Miten netistä tilataan tavaroita?

clementisrd

Turvallisesti. En ole osannut ja uskaltanut vielä tilata.

27

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykoterapeutitar

      "Kätevästi!" Sanoi tuttavani! Jos ei miellytä, niin aina voi palauttaa. Ei tarvitse kaupoissa ravata.

      En suoraan sanoen ole itsekään sieltä mitään tilannut, kun en oikeastaan halua mihinkään systeemiin "kirjautua" ja tietojani antaa ja mainoksia vastaanottaa ym., mikä sitten kaupanpäällisiksi tulee. Enkä halua joutua mihinkään haku/palautusrumbaan, mikä on kyseisen systeemin kummallinen juttu. Eikä aina tule oikeita tavaroitakaan. Kuulemma!

      Kaupat on lähellä, ettei ole mitään tarvetta mistään postikonttorista mitään hakea. Varsinkaan, jos sen joutuu sen sinne sitten takaisin palauttamaan.

    • Turvallisuusmakumies

      Jos ei ole aiempaa kokemusta, ei kannata alkaakaan.

      Jos alkaa, lähtöpointti on, että tilaa sellaista, mitä ei tarvitse maksaa heti eikä postiennakolla.

      Turvallisuus on vain tunne, mielen tila. Eihän sitä voi tietää kaupassakaan, mitä hyllyllä olevat paketit sisältävät, jos ei ole maistanut aiemmin, ja onko tyhjiöpakattu jauheliha tai muu priimaa?
      Vai muroissa hiiren papanoita tai jotakin.

      Tosin kaupan kassalla ei tarvitse antaa osoitetta ja puhelinnumeroa.

      • Tilaan paljon netistä. Vaatteita, kenkiä, huonekaluja ja viimeksi pesukoneen. Kaikki on toiminut todella hyvin. Vaatteiden kuvat ja koot ja hinnat ovat selvästi ilmoitettu ja nähtävillä. Voit maksaa heti tai postiennakolla. Kotiinkuljetus myös hoituu. Asun maalla ja täällä on lähimpänä kauppiasposti kuin erikoismyymälät. Tarvitaan vain älykänny, pankkitunnukset, rahaa tilillä, sähköposti, puhelinnumero ja tervettä luottamusta firmoihin. Ei kun tilailemaan.


      • NallePalliruus

        Älä unohda Klarna tai muuta bank maksutiliä. Osta nyt, maksa helmikuussa, sylkevät mainokset.


      • käytännön.asioita
        yksilesken kirjoitti:

        Tilaan paljon netistä. Vaatteita, kenkiä, huonekaluja ja viimeksi pesukoneen. Kaikki on toiminut todella hyvin. Vaatteiden kuvat ja koot ja hinnat ovat selvästi ilmoitettu ja nähtävillä. Voit maksaa heti tai postiennakolla. Kotiinkuljetus myös hoituu. Asun maalla ja täällä on lähimpänä kauppiasposti kuin erikoismyymälät. Tarvitaan vain älykänny, pankkitunnukset, rahaa tilillä, sähköposti, puhelinnumero ja tervettä luottamusta firmoihin. Ei kun tilailemaan.

        yksilesken

        tuliko se tilaamasi pesukone sinne kauppiaspostiin vai kotiinko toimitettiin? Osasitko itse liittää koneen vesijohtoihin vai pitikö erikseen tilata huoltomies hoitamaan homma.?


      • käytännön.asioita kirjoitti:

        yksilesken

        tuliko se tilaamasi pesukone sinne kauppiaspostiin vai kotiinko toimitettiin? Osasitko itse liittää koneen vesijohtoihin vai pitikö erikseen tilata huoltomies hoitamaan homma.?

        käytännön.
        Pesukone toimitettiin kotiin, kylppäriin asti. Postimies toi Vantaalta Porin landelle. Kuljetus 40€. Asun vuokra-asunnossa ja kaksi huoltomiestä tuli talon puolesta asennushommiin. Purkivat kääreet ja tukiraudat, asensivat ja veivät kaikki kääreet roskiin. Kone toimi heti kuin unelma ja takuu on voimassa. Annoin komeille miehille, pullakahvirahat. Postimies kertoi, että postiin on tulossa palvelu, jossa he myös liittävät kuljettamansa pesukoneet.


      • Possupäivässäkerakahvin
        yksilesken kirjoitti:

        käytännön.
        Pesukone toimitettiin kotiin, kylppäriin asti. Postimies toi Vantaalta Porin landelle. Kuljetus 40€. Asun vuokra-asunnossa ja kaksi huoltomiestä tuli talon puolesta asennushommiin. Purkivat kääreet ja tukiraudat, asensivat ja veivät kaikki kääreet roskiin. Kone toimi heti kuin unelma ja takuu on voimassa. Annoin komeille miehille, pullakahvirahat. Postimies kertoi, että postiin on tulossa palvelu, jossa he myös liittävät kuljettamansa pesukoneet.

        Mitä ihmettä!
        Oletko salarikastunut, annoit miehille pullakahvirahat, mutta kuitenkin tilitit että manit loppuu kesken kuukauden?
        Onko sinulla edes kinkkurahaa enää?


      • Possupäivässäkerakahvin kirjoitti:

        Mitä ihmettä!
        Oletko salarikastunut, annoit miehille pullakahvirahat, mutta kuitenkin tilitit että manit loppuu kesken kuukauden?
        Onko sinulla edes kinkkurahaa enää?

        possupäivä
        Pesukone tuli 1. päivänä, Silloin ei olla köyhiä eikä kipeitä. Kinkkurahaa? Älä luule luita lihoiksi. Se on luut sano ruottalainen. Olen loppukuun vegaani ja aloitan possuttoman tammikuun. Pesukoneen osto heilautti budjetin pahasti tosi punaiselle. Mutta komeille miehille ei köyhyyttä näytetä. Aina tarjoan pullakahvirahat, jos jotain ruuvia tulevat vääntämään. On ne uroot sellaista silmänruokaa.


    • Olen tilannut ruokaa, vaatteita, huonekalut, ym tarpeellista kotiin toimitettuina. On toiminut luotettavasti.
      Ja näkyyhän nuo ihmiset tilaavan talopaketteja, autoja jne netistä, että eikai se sen ihmeempää ole

      • Rolssi-pihalle

        Juu.
        Autojakin saa kotiovelle toimitettuna. "Kotiintoimitus" on iskusana. Jopa Veho.


      • Aijaa. Miten "kotiintoimitus" ja kotiintoimitus minun tapsuksessani tähän ap:n kysymykseen liittyvät?


    • Kirjoitetaan osoitteeseen tilaus-kirje.
      Kirjeessä mainitaan alle-viivattuna sanat: Saatan maksaa tilaukseni.
      Perusteluiksi kerrotaan kaikki allergiat ja muut herkkyydet ja vasten-mielisyydet sekä into-himot.
      -
      Olen ostanut verkosta.
      Koskaan en ole nähnyt tarvetta palauttaa mitään.
      Aina olen myös saanut haluamani/tilaamani tuotteet.
      -
      En myöskään ole vielä koskaan joutunut käyttämään ehdottamaani kirjettä.

      H.

    • näintäällä

      Olen tilannut, mutta VAIN KOTIMAISISTA verkkokaupoista tavaroita joita ei täältä ole kivijalkakaupoista saanut ja hyvin on toiminut. Ulkomailta ei ole ollut tarvetta tilata, enkä omista luottokorttia

    • maissiiii

      Joskus olen tilannut ja tilaan tietysti vastakin.
      Turvallisuudesta en tiedä, mutta...
      käytän aina yhden tylsän pankin eli kaupan pankkitiliä, siihen kuuluu visa,
      jolta hoidan kaikki nettiostokseni ja siellä on rahaa vain tuon ostokseni verran.

      Aina olen saanut tilaamani, jopa seuraavana päivänä, esim kun olen musteita koneeseni tilannut.

      Kerran tilasin yhden mekon ja sitä ei kuulunut, halpa oli, ettei siinä mitään menettänyt,
      mutta eihän mitä viikkojen päästä tipahti postilaatikkoon,
      olin jo unohtanut koko tilaukseni.

    • rohkeastivaanostaen

      Ihan yksinkertaista on netin kautta ostaminen. Itse olen ostanut kodinkoneita Suomesta ja ulkomailta. Lentoja me on ostettu paljon, kun on omatoimisesti matkustettu. Lennot jos mitkä on todella edullisia netin kautta ostettuna ja lentoliput vain tulostaa kotona matkaa varten. Auton ja moottoripyörän renkaita on ostettu Saksasta nettikaupasta, renkaat tulee suoraan kotipihalle toimitettuna taikka haluttuun asennuspaikkaan. Tosi helppoa!
      Kodinkoneita me ostettiin yhdestä ranskalaisesta nettikaupasta, tosi nopea toimitus ja edulliset hinnat.
      Omat kokemukset tosi hyvät nettikaupoista. Pitää vaan olla järki mukana, ettei lähde ihan mitä vaan ostamaan. Osa ulkomaalaisista nettikaupoista ei toimita tavaroita Suomeen, mutta ilmoittavat sen kyllä sivustoillaan. Kannattaa säilyttää aina kaikki dokumentit sähköpostissa tilauksiin liittyen.

    • Kun katselin somessa (instagramissa) kuvia tyttärenpojan touhuiluista keittiössä niin aloin katselemaan heille kokkihattuja ylimääräiseksi joululahjaksi netistä. Ne löytyivätkin helposti outlet-tapaisesta liikkeestä lähimmän kaupungin liepeiltä joten poikkesimme eilen kun oli muutenkin asiaa. Löysimme kaupan navigaattorilla ja kun menimme sisään niin sinne ei päässyt kuin eteiseen ja sieltä oli ovi tavaroiden vastaanottoon, Käytävältä tuli sitten nuori mies ja kysyi että olemmeko tilanneet jotain ja me sanottiin että ei kun me katsottiin netistä että teillä täällä olisi sellaisia. Mentiin hakupisteeseen ja poika näytti miten miten heidän nettisivultaan tavaran tilaa ja sitten kun meillä referenssinumero niin soitetaan kellosta ja tyttö hakee varastosta. (Siinä vaiheessa olin jo aivan nolona: olen tilannut kymmenen vuotta tai kauemmin tavaroita netistä, mutta eka kerta kun menen kauppaan sisälle ja mun tarvii ensin tilaa se kaupan nettisivulta ja maksaa kortilla tai ottaa laskuun ja sitten haetaan varastosta eli kaikki kaupankäynti tapahtuu nettisivun kautta jopa kaupan sisälläkin.
      Tulihan se asia toimitettua.
      Taisi ne sääliä meitä vanhuksia siellä kaupassa kun me ei oltu ymmärretty tilata etukäteen netistä.
      Sarjassa: fossiilit jouluostoksilla.

    • Hallaahon.äänestäjä

      ei vaatteita voi tilata netissä ongelmana on todellinen koko
      aine pehmeältä näyttää mutta kovaa on kankaan paksuus jne.

      vihje: osta harvemmin ja laatua

      kirjan voisi ostaa mutta kun romaaneja ei kannata lukea kun faktaa on niin paljon
      luettavana

      elektroniikkaa ostaa niin harvoin että ilman muuta kaupasta

      Kaupassa menee hyllyjonolle voi verrata kymmeniä laitteita ja vaatteita
      RINNAKKAIN

      Netissä ne ovat vaikeasti sarjassa (jonossa) eri sivuilla ja niin edelleen

      Ruokatietoisuus häviää ja ruoan hinta nousee jos ostaa netistä jne.

      • Sitä kun myyjän ei tarvitse kaikkea kertoa niin, persuilla riittää kannatusta


    • Toimit näkemäsi verkkokaupan antamien ohjeiden mukaan, siitä se lähtee. Niin ovat muutkin tehneet.
      Älä kuitenkaan ala himohamstraajaksi.

    • 1eero

      Tilanteen mukaan ostanut, tavara joka mahtuu postiluukusta on kätevä tilata netistä, mökillä ollessa ostos olisi vaatinut satojen kilometrien reissun, tilattaessa posti toi mökille. Luotettavasta ostopaikasta voit säästää jopa puolet tuotteesta riippuen, kalliimmat vaatteet kuten kengät sovittelun jälkeen kaupasta. Oikeesti turha sepostus väliäkö sillä.

    • vaikka asun kaupungissa niin tilaan aika paljon kaikenlaista netistä, sieltä kun löytää suuremman valikoiman ja voi helposti vertailla saman tavaran hintaa eri verkkokaupoilla. käytän mielelläni suomalaisia verkkokauppoja, en pelkästään turvallisuuden ja luotettavuuden vuoksi, vaan ihan siitä syystä että suosin kaikessa mahdollisessa ostamisessa suomalaista tavalla tai toisella. kun suomalaista tavaraa ei oikein enää ole, ostan sen ulkomailla tehdyn mieluummin suomalaisesta kaupasta, jää ainakin jotakin rahastani kotimaahan. palautuksessa tai rahan takaisin saamisessa ei ole koskaan ollut ongelmia, minulla on verkkokaupasta vain hyviä kokemuksia. suurin tilaamani tavara on astianpesukone, kotiin tuotiin ja paikalleen asennettiin, maksusta tietysti, mutta eihän astianpesukonetta kuka tahansa saisikaan asentaa. vaatteitakin tilaan silloin tällöin netistä. tilaan samasta vaatteesta useamman koon, ja palautan ne jotka ei ole sopivia ja pidän sen sopivan kokoisen. jokus maksan tilaukseni heti, joskus taas mastercardilla tai laskulla jos siihen ei tule mitään lisämaksua, osamaksukauppaa en tykkää tehdä. ikinä en ole saanut väärää tavaraa, aina juuri sen tilaamani eikä koskaan mitään ole kadonnut matkalla. juuri tänään tuli postissa lapsenlapselleni joululahjaksi tilaamani nahkatossut, tosi suloiset ovat, kuten pitikin.

    • Tärkein kokemukseni on, ettei maksaessa pidä käyttää pankkikorttia, vaan maksaa pankin kautta.

      • Olen tilannut veljelleni paljon vaatteita. Hän on yli satakiloinen ja istuu pyörätuolissa. Kaikki tilaamani vaatteet ovat olleet juuri sellaisia, mitä firman esitteet kertovat. Heillä on mittataulukko. Kun mittaa vyötärön, lantion ja pituuden, löytyy oikea koko. Esim. 9 XL. En ole yhtään vaatetta joutunut palauttamaan. Maksan pankista suoraan ja parhaimmillaan on vaate ollut kyläkaupan postissa 3. päivän kuluttua. Kaikki tilaukset olen tehnyt Suomesta. Itselleni tilasin suomalaiset talvilenkkarit, silikonipohjallisineen ja liukastusesteineen. Paketti oli kolmen päivän kuluttua postissa.


    • KrPennonen

      En ole oastanut mitään käyttötavaraa.
      Lennot, hotskut, kentille autot, kotimaan matkaliput. Noita eniten. Tavaroista ainoastaan kultalaattoja

    • teretule

      Olen ostanut paljonkin kun pankilla oli varma tapa lopettivat ei sen jälkeen. Tietenkin maan sisällä varma firma suoralla maksulla jolloin olen heti oman pankin sivulla asiassa hyvin toiminut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe