mista loytaisin vanhat kaverit

lannenrisukoissakanatass

joiden kanssa tiemme ovat eronneet vuosikymmenien saatossa,,muutoissa ym. elaman tohinoissa..osa on tietysti siella mista paluuta eiole,,mutta ne elavaiset?
onko saittia,jossa voisi kysella ,,josko sattuisivat huomaamaan kyselijan,,ite kun olen tanne lannelle muuttanut ,,niin tuohan jo exjuusiksi kelpaa..kirjoitteli lannenhunttari

31

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaapikokeilla

      facebookin kautta olen löytänyt monta "kadonnutta"

    • Suosittelen Facebookia.
      Minäkin olen löytänyt monenmonta kauan kateissa ollutta rakasta ystävää sieltä. Eikun FB-hakuun vain.
      Googlettamalla voi myös löytyä jos muistaa nimen. Löytyy linkkejä tämän henkilön nimellä kaikkeen sosiaaliseen mediaan esim Linkedin on hyvin edustettuna Google-hausssa ja kun se on lähinnä työelämään liittyvä verkosto niin siellä on sitten tosi paljon tuttujen tuttuja ja työelämässä mukana olevia mutta myös eläkeläisiä.

      • pakkoface

        Tuossa vuosituhannen alussa löysi vielä googlaten henkilöitä. Työpaikka saattoi kertoa uudet työntekijät ja kunnissa peräti kuvat saattoivat olla netissä näkyvillä. Nyt se on mennyttä, samoin omat nettisivut. Face, meidän mummumedia kertoo ihmisestä jotain, jos henkilö on siellä. Puhelinluettelo löytyessään voi myös kertoa vielä jotain.

        Koulukaverit-sivu on hyvä, mutta sinne kaipaisin jotain päivämäärää, että tietäisi minkäikäisiä tiedot ja kerrotut lapset ovat! Eikä sinnekään kuolinviestejä taida kukaan laittaa.

        Facesta olen köytänyt jo ekan kuolleen kaverinkin. Onhan noita ennen faceakin poistunut, mutta toivoisi faceen jotain rip-viestiä vaikka lapsilta t. muilta läheisiltä. Tai sitten koko profiilin poistoa, mutta se on kuulemma vaikeaa.


    • staka

      Täällä kotimaassa on numero 060001000. Siihen soittaminen vaan on aika kallista. Kannattaa käyttää "viimeisessä hädässä" ja varata kysyttävien henkilön tiedot valmiiksi paperille, ainakin syntymäaika tms. kovasti auttaa. Jos Kanadasta soittaa niin kannattaa jättää lepertelyt vähemmälle kun hintaa tulee muutenkin...

    • yksin-oot-sä-ihminen

      Alottajalle :

      hautuumaalta löydät vanhat kaverit
      niin on ainaki mulle käyny,
      kymmeniä työkavereita ja muita sukulaisia ja läheisiä ystäviä ja tuttuja nukkkuu jo ikuista untaan,
      ei niitten kaa enää voi keskustella eikä suuremmin tavatakkaa,

      käyppä kattomassa elääkö sinun vanhempasi vielä
      jos elää
      he kyllä olisivat iloisia
      jos tuhlaaja poika / tyttö palaa kotiin vielä ennen kuoleman saapumista,

      • Sehän se on hautuumaa varmin paikka tässä iässä etsiä vanhoja tuttaviaan. Melkein tulee huono omatunto, kun itse vielä seisoskelee multien päällä.
        Toinen paikka ainakin meillä etsiä tuttaviaan on netiltä gravar.se. Sieltä on löytynyt monta tältä seutukunnalta pois muuttanutta entistä työkaveria, joilta ei enää ole tullut joulukorttia.

        Facelta pulpahtaa esille paljon vielä elossa oleviakin. Sellaisia, joita ei enää ole muistanut koskaan olleenkaan. Erilaisissa ryhmissä, niinkuin entisen ja nykyisen kotipaikkakuntansa sivuilla, entisten koulujensa sivuilta ...


