tarkoitus olisi saada kopiotua kaava sellaisenaan toiseen soluun, mutta aina excel vääntää kaavan pieleen.
kopioitava solu sisältää käskyn =PHAKU(H9;'siirtymä'!A1:B11;2;0) liittäessä excel vääntää kaavan muotoon =PHAKU(L9;'siirtymä'!I1:J11;2;0) eli pitäisi saada tuo I1:J11 pysymään A1:B11 että sitä ei tarvisi aina itse muuttaa.
kokeillut vaikka mitä mutta aina se muuttaa muotoaan. vaikka ottaisin sijoita määräten ja valitsen sieltä kaava, siitä huolimatta muuttaa muotoaan. miten ihmeessä saan kaavan siirtymään niin että toi loppu ei muutuisi.
Excel muuttaa kaava automaattisesti
4
292
Vastaukset
- aamuvuorossa
Kopioi koko kaava siitä tietojen/kaavojen syöttöriviltä. Tai paina esim. kaavasolussa F2, sitten ctrl-a ja vielä ctrl-c & esc. Seuraavaksi siirry kohdesoluun ja paina ctrl-v.
- auttaako
=PHAKU(H9;'siirtymä'!$A$1:$B$11;2;0)
- 102030405060
Kun kirjoitat kaavaa, niin voit $ merkillä sarakkeen tai rivinumeron edessä kertoa Excellille, että ET halua kaavan muuttuvan kun sitä kopioidaan.
Tai vaithooehtoisesti, paina näppäimistöstä F4 aina kun olet solun valinnut, jolloin se automaattisesti vaihtaa tuon tyyliin C4:n ja $C$4:n välillä. - Excel_aina
Juuri noin Excelin pitääkin toimia. Excel ei muuta kaavaa mihinkään vaan toimii suhteellisesti uudesta sijainnista käsin. Kuten edellä on kerrottu, F4-näpäyksellä saa tarpeen mukaan tehtyä suoran viittauksen eli dollaroinnin eli lukituksen eli absoluuttisen viittauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797