Portugalilaiset kuljettivat Ameriikkaan enemmän orjia kuin muut rikolliset yhteensä. Siksi en astu sen maan kamaralle ettei heidän aiheuttamansa viattomien tuskan veri tarttuisi kenkiini
Portugali rakennettiin orjakaupalla
9
1179
Vastaukset
- Siberski
Suomestakin on kyyditty väkeä Siperiaan, voiko täällä kävellä?
- Lissabon1755
Yksittäisten rikollisten toimintaa. Portugalin hallinto katolisen kirkon tuella vei lähes 5 miljoonaa afrikkalaista amerikkaan pieksettäväksi hengiltä. Oksettaisi astua sen maaperälle. Eilen kuvaava elokuva Teemalla. Tiedät varmaan mitä nimimerkki Lissabon1755 tarkoittaa? Pieni kohtalon rangaistus rikoksista. Tosin liian pieni.
- AnnaTullaMaijukka
Lissabon1755 kirjoitti:
Yksittäisten rikollisten toimintaa. Portugalin hallinto katolisen kirkon tuella vei lähes 5 miljoonaa afrikkalaista amerikkaan pieksettäväksi hengiltä. Oksettaisi astua sen maaperälle. Eilen kuvaava elokuva Teemalla. Tiedät varmaan mitä nimimerkki Lissabon1755 tarkoittaa? Pieni kohtalon rangaistus rikoksista. Tosin liian pieni.
Maija hyvä Pattayalainen.
Jos ei ois viety 5 miljoonaa jenkkeihin, niiden jälkeläiset ois ny maahanmuuttajia suomeen ja oireilisit siitä aiheesta.
Kerro myös mihin maahan tossujesi kanssa matkustat, niin kaivan jotain negatiivista siitä maasta.
Miksi poistitte minun kirjoituksia.? Voin sanoa et Teilla Suomalaisilla on todella huono itsetunto.
- Nuno
Miksi en voi kirjoita? Ok. Olen in Twitter Nuno Cunhá Ataide. Haluan puolustaa oma maata!
- 10xreissua_vuodessa
Mitä valitat jostain satojen vuosien takaisista asioista, tervetuloa 2000-luvulle. Jos tuollaisia miettii niin varmaan jokaisesta maasta löytyy jotain shaissee minkä takia sen maan kamaralle ei voisi astua. Syytätkö tämän päivän saksalaisiakin WW2 tapahtumista?
- Anonyymi
Ei kai se minkaan maan historia kovin kunnioitettava ole. Jos pahoja maita valttelisi, ei olisi juuri jalansijaa. Eletaan tata paivaa ja tulevaa historiaa. Eivat nykyiset kansat ole vastuussa esi-isiensa rikoksista.
- Anonyymi
Jos portugalilaiset ainoastaan ottivat osaa kuljetuksiin, niin ei se ole asian ydin. Amerikassa afrikkalaiset vasta orjiksi joutuivat. Amerikka on kohdellut orjiaan huonosti.
Portugalilla on omia alusmaita ollua ja sieltä on joukottain muuttanut asukkaita asumaan Portugaliin ja asuvat yhä, eikä siellä ole ollut orjuutta. - Anonyymi
Eniten Euroopassa orjakaupasta taisi hyötyä Britannian kuninkaallinen suku, kynsin hampain ainakin vastustivat orjakaupan kieltämistä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986118KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495555Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042026Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241494Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459