    • tsypy

      koulukaverit.com lienee vielä hengissä

      • Etsiköön-ken-tahtoo

        On hengissä vielä koulukaverit com, sieltä tuli juuri päivitystietoa vaikka en ollut käynyt sivuilla viiteen vuoteen.
        No, nyt kävin ja melkein yhtä kuollutta kuin hautausmaalla on sielläkin.

        Kaveri-ikävää, kelle sellainen iskee, saattaa paksuntaa se, että ei läheskään kaikki lapsuus- ja koulukaverit jostain 50 - 60 luvulta ole facebookissa saati missään somessa.


      • löytänyt

        Joku heidän kavereistaan saattaa olle joka tuntee ko henkilön.


    • KukaTietäisi

      Eikös ole joku viranomaiskuvio, joka palvelee ihmisiä etsittäessä?
      En muista enää, mikä se olisi.
      Tietääkö joku?

      • Viimeinenheikoinlenkki

        Kyllä. Poliisi. Tietää kaiken. Oljenkortena Supo.


    • NämäAinaskii

      Maistraatti
      Väestörekisterikeskus
      Fonecta caller
      0100100
      020202

      ja mikähän vielä?

    • Minä olen vasta 60
      Eikä tässä iässä vielä kauheasti kuolla.
      En onneksi edes ihan kauhean lähellä 70.
      Mutta sen-verran 60 että en käy nolaamassa itseäni nuorenpien palstoilla.
      En edes keksityillä nimmareilla.
      Enkä itkettämässä nuoruudellani paljon minua vanhenpia.
      Joten synnyin-"maani" mullissa makaa toistaiseksi vain kaksi läheisenpää, muinaista kaveriani.
      Ei kun kolme.
      Tuo tyttönen oli aikasti läheinen.
      Hän oli virkannut rinta-liivinsä ihan itse.
      Kauhean isoilla silmukoilla.
      Sain niistä uskomattoman kuumottavan lähentelyn tunteen.
      Ymmärrettävästi multia on toisaallakin.

      H.

      • Äitini kuoli vasta viime Joulukuussa, isä ei elänyt vanhaksi, lieneeköhän sodalla osuutta asiaan, kaikki kolme veljeäni ovat vielä elossa. Sanoinkin tänään veljelleni että kukahan meistä kuolee ensimmäisenä. Ei halunnut edes ajatella kuolemaa.
        Kyllä 60 ihmisillä on jo paljon lapsuudenaikaisia tuttuja mullan alla, varsinkin sellaisia jotka ovat meitä vanhempia. Koulukavereistakin on muutama kuollut, yleensä syöpä on vienyt nuorella iällä.
        Mistä tiedät kenenkään keksityn nimmarin takana olevan iän?


    • OnkoVaihtoarvoa

      Vanhat tutut voi kyllä löytää, mutta miksi he haluaisivat olla yhteydessä sinuun (en tarkoita aloittajaa, vaan ketä tahansa, joka ottaa vuosien jälkeen yhteyttä)?

      Jos sinusta on jotain hyötyä, niin sitten kyllä. Jos ei ja jos olet muutoinkin tylsä ihminen, niin se jää yksipuoliseksi.

      Ihmisellä pitää olla vaihtoarvoa. Valitettavasti se on näin.

      • MaailmaMuuttuuPoikaseni

        Totta, vuodet erottaa kummasti vanhat tutut toisistaan,
        on omakohtaista kokemusta asiasta,
        itse en halua olla vanhojen kavreitten kaa juurikaan enää tekemisissä,
        meillä on aivan erilainen elämän muokaamaa maailma ja kokemukset takan,
        muistella voin niitä aikoja, muu ei enää kiinosta,
        eikä heidän nyky elämä,


    • maissiiii

      Nimen jos muistan, käytän suoraan Google-hakua,
      Se ohjaa sitten gallerioihin ja profiileihin ja ym yhteyksiin.

      Kärsivällisyyttä vanhojen kavereiden etsiminen vaatii...

