Tarvitsisin pikaista neuvoa hajulukon kanssa

ei_putkinainen

Olen aina ennenkin availlut noita hajulukkoja, mutta nyt tökkii pahasti. Kyse on wc:n pesualtaasta. En saa hajulukkoa asennettua takaisin. En tiedä noiden osien nimiä, mutta olen mielestäni käännellyt niitä ihan oikeaan suuntaan, mutta hajulukko mätkähtää irti. Voisiko kukaan auttaa näin etänä? Olen yksin asuva nainen. Toivottavasti ette kauheasti pilkkaa tms. Alkaa olla kohta itku silmässä.

28

2343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruuviko

      Irroititko altaan pohjalla poistoreiän keskellä olevan ruuvin?
      Sen takaisinlaitto vaatii tarkan kohdistamisen, jotta osuu kierteisiin,

    • Kuvaa.kehiin

      Millainen hajulukko? Katso google kuvahaku; lavuaarin hajulukko
      Valitse sieltä samanlainen ja laita linkki tänne.

    • ei_putkinainen
    • ei_putkinainen

      Voi kamala, en varmaan osaa selittää ja nyt ei enää kukaan halua auttaa.

    • Video.voisi.auttaa

      Katsopa youtube.com:sta videoita hakusanalla hajulukko

      • ei_putkinainen

        Olen katsonut jo monta videota, mutta missään ei ole tuollaista väliosaa, jossa on se pieni uloke. Äsken laitoin hajulukon ilman sitä, mutta jostain tihkui vettä ja otin sen pois. Alan olla varmaan vähän paniikissa, kun en enää tajua, minne tiivisteet kuuluvat ja miten päin.


    • Kuva.voisi.auttaa

      Ota digikameralla kuva osista ja lataa aijaa.com:iin.

      • ei_putkinainen

        Kai se on sitten otettava. Ihan hirveä paniikki päällä ja alan olla aivan poikki.


    • ei_putkinainen

      Tässä on kuvat.
      Hajulukko: http://aijaa.com/oSLE7k
      Muut osat: http://aijaa.com/ho5ozP
      Laitoin numerot toiseen kuvaan, jos se selventäisi:
      1 on muovinen osa jossa tuo uloke ja ulokkeen päässä tulppa
      2 ja 3 ovat metallirinkuloita
      4 ja 5 ovat tiivisteitä
      Miten nuo nyt pitäisi sommitella? Olisin tosi kiitollinen neuvoista.

      • metusa

        Googleta hakusanalla viemäröintirengas.
        Taloon.com sivulta löytyy kokoamisohje pdf muodossa kuvineen.


      • ei_putkinainen

        Yritän etsiä, mutta en löydä.


      • ei_putkinainen

      • ei_putkinainen

        Siis mihin tuo kapine laitetaan? En tajua ollenkaan. Tuo kuva on minulle aivan käsittämätön.


    • ei_putkinainen

      Minulla on siis edelleen ihan sama ongelma kuin ensimmäisessä viestissäni. Nyt vain tiedän, että tuo renkula on viemäröintirengas. En osaa laittaa sitä minnekään. Se on jotenkin liian iso tuohon kokonaisuuteen. Enkä tiedä, minne nuo tiivisteet laitetaan. Olen ihan ulalla.

    • Ohje.Oinas

      Ohjeita osasijoittelukuvan osille:
      -kumitiiviste 5 tulee 1:n päälle uraan.
      -osa 1 lavuaarin ja hajulukon välin. Niinpäin, että lyhyt putki vinosti ylöspäin.
      -osa 4 osan 2 sisään, tasainen reuna ensin. Toinen musta kumi (4) on jossain paikoillaan?
      -osat 2 ja 3 vesilukon sivuun ja yläosaan, ei ne muuallekaan käy.

      • ei_putkinainen

        Kiitos - tämä oli erittäin selkeyttävää. Toisesta mustasta kumista ei ole havaintoa. Sitten on sellainen ongelma, että tuo 1 jää ikään kuin roikkumaan eli en ymmärrä, mihin sen saisi tukevasti. Entä jääkö muovista putken pätkää, joka tulee alaspäin pesualtaan suunnalta, yleensä paljaalleen näkyviin?


      • ei_putkinainen

        Ja vielä sellainen ongelma, etten tiedä miten nuo mustat nro 5 (joita on kaksi) laitetaan tuon 1:n sisään. Laitetaanko se pyöristetty puoli niihin uriin?


      • ei_putkinainen

        Oinas kirjoitti:
        -osa 1 lavuaarin ja hajulukon välin.
        Tuleeko osa 1 ennen kaikkia muita osia ylös vai muiden osien väliin?


    • Ohje.Oinas

      Pari lisäkysymystä:
      -paljonko sinulla on ikää?
      -olisiko sinulla mies/poikaystävää/kummipoikaa, joka osaisi koota halulukon?

      Meisseli ilmeisesti sopii käteesi, jos ole saanut viemäröintirenkaankin irti.
      Missäpäin asut, voin tulla jeesaamaan.

      Vai oletko ihan oikea trolli?

      • ei_putkinainen

        Olen ihan oikea ihminen ja ajattelin tosiaan, että selviän tästä hommasta helposti. Muita työkaluja kuin ruuvimeisseli ei oikeastaan olekaan eikä miestä tai ketään muutakaan, joka voisi auttaa. Olisin muuten tietysti pyytänyt jo sellaiselta ihmiseltä apua.

        Nyt ehkä hahmotan, missä järjestyksessä nuo osat tulevat. Mutta jäljelle jää sellainen muoviputken pätkä, jonka toisessa päässä on hieman ulkoneva reunus. Minnekhän se pitäisi tunkea ja miten päin? Meneekö se tuon metallisen putken sisään jotenkin?


      • ei_putkinainen

        Kysyit ikääkin, mutta ehkä en nyt täällä kerro. En ole mikään teini kuitenkaan eikä tulisi mieleenkään kirjoittaa näin puisevasta aiheesta huvin vuoksi.


    • Opastaja.Oinas
      • ei_putkinainen

        Se menee siis piiloon. En ollut tajunnut tuota. Yritänpä taas uudestaan. Olen tosi iloinen, että alkaa ehkä vihdoin onnistua. Kiitos, että olet halunnut auttaa!


    • Opastaja.Oinas

      Piilossahan ne rumat muoviputket yleensä on, vai muistatko nähneesi ko. putkea esillä ennen hajulukon purkamista??

      • ei_putkinainen

        Kun muistaisinkin, mitä näin. En tajunnut, että olisi pitänyt ottaa kuva tai kuvia.


    • ei_putkinainen

      Oinas, kiitos, että autoit, sillä neuvosi olivat ratkaisevia. Uskomatonta kyllä, sain laitettua sen äsken niin, että kaikki osat löysivät paikkansa eikä mistään väärästä kohdasta tihku vettä. Kiitos myös muille, jotka neuvoivat. Tämä oli melko rasittava projekti, vaikka olikin tavallaan pieni juttu.

    • Outo.Oinas

      Hyvä että onnellinen loppu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe