nyt olen sit ollut jo mónen monta vuotta kihloissa..


      • skörä
        chin kirjoitti:

        Mitekäs hopeinen sormus kestää käytössä? Onko kellään tietoa tai kokemusta? Minä nimittäin haluaisin nimenomaan hopeisen, ehkä vihkosormus olisi sitten valkokultaa. Mitä nämä hopeiset sormukset sitten maksavat? Ilmeisesti hopeisia nimenomaan kihlasormuksia ei varsinaisesti ole. Mutta saman asian tietysti ajaa jokin hopeinen, johon saa kaiverrukset.

        Eikös se niin peruskoulun kemiantunnilla opittu että jos sormukset on eri ainetta (hopea ja kulta/valkokulta) niin ne syövyttää toisiaan? Kannattaa hommata samasta materiaalista tai ainaki kysyä kultasepältä neuvoa eka.


      • Kultaseppä Setä
        skörä kirjoitti:

        Eikös se niin peruskoulun kemiantunnilla opittu että jos sormukset on eri ainetta (hopea ja kulta/valkokulta) niin ne syövyttää toisiaan? Kannattaa hommata samasta materiaalista tai ainaki kysyä kultasepältä neuvoa eka.

        Mikä ilmiö syövyttää sormuksia jos ne ovat toisissaan kiinni? Ei kannattaisi avata suutaan jos ei oikeesti muistelee jotain peruskoulun kemiantunteja ja soveltaa niitä sormuksiin asti mutkun tuntumalta :D


    • Ang

      siinä sormuksessa vain on jotain että siihen rahaakin hieman pitää urhata kyllä

      • Mika

        Kihlasormukset taisivat olla jotain pari sataa markkaa kappale. Normaalit 4mm, puolipyöreät, 14k kultaiset. Vihkisormukseen sitten laitoin rahaa kiinni 5800mk. Sormus teetettiin vartavasten vaimoni makuni mukaiseksi. 0.20 kivi ja tynnyriupotus, 4mm:n puolipyöreässä 18k kihlasormuksessa. No, 6 vuotta hän sitä sormessaan kantoi kunnes nosti kaapin hyllylle ja alkoi tapailemaan toista miestä.


    • nava

      Meillä mun sormus makso jotain 400e, en muista tarkkaa hintaa. Mä olin sitä mieltä, että kihloihin ja naimisiin mennään vaan kerran, ni sormukset pitää olla sit sellanen että sitä kattelee koko ikänsä. Löysin ihanan, ja maksoi mitä maksoi, se on kuitenkin sormessa hautaan saakka niin eipä tuo hinta tunnu enää niin pahalta. :) Kannattaahan laadusta ja kestävyydestä maksaa vaatteissakin, ja sormus ainakin kestää läpi iän.

      • jeshhh

        minä ainakin ostan sormuksen jota haluan katsoa loppu elämäni. Jos mies ei halua maksaa niin maksan itse. Minulla on keskisormessa valkokultainen rivitimanttisormus jonka hinta on noin 2300 € ja siihen viereen ei mikään ihan hengetön rinkula käy. Mutta sormuksen hintahan on kyllä ihan rahapussista kiinni.


      • En ymmärrä
        jeshhh kirjoitti:

        minä ainakin ostan sormuksen jota haluan katsoa loppu elämäni. Jos mies ei halua maksaa niin maksan itse. Minulla on keskisormessa valkokultainen rivitimanttisormus jonka hinta on noin 2300 € ja siihen viereen ei mikään ihan hengetön rinkula käy. Mutta sormuksen hintahan on kyllä ihan rahapussista kiinni.

        Missä mielessä sormuksen hinta on rahapussista kiinni?
        Itselläni on yhteensä noin 1500€ sormukset (kihla vihki). Käteisellä olisimme voineet ostaa vaikka 20x kalliimmat jos olisimme halunneet, mutta kun halusin juuri nuo sormukset.
        Itse taas ajattelen, että tuikitavallisen rivitimanttisormuksen viereen sopii mikä tahansa sormus.
        Eiköhän moni osta velaksikin, että saisi "prameat" sormukset.
        Oli rahaa oikeasti tai ei...


    • Eila

      Vajaa 16 v sitten saimme kihlasormukset alle 300 mk:lla kappale. Vihkisormukseksi kelpasi samanlainen. Minä halusin juuri sen miehen, eikä se ollut sormuksen hinnasta kiinni. :)

      Juttu ei ollut edes rahakysymys eikä teinikihlaus (mieheni oli 40 ja minäkin yli 30). Sormukset vain eivät olleet se pääasia vaan sitoutuminen juuri siihen ihmiseen.

      Sormuksen hinnasta riippumatta olen edelleen naimisissa saman miehen kanssa - ja jos se on yhtään minusta kiinni, pysynkin naimisissa hänen kanssaan, kunnes kuolema meidät erottaa.

      • sormuksen hintako ratkaisee?

        Minun mielestäni on hiukan hassua sanoa, että sormuksen pitää olla sitä tai tätä ja sen tai sen hintainen. Olen täysin samaa mieltä tuosta, että rakkautta ei rahalla mitata ja tärkeintä on se, että menee kihloihin ja naimisiin sen oikean, rakastettunsa kanssa! Tulee oikein paha olo, kun lukee noita hintatietoja. Näinköhän niitä kirjoittaa ihmiset, joille raha on rakkautta tärkeämpää? Itse olen tyytyväinen varmasti sormukseen, jonka poikaystävältäni tulen saamaan, vaikka se olisi maksanut kuinka vähän tahansa, kun tiedän, että se on harkiten ostettu.


    • -kotiäippä-

      me menimme poikaystävän kanssa kihloihin just muutama päivä sit ja sormukset maksoivat yhteensä 214e.emme halunneet ohkasia sormuksiavaan vähän paksummat.kunhan tässä joskus sitten naimisiin mennään niin vi katsella kalliimpaa ja hienonpaa sormusta..kiirettä ei vielä ole...

    • hienostelijoita

      olette koko sakki!

      • terve

        Jos sä haluat ostaa itelles sormuksen, tai kaulakorun, ja rannekorun, tai korvikset, tai minkä tahansa jutun, niin etköhän sä sillon osta sellasen kun sä haluat, etkä sellasta mikä on perinteistä tai mitä kaikilta löytyy? Miks kihla- tai vihkisormuksessa pitäis olla eri asia? Totta, ei sormus tunteita tai suhdetta muuta, mutta miks ei vois ostaa kivaa sormusta kun sellanen on kuitenkin ostettava. Ei tarvii sitte siihen viereiseen sormeen ostaa nätimpää jos joskus alkaa haluttaa.


      • Arvostelija
        terve kirjoitti:

        Jos sä haluat ostaa itelles sormuksen, tai kaulakorun, ja rannekorun, tai korvikset, tai minkä tahansa jutun, niin etköhän sä sillon osta sellasen kun sä haluat, etkä sellasta mikä on perinteistä tai mitä kaikilta löytyy? Miks kihla- tai vihkisormuksessa pitäis olla eri asia? Totta, ei sormus tunteita tai suhdetta muuta, mutta miks ei vois ostaa kivaa sormusta kun sellanen on kuitenkin ostettava. Ei tarvii sitte siihen viereiseen sormeen ostaa nätimpää jos joskus alkaa haluttaa.

        Toki voi ostaa hienon ja mieleisensä sormuksen. Mutta pitääkö sitä hintaa sitten toitotella jokapuolelle?? Ensimmäinen reaktio oli että hinta on se merkitsevä tekijä ja muusta viis. Saa niitä nättejä sormuksia halvallakin, ja kaikki eivät edes halua mitään kalliita timanttihelyjä.


      • joojottelija
        Arvostelija kirjoitti:

        Toki voi ostaa hienon ja mieleisensä sormuksen. Mutta pitääkö sitä hintaa sitten toitotella jokapuolelle?? Ensimmäinen reaktio oli että hinta on se merkitsevä tekijä ja muusta viis. Saa niitä nättejä sormuksia halvallakin, ja kaikki eivät edes halua mitään kalliita timanttihelyjä.

        Sormuksen pitää myös kestää.Ei voi ostaa kovin ohutta=halpaa kun se ei enää olekkaan puöreä vaan kantikas.Yleensä halpa on huono ja köyhä joutuu ostaan kaks kertaa ennenkuin oppii


      • terve
        Arvostelija kirjoitti:

        Toki voi ostaa hienon ja mieleisensä sormuksen. Mutta pitääkö sitä hintaa sitten toitotella jokapuolelle?? Ensimmäinen reaktio oli että hinta on se merkitsevä tekijä ja muusta viis. Saa niitä nättejä sormuksia halvallakin, ja kaikki eivät edes halua mitään kalliita timanttihelyjä.

        Täällähän sitä hintaa kyseltiin, harva sitä alottaa keskustelua "Hei arvatkaa mun sormus oli NÄIN kallis!". Jos kysyy, todennäkösesti tulee saamaan vastauksen. Ja jos sinä tai joku muu ei sitä kestä lukea ni olkoot sitte lukematta, kukaan ei pakota! :D Ja makuasioista ei voi kiistellä, jonkun mielestä halpakin sormus on kauniimpi kuin yksikään kalliimpi "timanttihely". Ihan eri asia.


      • laura
        Arvostelija kirjoitti:

        Toki voi ostaa hienon ja mieleisensä sormuksen. Mutta pitääkö sitä hintaa sitten toitotella jokapuolelle?? Ensimmäinen reaktio oli että hinta on se merkitsevä tekijä ja muusta viis. Saa niitä nättejä sormuksia halvallakin, ja kaikki eivät edes halua mitään kalliita timanttihelyjä.

        Minä halusin vilpittömästi kartottaa, missä hinnoissa nykyään pyöritään. Kuten kerroin, minua miellyttäneet sormukset ovat pyörineet 400 euron hujakoilla ja halusin vertailukohtia, että mahtaako se olla turhan korkea hinta... Kihlaus on kaunis asia, enkä minä koe sen tunnelatausta rikkovani puhumalla rahasta. Häät ne vasta materialistista meininkiä ovatkin! Palaan aiheeseen kun se on ajankohtaista:-)


      • sormuksen hintako ratkaisee?
        laura kirjoitti:

        Minä halusin vilpittömästi kartottaa, missä hinnoissa nykyään pyöritään. Kuten kerroin, minua miellyttäneet sormukset ovat pyörineet 400 euron hujakoilla ja halusin vertailukohtia, että mahtaako se olla turhan korkea hinta... Kihlaus on kaunis asia, enkä minä koe sen tunnelatausta rikkovani puhumalla rahasta. Häät ne vasta materialistista meininkiä ovatkin! Palaan aiheeseen kun se on ajankohtaista:-)

        Ainakaan minun viestini, jossa materialismiin viittasin, ei ollut sinulle tai muillekaan hintatietoisille/tietoa etsiville kohdistettu. Minusta tyhmää ei ole kysyä, mutta tyhmää on pulistella sormustensa hinnoilla ja kilpailla siitä kellä on kallein/kaunein sormus. Edelleen rakkaus ratkaisee. Tunnelataus ei kuole hinnoista puhumalla, vaan mikäli siitä hinnasta tulee se tärkein kriteeri!


    • Jonna-76

      Onhan se hassua ajatella, että toiset ovat valmiita panostamaan taloudellisesti vaikka tietokoneen ostamiseen tai vaikkapa muihin hintaviin harrastusvälineisiin, mutta sormus ei saisi maksaa juuri mitään!! Minusta nurinkurinen ajattelutapa!!

      Kihlautuminen ja avioituminen on kuitenkin eräs merkittävimmistä asioista ihmisen elämässä, ja sitä sormusta tulisi katsella sitten omien päivien loppuun saakka. Tottakai se saa ja sen pitääkin hiukan maksaa. Laatu on hintavaa, mutta kyllä sen kestäväkin pitää olla. Usein me naiset ajattelemme, että sormus siirtyy vaikka perintökaluna suvussa eteenpäin, vaikka omille lapsille jne.

      Ja niistä timanteista... onneksi nykyään jokaiselle löytyy varmasti sellainen sormus, josta pitää niin tyylillisesti kuin hinnaltaankin, mutta siltikin... kyllä naiset pitävät timanteista. Symboloihan se kestävyyttä ja rakkauttakin =)

      • yksinkertainen

        jaa...ai naiset pitää timanteista...2vaihtoehtoa a)en ole nainen kuten olen luullut ja moni muukin luulee b)väittämäsi ei pidä paikkaansa. timantit ei sovi kaikille, ei ainakaan mulle ja en oikein tiedä kun vihkisormuksen kai pitäs ola "hienonmpi" mutten kyllä haluaisi timantteja...ja minä en ainakaan mistään symboleista niin välitä,minulle riittää se rakkaus ja sen kestävyys!
        toisaalta, mulle ja miehelleni on ainakin paljon enemmän iloa vaikka kunnon lasketteluvälineistä tms. kuin sormuksista. kyllä ne halvemmatkin sormukset kestää ihan riittävästi!ota huomioon että sormuskin voi hävitä, ei se mikään ikuinen ole sen enempää kuin muukaan materia!


      • Mr. Ring

        Hyvä tietokone maksaa 1000 ja se vanhenee muutamassa vuodessa. Silti osa ei raski pistää sormuksiin mitään rahaa vaikka ne on sormessa kokoajan ehkä hautaan asti. Noh voihan niissäkin säästää, mutta minä en sormuksissa pihistele.


    • kihloissa

      En nyt muista mitä maksoi sormukset, mutta halusin juuri tällaiset perinteiset keltakultaiset sileät sormukset (nämä on tosin sieltä paksuimmasta päästä kun avokki halus. Itse olisin ehkä pitänyt jostain hieman sirommasta leveydestä). Kaverini kerran ihmetteli kun ei kukaan huomannut hänen menneen kihloihin ja kerroin syyksi sen, että sormessa oli korusormuksen näköinen kihlasormus. Moni nainen pitää korusormusta vasemmassa nimettömässään joten itse kannatan ehdottomasti oikean kihlasormuksen näköistä sormusta.

      • lyyli

        olen samaa mieltä.. mahdollisimman perinteinen kihlasormus, ei liian timanttista ja tämmöistä. minua ainakin ärsyttäisi jos sormessani olisi miljoonan kilon timantti, tuntisin itseni jotenkin porvariksi.
        mutta mielipideasia.


    • N21

      Kyllä siitä sormuksesta pitää tykätä, jos meinaa koko ikänsä kantaa sitä siinä nimettömässään. Meillä on aika leveät puolipyöreät valkokultaiset sormukset.

      Kun ostettiin kaksi samanlaista saatiin alennusta. Maksoivat jotain vajaa 500 euroa yhteensä. Mies sitten tiputti omansa mereen ja uusi maksoikin hieman enemmän kuin mitä se kappalehinta kahta ostettaessa oli.

      Valkokultaan olen ollut todella tyytyväinen. Keltakultaista en olisi huolinut mistään hinnasta saati sitten hopeista. Tämä on kaunis ja kestää.

      • Haluan vaimoksi

        ...mut ELÄMÄ ON!

        Minulle tulee se perintösormus, josta olen kuullut anoppini puhuvan. Sen arvoa ei mitakaan vain tuhansissa, vaan sadoissa tuhansissa. Tai ehkä jopa miljoonissa, triljoonissa tai kvintiljoonissa. Ihanan kallista.


      • Haluan vaimoksi taas
        Haluan vaimoksi kirjoitti:

        ...mut ELÄMÄ ON!

        Minulle tulee se perintösormus, josta olen kuullut anoppini puhuvan. Sen arvoa ei mitakaan vain tuhansissa, vaan sadoissa tuhansissa. Tai ehkä jopa miljoonissa, triljoonissa tai kvintiljoonissa. Ihanan kallista.

        Vitsi se DNA:n mainoskampanja on hyvä.


      • :=)

        Samaa mieltä! Mieheni kanssa ostettiin valkokultaiset, leveät ja muutenkin suuri kokoiset. Ja kaikki ovat kyllä huomanneet, että kihloissa ollaan. Ei ole epäilyksiä ollut kertaakaan. Hintakaan ei ollut paha, kun vähän vielä tingittiin(400e yhteensä) ja erittäin tyytyväinen olen ollut tähän.


    • vain kerran

      Ihan kuin teinikihlat olisi joku käsite! Ensin mennään teininä kihloihin näyttämisen halusta parin viikon "seurustelun" jälkeen ja erotaan. Sitten mennään vanhempana "oikeisiin kihloihin" kalliimmalla sormuksella. Itse olen mennyt kerran kihloihin enkä aio sitä toista kertaa tehdä.

      • Jennie

        Menin itse 18-vuotiaana kihloihin vähän yli puolen vuoden seurustelun jälkeen, ja tietenkin ajattelin sen olevan jotain ainutlaatuista elämässä, mutta kuinkas kävikään. Suhdetta kesti yhteensä kaksi vuotta, ja ero johtui pääasiassa siitä, että itse olin juuri aloittanut opinnot yliopistossa ja poikaystävä oli duunari, joka ei enää minua ja ajatuksenjuoksuani ymmärtänyt. Eli klassinen "kasvoimme erillemme".

        Kyllähän tietenkin tuo "teinikihlaus" harmittaa yhäkin, mutta se on elämää, eikä aina asiat mene kuten toivoisi tai haluaisi. On vain hyväksyttävä kaikki, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Mutta kerrasta viisastuneena tosiaankin tahdon nykyisessä suhteessani tutustua mieheen kunnolla ja seurustella rauhassa, turhia hosumatta, mutta kieltämättä ajatus häistä alkaa pikku hiljaa parin vuoden yhdessäolon jälkeen kyteä. Ja tällä kertaa myös minä haluaisin itselleni kauniimman sormuksen, ei siinä mitään pahaa ole, kun kerran aikuinen olen ja rahatilannekin on parempi kuin nuorempana.

        Ei siis pidä leimata tai tuomita ketään. Ja jos rahaa on, niin miksi pitäisi tyytyä siihen halvimpaan perusmalliin, vaikka sekin kaunis on. Tunnearvohan on sitten erikseen, eikä sormuksen takia kukaan taida kihloihin mennäkkään.


      • marilyn

        Se oli ironiaa vain minusta itsestäni, koska olen huomannut sortuneeni juuri tällaisiin teinikihloihin, mistä täällä niin monia teinejä arvostellaan. Teinikihlaus-käsitettä ei kuitenkaan olisi, jos näitä surullisenkuuluisia kihlauksia ei olisi niin paljon.

        En minä kuitenkaan väitä, että kaikki nuorena tehdyt kihlaukset purkautuisivat, saati että toivoisin sitä. Kihlaus on jokaisen oma asia, turha sitä muiden mennä neuvomaan.

        Ja olipa täällä puhe sitten mistä tahansa niin ainako pitää tapella teinikihlauksesta!


      • Diiu

        Ehkä ihmiset tarkoittaa käsitteellä "teinikihlat" lähinnä sitä kun he ovat olleet ns "tyhmiä ja tietämättömiä"
        Sillon ei ole ollut varaa kunnon sormuksiin, joten ei ole voinut ostaa kunnon sormuksii vaan tyylii kindermuna-lelu-sormus ja ehkä myös se että harvoin teini-ikäinen tietää mikä on rakkautta ja mikä ei. Jos on ollut kauan jonku kanssa yhdessä ja rakastaa tätä (ainakin luulee rakastavansa) niin tottakai haluaa mennä kihloihin, se on rakkauden "symnoli" osoitus ja se on lupaus avioliitosta ja avioliitto taasen on lupaus loppuelämän "antamisesta" toiselle.. Siis no älkää käsittäkö tuota väärin.. kyl te tiedätte mitä tarkoitan tolla. Ja kun todella luulee rakastavansa jotakuta, niin tahtoo kihloihin ja naimisiin ja lapsia ja tietenkin punaisen tuvan ja perunamaan :: D
        Mut sit sitä jossai vaihees huomaakin että se olikin vain pelkkää kuvittelua ja samalla aikuistuu ja huomaa että se oli vain vahva luulo, muttei oikeesti rakastanutkaan. Ja kun on aikuismaisempi niin ajattelee et ne oli vain "teinikihlat" eli siis sellaset et luuli et on oikee ihminen vierellä, mut ei sit todellisuudessa ollutkaan. Rakkaushan tekee sokeaksi.. Itse olen siis 16-vuotias, täytän maaliskuussa 17, mutta älkää anatko iän hämätä, tiedän että olen viisas tyttö.. Olen seurustellu kaksi kertaa elämäni aika(eka kesti jtn. 9kk) ja toinen on nyt vielki ja ollaan koht oltu vast vuosi yhdessä. Mutta mulla on "ongelma" ja en osaa ajatella et tän ikäinen voisi rakastua oikeesti. Sen takia en tahtoisi vielä kihloihin poikaystäväni kanssa, vaikka hän siitä on puhunutkin. Haluan olla varma että olen hänen kanssaan koko loppuelämäni. Ja sen takia myös haluan itsekin jonkun kauniin sormuksen, eihän sen kallis tarvitse olla. Mut se pitää olla sellane et sitä jaksaa katsella lopun ikäänsä. Ei hintaa kannata ajatella. Tekee vaikka niin et kattoo sormukset valmiiks ja kerää sitten vasta puuttuvat rahat. Koska rakkaus on asia jota EI saa maailmasta unohtaa! Ja se on todella kaunis ja hellä rakkauden osoitus että ostetaan kihlat. Ja se hinta.. Esim. jos mies ostaa kihlat ja maksaa hirveästi sormuksista, niin varmasti nainen on tyytyväinen ja iloinen että mies on valmis hakemaan kuunkin taivaalta tämän takia. Mutta toiset sit taas tykkää halvemmista ja yksinkertaisista ja ovat todella tyytyväisiä jos saavat edes jtn pientä rakkaudenosoitusta. Mutta ihmiset älkää un ohtako kihlojen perimmäistä tarkoitusta; Rakkautta ♥


    • ole tärkeämpää

      se ihminen ja sitoutuminen kuin sormuksen hinta. Mutta tietenkin jokainen saa ostaa niin halvan tai kalliin sormuksen kuin haluaa kunhan se on itselle mieleinen. MUTTA TÄRKEINTÄHÄN ON KUITENKIN SE LUPAUS YHTEISESTÄ TULEVAISUUDESTA.

      • chin

        Henkilökohtaisesti en edes halua kallista kihlasormusta, sillä ajatus on tärkein, ehkä katsomme sitten vähän kalliimman oloista vihkisormusta... =)


    • jokaisen

      oma asia. Itselläni vihkisormus maksoi 170 euroa, miehellä 50 euroa. Ois voitu ostaa kalliimmatkin, mut vaan kun ei ostettu. Halusin just tän. Enkä mene vannomaan, että pidän sitä hautaan asti. Vaikka yhdessä olisimmekin, niin voihan sitä ostaa vaikka kymmenvuotishääpäivänä uudet. Sormukset on kuitenkin vaan esineitä ja voi vaikka hävitä.

      • Käy se noinkin

        2000 e televisiokin voi hajota heti takuun jälkeen, mutta hyvin tehty tukeva sormus ei hajoa käytössä, vaan se hukataan huolimattomuutta.


    • zardagbumxii

      Voihan sitä vaikka ostaa halvat kihlasormukset ja panostaa kunnolla sitten vihkisormuksiin? Itse olen menossa kihloihin ja sormuksia mietitään kullan kanssa, eikä todellakaan aiota ostaa mitään 200e kallimpaa kihloiksi. Vihkisormuksen sitten teetätän rakkaalle oikein kunnolla.

      • B0ther

        Ollaan tässä poikakaverini kanssa seurusteltu vajaa kaksi vuotta ja puhuttu jos mentäisiin tuossa kesällä kihloihin. itse ainakin haluaisin ihan normaali kihlasormuksen. ite en siihen mitään timantteja kaipaa. oon tässä yrittäny katella vähän hintoja. opiskelijoita kun ollaan niin rahaa ei tosiaan ihan mielettömästi ole. mites teillä joilla on nää ihan perus sormukset ilman mitään timantteja ja muita niin on maksanu? ois ihan kiva vähän etukäteen suunnitella minkä hintasta sitä ostas :)


      • älly
        B0ther kirjoitti:

        Ollaan tässä poikakaverini kanssa seurusteltu vajaa kaksi vuotta ja puhuttu jos mentäisiin tuossa kesällä kihloihin. itse ainakin haluaisin ihan normaali kihlasormuksen. ite en siihen mitään timantteja kaipaa. oon tässä yrittäny katella vähän hintoja. opiskelijoita kun ollaan niin rahaa ei tosiaan ihan mielettömästi ole. mites teillä joilla on nää ihan perus sormukset ilman mitään timantteja ja muita niin on maksanu? ois ihan kiva vähän etukäteen suunnitella minkä hintasta sitä ostas :)

        minun mielestä kihlojen ei tarvitse maksaa paljon, itse olen kihloihin juuri mennyt ja opiskelija joten sormukseni maksoi 15 e ei paljon mutta en halunnukkaan kallista sormusta. ei kihlat kato sormuksen hintaa. tärkeintä on mennä ihmisen takia kihloisin ei sormuksen hinnan takia


      • Kioski Marko
        älly kirjoitti:

        minun mielestä kihlojen ei tarvitse maksaa paljon, itse olen kihloihin juuri mennyt ja opiskelija joten sormukseni maksoi 15 e ei paljon mutta en halunnukkaan kallista sormusta. ei kihlat kato sormuksen hintaa. tärkeintä on mennä ihmisen takia kihloisin ei sormuksen hinnan takia

        Oli kyllä vähän liian halpis 15 e sormus. Mikä kiire teillä oli kihloihin ja eikö äippä olisi voinut antaa muutaman satkun kunnon sormuksiin?


      • N027
        B0ther kirjoitti:

        Ollaan tässä poikakaverini kanssa seurusteltu vajaa kaksi vuotta ja puhuttu jos mentäisiin tuossa kesällä kihloihin. itse ainakin haluaisin ihan normaali kihlasormuksen. ite en siihen mitään timantteja kaipaa. oon tässä yrittäny katella vähän hintoja. opiskelijoita kun ollaan niin rahaa ei tosiaan ihan mielettömästi ole. mites teillä joilla on nää ihan perus sormukset ilman mitään timantteja ja muita niin on maksanu? ois ihan kiva vähän etukäteen suunnitella minkä hintasta sitä ostas :)

        Me ostimme hopeiset, niin yksinkertaiset kihlasormukset kuin mahdollista. Molemmat tykkäävät vieläkin, maksoivat muistaakseni noin 60 euroa kappale. En todellakaan halunnut itselleni mitään isoa ja kallista timanttisormusta, tuntuisi jotenkin hassulta maksaa sellainen määrä yhdestä pienestä rinkelistä, käytän mieluummin ne rahat johonkin muuhun. Ja enpä muutenkaan välitä noista sormuksista pahemmin. Mutta siis, jos hopea kelpaa, niin halvemmallakin saa varmasti kivoja.


    • eräs vaan

      Olemme kihloissa, mutta emme osta ollenkaan sormuksia! Mitä sillä sormuksella teen? Me suunnitellaan häitä ja päiväkin on jo valittu. Ostamme kyllä vihkisormukset, mutta niidenkään hinnalla ei ole väliä. Valkokultaiset perusrinkulat tulee meille. Ja sormukset siunataan kirkossa. Se on meille tärkeää. Niin kuin äitikin minulle sanoi, että mitä enempi röpelöä sormuksen päälle sitä enempi vaikeuksia liitossa ;) Eli meidän liitossa ei tule olemaan vaikeuksia ;)

      Lopultakaan sillä sormuksella ei ole mitään väliä. Ihmiseenhän tässä liitytään ei siihen sormukseen. Eikä sormusken tarvi loppuelämää kestää... Vaan liiton... Ja tähän on turhaa sanoa, että merkiksi muille ihmisille se sormus on, kun sen voi todella helposti ottaa pois ;) Turhia merkkejä. Kyllä se rakkaus, yhteenkuuluvuus ja hellyys lähtee jostain muusta kuin sormuksesta. Meille on ainakin tärkeämpää muut asiat kuin se, että millainen sormus tulee ja paljonko siihen nyt upotetaan rahaa ja millasia kiviä ja onko se nyt varmasti kalliimpi kuin kaverilla/naapurilla/työkaverilla...

    • marie--

      Tarkoitus oli hommata molemmille todella edulliset sormukset niin, että yhteensä tekisivät korkeintaan sen 100e. Mutta sitten ku pääsi sinne koruliikkeeseen ni ei sieltä sillä hinnalla juuri haluamaansa löytänyt.. Mutta meillä kyllä pysyi maltti mukana niissä hinnoissa, mun mielestä on älytöntä maksaa tuhansia euroa kihlasormuksista! Eli mun sormus oli sitten 188e ja mieheni 141e, ja tyytyväisiä ollaan. Molemmilla sileät, tavalliset sormukset, mulla sopivan ohut valkokultainen ja miehellä hieman paksumpi palladiumhopeinen.. Ei löytynyt sopivan kokoista valkokultaista miehelleni, mutta sormukset kyllä näyttävät siltä kuin olisivat samaa sarjaa :)

    • eda

      Minulla ja kihlatullani maksoi ALLE 200 euroa tuolla Kultatähdeltä. :) Me ostimme ne netinkautta, koska se paikka oli aivan liian kaukana ja ne on upeat. :) Voin antaa linkin että millainen sormus meillä on ja niitten hinta nousi pikkuisen tänä vuonna, mutta silti alle 200e olivat sormukset. :)

      Tuossa on se sivu josta minä ostin kihlatun kanssa sormukset, ja millainen se meidän sormus on. :) Meillä maksoi siksi sormukset alle tuon 200e, koska sormen koko on minulla 16,0 niin se on halvempaa, mutta jos on vähän paksumpi sormi nii silloin se voi mennä sen yli 200e. :)

      Ja meillä on se 4 euron kaiverrus molemmissa sormuksissa. :) Se on kyllä ihanaa voimpa sanoa sen. :)

      http://www.kultatahti.fi/cgi-bin/kultatahti?sivu=2&tid=1054&tr=2&tr1=77&tr2=

      • pihi pariskunta

        Senttejä kannattaa venyttää pahan päivän varalle ja syödä aina hernekettoa kun se on halpaa!


      • Käytännön Mies

        Kaiverrus olisi kannattanut tingata vaikka 2 euroon.


    • 17+8

      kihlani maksoi n. 500€ ja miehen pari sataa. Olisi kyllä halvempikin kelvannut, ei sen puoleen. Ihastuin vain juuri tuohon sormukseen.

      • ReiskaRajuhermo-81

        Kihlasimpa avovaimoni juuri viikko sitten. Alun perin teetätin vauvan syntymän kunniaksi sormuksen - omasta mielestäni aivan mahtavan näköisen juvelin, jonka hinta oli vähän päälle 700e. No yhteistuumin sovittiin sitten että tämä samainen sormus toimisi kihloina kun on oiva ja sopiva hetki sille. Omani teettäminen maksaa 300 ja on sitten samaa henkeä ja yhteen natsaava pari. Itse en pidä tuota lainkaan kalliina, vaikka onkin 3 kertaa nykyisen "autoni" hinta :) .

        Varasin budjetiksi 1500 tuohon, mutta eipä sille sitten hintaa jäänyt sen enempää. En myöskään usko että sillä kaikki merkitys nyt olisi mitä sormus maksaa, mutta olipahan mahtavaa antaa nätti hely joka kelpasi ihan vihkirinkulaksi asti! Ehkä sillä on jonkun verran painoarvoa myös naisen mielestä että mikä se miehen panostus asiaan on... vai onko?

        Joku tuossa vertasikin tietokoneen hintaan sormusta ja ajattelen samoin, että vaikka konetta paljon räplään, niin se vaihtuu lähes vuosittain - uskon ja toivon että tuo sormus ei koskaan.


    • vias

      Menimme kihloihin mieheni kanssa.Mies teetti minua varten glamour sormuksen, siinä oli aivan viimeisen päälle ihania timantteja päälläkin!Kauhistelin tietenkin että varmasti maksoi maltaita.
      Mutta eihän se ollut kuin 1200e.

    • Vihki vaan

      0 euroa! Jätimme kihlasormukset väliin kokonaan. Vihkisormukseen sijoitimme n. 250 ja 450 euroa.
      Kyllähän se tuntui paljolta, mutta toivon mukaan sitä pitää sormessa loppuelämänsä. Ja on tärkeää, että sormus on mieleinen. Ihan mieleisintä sormusta en kuitenkaan valinnut, joku rahallinen raja kuitenkin oli!

    • skörä

      Mun kihlasormus saa olla ihan yksinkertanen kultanen puolipyöreä, ei kauhiasti mitkään blingblingit iske. Vihkisormukseen voi sitten käyttää vähän mielikuvitusta.
      Kihlausta odotellessa...

      • FF

        16 € makso meidän sormukset, enkä enempää olis maksanutkaan.


    • tulokseen

      että haluan sijoittaa avopuolisooni rahaa. Eräänlainen investointi. n.400 euroa on mielestäni ihan asiallinen ja hyvä hinta kahdesta rinkilästä.

    • Mallymelooni

      Meillä maksoi minun rinkula timantilla 300 euroa ja miehen rinkula 500 euroa. Miehellä siis paksu kultainen sa siksi arvokas. Ja miehelle ei tule enää vihkiä, joten tuon kihlan oltava hieno. Oletattavasti mun vihki maksaa 1000 kieppeillä, kun tulee 7 timanttia WSI laatua.

    • 9+11

      Titaani voisi olla yksi varteenotettava materiaali. Kestää kultaa paremmin naarmuuntumatta. Osaava seppä voi tehdä http://www.woimakulta.fi/tuotteet/sormukset.php

      • Raimo Mäkinne

        Titaani on huono materiaali kihla tai vihkisormukseksi. Sen pienentäminen ja jatkaminen on siististi on lähes mahdotonta. Valmiin massatuotanto titaanisormuksen hinta on kyllä noin 30 e, mutta jos teetät titaanista niin samaaan hintaan saat teetettyä kultaisenakin. Materiaalina titaani hinta sormuksessa on noin 10 senttiä, mutta miksi sitten ei ostaisi samantien vaikka ruostumatonta terässormusta mikä on helpompi tulevaisuudessa korjata ja kesto karkaistuna on ihan sama.


    • blinG*

      Itse ostin sormuksen valmiiksi itselleni ja annoin sen miehelleni, kun halusin itse valita sormuksen.
      Asuin silloin ulkomailla ja sainkin kultakaupasta erittäin kauniin sormuksen joka maksoi vain 15 e.
      Oli tosin alennus myynnit enkä muista paljon normaalisti olisi maksanut.
      Silloiset kämppikseni olivat mukana ostamassa sitä ja näkivät toisessa kultakaupassa täysin samanlaisen, mutta sillä olikin hintaa 3000e.. :)

    • äös

      eipä sormuksien hintoja oikein voi verrata esim nyt ja 5vuotta sitten kun kullan hinta on lähes triplaantunut. itse menin vasta kihloihin ja sormukset yhteensä maksoivat reilusti päälle tonnin. kallista, mutta oman näköistä :)

    • onnellienkihlattu

      Menimme katsomaan sormuksia useista eri liikkeistä jo hyvissä ajoin, aluksi ihan vain huviksemme/vertailumilessä. emme katsoneen ensin hintoja ollenkaan, kokeilimme kaikissa paikoissa vain niitä sormuskia, joista todella pidimme. Pyysimme lapulle sitten sormusten tiedot ja hinnat. Yhdesta paikasta löysimme sitten sormukset molempien makuun, olimme molemmat todella tyytyväisiä ja päätin, että sen minä haluan sitten kun on se aika. Minun sormukseni maksoi melkein 1000e ja mieheni melkein 800e, liikeessä sattui olemaan teemaviikot, joten saimme ne 1300e. Molemmat ovat valkokultaa, minun sormuksessani on timantteja. Halusin jotain uniikkia ja itseni näköistä, koska olen sen arvoinen!=) Halusin sellaisen sormuksen jota voin oikeasti pitää vaikka sen loppuelämän, joka sopii moneen tilanteeseen ja jota oikeasti RAKASTAN, otin huomioon myös sen miten helppo siihen on yhdistää toinen sormus, sitten kun se on ajankohtaista. Meille oli alusta asti selvää, että jos kihloihin mennään niin sitten tavoitteena on olla yhdessä loppuelämä, ei mitään teinikihloja. Olemme puhuneet kihloista n. puoli vuotta ja kosinta oli mieheni oma aloite ja hän onnistui todella hienosti pitämään sen salassa. Kallis sormus vahvisti ehkä entisestään sitä, että molemmat ovat tässä tosissaan.

      • Henriikka Pliu

        Haluaisin sitten kihlautumisen tullessa ajankohtaiseksi ostaa miehelle Kalevala Korun Oulun sormuksen, mutta sepä onkin sellainen, että sitä ei edes saa heti liikkeestä, vaan toimitusaika on kuulemma viikko ja sitten se on vielä toimitettava käsinkaiverrukseen, kun siihen ei kulmikkaan rakenteen takia pysty tekemään kaiverrusta koneella. Hintaa pelkällä sormuksella on jotai yli 300 ja tietysti sitten se kaiverrus vielä päälle.

        Sormuksena se on juuri sellainen, joka minua itseäni viehättää. En tiedä, onko mies miettinyt mitään muuta, kuin että miten saisi mahdollisimman edullisesti sen sormusjutun, kun rahaa ei kuitenkaan periaattessa olisi siihen kovin paljoa sijoittaa. Mutta ajattelin säästää tuohon sormukseen nyt etukäteen, koska se on sitten loppuelämän asia. Emme ole enää mitään teini-ikäisiä joten tulemme varmaan pysymään yhdessä.


    • Yksi vain

      0 euroa. Ei tullut kihlasormuksia. Vihkisormukseni maksoi n. 600 euroa muistaakseni.

      • kierrätystä

        sormukset entisistä parisuhteista, vain nimet uusiksi kaiverrettiin.


    • Mieheni hankki sormukseni multa salaa, yllätyskihlat siis.
      Kihlasormukseni, 19 timantin kultasormus, maksoi 650€, kaiverrus 12€ sekä pienennys 30€.
      Vihkisormukseni, viiden timantin kultasormus, maksoi "vaivaiset" 299€ sekä kaiverrus 12€.
      Eli mun sormusten hinnaksi tuli kaiken kaikkiaan 1 003€.

      Mieheni kihlasormus, 5mm leveä sileä sormus maksoi muistaakseni 269€ sekä kaiverrus 12€.

    • pérsenaama

      Kulta on pehmempää, kuin hopea. Repikää siitä sielunne!

    • AnniinaM_

      http://www.seawavediamonds.com/

      Tuolta on minun kihlasormukseni, Nykistä sain. Hinta alveineen, tulleineen ja kuljetuksineen n. 6500 e. Vihkisormus sitten taas saa olla ohuempi ja yksinkertainen, joka sopii prameampaan kihlaani.

    • bride-to-be

      Meidän kihlasormukset oli halvat. Ostettiin hopeiset ja molempien sormukset maksoivat yhteensä noin 40 euroa. Parikymppisiä opiskelijoita kun ollaan niin rahaa ei ole ihan kamalasti ylimääräistä... :) Vihkisormukset saavat sitten olla kuitenkin (ja ne ovat muutenkin) kalliimmat.

    • timantti6

      Ihmettelen kyllä suuresti että tietokoneisiin laitetaan parin vuoden välein se 1000e autoihin laitettaan kymmeniä tuhansia jopa satojatuhansia, kaikkeen elektroniikkaan koneisiin ja autoihin voi laittaa mielettömästi rahaa mutta sitten vedetään herneet nenään jos yhteen kihlasormukseen jota pidetään koko elämä laitetaan esimerkiksi 1000e.. Olen kihlasormukseni valinnut avopuolisoni kanssa ja sen hinta timantteineen on 1200e se on mielestäni maailman kaunein sormus ja sopii juuri minulle erinomaisesti. En minä ainakaan halua sormusta jollainen on lähes kaikilla muilla kihlapareilla. Se on minun sormus ja symboloi yhteistä lupausta tulevista häistä, joten sormus saa olla juuri sellainen kun minulle sopii (ei tarvitse sopia muille) Mä en kertakaikkiaan ymmärrä miksi pitää suuttua jos sormukseen (harvoja esineitä joka pysyy lopun elämän) sijoittaa. Vaikka sormus olisi kuin kallis se ei tarkoita etteikö se puoliso olisi se "kallein" ja tärkein asia. Sormuksen arvo sentään säilyy toisin kuin muun käyttötavaran. Vihkisormukseksi tulee arvokkaampi yksinkertainen sormus yhdellä isolla timantilla..

    • AnaBanana

      En ymmärrä miksi hopeiset kihlat on niin kamala asia joidenkin mielestä!

      Menin toissapäivänä kihloihin, ja ostettiin ihan hopeiset kihlat. Mies ja minä molemmat ollaan opiskelujen loppuvaiheessa, mutta olisi ollut varaa laittaa sormukseen parisataa euroa... Joka tapauksessa palasimme silti hopeisiin, koska rodinoitu hopea kiilsi kuin peili, kun taas kultaiset oli tunkkaisen näköisiä...

      Lisäksi teen töitä kesäisin ja tulevaisuudessa kokopäiväisesti töitä teollisuudessa, jossa sormus tulee kolhiintumaan, oli materiaali mikä hyvänsä.

      Mielummin sijoitan rahani vaikka yhteiseen asuntoomme kuin johonkin rinkulaan, jonka luultavasti jopa voin tohelona hukata.

      Ihan kiva, jos jaksaa tunkea rahaa kiinni sormuksiin, mutta olisi kivaa jos ei heti syyteltäisi että ei ole oikeat kihlat vaan ''teinikihlat'' jos valitsee hopean.

    • 342

      Hinnalla ei ole mitään väliä, vaan sormuksen tarinalla. Itse teetin morsiamelleni yllätyksenä sormuksen ja samalla itselleni, tulihan sille hintaakin, mutta se ei merkkaa vaan ihana tarina.

    • sulhasen morsian

      kihla 25e.
      vihki 1300 e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      596
      16328
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      46
      14594
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      373
      9231
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      45
      5199
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      11
      4472
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      162
      2951
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      111
      1780
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      57
      1329
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      90
      1245
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1227
    Aihe