    • lannenhunttari

      itse olen kylla sita mielipuolta,etta ei vuodet valttamatta eroita kavereita toisistaan,,vaan tavattaessa voidaan alkaa siita,mihin jaatiin..nain on kaynytkin joillekkin kavereilleni.ei tuo vuosikymmenten ero meinaa samaa,kun joku loukkauksen tms. takia unohtunut kaveruus..itellani kun tuo atlantti ja perhe elama on rajoittanut kotimaan ystavyydet vahemmalle..viimmekesana kavin kylla hautuumaalla kylan tuttuja moikkaamassa..mutta ei siella kaikki olleet,,kylla moni potkii viela..ja ennen kanadaan muuttoa asuimme 10v hesassa,,noista tyo kavereista ei ole paljoa tietoa,,likat on tietysti monet vaihtaneet sukunimeansa[[jostakin kumman syysta]..ja on tietysti nakokin voinut muuttua..lol...enka puhu likinaosta..
      jospa taas tullahan kesalla haeskelemaan nuoruutta,, fredin 3 linja on hyva biisi....tosin minulta ne miljuunat puuttuu..mutta elaman kokemusta on toki.. laulelen vaan...tullaan tullaan toimehen me tullaan,,viela on viitonen kaffeen ja pullaan..
      hyvia joulusia vuan kaikille saadyille tasapuolisesti..

    • Eilen illalla sain facebookin kautta vihdoin tietää ensimmäisen avopuolisoni kuolemasta. Olin lähettänyt viestin hänen pojalleen syksyllä 2014 koska en saanut yhteyttä ystävääni.

      Aijemmin facessa kaveripiirin ulkopuoliset viestit menivät kansioon, jota ihmiset eivät välttämättä avanneet eikä niistä tullut lmoitusta. Nyt yhteyden saa heti koska viestistä tulee ilmoitus.

      Siispä tämän ketjun inspiroimana lähetin uuden viestin ystäväni pojalle. Hän vastasi välittömästi ja pahoitteli, että ei ollut saanut viestiäni aijemmin. Poika kertoi isänsä menehtyneen keväällä 2014.

      Surullisiin viesteihin pitää myös varautua kun etsii vanhaja ystäviä.

      • vinkerpori

        Näin on, mutta jos ei olla vuosiin tai vuosikymmeniin oltu tekemisissä, niin mitä merkitystä on tiedolla, että joku vanha tuttu on kuollut? Toki suhde on voinut joskus olla läheinen ja asia tulee mieleen. Mutta muutoin.

        Ihmiset tulevat ja menevät. Se ei aina ole mukavaa, jos itse haluaisi säilyttää jonkinlaisen yhteyden.


      • Mikä_milloinkin
        vinkerpori kirjoitti:

        Näin on, mutta jos ei olla vuosiin tai vuosikymmeniin oltu tekemisissä, niin mitä merkitystä on tiedolla, että joku vanha tuttu on kuollut? Toki suhde on voinut joskus olla läheinen ja asia tulee mieleen. Mutta muutoin.

        Ihmiset tulevat ja menevät. Se ei aina ole mukavaa, jos itse haluaisi säilyttää jonkinlaisen yhteyden.

        Jotkut jäävät menneisyyden vangeiksi. Siksi.

        Kipeät asiat on työstettävä ja ajan mittaan ne sen jälkeen menettävät merkityksensä. Jos ne hautaa maton alle ikään kuin niitä ei olisi, niin ne voivat säilyä mielessä yllättävän tuoreena. Siten esimerkiksi jonkun vanhan mies- tai naisystävän kuolinilmoitus voi kirvoittaa voimakkaitakin tunteita.

        "Perrkele, pääsi kuolemaan ennen kun sain sanotuksi sille, että...."

        On vaikea hyväksyä, että monet asiat jäävät kesken. Meille itse kullekin. Minulle myös. Ja että jää itsekin keskeneräiseksi. Mutta sitä sanotaan elämäksi.


      • Korppismiettii
        Mikä_milloinkin kirjoitti:

        Jotkut jäävät menneisyyden vangeiksi. Siksi.

        Kipeät asiat on työstettävä ja ajan mittaan ne sen jälkeen menettävät merkityksensä. Jos ne hautaa maton alle ikään kuin niitä ei olisi, niin ne voivat säilyä mielessä yllättävän tuoreena. Siten esimerkiksi jonkun vanhan mies- tai naisystävän kuolinilmoitus voi kirvoittaa voimakkaitakin tunteita.

        "Perrkele, pääsi kuolemaan ennen kun sain sanotuksi sille, että...."

        On vaikea hyväksyä, että monet asiat jäävät kesken. Meille itse kullekin. Minulle myös. Ja että jää itsekin keskeneräiseksi. Mutta sitä sanotaan elämäksi.

        Kirjoitukseni kirvoitti teitä miettimään rakkauden ja ystävyyssiteiden merkitystä.

        Olen pitänyt yhteyttä entiseen avomieheeni koko hänen elämänstä ajan. Tiesin hänen kuolleen kun yhteys katkesi. Tiesin hänen sairautensa ja yksinäisyytensä viimeisen avioeronsa jälkeen.

        Eli haluan kertoa, että kahden ihmisen kerran yhdessä koettu rakkaus voi voi muuttua ystävyydeksi ja kestää ystävyytenä läpi elämän.

        Kuitenkin on otettava huomioon, että ulkopuoliset eivät tiedä, eivät ymmärrä ystävyyssuhteen merkitystä molemmille asiaosaisille ei edes lähiomaiset kuten puoliso tai yhteiset lapset.

        Kun palasin lukemaan minun ja ystäväni pojan viestitekstejä, että viestiini, jossa kerroin kuka olen oli ilmestynyt peukku alaspäin.

        En siis aijo jatkaa hänen sisarpuoltensa lähestymistä. Mitä se hyöveijjää, meitä yhdisti läpi hänen elämänsä rehellinen ystävyys. Olin hän, joka kuunteli hänen huoliaan ja hän kuunteli omiani. Kannustimme toisiamme pahoina päivinä.

        Petze oli surullinen kuullessaan ystäväni kuolemasta. Meidän suhteemme on avoin, meillä ei ole luurankoja kaapeissamme.

        Yhteiset sivumme entisen avomieheni kanssa ovat sulkeutuneet.


    • mukanajatuksissa

      Samaa itsekin olen ajatellut. Joskus on nähty ohimennen, mutta ei muutamaa lausetta enempää sanottu. Ehkä vielä joku päivä näemme uudestaan.

    • vanha-äijä

      Kyll ne kaverit alkaa olla jo haudass.

    • Varmaan hyviä ohjeita on tullut, mistä voi etsiä entisiä kavereita.
      Omalla kohdalla ei entisten kavereiden tapaaminen niin auvoista ole ollut.
      Ihmiset muuttuu ja maailma on muuttunut. Jos kohtaamiset jää vanhojen muisteluiksi, niin ihmiset muistaa samat asiat eritavalla. Eikä kaikkia ole niin väliksi edes muistella.
      Kun en varmaan niitä avoimimpia ihmisiä ole, niin se kyselytulva, joitakin vanhoja kavereita tavatessa, rasittaa.
      Pitäisi ymmärtää, että ihminen kertoilee, mitä kertoilee, eikä sitä "piinapenkkiin" pitäisi laittaa.
      Sitten jos tapaaminen on kertaluontoista, niin ei minulla ainakaan ole halua sellaiseen paljon panostaa.
      Kunhan yrittää antaa itsestään myönteisen kuvan.
      Kun sitä on eletyn elämän mukana muututtu, niin parempi tyytyä nykisiin kavereihin, vaikka ne väliin voi tuntua tylslsiltä.
      Nytkin yhdestä vanhasta kaverista alkaa olla jo pirunmoinen riesa, kun se on hurahtanut uskoon.
      Tuskin minä pahin pakana kuitenkaan olen, mutta uskonnosta puhuminen kavereiden kanssa tuntuu aika oudolta.

      • Korppismiettii

        Minulla on ihana suhde lapsuusajan ja jopa kansakouluajan ystäviini ja osaan upeista serkuistani. Lisäksi ystäväpiiriini kuuluu aikuisiässä luotuja ihmisssuhteita. Tapaan ystäviäni vähintään pari kolme kertaa vuodessa. Aina on hyvä fiilis kun kokoonnumme yhdessä tai erikseen. Haluan vaalia hyviä ihmissuhteita. Jos, joku yrittää väkinäisesti ystäväkseni eikä homma pelaa, lopetan heti alkuun. Facessa minulla on vanhoja ystäviä maailmalta, he ovat olleet joskus hyviä kavereita, mutta nyt yhteyden pito on jäänyt peukutustasolle. ; )


      • Korppismiettii kirjoitti:

        Minulla on ihana suhde lapsuusajan ja jopa kansakouluajan ystäviini ja osaan upeista serkuistani. Lisäksi ystäväpiiriini kuuluu aikuisiässä luotuja ihmisssuhteita. Tapaan ystäviäni vähintään pari kolme kertaa vuodessa. Aina on hyvä fiilis kun kokoonnumme yhdessä tai erikseen. Haluan vaalia hyviä ihmissuhteita. Jos, joku yrittää väkinäisesti ystäväkseni eikä homma pelaa, lopetan heti alkuun. Facessa minulla on vanhoja ystäviä maailmalta, he ovat olleet joskus hyviä kavereita, mutta nyt yhteyden pito on jäänyt peukutustasolle. ; )

        Naiset on erilaisia. niillä on tarve avautua, ja ne hölpättää kaikki ulos, varsinkin ne asiat, jotka on elämässä menneet päin helvettiä.. Juoruileminen on sillälailla hyväksyttävää, tai enemmänkin suotavaa.
        Nyt kuitenkin kysymys onsellaisista kavereista, joihin ei ole oltu yhteydessä vuosiin tai vuosikymmeniin. Ihme jos ei ongelmia tule useampia tavatessa.
        Nimim. älä pisä piinapenkkiin :)


      • k-kotton kirjoitti:

        Naiset on erilaisia. niillä on tarve avautua, ja ne hölpättää kaikki ulos, varsinkin ne asiat, jotka on elämässä menneet päin helvettiä.. Juoruileminen on sillälailla hyväksyttävää, tai enemmänkin suotavaa.
        Nyt kuitenkin kysymys onsellaisista kavereista, joihin ei ole oltu yhteydessä vuosiin tai vuosikymmeniin. Ihme jos ei ongelmia tule useampia tavatessa.
        Nimim. älä pisä piinapenkkiin :)

        Hölpättääkö naiset mielestäsi ulos kaikki, etenkin ne asiat, jotka on menneet pieleen? Jos näin on olenkohan kommentoinut liian positiivisesti elämästäni 🎃

        Enpä ole noin yksioikoisesti sukupuolien välejä ajatellut. Ihmisiä ollaan, vaikka miehethän ei itke, vai kuinka.


    • Täältä
    • ikäkö

      Kiva on tavata vanhoja tuttuja, mutta ei vanhat jutut kovin pitkälle kanna, kun alkavat toistaa itseään. Lisänä sairauksien läpikäynti jotennii raskasta.
      Ihmiset muuttuu vanhetessaan, sillä huomaan sen hyvin itsestäni. Asiat, jotka olivat tärkeitä/mielenkiintoisia, niin eivät ole enää. Jopa kiinnostus naisiin kummasti vähentynyt. Liittyy varmaan erektiokulman jyrkästä muutoksesta.

    • oikeasuuntatarvitaan

      Liittyy varmaan erektiokulman jyrkästä muutoksesta. ..//ai mihin suuntaan??klo 11...vai 8.00 jos on tuo niin suosittelen vikaraa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe