Tosiasia on dieseleiden painuminen historiaan.
"Hybridit myyvät hyvin, sanoo Toyota Motor Finlandin tuotemarkkinointipäällikkö Mikko Kekäläinen."
https://www.ksml.fi/teemat/autot/Myyjät-sanovat-nyt-ei-diesel-Toyotan-haluaville/1082533
Tässäkin monelle raskas totuus. Minulle suuri ilo. Todellisuudessa dieseleiden kysyntä on painunut niin alas ettei niin mitättömiä määriä kannata enää Suomeen tuoda. Sitä vaan ei suoraan sanota.
Toyota lopettaa dieseltuotannon vanhanaikaisena
48
295
Vastaukset
- Baijerilainen
No se diesel-moottori nykytojotissa onkin ainoa hyvä asia. Sehän on saksalainen.
- siinähän.lopettaa
Taksit vaan eivät hybridi-Tojoja paljon ostele. Kyllä diesel on taksiautona kova sana vielä pitkään.
- Aahhhaha
Eihän nyt tohjoa ammattikäyttöön...Tai, no ehkä pitsakuskille varistin.
- Euroopaneläjä
En malta olla muistuttamatta että täällä etelämpänä Toyota hallitsee Mersun kanssa taksimarkkinoita. Prius näyttäisi olevan ykkönen puolueettomasti arvioiden. Kaipa siihen on omat syynsä. Uutta ladattavaa ei taksitolpilla näy koska taitaa olla perusmallina liian pieni taksikäyttöön eikä tilavampaa versiota vanhan mallin tavoin taida olla edes saatavissa. Teidän keskustelunne vähän hymyilyttää kun tunnutte pyörivän vain oman napanne ympärillä vaikka täältä katsoen Suomi on kaukana, kylmä ja muutenkin monin tavoin omituinen maa jota saa päivittäin selitellä eurooppalaisille ihmisille. Onneksi maailmalla kukaan ei ymmärrä tämänkään palstan inttämistä. Saisi hävetä maamiestensä puolesta oikein kunnolla.
- tiellejää
Sehän kävi selväksi tässä taannoin ettei Toyota osaa diesel-moottoria tehdä, ainakaan sellaista joka kestäisi/toimisi. Nyt alkaa käydä selväksi vielä sekin että osasipa tehdä moottorin jota ei osaa edes Toyota itse korjata!.
Takuu on perävalo luokkaa. Merkki vaihtuu varmasti ja jää nähtäväksi miten suuri sou asiasta tehdään jos vastuuta ei kanneta. Lehdistö on kiinnostunut.. siinä ei auta hybriditkään jos p..ska lentää tuulettimeen. - Neeivaanosaa
Tojo on satsannut dieseliin, mutta kun D4D:stä tuli sutta niin dieselit oli pakko ostaa ulkomailta. Hybridistä tulee tojolle paljon enemmän katetta, joten eipä ihme jos tojo myy mielummin hybridiä.
- Totusontotuus
Täysin tolloja kirjoituksia aloituksen jälkeen. Dieseliä ei enää kukaan osta, eikä sitä Toyotakaan halua enää valmistaa. Kenenkään ei kannata enää valmistaa niin pieniä määriä, joille on enää kysyntää. Kuten tiedämme kaikki autonvalmistajat ovat päättäneet lopettaa dieselien valmistuksen. Totuus ei siitään miksikään muutu.
https://www.google.fi/search?q=lopetavat dieselien&oq=lopetavat dieselien&aqs=chrome..69i57.6068j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8- sggfsdfsdfr4
Kyllä Tojo vielä valmistaa diesel autoja, esim tojon oma mahtava 2.7 l nelosdiesel, jopa 170 hv siinä on peto diesel ja tehoa enenmän kuin missään muussa.
- Jottei_totuus_unohtuisi
Tolloutta on väittää vakavalla naamalla, ettei dieseliä enää kukaan osta – myyntitilastot kertovat aivan muuta! Jos Toyota diesel-henkilöautoista luopuisikin, ei tällä ole markkinoiden kannalta juuri mitään merkitystä. Toiset valmistajat täyttävät senkin pienen markkinaraon ilomielin.
Dieseleiden osuus ensirekisteröinneistä on edelleen kolmasosan luokkaa.
»Dieselautojen osuus ensirekisteröinneistä on vähentynyt 2010-luvulla vuoden 2008 huippuvuodesta, jolloin lähes puolet henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. Vuonna 2016 yhteensä 33,2 % uusista henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. Tammi-kesäkuussa 2017 osuus oli 32,7 %.
Dieselautojen osuus autokannasta kasvaa edelleen tasaisesti. Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieselin osuus on yli 60 %.
Suomessa dieselautojen osuus henkilöautoista on EU-maiden keskiarvoon verrattuna pieni. Vuonna 2016 noin puolet EU:ssa ensirekisteröidyistä henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä.»
(Autoalan tiedotuskeskus)
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/autokannan_kehitys/dieselautojen_osuus_henkiloautojen_ensirekisteroinneista_ja_henkiloautokannasta
Ja kaikki valveutuneethan toki tietävät, että hybridien myyntimäärät ovat tämän päivän automarkkinoiden kannalta toistaiseksi suhteellisen vaatimattomia (ladattavat ja ei-ladattavat hybridit yhteensä viime vuonna 18 prosentin luokkaa), olkoonkin että kasvua löytyy. Suomessa Toyotakin tekee edelleen perinteisillä bensa-autoilla monta rahaa jokaista myytyä hybridiä kohden. - Nipponkippon
Jottei_totuus_unohtuisi kirjoitti:
Tolloutta on väittää vakavalla naamalla, ettei dieseliä enää kukaan osta – myyntitilastot kertovat aivan muuta! Jos Toyota diesel-henkilöautoista luopuisikin, ei tällä ole markkinoiden kannalta juuri mitään merkitystä. Toiset valmistajat täyttävät senkin pienen markkinaraon ilomielin.
Dieseleiden osuus ensirekisteröinneistä on edelleen kolmasosan luokkaa.
»Dieselautojen osuus ensirekisteröinneistä on vähentynyt 2010-luvulla vuoden 2008 huippuvuodesta, jolloin lähes puolet henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. Vuonna 2016 yhteensä 33,2 % uusista henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä. Tammi-kesäkuussa 2017 osuus oli 32,7 %.
Dieselautojen osuus autokannasta kasvaa edelleen tasaisesti. Käytettynä maahantuoduissa autoissa dieselin osuus on yli 60 %.
Suomessa dieselautojen osuus henkilöautoista on EU-maiden keskiarvoon verrattuna pieni. Vuonna 2016 noin puolet EU:ssa ensirekisteröidyistä henkilöautoista oli dieselkäyttöisiä.»
(Autoalan tiedotuskeskus)
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/autokannan_kehitys/dieselautojen_osuus_henkiloautojen_ensirekisteroinneista_ja_henkiloautokannasta
Ja kaikki valveutuneethan toki tietävät, että hybridien myyntimäärät ovat tämän päivän automarkkinoiden kannalta toistaiseksi suhteellisen vaatimattomia (ladattavat ja ei-ladattavat hybridit yhteensä viime vuonna 18 prosentin luokkaa), olkoonkin että kasvua löytyy. Suomessa Toyotakin tekee edelleen perinteisillä bensa-autoilla monta rahaa jokaista myytyä hybridiä kohden.Pitää paikkansa, käytettyjä dieseleitä tuodaan todella paljon Saksasta ja ehkä muistakin keskieuroopan maista missä dieselit tullaan ensimmäisenä kieltämään.
Sieltä saa todella halvalla, ja täällä voi vielä myydä mukavalla voitolla.
Ei kai kukaan järkevä enää halua millään Dieselillä kolistella eteenpäin kun on tarjolla hybridi joka ei kolise tai nakuta ja kuluttaa saman tai vähemmän.
- vaihtoehdot
Mielummin matala murina, kuin vinkuna.
- bulkkiToyotaHaahuilee
Käytettyjen dieselien tuonti on kovassa nousussa ja uudet dieselit ovat puhtaampia kuin bensat.
Toyota vaan ei osaa kuin vanhentuneen hybridin yrittää sinnitellä sillä ja hakee kiivaasti kumppaneita ja ostaa heiltä osaamista.- Dgjkhjlnj
Dealerit nyt tuo niitä mitä polkuhintaan on tarjolla. Käytetyiilä ajavien diesel autolijoiden tarpeet voitaisiin tyydyttää ilman tuontiakin. Polttoaineiden hintaero kaventunut niin pieneksi että harva autoilija saa etua dieselistä, tojon hybrid on tsloudellinen, oli ajomäärät millaisia tajansa.
- vain.laskutaidottomille
Dgjkhjlnj kirjoitti:
Dealerit nyt tuo niitä mitä polkuhintaan on tarjolla. Käytetyiilä ajavien diesel autolijoiden tarpeet voitaisiin tyydyttää ilman tuontiakin. Polttoaineiden hintaero kaventunut niin pieneksi että harva autoilija saa etua dieselistä, tojon hybrid on tsloudellinen, oli ajomäärät millaisia tajansa.
Tojon hybridit säästävät vain noin puoli litraa / 100km bensaturboihin nähden. Ovat kalliimpia ostaa ja ylläpitää ja ovat suorituskyvyltään todella laiskoja.
Ei mitään järkeä. Jos hybridiä ei voi ladata, se on täysi turhake ja rahojen tuhlausta. Ennenmmin bensaturbo tai ladattava. Juu ei oo yhtäkään kinneriturboo mikä menis pienemmällä ku hybridi. Auris hybridillä pääsee helposti 4,8-4,9l/100km koko vuoden keskikulutukseen. bensaturbot vie helposti kaupungissa 7l kun hybridillä pääsee 4,5l. Ja hybridissä ei ole hajoavia osia kuten kytkin, kaksoismassavauhtipyörää, kaksoiskytkinlaatikkoa starttia, laturia, apulaitehihnoja, jarrut ei juuri kulu! Luotettavuus on huippuluokkaa!
Hybridi kulkee edelleen alkuperäisellä kokoonpanolla kun kinneriturbo on jo kertaalleen lauennut ja korjattu koneesta ja laatikosta ! Tuhansien remontit ei vaan houkuttele !
- Näillätässämennään
vain.laskutaidottomille kirjoitti:
Tojon hybridit säästävät vain noin puoli litraa / 100km bensaturboihin nähden. Ovat kalliimpia ostaa ja ylläpitää ja ovat suorituskyvyltään todella laiskoja.
Ei mitään järkeä. Jos hybridiä ei voi ladata, se on täysi turhake ja rahojen tuhlausta. Ennenmmin bensaturbo tai ladattava.Toyotan hybridit säästävät vähintään kaksi liraa bensaturboihin nähden. Meillä bensturbon kulutus on 6,5 l /100 ja hybridin 4,5 l/100. Missään testissäkään en ole nähnyt bensaturbolle pienempää kulutusta kuin tuo 6,5/100. Yleensä se on 7l/100.
- Nipponkippon
Näillätässämennään kirjoitti:
Toyotan hybridit säästävät vähintään kaksi liraa bensaturboihin nähden. Meillä bensturbon kulutus on 6,5 l /100 ja hybridin 4,5 l/100. Missään testissäkään en ole nähnyt bensaturbolle pienempää kulutusta kuin tuo 6,5/100. Yleensä se on 7l/100.
Ex naikkosella oli 1,0 ecoboost Focus, 125 hv. Keskikulutus seka-ajossa, mikä sisälsi enimmäkseen taajama- ja kaupunkiajoa oli 5,5 - 5,9 l/100 km.
Ja toimi hyvin. Ei mitään ongelmia koneen kanssa, eikä oikein muutenkaan. - Surkeeta
Näillätässämennään kirjoitti:
Toyotan hybridit säästävät vähintään kaksi liraa bensaturboihin nähden. Meillä bensturbon kulutus on 6,5 l /100 ja hybridin 4,5 l/100. Missään testissäkään en ole nähnyt bensaturbolle pienempää kulutusta kuin tuo 6,5/100. Yleensä se on 7l/100.
Mutta kun noihin hybrideihin ei saa kärryä perään. Tai saa, mutta kuormaa ei voi ottaa kun pari pientä pölliä.
NEDC vs. WLTP: pikkuturbot suurimpia häviäjiä!
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia- Peräkylän_Arska
Ja taas kerran näemme, kuinka Toyotalla asioita ei tehdä hätiköiden ja eikä lähdetä lyhytkestoisiin kokeiluihin. Toyotan vahva panostus vaparimoottoreihin yhdistettynä hybriditekniikkaan on osoittautumassa erinomaisen viisaaksi ratkaisuksi. Samaan sarjaan kuuluu luopuminen dieselmoottorista, aika on kerta kaikkiaan ajanut niistä ohitse. Ainoastaan raskaassa kalustossa ne säilyvät vielä useita vuosia, mutta sillekin saralle kehitetään sähköisiä ratkaisuja.
Sen sijaan monet vanhoilliset eurooppalaiset valmistajat ovat satsanneet täysin väärään hevoseen tuomalla ties kuinka paljon markkinoille pieniä turboja. Nyt niistä uhkaa tulla ongelma uusien päästömittausten myötä. Samat eurooppalaiset valmistajat ovat myös sitkeästi kehitelleet isomman luokan autoihin tehokkaita dieseleitä ja täysin laiminlyöneeet tehokkaiden hybridien kehityksen. Dieselien kielto saastuttavina voimanlähteinä on edennyt erittäin nopeasti ja edes paljon ajava ei saa dieselistä mitään etua verrattuna hybridiin.
Toyotalla on nyt valttikortit kädessän automarkkinoilla, muut valmistajat joutuvat epätoivoisesti kuromaan teknologiaeroa umpeen ja siitä tulee todella vaikeaa. - Nipponkippon
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Ja taas kerran näemme, kuinka Toyotalla asioita ei tehdä hätiköiden ja eikä lähdetä lyhytkestoisiin kokeiluihin. Toyotan vahva panostus vaparimoottoreihin yhdistettynä hybriditekniikkaan on osoittautumassa erinomaisen viisaaksi ratkaisuksi. Samaan sarjaan kuuluu luopuminen dieselmoottorista, aika on kerta kaikkiaan ajanut niistä ohitse. Ainoastaan raskaassa kalustossa ne säilyvät vielä useita vuosia, mutta sillekin saralle kehitetään sähköisiä ratkaisuja.
Sen sijaan monet vanhoilliset eurooppalaiset valmistajat ovat satsanneet täysin väärään hevoseen tuomalla ties kuinka paljon markkinoille pieniä turboja. Nyt niistä uhkaa tulla ongelma uusien päästömittausten myötä. Samat eurooppalaiset valmistajat ovat myös sitkeästi kehitelleet isomman luokan autoihin tehokkaita dieseleitä ja täysin laiminlyöneeet tehokkaiden hybridien kehityksen. Dieselien kielto saastuttavina voimanlähteinä on edennyt erittäin nopeasti ja edes paljon ajava ei saa dieselistä mitään etua verrattuna hybridiin.
Toyotalla on nyt valttikortit kädessän automarkkinoilla, muut valmistajat joutuvat epätoivoisesti kuromaan teknologiaeroa umpeen ja siitä tulee todella vaikeaa.Et elä realitodellisuudessa.
Kun ensin näkis edes yhden tehokkaan tojon hybridin, niin sitten voisit alkaa arvosteleen muita autonvalmistajia. Peräkylän_Arska kirjoitti:
Ja taas kerran näemme, kuinka Toyotalla asioita ei tehdä hätiköiden ja eikä lähdetä lyhytkestoisiin kokeiluihin. Toyotan vahva panostus vaparimoottoreihin yhdistettynä hybriditekniikkaan on osoittautumassa erinomaisen viisaaksi ratkaisuksi. Samaan sarjaan kuuluu luopuminen dieselmoottorista, aika on kerta kaikkiaan ajanut niistä ohitse. Ainoastaan raskaassa kalustossa ne säilyvät vielä useita vuosia, mutta sillekin saralle kehitetään sähköisiä ratkaisuja.
Sen sijaan monet vanhoilliset eurooppalaiset valmistajat ovat satsanneet täysin väärään hevoseen tuomalla ties kuinka paljon markkinoille pieniä turboja. Nyt niistä uhkaa tulla ongelma uusien päästömittausten myötä. Samat eurooppalaiset valmistajat ovat myös sitkeästi kehitelleet isomman luokan autoihin tehokkaita dieseleitä ja täysin laiminlyöneeet tehokkaiden hybridien kehityksen. Dieselien kielto saastuttavina voimanlähteinä on edennyt erittäin nopeasti ja edes paljon ajava ei saa dieselistä mitään etua verrattuna hybridiin.
Toyotalla on nyt valttikortit kädessän automarkkinoilla, muut valmistajat joutuvat epätoivoisesti kuromaan teknologiaeroa umpeen ja siitä tulee todella vaikeaa.Näinhän tää homma etenee! Toyotalla tiedettiin jo 90luvulla mihin kannattaa panostaa ja nyt Toyota on alkanut kerätä satoa muiden nokan edestä!
- Ladattava.tulevaisuus
Bensaturboja myydään kymmenkertaisia määriä tojon mukahybrideihin verrattuna.
Tojolla on kädessä tyhjä arpa. - Eivaankannata
Peräkylän_Arska kirjoitti:
Ja taas kerran näemme, kuinka Toyotalla asioita ei tehdä hätiköiden ja eikä lähdetä lyhytkestoisiin kokeiluihin. Toyotan vahva panostus vaparimoottoreihin yhdistettynä hybriditekniikkaan on osoittautumassa erinomaisen viisaaksi ratkaisuksi. Samaan sarjaan kuuluu luopuminen dieselmoottorista, aika on kerta kaikkiaan ajanut niistä ohitse. Ainoastaan raskaassa kalustossa ne säilyvät vielä useita vuosia, mutta sillekin saralle kehitetään sähköisiä ratkaisuja.
Sen sijaan monet vanhoilliset eurooppalaiset valmistajat ovat satsanneet täysin väärään hevoseen tuomalla ties kuinka paljon markkinoille pieniä turboja. Nyt niistä uhkaa tulla ongelma uusien päästömittausten myötä. Samat eurooppalaiset valmistajat ovat myös sitkeästi kehitelleet isomman luokan autoihin tehokkaita dieseleitä ja täysin laiminlyöneeet tehokkaiden hybridien kehityksen. Dieselien kielto saastuttavina voimanlähteinä on edennyt erittäin nopeasti ja edes paljon ajava ei saa dieselistä mitään etua verrattuna hybridiin.
Toyotalla on nyt valttikortit kädessän automarkkinoilla, muut valmistajat joutuvat epätoivoisesti kuromaan teknologiaeroa umpeen ja siitä tulee todella vaikeaa.Kyllä.ne minusta pikkusen hätiköi. Se D4D olisi tullut paljon parempi jos ei olis hätiköity. Nyt tuli sutta vain niiden riiviön pulttien takia.
Taas sitten eivät juurikaan hätiköineet asian korjaamisessa.
Ja siksi pitää hätiköidä noiden hybridien ja vety autojen kanssa....mitä järkeä kun naapurimaassa tehdään heti parempia.
- Tosielämän.kulutuksia
Se on sama mitä erilaiset normimittaukset kertovat kulutukseksi. Kuluttajalle maksaa bensalaskun toteutuneen jokapäiväisen kulutuksen mukaan.
Kuluttajien satojen tuhansien kilometrien todellisten kulutuksien mukaan hybridi auris kuluttaa 5.3.
1.0 TSI golf kuluttaa 5.6 ja on kokonaiskustannuksiltaan edullisempi ja lisäksi ripeämpi liikkumaan. - Fakta.vs.selitykset
https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?constyear_s=2014&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2014&power_s=114&power_e=116&exactmodel=1.0&powerunit=2
Muut ovat vain heitelleet erilaisia kulutuslukemia hatusta. Tässä kuluttajien oikean elämän mittauksia. Vuoden kokemuksella ei tarvii hatusta heitellä mitään! Sekalaisen ajon keskikulutus vuoden ajalta Auris TS hybridillä on 4,87l/100km !
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>Lisäksi Auris hybridi on 100varmasti luotettavampi kuin yksikään kinneriturbo ! Siinävaiheessa kun Golfista kone/turbo pamahtaa ja syö öljyä! Auris se vaan kulkee ja pienellä meneekin.
- MielikuvitusViaton
Uskossa on hyvä elää, mutta älä järkytyin vaikka Auris ruostuu alta ja viat paukkuu niskaan. Kurja sillä on ainakin ajaa.
11v auriksella ajaneena tiedän kyllä mistä puhun. Ruostetta ei ole tarvinnu kattella vielä ollenkaan.
- ruostuvinAuto
Tiuhaan olet joutunut Aurista vaihtamaan uuteen jos olet selvinnyt ilman ruostumista 11 vuotta. No et ehkä ole koskaan kurkannut autosi alla ja muovien alta se paljastuu turhan myöhään.
- Osinvanhauutinen
Aven kohdalla on kyse myös mallin vaihdoksesta ja mitä moottoreita on sitten seuraavassa versioissa (mallinimikin voi vaihtua).
Aurikseen ei ole saanut enää dieseliä vähään aikaan, taisi jäädä silloin pois kun tuli tuo 1.2T.
RAViin taas diesel sopii hyvin, katsotaan mitä tapahtuu sen osalta. - Eiihmeettälopettaa
Ruotsissa ei ole kohta tavallisilla autoilla asiaa keskustoihin
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsissa-autot-pois-keskustoista-jo-kahden-vuoden-paasta---vaatii-miljardi-investoinnit/wD9kDPAg
"Uudistuksen myötä noin 80 prosenttia henkilöautoista ja lähes yhtä suuri osa rekoista pitäisi sulkea keskustojen ulkopuolelle."
"Käytännössä keskustoista kiellettäisiin kaikki dieselautot, joissa ei ole viimeisintä päästötekniikkaa. Lisäksi kaikki ennen vuotta 2009 valmistetut bensakäyttöiset autot jäisivät vääjäämättä keskustojen ulkopuolelle.
Näin ollen kustannukset tulevat olemaan suuret myös yksityisautoilijoille. Uudet autot ovat kallis investointi kotitalouksille ja vanhojen saastuttavampien kotteroiden myymisestä on tulossa lähes mahdotonta.
Jo nyt autoliikkeiden myyntilistoilla on suuri määrä esimerkiksi diesel-Volvoja, joita kukaan ei huoli." - kylläOnOsaaminenKehnoa
Kun ei 0saa dieseliä tehdä(D-4D) ja joutuu ne ostamaan kilpailijoiltaan, niin ehkä on viisainta lopettaa niiden myyminen ja valmistaminen?
- Loppuune
Dieseleistä luopuu moni muukin
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/koneet-autot/volvo-diesel-autojen-loppu-häämöttää-jo-kolmen-vuoden-päässä-1.181821
Kauppalehden jutussakin oli "Jo nyt autoliikkeiden myyntilistoilla on suuri määrä esimerkiksi diesel-Volvoja, joita kukaan ei huoli." - Kaikki_hylkää_dieselit
Kaikki autonvalmistajat lopettavat dieseleiden valmistamisen. Eikö tämä nyt mene perille.
- NojataankoFaktaan
Ei ainakaan vielä aikoihin. Pikku dieselit loppuu kun niistä ei saa sellaista hintaa että kannattaisi rakentaa kaikki päästöhärpäkkeet, mutta isompia tehdään vielä pitkään.
- Häviävätnopeasti
No-Pan Auto Oy:n toimitusjohtaja "Mauri Huotari ennustaa, että tulevaisuudessa dieselmoottorit tulevat kokonaan häviämään pienen kokoluokan autoista."
- Toyota.rules
"Kun ei 0saa dieseliä tehdä(D-4D) ja joutuu ne ostamaan kilpailijoiltaan, niin ehkä on viisainta lopettaa niiden myyminen ja valmistaminen?"
Vai olisiko niin ettei halua enää dieseleihin panostaa kun ovat kuitenkin jo niitä auringgonlaskun moottoreita henkilöautoissa. Volkkarikin pani rahaa likoon oikein viimeisen päälle kun pelkästään sen dieselhuijaus tuli maksamaan kymmeniä miljardeja ja iso johtaja linnaan seitsemäksi vuodeksi.
Oliko edistyksellistä ja kannattavaa osaamista? Onneksi kärähti ja maailma pelastuu toiselta kaasutukselta. - ggggggggggrrrrrrrr
No kyllähän tuosta D4D tekeleestäkin pitäisi jo linnaan passittaa sen aikaan saaneet johtajat ja suunnittelijat, sitten seuraavaksi kyseisen moottorin huollosta päättäneet(miten kaikki kaadetaan asiakkaan niskaan).
Mitä tässä kehumaan että luopuvat vanhanaikaisena kun eivät osaa toimivaa moottoria tehdä niin siinä sitä on syytä. Toyota on munannut itsensä tässä moottori episodissa siitä ei pääse mihinkään. Vanha maine kannattelee mutta asioista perillä olevat on vaihtaneet merkkiä.- TämäOnTotuusTämä
Toyota on valmistanut kaikkein kestävimmät ja pitkäikäisimmät dieselit, joista kuuluisin on miljoona kilometriä kestänyt Hiace. Natsidieseleillä yritettiin kaasuttaa koko maailma ja voittaa Toyota ja Vw-mafioosot käynnistivät kampanjan valtavan kestävien Toyotan dieselmottorien mollaamiseksi.
Todellisuudessa Toyotan dieseleissä ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa ei ole tarvittu mitaan VAG-areenaa vastaavaa yhteenliittymään johon hädänalaisessa tilanteessa olevat ihmiset voivat liittyä. Nyt Vw korjaa satoa erittäin huonosta laadusta ja myynti laskee kuukausi kuukaudelta.
Toyota ostaa nyt vain ne viimeiset dieselmottorit joita vielä myydään BMW:ltä. Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Miksi pitäisi valmistaa dieselautoja kun kukaan ei niitä enää osta. - analisaattori
Kumpikohan sitä negatiivista moottorimainetta on enemmän niittänyt Toyota vai Vikavaagen? Nimestäkin jo voi tyhmempikin arvailla.
- Turbodiecelillä
He,he... 300t ajettu D-kat toimii moitteetta. Ei sotke ölyä pikimössöksi, eikä lisäystarvetta vaihdon välissä. Mistä täällä oikein puhutaan? Liilisin että uusavuttomuudesta, kun ei ymmärretä tdi-moottorin käyttöohjetta, joka koskee kaikkia t-moottoreita.
- Palannutentiseen
Kulutuksesta ja säästöistä viis veisaan, kun diecel on miellyttävä ajaa alaväännön vuoksi. Sitten.. Kun markkinoille tulee toimiva ja kohtuuhintainen sähköauto niin korvaan diecelin sillä. Piste.
- LopettaaAjoissa
EU:n päästövaatimuksista johtuen dieselmottorilla varustettuja henkilöautoja ei voi enää myydä vuoden 2021 alusta alkaen. Toyota lopettaa ajoissa että sillä ei ole enää tuolloin diselongelmaa kuten muilla autonvalmistajilla.
https://www.hs.fi/autot/art-2000005165125.html
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .734258Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323040Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952126Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2131231Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291034- 611022
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973