Isot korvaukset

Kamreeri

Huomasitteko, että AKT:n Helsingin toverit pääsevät melkoisiin maksutalkoisiin. 180.000 euroa korvausta Teljän Kuljetukselle laittomista lakko- ja saartotoimista. Ynnä laittoman lakon sakot päälle.
Nyt alkaa suunta olla oikea, pienryhmät eivät saa perusteettomasti laittaa kapuloita rattaisiin.

7

3328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei hätää

      Ja Teljän Kuljetus saisi sitten vaan sortaa mielin määrin ja kenenkään ei saisi puuttua asiohin? Kyse oli Pöljän harjoittamasta politiikasta luottamusmiestä kohtaan. Työntekijät pyytivät apua asioiden oikealle tolalle saamiseksi.
      Tämä oli vasta käräjäoikeuden päätös. Harvoinhan siihen tyydytään vaan hoviin menee. Katsotaan sitten kun on käynyt kaikki oikeusasteet läpi.

    • Kukkaro09

      Kyllä ammattiliitoillarahaa on.

    • Ei kyl ole oikein maksaa sille yhtään mitään.Kyl porukka tuki siinä ihan oikein kun pisti sen puulaakin saartoon koska meno siellä on aivan jotain käsittämätöntä.
      Työsopimuksia ei tehdä koskaan pitempään kun 3kk kerrallaan sit mies ulos ja soitetaan parin kolmenviikon päästä että haluisko tulla taas hommiin sit taas uus 3kk:n sopimus.
      Urakalla siel saa ajaa eikä missään lasketa ajo-ja lepoaika säädöksiä kun tehdään aikatauluja.
      Palkatkin enimmäkseen saa mitä saa ja tiliä saa soitella perään kun puuttuu tunteja tai muita vastaavia.
      Ite lusin siellä muutaman vuoden ennenkun tulin järkiini ja lähdin kytkemään.Ei muuten tarttenu miettiä kahtakertaa kun muualta avautu työpaikka vaihdanko vai enkö.
      Älkää ny Teljän kannattajat suuttuko mutta kerroin vaan tosiasioita mihin ite törmäsin.

      • Entinen kuski

        Kyllä niissä 3kk.n sopimuksissa on perää sopimus loppuu maksetaa loma rahat joten et pääse koskaan kesälomalle.sunnuntai korvauksia ie tule,auton puhelin laskuita peritään tilistä ,työaikoissa ei mitään järkeä.....ei ikinä enään kiitos!


    • Rahaa uupuu

      Haluaisitko ite tehdä töitä ilman palkkaa. Se siitä perustteettomuudesta.

      • Lehdestä lukenut.

        Otappas "maksanut" asiasta edes selvää ennen kuin ihan mitä tahansa kirjoitat. Lukemalla vaikka ko aikana ilmestyneestä Satakunnan Kansasta, jossa kerrottiin miten homma meni.

        "Jäämies" ei toi sun 3kk:n työsopimus kerrallaan ihan pidä paikkaansa, nim. mäkin tiedän jotain!

        AKT:sta sanoisin et sillä liitolla on ihme tarve tehdä kiusaa niille jäsenilleen jotka yrittävät tienata enemmän kuin perustunnit. Itse olin jäsenenä 9-vuotta ja viime vuonna maksoin n.700e ja mitä sain? Lehden kotiin ja vähän väliä olis tarvinnu alkaa lakkoileen, viimeks tukilakkoon Hesan bussikuskien jonkun paikallisen kiistan vuoksi. Totesin vuodenvaihteessa et nyt mulle riitti AKT:n politiikka. Olen yhä edelleen sitä mieltä et jos kokee oman työpaikkansa vastenmieliseksi niin kannattaa vaihtaa toiseen.

        Kyllähän esim. Kiitolinjalla ja Transpointilla pidetään huoli ajo- ja lepoaikojen noudattamisesta, mut ei sillä 80 tunnin liksalla sitten hurrata edes tilipäivänä. Ehkä ton takia en olekkaan menny Kisan ja Trp:n hommiin. Ja toistaiseksi kyllä mä olen aina saanut sen mitä olen tehnyt eri työpaikoissa.


      • Jäähdyttelijä
        Lehdestä lukenut. kirjoitti:

        Otappas "maksanut" asiasta edes selvää ennen kuin ihan mitä tahansa kirjoitat. Lukemalla vaikka ko aikana ilmestyneestä Satakunnan Kansasta, jossa kerrottiin miten homma meni.

        "Jäämies" ei toi sun 3kk:n työsopimus kerrallaan ihan pidä paikkaansa, nim. mäkin tiedän jotain!

        AKT:sta sanoisin et sillä liitolla on ihme tarve tehdä kiusaa niille jäsenilleen jotka yrittävät tienata enemmän kuin perustunnit. Itse olin jäsenenä 9-vuotta ja viime vuonna maksoin n.700e ja mitä sain? Lehden kotiin ja vähän väliä olis tarvinnu alkaa lakkoileen, viimeks tukilakkoon Hesan bussikuskien jonkun paikallisen kiistan vuoksi. Totesin vuodenvaihteessa et nyt mulle riitti AKT:n politiikka. Olen yhä edelleen sitä mieltä et jos kokee oman työpaikkansa vastenmieliseksi niin kannattaa vaihtaa toiseen.

        Kyllähän esim. Kiitolinjalla ja Transpointilla pidetään huoli ajo- ja lepoaikojen noudattamisesta, mut ei sillä 80 tunnin liksalla sitten hurrata edes tilipäivänä. Ehkä ton takia en olekkaan menny Kisan ja Trp:n hommiin. Ja toistaiseksi kyllä mä olen aina saanut sen mitä olen tehnyt eri työpaikoissa.

        Niin jokainenhan saa valita työnantajansa. Minulla on jo sen verran ikää ja kilometrejäkin on tullut nieltyä monellakin pikkuyrittäjällä, niin minä vaihdoin muutama vuosi sitten kisalle. Minulla ei ole suoranaista rahapulaa ja kiinnostus ainaiseen töissä oloon on nolla, joten siinä mielessä tämä työpaikka on ihan OK. Jää aikaa tehdä omiakin hommia. Käytännössä saamme tehdä tiliväliin 92 h, joten sen verran korjausta edelliseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe