APUA!!!!!!!! MULLA ON MURROSIKÄ!!!!!!!,!

muija10v

Siis olen 10, ja minulla on alkanut murrosikä (rinnat on kasvanut, hiki haisee, valkovuotoa jne.). Minua nolottaa kun kellään muulla meidän luokalta ei ole alkanut murrosikä, eli olen ensimmäinen. Menkat minulla ei ole vielä alkanut. Onko jollakin muulla sama tilanne, tai voisiko joku neuvoa miten saisin itsetuntoa?

6

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Murrosikä alkaa jokaisen kohdalla yksilöllisesti. Sitä ei tarvitse hävetä. Murrosiän alkaminen ja sen tuomat muutokset kehossa voivat alkuun hämmentää ja tuntuvat nololle esim koulun liikuntatuntien yhteydessä kun vaatteita vaihdetaan.
      Parasta kuitenkin olla rohkeasti oma itsesi sellaisena kuin olet. Muut ikätoverit tulevat pian perässä mitä liittyy murrosikään. Voit salaa seurata muita tyttöjä niin huomaat pian miten heilläkin alkaa murrosikä.
      Varaa mukaan kouluun pikkuhousun suojia, ettei tule vahinkoa. Suoja on helppo vaihtaa vessassa heti kun tarvetta ja se hävitetään roskikseen.

• cfffzffffffffff

Suomi24:stä tommosia kyselevät on 60-vuotiaita Jouneja.

• saeran

Älä huoli, murrosikä alkaa kaikilla eri aikaan. Itsellä alkoi myös ensimmäisenä luokasta. Sun pitää vaan pitää pää pystyssä. Älä välitä, jos jotkut vähän kiusoittelevat. Pian sun kavereillakin alkaa murrosikä. Pidä koulussa aina pikkuhousun suojia mukana.
      Ja pikku vinkki mikä oli musta aina kivaa, et jos oli koulu untia eikä halunnut uida. pystyt vaan sanoo opettajalle et sun kuukautiset alko. Niin et joudu uimaan XD

• Anonyymi

Mul on vähä samatilanne :/ mul on sillee kasvanut rinnat ja meidän KAIKKI luokkalaiset tuijottaa mua kokoajan..

• Anonyymi

No en usko että kaikki tuijottelee, susta vaan päässäsi tuntuu siltä. Pidä riittävän väljiä vaatteita, älä ole joku houkka tyrkky niinkuin jotkut koululaiset nykyään vaikuttavat olevan. Mä en muista että mä olisin kouluaikanani tuijotellut ketään, no silloin ainakin meilläpäin koulutytöt pukeutuivatkin asiallisesti.

• Anonyymi

En todellakaan usko, että kukaan tuijottaa suoraan sinun murrosikääsi ja siihen liittyviä muutoksia. Se on oikeastaan pelkkä tunne sisälläsi. Jos joku vilkaisee sinua, se on lähinnä uteliaisuutta miten murrosiän alku näkyy tai miten se etenee. Siitä ei kannata olla huolissaan eikä sitä tarvitse nolostella tai hävetä. Ymmärrän, että itsellesikin tilanne on melko uusi, mutta pian toiset tulevat samaan tilanteeseen. Ole vain rohkeasti oma itsesi äläkä liikaa kiinnitä huomiota itseesi tai muihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      456
      3895
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3046
    3. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1450
    4. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1264
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      19
      1188
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1122
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      902
    8. Kaipaan ja ikävöin sua

Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      864
    9. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      58
      856
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      68
      790
    Aihe