Mitä mieltä Samanasta

jooseppi

Varasimme matkan Samanaan kuunvaihteeseen. Mielipiteet siellä käyneiltä kiinnostaa että kannattiko=) Ja sitten kiinnostaisi paikan sukellusmahdollisuudet!

3

1180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisar

      itse kävin siellä 5 vuotta sitten ja mitä olen lukenut/kuullut paikka ei ole juurikaan ainakakaan isontunut. Itse kylä on pieni, hotellit on muutaman kilsan päästä kylältä. Hotellit siellä täyshoitohotelleja(AM). Rannat ovat todella monta kilometriä pitkiä ja luonnon rantaa, upeita siis sellaisia. Hotellin rannat tyypillisiä turistirantoja.
      Ja Samanassa on Dominikaanisen parhaat dyykkipaikat, varsinkin Las Terranasin kylässä muutama sukelluskeskus, mutta jostain olen lukenut (en itse käynyt) ettei taas Las Galerasin kylässä olisi sukelluskeskusksia lainkaan.
      Netistä löytyy sukelluskeskuksien nimet ja osoitteet Las Terranasiin.
      Itse kävin dyykillä pari kuukautta sitten Sosuassa ja ihan ok mestat siellä oli, muttei tietysti vetänyt vertoja Punaiseen mereen tai Similanin saariin.

    • Las Galeras

      Ei ainakaan Las Galeraksessa loma kannattanut. Kaikki suomalaiset vatsataudissa. Ei sukelluskeskusta tms. Menkää siihen toiseen hotelliin ei Samana Bayhin. Ranta pieni kuin p:läpi, vaikka kehuivat esitteessä. Puhelimetkaan ei toimi tässä hotellissa (edes 3-taajuus). Siinä toisessa Agilio... toimii.

      Matka kesti bussilla 5½ tuntia aika rankkaa lennon päälle, vaikka esitteessä luki 3½-4 tuntia. Onneksi ilmat olivat tosi hyvät verrattuna Puerto Plataan samaan aikaan.

    • eippi

      Olimme viikon Las Galerasin kylässä ja pidimme siitä kovasti. Hotelli Casa Marina Bayn ranta oli todella kaunis, rantatuolit oli ripoteltu nurmikolle palmujen sekaan! Ranta ei ollut kovin pitkä, pikemminkin sellainen poukama, riitti kuitenkin loistavasti. Jos halusi kävellä, niin rannassa kulki polku. En ole ennen ollut kävelyllä palmumetsässä turkoosia merta ihaillen! Hotellin rannassa oli sukelluskeskus mutta sen palveluista en osaa kertoa enempää. Sen sijaan suosittelen viereisen tallin palveluja, oli mukava parituntinen, kuljettiin metsässä, kylällä ja rannalla pääsi hiukkasen laukkailemaankin. Oli ihan mukavasti virtaakin hevosissa! Valasretki oli myös mukava kokemus. Olihan sinne pitkä matka mutta itse otin matkat niinkuin olisin ollut maksullisella retkellä ja nautiskelin maisemista! Samanassa vietetun viikon ansiosta jäi paljon positiivisempi kuva koko maasta, kuin jos olisi viettänut aikansa ainoastaan Playa Doradan suunnalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. Mistä kaupungeista tai kunnista olette ?

      Mistä ? ?
      Ikävä
      46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe