Excel muuttaa kaava automaattisesti

onkomahdollista

tarkoitus olisi saada kopiotua kaava sellaisenaan toiseen soluun, mutta aina excel vääntää kaavan pieleen.

kopioitava solu sisältää käskyn =PHAKU(H9;'siirtymä'!A1:B11;2;0) liittäessä excel vääntää kaavan muotoon =PHAKU(L9;'siirtymä'!I1:J11;2;0) eli pitäisi saada tuo I1:J11 pysymään A1:B11 että sitä ei tarvisi aina itse muuttaa.

kokeillut vaikka mitä mutta aina se muuttaa muotoaan. vaikka ottaisin sijoita määräten ja valitsen sieltä kaava, siitä huolimatta muuttaa muotoaan. miten ihmeessä saan kaavan siirtymään niin että toi loppu ei muutuisi.

4

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamuvuorossa

Kopioi koko kaava siitä tietojen/kaavojen syöttöriviltä. Tai paina esim. kaavasolussa F2, sitten ctrl-a ja vielä ctrl-c & esc. Seuraavaksi siirry kohdesoluun ja paina ctrl-v.

• auttaako

=PHAKU(H9;'siirtymä'!$A$1:$B$11;2;0)

• 102030405060

Kun kirjoitat kaavaa, niin voit $ merkillä sarakkeen tai rivinumeron edessä kertoa Excellille, että ET halua kaavan muuttuvan kun sitä kopioidaan.

Tai vaithooehtoisesti, paina näppäimistöstä F4 aina kun olet solun valinnut, jolloin se automaattisesti vaihtaa tuon tyyliin C4:n ja $C$4:n välillä.

• Excel_aina

Juuri noin Excelin pitääkin toimia. Excel ei muuta kaavaa mihinkään vaan toimii suhteellisesti uudesta sijainnista käsin. Kuten edellä on kerrottu, F4-näpäyksellä saa tarpeen mukaan tehtyä suoran viittauksen eli dollaroinnin eli lukituksen eli absoluuttisen viittauksen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      123
      1853
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1640
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      51
      1215
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      49
      1098
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      978
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      876
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      876
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      810
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      38
      797
    Aihe