Isot korvaukset

Kamreeri

Huomasitteko, että AKT:n Helsingin toverit pääsevät melkoisiin maksutalkoisiin. 180.000 euroa korvausta Teljän Kuljetukselle laittomista lakko- ja saartotoimista. Ynnä laittoman lakon sakot päälle.
Nyt alkaa suunta olla oikea, pienryhmät eivät saa perusteettomasti laittaa kapuloita rattaisiin.

7

3268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hätää

Ja Teljän Kuljetus saisi sitten vaan sortaa mielin määrin ja kenenkään ei saisi puuttua asiohin? Kyse oli Pöljän harjoittamasta politiikasta luottamusmiestä kohtaan. Työntekijät pyytivät apua asioiden oikealle tolalle saamiseksi.
      Tämä oli vasta käräjäoikeuden päätös. Harvoinhan siihen tyydytään vaan hoviin menee. Katsotaan sitten kun on käynyt kaikki oikeusasteet läpi.

• Kukkaro09

Kyllä ammattiliitoillarahaa on.

• Ei kyl ole oikein maksaa sille yhtään mitään.Kyl porukka tuki siinä ihan oikein kun pisti sen puulaakin saartoon koska meno siellä on aivan jotain käsittämätöntä.
      Työsopimuksia ei tehdä koskaan pitempään kun 3kk kerrallaan sit mies ulos ja soitetaan parin kolmenviikon päästä että haluisko tulla taas hommiin sit taas uus 3kk:n sopimus.
      Urakalla siel saa ajaa eikä missään lasketa ajo-ja lepoaika säädöksiä kun tehdään aikatauluja.
      Palkatkin enimmäkseen saa mitä saa ja tiliä saa soitella perään kun puuttuu tunteja tai muita vastaavia.
      Ite lusin siellä muutaman vuoden ennenkun tulin järkiini ja lähdin kytkemään.Ei muuten tarttenu miettiä kahtakertaa kun muualta avautu työpaikka vaihdanko vai enkö.
      Älkää ny Teljän kannattajat suuttuko mutta kerroin vaan tosiasioita mihin ite törmäsin.

• Entinen kuski

Kyllä niissä 3kk.n sopimuksissa on perää sopimus loppuu maksetaa loma rahat joten et pääse koskaan kesälomalle.sunnuntai korvauksia ie tule,auton puhelin laskuita peritään tilistä ,työaikoissa ei mitään järkeä.....ei ikinä enään kiitos!

• Rahaa uupuu

Haluaisitko ite tehdä töitä ilman palkkaa. Se siitä perustteettomuudesta.

• Lehdestä lukenut.

Otappas "maksanut" asiasta edes selvää ennen kuin ihan mitä tahansa kirjoitat. Lukemalla vaikka ko aikana ilmestyneestä Satakunnan Kansasta, jossa kerrottiin miten homma meni.

"Jäämies" ei toi sun 3kk:n työsopimus kerrallaan ihan pidä paikkaansa, nim. mäkin tiedän jotain!

AKT:sta sanoisin et sillä liitolla on ihme tarve tehdä kiusaa niille jäsenilleen jotka yrittävät tienata enemmän kuin perustunnit. Itse olin jäsenenä 9-vuotta ja viime vuonna maksoin n.700e ja mitä sain? Lehden kotiin ja vähän väliä olis tarvinnu alkaa lakkoileen, viimeks tukilakkoon Hesan bussikuskien jonkun paikallisen kiistan vuoksi. Totesin vuodenvaihteessa et nyt mulle riitti AKT:n politiikka. Olen yhä edelleen sitä mieltä et jos kokee oman työpaikkansa vastenmieliseksi niin kannattaa vaihtaa toiseen.

Kyllähän esim. Kiitolinjalla ja Transpointilla pidetään huoli ajo- ja lepoaikojen noudattamisesta, mut ei sillä 80 tunnin liksalla sitten hurrata edes tilipäivänä. Ehkä ton takia en olekkaan menny Kisan ja Trp:n hommiin. Ja toistaiseksi kyllä mä olen aina saanut sen mitä olen tehnyt eri työpaikoissa.

• Jäähdyttelijä
        Lehdestä lukenut. kirjoitti:

Otappas "maksanut" asiasta edes selvää ennen kuin ihan mitä tahansa kirjoitat. Lukemalla vaikka ko aikana ilmestyneestä Satakunnan Kansasta, jossa kerrottiin miten homma meni.

"Jäämies" ei toi sun 3kk:n työsopimus kerrallaan ihan pidä paikkaansa, nim. mäkin tiedän jotain!

AKT:sta sanoisin et sillä liitolla on ihme tarve tehdä kiusaa niille jäsenilleen jotka yrittävät tienata enemmän kuin perustunnit. Itse olin jäsenenä 9-vuotta ja viime vuonna maksoin n.700e ja mitä sain? Lehden kotiin ja vähän väliä olis tarvinnu alkaa lakkoileen, viimeks tukilakkoon Hesan bussikuskien jonkun paikallisen kiistan vuoksi. Totesin vuodenvaihteessa et nyt mulle riitti AKT:n politiikka. Olen yhä edelleen sitä mieltä et jos kokee oman työpaikkansa vastenmieliseksi niin kannattaa vaihtaa toiseen.

Kyllähän esim. Kiitolinjalla ja Transpointilla pidetään huoli ajo- ja lepoaikojen noudattamisesta, mut ei sillä 80 tunnin liksalla sitten hurrata edes tilipäivänä. Ehkä ton takia en olekkaan menny Kisan ja Trp:n hommiin. Ja toistaiseksi kyllä mä olen aina saanut sen mitä olen tehnyt eri työpaikoissa.

Niin jokainenhan saa valita työnantajansa. Minulla on jo sen verran ikää ja kilometrejäkin on tullut nieltyä monellakin pikkuyrittäjällä, niin minä vaihdoin muutama vuosi sitten kisalle. Minulla ei ole suoranaista rahapulaa ja kiinnostus ainaiseen töissä oloon on nolla, joten siinä mielessä tämä työpaikka on ihan OK. Jää aikaa tehdä omiakin hommia. Käytännössä saamme tehdä tiliväliin 92 h, joten sen verran korjausta edelliseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4286
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4136
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2324
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      21
      1446
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1272
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      74
      1049
    Aihe