Mitä mieltä Samanasta

jooseppi

Varasimme matkan Samanaan kuunvaihteeseen. Mielipiteet siellä käyneiltä kiinnostaa että kannattiko=) Ja sitten kiinnostaisi paikan sukellusmahdollisuudet!

3

1229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisar

itse kävin siellä 5 vuotta sitten ja mitä olen lukenut/kuullut paikka ei ole juurikaan ainakakaan isontunut. Itse kylä on pieni, hotellit on muutaman kilsan päästä kylältä. Hotellit siellä täyshoitohotelleja(AM). Rannat ovat todella monta kilometriä pitkiä ja luonnon rantaa, upeita siis sellaisia. Hotellin rannat tyypillisiä turistirantoja.
      Ja Samanassa on Dominikaanisen parhaat dyykkipaikat, varsinkin Las Terranasin kylässä muutama sukelluskeskus, mutta jostain olen lukenut (en itse käynyt) ettei taas Las Galerasin kylässä olisi sukelluskeskusksia lainkaan.
      Netistä löytyy sukelluskeskuksien nimet ja osoitteet Las Terranasiin.
      Itse kävin dyykillä pari kuukautta sitten Sosuassa ja ihan ok mestat siellä oli, muttei tietysti vetänyt vertoja Punaiseen mereen tai Similanin saariin.

• Las Galeras

Ei ainakaan Las Galeraksessa loma kannattanut. Kaikki suomalaiset vatsataudissa. Ei sukelluskeskusta tms. Menkää siihen toiseen hotelliin ei Samana Bayhin. Ranta pieni kuin p:läpi, vaikka kehuivat esitteessä. Puhelimetkaan ei toimi tässä hotellissa (edes 3-taajuus). Siinä toisessa Agilio... toimii.

Matka kesti bussilla 5½ tuntia aika rankkaa lennon päälle, vaikka esitteessä luki 3½-4 tuntia. Onneksi ilmat olivat tosi hyvät verrattuna Puerto Plataan samaan aikaan.

• eippi

Olimme viikon Las Galerasin kylässä ja pidimme siitä kovasti. Hotelli Casa Marina Bayn ranta oli todella kaunis, rantatuolit oli ripoteltu nurmikolle palmujen sekaan! Ranta ei ollut kovin pitkä, pikemminkin sellainen poukama, riitti kuitenkin loistavasti. Jos halusi kävellä, niin rannassa kulki polku. En ole ennen ollut kävelyllä palmumetsässä turkoosia merta ihaillen! Hotellin rannassa oli sukelluskeskus mutta sen palveluista en osaa kertoa enempää. Sen sijaan suosittelen viereisen tallin palveluja, oli mukava parituntinen, kuljettiin metsässä, kylällä ja rannalla pääsi hiukkasen laukkailemaankin. Oli ihan mukavasti virtaakin hevosissa! Valasretki oli myös mukava kokemus. Olihan sinne pitkä matka mutta itse otin matkat niinkuin olisin ollut maksullisella retkellä ja nautiskelin maisemista! Samanassa vietetun viikon ansiosta jäi paljon positiivisempi kuva koko maasta, kuin jos olisi viettänut aikansa ainoastaan Playa Doradan suunnalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      151
      8853
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      49
      6181
    3. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      61
      4521
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      47
      4104
    5. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      71
      4047
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      95
      3604
    7. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3454
    8. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      160
      3345
    9. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      18
      2206
    10. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      14
      2127
    Aihe