Paljonko rahaa täytyy olla muuttaakseen Pattayalle

Ex-Nekkari

Olen aprikoinut paljonko tulisi olla rahaa että vois muuttaa Thaimaahan.

Alla CV:ni.

2002 vuonna henk koht tilillä 1,6 miljoona euroa käyttörahaa.

Päälle kämpät, kesähuvila ja autot.

Ei siis mitään ihmeellistä.

Talo pantiin puoliksi exän kanssa ja huvila on edelleen.

Töitä teen edelleen vaikkakin tosi vähän.

Silti tienaan tuon mainitsemasi summan 100 000 euroa noin 5-6 kuukaudessa.

Käteen.

Halutessani miljoonan vuodessa, mutta en tarvi sellaisia rahoja.

Valitsen mukavan elämän. 

Onko muita pullistelijoita palstalla, jotka voisi ottaa asiaan kantaa?

39

698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopiokoneelle

      Älä itke vastaukselle jos olet itse kysymykset kysynyt ja väittänyt jotakuta resuperseeksi köyhäksi.

    • TerveisiäPattayalta

      Jos rahaa on riittävästi niin ei tarvitse leveillä.

      • MIB7

        Jos kaikki on leveilyä, niin mistä sitten voi keskustella ilman leveilyä? Sen olen huomannut että marjanpoimintaketju ei ole herättänyt närää lerpoissa. Se on aika perisuomalaista. Loiriakin ihailtiin Suomen medioissa paljon enemmän silloin kun hän oli kuolemansairas läski joka dokasi yksin lapinmökillään. Nyt kun hän on laihtunut niin kukaan ei puhu enää Loirin karismasta. Se on näillä suomilerpoilla harvassa asiat jotka ei pistä heitä vihaksi ja kateeksi. Estottomasti he itse istuu jahdin kannella Phuketin huvilan rannassa nauramassa sikari poskessa Pattayan resuperseille.
        Jos yksikin lukija uskoo sanankin lerppojen tarinoista niin hallelujaa otan osaa ja hyvää joulua ma toivotan mutta pelkään pahinta.


      • sadetakkieteiseen
        MIB7 kirjoitti:

        Jos kaikki on leveilyä, niin mistä sitten voi keskustella ilman leveilyä? Sen olen huomannut että marjanpoimintaketju ei ole herättänyt närää lerpoissa. Se on aika perisuomalaista. Loiriakin ihailtiin Suomen medioissa paljon enemmän silloin kun hän oli kuolemansairas läski joka dokasi yksin lapinmökillään. Nyt kun hän on laihtunut niin kukaan ei puhu enää Loirin karismasta. Se on näillä suomilerpoilla harvassa asiat jotka ei pistä heitä vihaksi ja kateeksi. Estottomasti he itse istuu jahdin kannella Phuketin huvilan rannassa nauramassa sikari poskessa Pattayan resuperseille.
        Jos yksikin lukija uskoo sanankin lerppojen tarinoista niin hallelujaa otan osaa ja hyvää joulua ma toivotan mutta pelkään pahinta.

        " Jos kaikki on leveilyä, niin mistä sitten voi keskustella ilman leveilyä? Sen olen huomannut että marjanpoimintaketju ei ole herättänyt närää lerpoissa. Se on aika perisuomalaista. Loiriakin ihailtiin Suomen medioissa paljon enemmän silloin kun hän oli kuolemansairas läski joka dokasi yksin lapinmökillään. Nyt kun hän on laihtunut niin kukaan ei puhu enää Loirin karismasta. Se on näillä suomilerpoilla harvassa asiat jotka ei pistä heitä vihaksi ja kateeksi. "


        Keskustelkaa Pattayan matkailusta yleisesti? Siihenhän kai tämä foorumi on tarkoitettukin?

        Jos joku haluaa tietää koska Pattayalla on jotkut jetti kisat? Niin kysyy vain, että koska Pattayalla on jetti kisat? Ei se sen kummoisempaa ole?

        Ei siinä tarvihe kertoa, että " olen ajanut jettiä 140 vuotta ja sitä ennen olin budo lajien maailmanmestari ja nykyään tienaan vain miljoonan vuodessa, kun olin suomi exien kanssa tienasin 4 miljoonaa ja exät veivät puolet ja minulle jäi vain miljoonia ja nykyisin tienaan vaan 300 000e kuukaudessa ja vaimoni on hammaslääkäri ja olen tehnyt monia patentteja ja meillä on monta kotia ja maksan meille kaikille palkkaa ympärivuoden, vaikka kaikilla ei töitä olisikaan ja minulla on 59 000e maksava moottoripyörä ja se maksaa vain murtoosan siitä, mitä mun pyörät maksaa suomessa.

        Ja Maija ja villalankaa, ja olen onnellinen ja en kerro että olen myös hyvin yksinäinen ja poikani pelaa nhlssä kiekkoa ja on myös liikennelentäjä aina kun pelejä ei ole. Toinen poikamme ajaa rr kisaa enkä tiedä mikä on ratamaksu mutta poikamme ajaa kuitenkin radalla ja menestyy kun olemme kylpylän siinä huoneessa jossa on peilit katossa.

        Jouluna on taas peilit katossa ja poika meni isolle kylälle narkkaan ja voin pyyhkäistä hammaslääkäri vaimoani takaapäin koska silloin silmäpussit eivät ole onnemme tiellä ja olen onnellinen koska elän elämää jota haluan........... Niin, tärkein kysymys meinasi unohtua... SIIS PALJONKO MAKSAA TAKSI SUWALTA PATTAYALLE?

        Nämä tälläiset, lopettavat asiallisen keskustelun välittömästi. Ymmärrätkö? Kysykää mitä haluatte, mutta älkää alkako rehentelemään tuntemattomille ihmisille..... Jos teidän ejakulaationne ei sitä välttämättä vaadi? Tuntuuko liian vaikealta? 2010? onnellinen chiangmain mies? Vaisalalle patentteja myyvä koelentäjä HuaHinissä? Ymmärrättekö?


      • OnnellinenChiangMainMies
        sadetakkieteiseen kirjoitti:

        " Jos kaikki on leveilyä, niin mistä sitten voi keskustella ilman leveilyä? Sen olen huomannut että marjanpoimintaketju ei ole herättänyt närää lerpoissa. Se on aika perisuomalaista. Loiriakin ihailtiin Suomen medioissa paljon enemmän silloin kun hän oli kuolemansairas läski joka dokasi yksin lapinmökillään. Nyt kun hän on laihtunut niin kukaan ei puhu enää Loirin karismasta. Se on näillä suomilerpoilla harvassa asiat jotka ei pistä heitä vihaksi ja kateeksi. "


        Keskustelkaa Pattayan matkailusta yleisesti? Siihenhän kai tämä foorumi on tarkoitettukin?

        Jos joku haluaa tietää koska Pattayalla on jotkut jetti kisat? Niin kysyy vain, että koska Pattayalla on jetti kisat? Ei se sen kummoisempaa ole?

        Ei siinä tarvihe kertoa, että " olen ajanut jettiä 140 vuotta ja sitä ennen olin budo lajien maailmanmestari ja nykyään tienaan vain miljoonan vuodessa, kun olin suomi exien kanssa tienasin 4 miljoonaa ja exät veivät puolet ja minulle jäi vain miljoonia ja nykyisin tienaan vaan 300 000e kuukaudessa ja vaimoni on hammaslääkäri ja olen tehnyt monia patentteja ja meillä on monta kotia ja maksan meille kaikille palkkaa ympärivuoden, vaikka kaikilla ei töitä olisikaan ja minulla on 59 000e maksava moottoripyörä ja se maksaa vain murtoosan siitä, mitä mun pyörät maksaa suomessa.

        Ja Maija ja villalankaa, ja olen onnellinen ja en kerro että olen myös hyvin yksinäinen ja poikani pelaa nhlssä kiekkoa ja on myös liikennelentäjä aina kun pelejä ei ole. Toinen poikamme ajaa rr kisaa enkä tiedä mikä on ratamaksu mutta poikamme ajaa kuitenkin radalla ja menestyy kun olemme kylpylän siinä huoneessa jossa on peilit katossa.

        Jouluna on taas peilit katossa ja poika meni isolle kylälle narkkaan ja voin pyyhkäistä hammaslääkäri vaimoani takaapäin koska silloin silmäpussit eivät ole onnemme tiellä ja olen onnellinen koska elän elämää jota haluan........... Niin, tärkein kysymys meinasi unohtua... SIIS PALJONKO MAKSAA TAKSI SUWALTA PATTAYALLE?

        Nämä tälläiset, lopettavat asiallisen keskustelun välittömästi. Ymmärrätkö? Kysykää mitä haluatte, mutta älkää alkako rehentelemään tuntemattomille ihmisille..... Jos teidän ejakulaationne ei sitä välttämättä vaadi? Tuntuuko liian vaikealta? 2010? onnellinen chiangmain mies? Vaisalalle patentteja myyvä koelentäjä HuaHinissä? Ymmärrättekö?

        Omalta osaltani vastaan, kun kysyt ja totean kirjoituksesi olevan ok, ymmärrän.

        Olen pyytänyt asianmukaisuutta palstalle ja sille löytyy oma aloituksensa.


      • hgjmikskfmgp
        OnnellinenChiangMainMies kirjoitti:

        Omalta osaltani vastaan, kun kysyt ja totean kirjoituksesi olevan ok, ymmärrän.

        Olen pyytänyt asianmukaisuutta palstalle ja sille löytyy oma aloituksensa.

        Ymmärrät siis omaa kirjoitustasi. Upeaa. Ei se ole eka kerta. Olet niin idiootti kun luulet ettei sinua tunnista joka ikinen kerta kun kehut itseäsi ja kirjoitat ihan sitä samaa lapsellista paskaa kuin sata kertaa päivässä.


    • Mä_väittäsin

      että kun uidakaan sinne ei jaksa niin lentopiletin hinnalla sinne muuttaa jos niin päättää. Oliko muita askarruttavia ongelmia?

    • SelvitysMiestenPomo

      Selvitämpä sinulle onnellinen aviomies jutun niin että napsahtaa jakeluun.

      On hyväksyttävää kertoa puolen millin omakotitalon jaetun ex-vaimon kanssa suomessa.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa myydyn suomessa puolen millin omakotitalo ja ostetun thaimaassa sadan tonnin omakotitalo.

      On hyväksyttävää kertoa suomessa olevan edelleen kesämökki.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa suomessa myydyn kesämökki ja ostetun thaimaassa kesämökki.

      Ei ole hyväksyttävää kertoa että omakotitalon ja kesämökin myynnin jälkeen suomessa ja omakotitalon ja kesämökin oston jälkeen thaimaassa, on jäänyt rahaa muuhun.

      On hyväksyttävää kertoa että on saanut suomessa veronpalautusta 800.000 euroa ja ex-vaimon kiusaksi on ostanut Mersumaasturin sekä ajaa thaimaassa myös Citymaasturilla jota ei pysäytetä, koska poliisit tuntee kuskin ja auton.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa, että suomessa myydyillä kodin. huvilan, veneen ja ajoneuvojen kauppahinnoilla on hankittu vastaavia thaimaassa.

      On hyväksyttävää kertoa moninaisista liiketoimista ja markkamiljonääriksi tulemisesta, sekä tilin saldoista, sekä että vosi tienata 200.000 euroan sijaan miljoonan vuodessa jos huvittaisi sekä, että nyt on rahaa niin paljon että voisi ostaa kenet tahtoo.
      Ei ole hyväksyttävää kirjoittaa että on aikanaan myynyt yritystoiminnan saaden sen verran rahaa, että voi elää niillä loppuelämänsä.

      On hyväksyttävää kertoa auttaneensa pelkkää hyvää hyvyyttä baarityttöjä pois töistään 100.000 eurolla.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa rahoittaneensa murto-osalla tuosta summasta yritystoimintaa thaimaassa.

      On hyväksyttävää kertoa määrävälein vakiintuvan thaimaalaisen kouluttamattoman naisen kanssa.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa vakiintuneen vain kerran koulutetun thaimaalaisen naisen kanssa.

      On hyväksyttävää kertoa olleensa aktiiviurheilija kilpailutasolla vieläkin harrastaen aikataulutettua urheilua.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa harrastaneensa urheilua osallistumatta kilpailuihin euroopan tasolla.

      On hyväksyttävää kertoa harrastaneensa 300 maksukaatoa.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa normaalisuhteistaan naisiin, koska kaikissa suhteissa on kyse rahasta.

      On hyväksyttävää kertoa laittaneensa maksunaisiin yhden miljoonan ja matkailuun toisen miljoonan, koska on aikanaan ollut raikulipoika.
      Ei ole hyväksyttävää kertoa laittaneensa kyseiset vastaavat rahat järkevämpään.

      On hyväksyttävää joka päivä Lerpattaa.
      Ei ole hyväksyttävää joka päivä Maijatella.

      On hyväksyttävää ladata päivittäin mielisairaalatasoista.
      Ei ole hyväksyttävää vastakommentoida.

      Menikö jakeluun prosentti-rintaliivi-jengiläinen sinne Chiang Maihin ???

    • Aviomies7352

      No nyt tämä vajakkileidariksi nimetty rantakaistaleettomassa kaupungissa asuva alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään Pattayarakasyhteisön elämänkatsomuksen.

      Skitsonarssun2010 pelipaikalle tullessaan tunnistaa mustasta S-Mersusta.
      Rakasyhteisölle ei sovi että minä ajan vanhalla harrastejenkillä.

      Skitsonarssu on yksi suomen kokeneimpia motoristeja ajettuaan huiput yli 300 km/h ja eurooppareissaillen top 50 kohteet.
      Rakasyhteisölle ei sovi että minä ja perheeni harrastetaan moottoripyöräilyä maassa, jossa ehdoton ykköskulkuneuvo on moottoripyörä.

      Skitsonarssu on kokenut suomikippari purjehtien viinanhakureissuja virosta, myrskyävillä merillä kierrellyt ahvenanmaan ja haaksirikkotilanteissa hypännyt matalikolle hoiteleen homman.
      Rakasyhteisölle ei sovi että minulla on vene, joita voisi hankkia noin 5 kappaletta samalla summalla,kuin narssunen on pistänyt maksunaisiin.

      Tämä kulkuneuvojen osalta tällä kertaa.

      Olenko ymmärtänyt jotain väärin rakkaani ???

      • Aviomies6245

        Hei rakkaani katkera ja kateellinen Perskärpänen, ei ole myöskään minun vikani että sinulla ei ole yhtään mitään, mutta otappa Facelive niin koet olevasi täällä ja voit sitten toivottaa tervetulleeksi tänne sieltä.


    • kuriput

      Pattiksella majoittumiseen menee sähköineen ja vesineen n. 10 000 THB kuussa, joten tuhannesta eurosta jää vielä n. 30 000 THB muihin menoihin. Siten pienelläkin eläkkeellä voi elää mukavasti siellä vaikka hinnat nousevat esim. euroaluetta nopeammin.

      • 35Numball

        Ei onnistu 50 vuotta ja todistettavasti tuloja 800.000 b vuodessa, saat olla laillisesti maassa... Muuten joudut kikkailemaan enkä sitä suosittele...


      • Soi.16
        35Numball kirjoitti:

        Ei onnistu 50 vuotta ja todistettavasti tuloja 800.000 b vuodessa, saat olla laillisesti maassa... Muuten joudut kikkailemaan enkä sitä suosittele...

        Se summa pitää olla viisumia anottaessa ja uusittaessa pankkitilillä ja se tiliote voi olla kork. 30 pv vanha. Tosin harva nykyeläkeläinen ei saa sitä summaa vuodessa tililleen.


      • 35Numball

        Extension of stay pitää anoa 45 vrk ennenkuin se edellinen menee vanhaksi tilillä pitää olla thaipankissa 3 kk 800.000b, tai vastaavat eläketulot 65.000 jonka suurlähetystö vahvistaa tiliote saa olla korkeintaan 7 vrk vanha. Tonnin eläkkeellä täällä ei oikein pärjää...


      • Vuodesta1976
        35Numball kirjoitti:

        Extension of stay pitää anoa 45 vrk ennenkuin se edellinen menee vanhaksi tilillä pitää olla thaipankissa 3 kk 800.000b, tai vastaavat eläketulot 65.000 jonka suurlähetystö vahvistaa tiliote saa olla korkeintaan 7 vrk vanha. Tonnin eläkkeellä täällä ei oikein pärjää...

        Suurin osa suomalaisista on Pattiksella talvet ja kotimaassa tai muualla Euroopassa kesät eli henkilö ottaa vuoden viisumin, joka uusiutuu automaattisesti kerran, kun palaat uudelleen Thaimaahan ennen se voimassaolon päättymistä. Sitten taas vuoden kuluttua otat uuden viisumin Bulevardilla ja homma jatkuu.


      • 35Numball

        Joo kyllä mutta siltikin pitää olla tuo 20.000 euroa tai vastaava eläketulo, nettona... Jolloin eläke pitää pyöriä tuossa 2600 euron vaiheilla, ja suomalaisten keskieläke on noin 1600 euroa bruttona...


      • 35Numball kirjoitti:

        Joo kyllä mutta siltikin pitää olla tuo 20.000 euroa tai vastaava eläketulo, nettona... Jolloin eläke pitää pyöriä tuossa 2600 euron vaiheilla, ja suomalaisten keskieläke on noin 1600 euroa bruttona...

        Tasan 2083 euron kuukausieläke riittää jättämään 800 000 bahtia kouraan nykyeläkkeiden verotuksella jos ei verovähennyksiä ole. Tarkistin juuri.
        Poikkeuksellisen vähän oli ns lerppalisää tuoss laskelmassasi. Yleensä niissä on jopa tuhatkertaisia virheitä.

        Kun olet rehvastellut tuolla eläkkeelläsi jatkuvasti ja painotat kuinka se pitää olla tuonsuuruinen se eläke, niin sehän on edellyttänyt myös jonkinmoisia ansiotuloja. Lisäksi sinulla on väitteesi mukaan "Väisälän" patentteja. (Oikeasti se on Vaisala)

        Niin kysymys kuuluu, minne olet laittanut ne niin sanotun työuran aikana tienaamasi rahat ja ne Vaisalan patenteista tulevat rahat? Katsos kun varakkaana miehenä sinun ei tarvitse esitellä eläketulojasi jos sinulla on talletuksia joita esitellä.

        Annat ymmärtää että suomalaisittain isohko eläke on ainoa tie oleskeluluvan saamiseen.

        Mihin siis olet kätkenyt käteisvarasi? Katsos kun meitä suomalaisia on Thaimaassa joiden ei tarvitse esitellä eläkkeitään, koska niitä ei vielä meillä viisikymppisillä ole, mutta meillä on tuohta tilillä joka riittäisi 50 henkilön oleskelulupaan, kuten allekirjoittaneella.

        Missä on siis Lerpan rahat? llmeisesti niitä ei ole ja pihiytesi johtuu siitä kun ei ole mitä käyttää ja samasta syystä sinulla on loputtomiin aikaa pelleillä täällä ja kertoa satuja ja pelotella Thaimaan ongelmilla.

        Kaikki vaan Thaimaahan! Oleskeluluvat järjestyy monin konstein kaikenikäisille täysin laillisesti, mutta tyhjin taskuin ei kannata tulla. Se on ainoa sääntö tässä maassa. Älkää kuunnelko näitä tuomiopäivän Lerppoja.


      • lerppaaseurannut
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Tasan 2083 euron kuukausieläke riittää jättämään 800 000 bahtia kouraan nykyeläkkeiden verotuksella jos ei verovähennyksiä ole. Tarkistin juuri.
        Poikkeuksellisen vähän oli ns lerppalisää tuoss laskelmassasi. Yleensä niissä on jopa tuhatkertaisia virheitä.

        Kun olet rehvastellut tuolla eläkkeelläsi jatkuvasti ja painotat kuinka se pitää olla tuonsuuruinen se eläke, niin sehän on edellyttänyt myös jonkinmoisia ansiotuloja. Lisäksi sinulla on väitteesi mukaan "Väisälän" patentteja. (Oikeasti se on Vaisala)

        Niin kysymys kuuluu, minne olet laittanut ne niin sanotun työuran aikana tienaamasi rahat ja ne Vaisalan patenteista tulevat rahat? Katsos kun varakkaana miehenä sinun ei tarvitse esitellä eläketulojasi jos sinulla on talletuksia joita esitellä.

        Annat ymmärtää että suomalaisittain isohko eläke on ainoa tie oleskeluluvan saamiseen.

        Mihin siis olet kätkenyt käteisvarasi? Katsos kun meitä suomalaisia on Thaimaassa joiden ei tarvitse esitellä eläkkeitään, koska niitä ei vielä meillä viisikymppisillä ole, mutta meillä on tuohta tilillä joka riittäisi 50 henkilön oleskelulupaan, kuten allekirjoittaneella.

        Missä on siis Lerpan rahat? llmeisesti niitä ei ole ja pihiytesi johtuu siitä kun ei ole mitä käyttää ja samasta syystä sinulla on loputtomiin aikaa pelleillä täällä ja kertoa satuja ja pelotella Thaimaan ongelmilla.

        Kaikki vaan Thaimaahan! Oleskeluluvat järjestyy monin konstein kaikenikäisille täysin laillisesti, mutta tyhjin taskuin ei kannata tulla. Se on ainoa sääntö tässä maassa. Älkää kuunnelko näitä tuomiopäivän Lerppoja.

        Siksi Lerppa tuli vasta eläkkeellä Thaimaahan kun ei nimenomaan ole sitä irtorahaa. On vain eläke. Epäilen että talvehtii nytkin vain muutaman kuukauden. Kesällä oli takuuvarmasti Suomessa.


      • 35NumBall
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Tasan 2083 euron kuukausieläke riittää jättämään 800 000 bahtia kouraan nykyeläkkeiden verotuksella jos ei verovähennyksiä ole. Tarkistin juuri.
        Poikkeuksellisen vähän oli ns lerppalisää tuoss laskelmassasi. Yleensä niissä on jopa tuhatkertaisia virheitä.

        Kun olet rehvastellut tuolla eläkkeelläsi jatkuvasti ja painotat kuinka se pitää olla tuonsuuruinen se eläke, niin sehän on edellyttänyt myös jonkinmoisia ansiotuloja. Lisäksi sinulla on väitteesi mukaan "Väisälän" patentteja. (Oikeasti se on Vaisala)

        Niin kysymys kuuluu, minne olet laittanut ne niin sanotun työuran aikana tienaamasi rahat ja ne Vaisalan patenteista tulevat rahat? Katsos kun varakkaana miehenä sinun ei tarvitse esitellä eläketulojasi jos sinulla on talletuksia joita esitellä.

        Annat ymmärtää että suomalaisittain isohko eläke on ainoa tie oleskeluluvan saamiseen.

        Mihin siis olet kätkenyt käteisvarasi? Katsos kun meitä suomalaisia on Thaimaassa joiden ei tarvitse esitellä eläkkeitään, koska niitä ei vielä meillä viisikymppisillä ole, mutta meillä on tuohta tilillä joka riittäisi 50 henkilön oleskelulupaan, kuten allekirjoittaneella.

        Missä on siis Lerpan rahat? llmeisesti niitä ei ole ja pihiytesi johtuu siitä kun ei ole mitä käyttää ja samasta syystä sinulla on loputtomiin aikaa pelleillä täällä ja kertoa satuja ja pelotella Thaimaan ongelmilla.

        Kaikki vaan Thaimaahan! Oleskeluluvat järjestyy monin konstein kaikenikäisille täysin laillisesti, mutta tyhjin taskuin ei kannata tulla. Se on ainoa sääntö tässä maassa. Älkää kuunnelko näitä tuomiopäivän Lerppoja.

        Resuperse sinulla pitää olla noin 2600 euron bruttoeläke että saat pysyvän viisumi ennakopidätys on noin 25%, lisäksi kurssi voi olla 34b eurolla joten tuokaan ei oikein tahdo riittää, suomalaisten keskieläke on noin 1600 naisilla ja miehillä hieman enemmän, eli valtaosalla suomalaisista ei ole mahdollisuutta saada asua täällä pysyvästi.... Minulla riittää tulot 10 vuoden Extension of stay varsin helposti... Kehu sinä vaan poju niillä fyrkillasi, minun ei tarvitse, vain perseaukiset tarvitsevat järjestelyjä... minä kerran vuodessa 1900 bahtia ja vuosi napahtaa passiin hyvin helposti... resu...
        ja terveisiä tuolle perskärpäsellesi...


      • 35NumBall
        35NumBall kirjoitti:

        Resuperse sinulla pitää olla noin 2600 euron bruttoeläke että saat pysyvän viisumi ennakopidätys on noin 25%, lisäksi kurssi voi olla 34b eurolla joten tuokaan ei oikein tahdo riittää, suomalaisten keskieläke on noin 1600 naisilla ja miehillä hieman enemmän, eli valtaosalla suomalaisista ei ole mahdollisuutta saada asua täällä pysyvästi.... Minulla riittää tulot 10 vuoden Extension of stay varsin helposti... Kehu sinä vaan poju niillä fyrkillasi, minun ei tarvitse, vain perseaukiset tarvitsevat järjestelyjä... minä kerran vuodessa 1900 bahtia ja vuosi napahtaa passiin hyvin helposti... resu...
        ja terveisiä tuolle perskärpäsellesi...

        Toki voi hakea vuoden viisumia suomesta jos tililläsi on 20.000 euroa... ja hakea jatkoa eli extension of stay 45 päivää ennen kuin vuoden viisumi menee vanhaksi, mutta silloin sinulla pitää olla tallennettuna 800.000 thaipankiin 90 vrk ennenkin uusimista käytännössä tuo on hyvin vaikeaa monelle... yleisin syy miksi tarvitaan järjestelyjä on tuo puuttuva rahamäärä, todistusta tuosta talletuksesta myydään tietyssä paikoissa 20.000b hintaan... näitä palveluita joita sinä kutsut lailliseksi, minä taas en... se on korruptiota, mutta niin tuottavaa että Thaimaan poliisijohto arvio siinä liikkuvan satoja miljoonia bahteja... pääosin immigrationin virkailijoille...
        resuperse.


      • 35NumBall kirjoitti:

        Resuperse sinulla pitää olla noin 2600 euron bruttoeläke että saat pysyvän viisumi ennakopidätys on noin 25%, lisäksi kurssi voi olla 34b eurolla joten tuokaan ei oikein tahdo riittää, suomalaisten keskieläke on noin 1600 naisilla ja miehillä hieman enemmän, eli valtaosalla suomalaisista ei ole mahdollisuutta saada asua täällä pysyvästi.... Minulla riittää tulot 10 vuoden Extension of stay varsin helposti... Kehu sinä vaan poju niillä fyrkillasi, minun ei tarvitse, vain perseaukiset tarvitsevat järjestelyjä... minä kerran vuodessa 1900 bahtia ja vuosi napahtaa passiin hyvin helposti... resu...
        ja terveisiä tuolle perskärpäsellesi...

        Ei pidä. Juuri tarkistin 38 bahtin kurssilla ja veroprosentti on 22 kun bruttoeläke on 2083. Älä nyt taistele taas tosiasioita vastaan. Tuo on tämän hetken tilanne ja sillä selvä.

        Nyt ei puhuttu siitä että jollekin on jokin vaikeaa vaan siitä että sinä hössötät aina noista eläkkeistä etkä tunnu ymmärtävän että jopa matalapalkkaa nauttineella henkilöllä on helposti säästössä parikymmentä donaa.

        En muista olenko kertonut mutta exän broidi on ammattikoulusta valmistunut putkimies ja miljoonan verran ylimääräistä. Rakennellut noin 10 taloa, asunut pari vuotta niissä ja myynyt kelpo katteella alv vapaana. Kundi on 44v ja ei tee enää kuin puoli vuotta töitä ja asustelee toisen puolikkaan Thaimaassa nykyään poikamiehenä. Kun hoitaa korttinsa oikein niin konstit on monet.

        Niin et sitten vastannut että missä ne sun säästöt on, vai eikö niitä ole?

        Ja edelleenkin on mahdollista saada vaikka kakskymppisenä ja pikkurahalla laillinen oleskelulupa monin keinoin. Thaimaa on täynnä faranginuoria töissä, opiskelemassa, urheilemassa, yrittämässä... Täysin laillisesti. Amen.


      • HörhöMaijalle2010
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Ei pidä. Juuri tarkistin 38 bahtin kurssilla ja veroprosentti on 22 kun bruttoeläke on 2083. Älä nyt taistele taas tosiasioita vastaan. Tuo on tämän hetken tilanne ja sillä selvä.

        Nyt ei puhuttu siitä että jollekin on jokin vaikeaa vaan siitä että sinä hössötät aina noista eläkkeistä etkä tunnu ymmärtävän että jopa matalapalkkaa nauttineella henkilöllä on helposti säästössä parikymmentä donaa.

        En muista olenko kertonut mutta exän broidi on ammattikoulusta valmistunut putkimies ja miljoonan verran ylimääräistä. Rakennellut noin 10 taloa, asunut pari vuotta niissä ja myynyt kelpo katteella alv vapaana. Kundi on 44v ja ei tee enää kuin puoli vuotta töitä ja asustelee toisen puolikkaan Thaimaassa nykyään poikamiehenä. Kun hoitaa korttinsa oikein niin konstit on monet.

        Niin et sitten vastannut että missä ne sun säästöt on, vai eikö niitä ole?

        Ja edelleenkin on mahdollista saada vaikka kakskymppisenä ja pikkurahalla laillinen oleskelulupa monin keinoin. Thaimaa on täynnä faranginuoria töissä, opiskelemassa, urheilemassa, yrittämässä... Täysin laillisesti. Amen.

        Olet Maija hauska hörhö.

        "Olet rehvastellut eläkkeelläsi"......

        Oletko huomannut itse rehvastelleesi jollain ????????????????????

        Onko kävässy mielessä, että joku muukinkuin exän broidi on osannut tehdä jotain?


      • RakRakMyös
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Ei pidä. Juuri tarkistin 38 bahtin kurssilla ja veroprosentti on 22 kun bruttoeläke on 2083. Älä nyt taistele taas tosiasioita vastaan. Tuo on tämän hetken tilanne ja sillä selvä.

        Nyt ei puhuttu siitä että jollekin on jokin vaikeaa vaan siitä että sinä hössötät aina noista eläkkeistä etkä tunnu ymmärtävän että jopa matalapalkkaa nauttineella henkilöllä on helposti säästössä parikymmentä donaa.

        En muista olenko kertonut mutta exän broidi on ammattikoulusta valmistunut putkimies ja miljoonan verran ylimääräistä. Rakennellut noin 10 taloa, asunut pari vuotta niissä ja myynyt kelpo katteella alv vapaana. Kundi on 44v ja ei tee enää kuin puoli vuotta töitä ja asustelee toisen puolikkaan Thaimaassa nykyään poikamiehenä. Kun hoitaa korttinsa oikein niin konstit on monet.

        Niin et sitten vastannut että missä ne sun säästöt on, vai eikö niitä ole?

        Ja edelleenkin on mahdollista saada vaikka kakskymppisenä ja pikkurahalla laillinen oleskelulupa monin keinoin. Thaimaa on täynnä faranginuoria töissä, opiskelemassa, urheilemassa, yrittämässä... Täysin laillisesti. Amen.

        Puhu poju puppua exän broidista.
        Ei ole kyse arvonlisäverosta, googlaa vähän lisää taas.
        Kyse on myyntivoiton verotuksesta.


      • 35NumBall
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Ei pidä. Juuri tarkistin 38 bahtin kurssilla ja veroprosentti on 22 kun bruttoeläke on 2083. Älä nyt taistele taas tosiasioita vastaan. Tuo on tämän hetken tilanne ja sillä selvä.

        Nyt ei puhuttu siitä että jollekin on jokin vaikeaa vaan siitä että sinä hössötät aina noista eläkkeistä etkä tunnu ymmärtävän että jopa matalapalkkaa nauttineella henkilöllä on helposti säästössä parikymmentä donaa.

        En muista olenko kertonut mutta exän broidi on ammattikoulusta valmistunut putkimies ja miljoonan verran ylimääräistä. Rakennellut noin 10 taloa, asunut pari vuotta niissä ja myynyt kelpo katteella alv vapaana. Kundi on 44v ja ei tee enää kuin puoli vuotta töitä ja asustelee toisen puolikkaan Thaimaassa nykyään poikamiehenä. Kun hoitaa korttinsa oikein niin konstit on monet.

        Niin et sitten vastannut että missä ne sun säästöt on, vai eikö niitä ole?

        Ja edelleenkin on mahdollista saada vaikka kakskymppisenä ja pikkurahalla laillinen oleskelulupa monin keinoin. Thaimaa on täynnä faranginuoria töissä, opiskelemassa, urheilemassa, yrittämässä... Täysin laillisesti. Amen.

        Hienoa resu, että sukusi on rakennusalalla, minun taas ei ole... onnittelut siitä... olisitte yrittääneet koulussa hieman enemmän, tiedätkö poju mulla ei ole käsissä kovettumia... vaimo aina ihmettelee miten minun ikäisellä voi olla kädet kuin lapsenperse... tiedätkö mistä se johtuu, siitä että ole ole juurikaan tarvinnut tehdä ruumiillista duunia... aivot on riittäneet, sinun suvullasi ei ole riittänyt... onhan veljesi ensimmäinen suomalainen miljonääriputkimies... toista ei varmasti ihan heti tulekaan... jos ei sinua lasketa... mattomiehenä... Noissa rakennushommissa on vaan paljon ongelmia, mattomiehet hakkaavat polvensa paskoiksi ennen eläke ikää... ja putkimiehet haisevat muuten vaan paskalle...

        Outoa ettet täällä oloajastasi ole oppinut mitään, et tiedä viisumi säännöksi, on totta että kaikenlaista viheltäjää löytyy, mm. tietynlaiset opiskelijat onneksi thaimaan viranomaiset ovat ilmiön huomanneet että sen torpanneet, ainoat opiskelijaviisumit on saatavissa ainoastaan viranomaisten hyväksymistä yliopistoista, sinä luulet että kirjoitan tätä vittuillessani en kirjoita muille kuin sinulle ja perskärpäsillesi, muille kirjoitan sen takia että kannatta miettiä kaksi kertaa miksi haluaa 10.000 kilsan päähän kotoaan, jos ei maassa olemisen edellytykset ole kunnossa...


      • 35Numball
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Ei pidä. Juuri tarkistin 38 bahtin kurssilla ja veroprosentti on 22 kun bruttoeläke on 2083. Älä nyt taistele taas tosiasioita vastaan. Tuo on tämän hetken tilanne ja sillä selvä.

        Nyt ei puhuttu siitä että jollekin on jokin vaikeaa vaan siitä että sinä hössötät aina noista eläkkeistä etkä tunnu ymmärtävän että jopa matalapalkkaa nauttineella henkilöllä on helposti säästössä parikymmentä donaa.

        En muista olenko kertonut mutta exän broidi on ammattikoulusta valmistunut putkimies ja miljoonan verran ylimääräistä. Rakennellut noin 10 taloa, asunut pari vuotta niissä ja myynyt kelpo katteella alv vapaana. Kundi on 44v ja ei tee enää kuin puoli vuotta töitä ja asustelee toisen puolikkaan Thaimaassa nykyään poikamiehenä. Kun hoitaa korttinsa oikein niin konstit on monet.

        Niin et sitten vastannut että missä ne sun säästöt on, vai eikö niitä ole?

        Ja edelleenkin on mahdollista saada vaikka kakskymppisenä ja pikkurahalla laillinen oleskelulupa monin keinoin. Thaimaa on täynnä faranginuoria töissä, opiskelemassa, urheilemassa, yrittämässä... Täysin laillisesti. Amen.

        Resu resu täältä kuuluu naurun remakkaa ja paljon... tosiasiassa omassa käytössä olleesta asunnosta ei ole koskaan tarvinnut maksaa arvonlisäveroa, vaan myyntivoittoveroa joka voidaan jättää maksamatta tietyin edellytyksin... eikö sinun pitänyt olla kiinteistöalan asiantuntija... ja et tiedä tuollaista asiaa... ilmeisesti epäilyni sinun tarinastasi on osoittautumassa todeksi , kun et ole perillä edes perusasioista...

        Omaisuudestani olet kiinnostunut, se on hajautettuna erilaisiin sijoitustuoteisiin, osakkeihin, asuntoihin, oblikaatioihin, sijoituskuoriin... minulla on osakeyhtiö muotoinen sijoitusyhtiö, omaisuuden hallinnassa käytän jyväskyläläisen boss consulting nimisen yrityksen arvo et kurssi ohjelmaa, joka on vanha mutta hyvin toimiva... firma lopetti toimintansa mutta softa pyörii hyvin, sijoitetun pääoman tuotto on 6-8 prosenttia... pääoma riittävä...


      • rakasrakentaja
        RakRakMyös kirjoitti:

        Puhu poju puppua exän broidista.
        Ei ole kyse arvonlisäverosta, googlaa vähän lisää taas.
        Kyse on myyntivoiton verotuksesta.

        Yksityishenkilö ei maksa myyntivoitosta. Yritys maksaa.


      • 35Numball kirjoitti:

        Resu resu täältä kuuluu naurun remakkaa ja paljon... tosiasiassa omassa käytössä olleesta asunnosta ei ole koskaan tarvinnut maksaa arvonlisäveroa, vaan myyntivoittoveroa joka voidaan jättää maksamatta tietyin edellytyksin... eikö sinun pitänyt olla kiinteistöalan asiantuntija... ja et tiedä tuollaista asiaa... ilmeisesti epäilyni sinun tarinastasi on osoittautumassa todeksi , kun et ole perillä edes perusasioista...

        Omaisuudestani olet kiinnostunut, se on hajautettuna erilaisiin sijoitustuoteisiin, osakkeihin, asuntoihin, oblikaatioihin, sijoituskuoriin... minulla on osakeyhtiö muotoinen sijoitusyhtiö, omaisuuden hallinnassa käytän jyväskyläläisen boss consulting nimisen yrityksen arvo et kurssi ohjelmaa, joka on vanha mutta hyvin toimiva... firma lopetti toimintansa mutta softa pyörii hyvin, sijoitetun pääoman tuotto on 6-8 prosenttia... pääoma riittävä...

        Oman asunnon myynti ja yrityksen rakentamassa ja myymässä asunnossa on verotuksellisia eroja Lerppa pieni.

        VEROHALLINTO

        Oman asunnon verovapaa myynti

        Oman asunnon myynnistä saatu voitto on verovapaata tuloa, jos molemmat seuraavista edellytyksistä täyttyvät:

        Olet omistanut asunnon vähintään kaksi vuotta
        Olet itse asunut tai joku perheestäsi on asunut asunnossa omistusaikanasi yhtäjaksoisesti vähintään kaksi vuotta. Perheeseen lasketaan mukaan puoliso ja alaikäiset lapset. Lue lisää puolison määritelmästä verotuksessa.

        Omistus- ja asumisajan on oltava yhtäjaksoista, kahden vuoden ajassa ei saa olla katkoja.


      • RakRakMyös
        rakasrakentaja kirjoitti:

        Yksityishenkilö ei maksa myyntivoitosta. Yritys maksaa.

        Yksityishenkilö ei ole arvonlisäverovelvollinen.

        Mikäli yksityshenkilö putkimies rakentelee taloja asuen niissä alle kaksi vuotta, myyntivoitosta putkimies maksaa veroa ja asia ei muuksi muutu sillä, että Smurffi alkasi esiintymään mustissaan.


      • 35Numball kirjoitti:

        Resu resu täältä kuuluu naurun remakkaa ja paljon... tosiasiassa omassa käytössä olleesta asunnosta ei ole koskaan tarvinnut maksaa arvonlisäveroa, vaan myyntivoittoveroa joka voidaan jättää maksamatta tietyin edellytyksin... eikö sinun pitänyt olla kiinteistöalan asiantuntija... ja et tiedä tuollaista asiaa... ilmeisesti epäilyni sinun tarinastasi on osoittautumassa todeksi , kun et ole perillä edes perusasioista...

        Omaisuudestani olet kiinnostunut, se on hajautettuna erilaisiin sijoitustuoteisiin, osakkeihin, asuntoihin, oblikaatioihin, sijoituskuoriin... minulla on osakeyhtiö muotoinen sijoitusyhtiö, omaisuuden hallinnassa käytän jyväskyläläisen boss consulting nimisen yrityksen arvo et kurssi ohjelmaa, joka on vanha mutta hyvin toimiva... firma lopetti toimintansa mutta softa pyörii hyvin, sijoitetun pääoman tuotto on 6-8 prosenttia... pääoma riittävä...

        Sijoittaja Lerppa jolta ei liikene sapuskaankaan 100 bahtia enempää. Jep jep.
        Tutustu Lerppa verolakipykälään 4:31§

        Nyt olet jo suursijoittaja! Omaisuutesi "hajautettuna erilaisiin sijoitustuoteisiin, osakkeihin, asuntoihin, oblikaatioihin, sijoituskuoriin.."

        Pöllit sitten Sipilä uutisista nuo sijoituskuoretkin satuusi satusetä. Ja Thaimaan sijoituksiasi hoidetaan Jyväskylästä käsin? Onko se konttori sattumoisin Citymarketissa?

        Jos leikitään hetki että sijoituksesi olisi totta... Niin mihin ajattelit säästää, pihiniekka? Riisipusseihinko vai meinaatko ihan joskus ostaa lauttalipun Pattayalle ettei tarvi odottaa vapaalippua? Tuollaisella ukkelilla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.

        Asunnon myyntivoitto on asunnon arvonlisäyksestä johtuvaa. Siksi siitä myyntivoitosta (jos verovapauden määritteet eivät täyty) käytetetään myöskin puhekielessä nimitystä arvonlisävero kiinteistöalalla. Kova on tuo pätemisen tarpeesi.


      • 35NumBall
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Oman asunnon myynti ja yrityksen rakentamassa ja myymässä asunnossa on verotuksellisia eroja Lerppa pieni.

        VEROHALLINTO

        Oman asunnon verovapaa myynti

        Oman asunnon myynnistä saatu voitto on verovapaata tuloa, jos molemmat seuraavista edellytyksistä täyttyvät:

        Olet omistanut asunnon vähintään kaksi vuotta
        Olet itse asunut tai joku perheestäsi on asunut asunnossa omistusaikanasi yhtäjaksoisesti vähintään kaksi vuotta. Perheeseen lasketaan mukaan puoliso ja alaikäiset lapset. Lue lisää puolison määritelmästä verotuksessa.

        Omistus- ja asumisajan on oltava yhtäjaksoista, kahden vuoden ajassa ei saa olla katkoja.

        Resu älä yritä esittää taas viisaampaa... tiedän nämä asiat varmasti... asunnonmyynnistä menee myyntivoittovero, alv on täysin eri asia, se maksetaan osto ja myyntien välisestä erotuksesta,eikä se ole mitenkään kahden vuoden aika sidonnainen... se maksetaan kuukausittain... verottajalle... eikä sitä koskaan maksa yksityishenkilö... mutta yksityishenkilön ns. metsäosuuskunta saattaa siihen joutua... mutta sekin on harvinaista...

        olet kertonut olevasi kiinteistöalan ammattilainen miljoonien tuloilla, ja et tuollaista perusasiaa tiedä... huh huh...

        Muutenkin juttusi saa kokoajan epäilyttäviä piirteitä, et edes ymmärrä mitä mitä tuo verohallinnon juttu tarkoittaa, se tarkoittaa nimen omaan että omassa käytössä olevasta asunnosta 2v. maksat myyntivoittoveroa... jos olisit mitä kerrot osasit automaattisesti erottaa mitä tarkoittaa mikäkin vero, kun olet ns. mitä tarkoittaa lähdevero, leimavero, koiravero, alv, konserniverotus, ajoneuvovero, käyttövoimavero, lahjavero, tulovero, perintövero... resu ei tarvitse vastata, tämä on vittuilua...


      • 35NumBall
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Sijoittaja Lerppa jolta ei liikene sapuskaankaan 100 bahtia enempää. Jep jep.
        Tutustu Lerppa verolakipykälään 4:31§

        Nyt olet jo suursijoittaja! Omaisuutesi "hajautettuna erilaisiin sijoitustuoteisiin, osakkeihin, asuntoihin, oblikaatioihin, sijoituskuoriin.."

        Pöllit sitten Sipilä uutisista nuo sijoituskuoretkin satuusi satusetä. Ja Thaimaan sijoituksiasi hoidetaan Jyväskylästä käsin? Onko se konttori sattumoisin Citymarketissa?

        Jos leikitään hetki että sijoituksesi olisi totta... Niin mihin ajattelit säästää, pihiniekka? Riisipusseihinko vai meinaatko ihan joskus ostaa lauttalipun Pattayalle ettei tarvi odottaa vapaalippua? Tuollaisella ukkelilla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.

        Asunnon myyntivoitto on asunnon arvonlisäyksestä johtuvaa. Siksi siitä myyntivoitosta (jos verovapauden määritteet eivät täyty) käytetetään myöskin puhekielessä nimitystä arvonlisävero kiinteistöalalla. Kova on tuo pätemisen tarpeesi.

        Oletko nyt resu ihan seko, minä tiedän nämä asiat, olen tiennyt jo vuosi kymmeniä et sinä minua noilla jutuillasi huijaa... mulla on asioista kokemusta, en ole mikään suursijoittaja mutta sukanvarteen on jotain jäänyt ja tulee edelleenkin jäämään... Ei sijoituksia hoideta jyväskylästä käsin vaan ihan omalta tietokoneella, netin kautta. Hieman ongelmia aiheutui kun siirryin muutama vuosi sitten macintosh koneisiin windowsista kun se on täyttä paskaa tuo arvo & kurssi ohjelma on windows ohjelma ja piti saada toimiaan macissa, oli haastavaa mutta nyt on toiminut ainakin 10 vuotta, erinomaisesti... osaa laskea kriittiset pisteet, tehdä myynti ja ostosuositukset reaaliaikaisina... laskea korin tuoton reaaliaikaisesti...
        Opettele resu lukemaan tai ainakin ymmärtämään lukemaasi, en viitsi ottaa enää kantaa tuohon alv asiaa sen on varmasti kuten sanoin, reppana... alv:lle tuossa asiassa mitään tekemistä... vaan se on MYYNTIVOITTOVERO.


      • 35NumBall

        "Siksi siitä myyntivoitosta (jos verovapauden määritteet eivät täyty) käytetetään myöskin puhekielessä nimitystä arvonlisävero kiinteistöalalla" tuossa on taas täysin sekopäinen lause...
        arvonlisäveroa maksetaan myyntien ja ostojen välisestä erotuksesta, kuten sanoin ja se tilitetään kuukausittain verottajalle, myyntivoitto vero tilitetään asuntoa myydessä elleivät verovapauden edellytykset täyty... lisäksi maksetaan vielä joukko muitakin veroja leimavero, kauppahinnasta... näin se vain menee sorry... jos olet ostanut asunnon sijoitusmielessä olet myyntivoitosta verovapaa viiden vuoden kuluttua, etkä tässäkään tapauksessa maksa alv:tä mistään....


      • RakRakMyös
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Sijoittaja Lerppa jolta ei liikene sapuskaankaan 100 bahtia enempää. Jep jep.
        Tutustu Lerppa verolakipykälään 4:31§

        Nyt olet jo suursijoittaja! Omaisuutesi "hajautettuna erilaisiin sijoitustuoteisiin, osakkeihin, asuntoihin, oblikaatioihin, sijoituskuoriin.."

        Pöllit sitten Sipilä uutisista nuo sijoituskuoretkin satuusi satusetä. Ja Thaimaan sijoituksiasi hoidetaan Jyväskylästä käsin? Onko se konttori sattumoisin Citymarketissa?

        Jos leikitään hetki että sijoituksesi olisi totta... Niin mihin ajattelit säästää, pihiniekka? Riisipusseihinko vai meinaatko ihan joskus ostaa lauttalipun Pattayalle ettei tarvi odottaa vapaalippua? Tuollaisella ukkelilla ei ole kuin tuulen huuhtoma perse.

        Asunnon myyntivoitto on asunnon arvonlisäyksestä johtuvaa. Siksi siitä myyntivoitosta (jos verovapauden määritteet eivät täyty) käytetetään myöskin puhekielessä nimitystä arvonlisävero kiinteistöalalla. Kova on tuo pätemisen tarpeesi.

        Puhu paskaa Maija puhekielestäs.

        Arvonlisävero on arvonlisävero, eikä kiinteistöalalla muuksi muutu.

        Sulla on pätemisen tarve itselläs ja muutenkin varsin outo käytös haukkua muita siitä mitä itse nimenomaan olet.


      • 35NumBall
        Vuodesta2010 kirjoitti:

        Oman asunnon myynti ja yrityksen rakentamassa ja myymässä asunnossa on verotuksellisia eroja Lerppa pieni.

        VEROHALLINTO

        Oman asunnon verovapaa myynti

        Oman asunnon myynnistä saatu voitto on verovapaata tuloa, jos molemmat seuraavista edellytyksistä täyttyvät:

        Olet omistanut asunnon vähintään kaksi vuotta
        Olet itse asunut tai joku perheestäsi on asunut asunnossa omistusaikanasi yhtäjaksoisesti vähintään kaksi vuotta. Perheeseen lasketaan mukaan puoliso ja alaikäiset lapset. Lue lisää puolison määritelmästä verotuksessa.

        Omistus- ja asumisajan on oltava yhtäjaksoista, kahden vuoden ajassa ei saa olla katkoja.

        Resulle haluan antaa sinulle yhden ilmaisen neuvon, olen ollut Thaimaassa huomattavasti pidempään kuin sinä meissä on yksi olennainen ero, sinä haluat elää täällä länsimaalaisittain minä taas en halua, Thaimaan parhaat ruokapaikat on ehdottomasti katukeittiöt, toki niitäkin on hyviä ja huonoja, mene sellaiseen missä on paljon porukkaa, kokeile rohkeasti uusia asioita, sinun ei tarvitse enää koskaan syödä jenkki paskaa...

        Meillä käy muutama kerta viikossa vaimon sukulaisia, tai mun kavereita... akat mene hakemaan raaka-aineet läheiseltä torilta, tekevät neljän hengen porukalle 8-15 ruokalajia, somtamia... erilaisia curry kastikkeita, nuudeleita kapeaa paksua, kaloja... äyriäisiä ... , on kauden mukaan saatavalla, mitä milloinkin... ennen söimme pöydällä nyt pöytä lensi ulos ja syömme aina lattialla... minun oli aluksi vaikea tottua tähän, mutta näin on paras...

        Ja vielä neuvo, älä koskaan katso thaikkuja alaspäin, food courtien ruokaan koskee ihan sama asia katukeittiöiden, niitä on hyviä huonoja ja aivan helvetin hyviä.... kyse ei ole ruuan hinnasta pätkääkään vaan laadusta voi saada 35b aivan helvetin laadukkaan annoksen kun laitat jonkin jenkkiravintolaan paskasta 800b... joku nero kertoi että hinnalla saa laatua ei saa täällä vaan ainoastaan vitutuksen jos ei ruoka vastaa vaatimuksia... Se sinun porsaan luu homma on asiallinen kerran kaksi vuodessa... ei enempää...

        Tuossa muutamia hyviä thai ruokia...
        SomTam tai papaya pok pok... papaya salaatti, chiliä mielen mukaan...
        erilaiset nuudelikeitot, kanalla... yleensä porsaanliha liian rasvaista...
        Tomyam kung katkarapukeitto erinomainen...
        Kiimau spaketti with seafood spakettia merenelävillä...

        ja sitten ihan perus...

        kanaa.. aurinkokuivattua possua... riisipedissä... maustee liemessä keitettyä riisiä... ja ns. keitto... joka on lähes tiskivettä... mutta sopii hyvin... ateriaan...

        Tai sitten kaupad, kai riisiä, kanaa, paperiin käärittynä ota mukaan syö kotona...
        näin se vain menee...


      • hulluseon
        35NumBall kirjoitti:

        Resulle haluan antaa sinulle yhden ilmaisen neuvon, olen ollut Thaimaassa huomattavasti pidempään kuin sinä meissä on yksi olennainen ero, sinä haluat elää täällä länsimaalaisittain minä taas en halua, Thaimaan parhaat ruokapaikat on ehdottomasti katukeittiöt, toki niitäkin on hyviä ja huonoja, mene sellaiseen missä on paljon porukkaa, kokeile rohkeasti uusia asioita, sinun ei tarvitse enää koskaan syödä jenkki paskaa...

        Meillä käy muutama kerta viikossa vaimon sukulaisia, tai mun kavereita... akat mene hakemaan raaka-aineet läheiseltä torilta, tekevät neljän hengen porukalle 8-15 ruokalajia, somtamia... erilaisia curry kastikkeita, nuudeleita kapeaa paksua, kaloja... äyriäisiä ... , on kauden mukaan saatavalla, mitä milloinkin... ennen söimme pöydällä nyt pöytä lensi ulos ja syömme aina lattialla... minun oli aluksi vaikea tottua tähän, mutta näin on paras...

        Ja vielä neuvo, älä koskaan katso thaikkuja alaspäin, food courtien ruokaan koskee ihan sama asia katukeittiöiden, niitä on hyviä huonoja ja aivan helvetin hyviä.... kyse ei ole ruuan hinnasta pätkääkään vaan laadusta voi saada 35b aivan helvetin laadukkaan annoksen kun laitat jonkin jenkkiravintolaan paskasta 800b... joku nero kertoi että hinnalla saa laatua ei saa täällä vaan ainoastaan vitutuksen jos ei ruoka vastaa vaatimuksia... Se sinun porsaan luu homma on asiallinen kerran kaksi vuodessa... ei enempää...

        Tuossa muutamia hyviä thai ruokia...
        SomTam tai papaya pok pok... papaya salaatti, chiliä mielen mukaan...
        erilaiset nuudelikeitot, kanalla... yleensä porsaanliha liian rasvaista...
        Tomyam kung katkarapukeitto erinomainen...
        Kiimau spaketti with seafood spakettia merenelävillä...

        ja sitten ihan perus...

        kanaa.. aurinkokuivattua possua... riisipedissä... maustee liemessä keitettyä riisiä... ja ns. keitto... joka on lähes tiskivettä... mutta sopii hyvin... ateriaan...

        Tai sitten kaupad, kai riisiä, kanaa, paperiin käärittynä ota mukaan syö kotona...
        näin se vain menee...

        SINÄ OLET SUOMESSA.mE EI LASKETA MIELIKUVITUS ASUMISTA.


      • 35NumBall

        eikä me hulluja huutajia, resuperse... ja kaiketi itse tiedän missä olen, resu...


      • hulluseon
        35NumBall kirjoitti:

        eikä me hulluja huutajia, resuperse... ja kaiketi itse tiedän missä olen, resu...

        Tiedät varmasti, asut suomessa.Sinä olet luonut nämä hahmot joilla voit sitten vittuilla näille pattayalla matkaileville/asuville.
        Hua hin ei voi olla niin paska paikka että joku olis 14 tuntia vuorokaudessa suomi24 ja vielä pattayan puolella missä sulla ei ole mitään käyttöä.
        Yhtään juttua mistä sut vois thai,maan asujaksi päätellä tai sitten et pysty poistumaan kotoa.
        Kaikki sinun jutut on selvästi google juttuja ja pääsääntöisesti olet vielä väärässä joten olet vielä tyhmäkin.


      • 35NmBall
        hulluseon kirjoitti:

        Tiedät varmasti, asut suomessa.Sinä olet luonut nämä hahmot joilla voit sitten vittuilla näille pattayalla matkaileville/asuville.
        Hua hin ei voi olla niin paska paikka että joku olis 14 tuntia vuorokaudessa suomi24 ja vielä pattayan puolella missä sulla ei ole mitään käyttöä.
        Yhtään juttua mistä sut vois thai,maan asujaksi päätellä tai sitten et pysty poistumaan kotoa.
        Kaikki sinun jutut on selvästi google juttuja ja pääsääntöisesti olet vielä väärässä joten olet vielä tyhmäkin.

        Tiedät varmasti, asut Suomessa... luulen kyllä että itse tiedän paremmin missä asun reppana.... Hua Hin ei ole paska paikka, rottakaupunki taas on... lisäksi kirjoitustaitosi korreloi älykkyyttäsi... Oletko naisen puutteessa... oleva murkku Suomesta.


    • äläeksy

      Jeesus on Kristus Jumalan Poika . Älä kumarra epäjimalia.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe