Mielipiteitä kaivataan

Liiannuorenasitoutunut

Oon 4-kymppinen perheellinen nuorena parisuhteeseen sitoutunut nainen, joka "heräsi" seksuaalisuuteen uudelleen tänä vuonna. Sänkyhommat miehen sujuu paremmin kuin aiemmin, mutta silti vierasta tekis mieli..... Onko muita samassa tilanteessa olevia? Mitä olette tehneet?

110

7740

4Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liiannuorenasitoutunut

      Ja oon siis neitsyyteni aikanaan menettänyt tälle miehelle ja on siis ainoa, joka mua on nussinu (ainakin tähän mennessä)....

    • Moi.

      Rohkeasti juttelemaan miehen kanssa, kerrot miten paljon nautit seksistä hänen kanssaan ja että olet kuitenkin alkanut miettimään/kaipaamaan lisää kokemuksia. Jos miehesi on järkevä, niin hommat etenee toivottavasti yhteis tuumin.

      Tai jos tiedät ettei tule noin onnistumaan, niin pakko pettää jos vierasta haluat.

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Mieheni on valitettavasti niin "mustavalkoinen"-ihminen etten kyllä usko että aiheesta pystymme keskustelemaan....


      • Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Mieheni on valitettavasti niin "mustavalkoinen"-ihminen etten kyllä usko että aiheesta pystymme keskustelemaan....

        Laita mulle sähköpostia, olet länsi-suomen suunnalta. Mielelläni sinulle kokemuksia tarjoisin, luotettavasti salassa tietenkin.


      • Liiannuorenasitoutunut
        Matti-86 kirjoitti:

        Laita mulle sähköpostia, olet länsi-suomen suunnalta. Mielelläni sinulle kokemuksia tarjoisin, luotettavasti salassa tietenkin.

        En ole länsi-suomesta.... :(


      • 03 alueelta löytyy auttaja ;)


    • Tiina678

      Ymmärrän hyvin tuon tilanteen. Aikoinaan olin samassa tilanteessa ja se muiden kokemusten puute häiritsi melkoisesti. Ratkaisin ongelman hankkimalla salaa ne kokemukset. Eipähän sitten kuolinvuoteella tarvitse miettiä, että olisikohan pitänyt kokeilla muitakin. Eihän se oikein ole puolisoa kohtaan, mutta uteliaisuus vei voiton.
      Siksi nuorille ei voi muuta kuin sanoa, että olkaa ahkeria ja kokeilkaa. Liian varhainen sitoutuminen voi aiheuttaa ongelmia myöhemmällä iällä.

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Toisaalta huojentavaa kuulla, etten ole ainoa joka tällaisessa tilanteessa....
        Kamalaa vain kun tuntuu ettei tunne itseään enää lainkaan... joskus ollut sitä mieltä että "minä en petä kumppaniani koskaan", sanonta "vannomatta paras" pitänee tässä kohtaa paikkansa.. huoh....


    • vieraks

      Ilman muuta vierasta kokeilemaan. Turvallisesti ja terveen ,vieraan kumppanin kanssa jos ei mies ymmärrä ongelmasi. Olen itse vasta melkein kuuskymppisenä kokeillut vierasta, homma jatkuu vakirakastajan kanssa. Todella nautinnollista. Minulle tämä ikä oli hyvä, nuorempana olisin piehtaroinut huonon omantunnon kanssa, nyt ymmärrän kroppani omakseni ja sen suomat nautinnot ihaniksi.

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Sitten onkin seuraava "ongelma": mistähän tuollaisia löytää...? Baareista tuskin, tosin en niissä edes käy....


      • Tiina678
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Sitten onkin seuraava "ongelma": mistähän tuollaisia löytää...? Baareista tuskin, tosin en niissä edes käy....

        Aikoinaaan Asley Madison oli helppo saitti etsiä seuraa tällaiseen puuhaan. Sitten hakkereiden vuodettua käyttäjien luottokorttitiedot nettiin toiminta kai lopahti. Nykyistä tilannetta en tiedä, että onko vastaavia ns. pettämissivustoja. Hyvä puoli tuolla oli se, että yleisesti kaikki oli liikenteessä samalla ajatuksella, varatut jo parisuhteessa olevat hakivat puhdasta seksiseuraa ilman turhaa huutelua.


      • tahtootehdä
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Sitten onkin seuraava "ongelma": mistähän tuollaisia löytää...? Baareista tuskin, tosin en niissä edes käy....

        Kyllä meitä kunnon miehiä löytyy myös tältä sivulta jos on sellaisen tarve. Asun Kuopion seudulla ja kokemusta löytyy myös vaimoihmisistä:)


      • Hähähääää

        Tietysti olethan naurettava sonni 🐂


      • Liiannuorenasitoutunut
        tahtootehdä kirjoitti:

        Kyllä meitä kunnon miehiä löytyy myös tältä sivulta jos on sellaisen tarve. Asun Kuopion seudulla ja kokemusta löytyy myös vaimoihmisistä:)

        Vähän liian kaukana oot...


      • Miesvainaa
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Sitten onkin seuraava "ongelma": mistähän tuollaisia löytää...? Baareista tuskin, tosin en niissä edes käy....

        Paras tapa löytää ihminen on katsoa omaa ympäristöään. Ei netti olratkaisu. Joskus olen kuulut kuinka naimisisissa ollut nainen oli ollut pitkään vailla yhtä seksi muotoa, niin hän oli ratkonut ongelman normaalissa arkiympäristössä vaikuttaneen miehen kanssa.

        Itse olen joskus tehnyt jotain asuioita netin kautta kohtaamani ihmisen kanssa. Silloinkin kaikki tapahtuu aivan tavallisessa keskusteluryhmässä jossa toinen ottaa seksin esiin.


      • fiksunainen
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kommentista.
        Sitten onkin seuraava "ongelma": mistähän tuollaisia löytää...? Baareista tuskin, tosin en niissä edes käy....

        Haaveilet fiksuna naisena ilmeisesti vakituisesta seksikaverista so. romanttisemmin ilmaistuna rakastajasta, jota tapaat enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Pelkä seksisuhde tuskin toimiisikaan kovin pitkään. Ole kuitenkin varovainen; vakirakastaja tuo mukanaan ennen pitkää sympatian ja tunnesiteen toista ihmistä kohtaan. Todella nautinnollista seksiä ei mielestäni voi harrastaa pelkässä panosuhteessa, rakastelu vaatii tuteita toista kohtaan .


      • Liiannuorenasitoutunut
        fiksunainen kirjoitti:

        Haaveilet fiksuna naisena ilmeisesti vakituisesta seksikaverista so. romanttisemmin ilmaistuna rakastajasta, jota tapaat enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Pelkä seksisuhde tuskin toimiisikaan kovin pitkään. Ole kuitenkin varovainen; vakirakastaja tuo mukanaan ennen pitkää sympatian ja tunnesiteen toista ihmistä kohtaan. Todella nautinnollista seksiä ei mielestäni voi harrastaa pelkässä panosuhteessa, rakastelu vaatii tuteita toista kohtaan .

        Kyllä olisi hakusessa ihan vaan pelkkä seksi, ei muuta... Mutta kyllä tätä nyt on tullut niin pitkään pohdittua että tuskinpa mihinkään päädyn vieraan miehen kanssa..... Toki vannomatta paras =)


    • Tiina678

      Kannattaa sitten miettiä etukäteen mihin vedät rajat, onko yksi riittävä vai esim. haluatko kokea 15 eri miestä. Jos tuo isompi määrä on se valintasi, niin siinäkin kannattaa miettiä omat pelisäännöt valmiiksi. Tuohon peliin jää aika helposti koukkuun ja siitä voi olla seurauksia. Vastaan voi tulla isoja, pieniä, toimivia ja toimimattomia, mutta vaikein tilanne tulee, jos vastaan tulee mies, joka tuntuu kaikilla mittareilla paremmalta kuin nykyinen miehesi. Hän ymmärtää sinua ja saat häneltä paljon tyydyttävämpää ja sinut paremmin huomioivaa seksiä. Ihastumisen tunteet alkavat nousta pintaan. Mitä sitten teet?

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos Tiina tästäkin kommentista. Kyllä ajatuksena olisi vain ihan seksi eli siinä mielessä "paras" panokumppani lienee sellainen, joka myös varattu...? Siis sellainen joka ihan samalla tavalla hakee vain "jotain lisää seksielämäänsä"...


      • Tiina678

        Kyllä, parisuhteessa oleva mies, jolla on kotona vaimo, lapsia ja asuntovelkaa, mutta seksielämä ruuhkavuosien takia olematonta tai väljähtänyttä, on paras tällaiseen. Sellaiset ei jää roikkumaan tai halua muutakaan ylimääräistä säätämistä, eikä viestittele sitten jälkeenpäin väärään aikaan tai kuvittele liikoja. Kaikin puolin reilu peli. Pahimpia on narsistiset kokovartalomulkut, jotka kuvittelevat, että ovat iskeneet sinut kun ovat niin vastustamattoman komeita ja hyviä sängyssä.


    • Kiinnostaisi tavata seksin merkeissä, autolla pääsee kauaskin.

    • sinkkuM_

      Moi.

      Kiinostaisko vähän alta nelikymppinen vähänkäytetty. Itselläni ollut kaksi partneria, joten ei meidän varmaan ainakaan tauteja tarttis pelätä:)
      Itse olen sinkku ja autoilen periaatteessa minne vaan. En jää roikkumaan kuten tuossa aiemmin pelkäsit, vaan ihan vaan seksiä itsekkin toivon.
      Mutta oletko sellainen jonka kanssa voi viettää koko yön yhdessä vai haetko vaan jotain pikapanoa kauppareissulla tyylisesti?
      Minulle kiitos sellainen, jonka kanssa voi viettää ihan yönkin, niin pääsee vielä aamu panollekkin:)

      • Liiannuorenasitoutunut

        Heippa!

        En ihan pikapanoa, mutta en yötä voi kyllä viettää....


      • leikki_ikää

        Mihin päin pitäisi ajella jotta olisin lähellä sinua ja voisin antaa sulle kielihoidon ja nautinnollisen panon sekä jos keksit jotain mitä erikoisesti haluaisit niin voisin täyttää toiveesi:)


      • sinkkuM_
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Heippa!

        En ihan pikapanoa, mutta en yötä voi kyllä viettää....

        Näimpä..Melko ahdistavalta tuo kuulostaa tuollainen ukolta salaa pelleily...Pikaisesti jossain..Missä on mukava illanvietto pitkän kaavan mukaan ja siihen koko yön läheisyys ja hyvää seksiä.
        Voisitko edes huonolta omaltatunnoltasi nauttia siitä?
        Minä niin nautin elää sinkkuna kun ei tarvitse koskaan pettää ketään.. Oletko ikinä ajatellut, että ihan reilusti ottaisit eron, jos ei elämä enää maistu nyxän kanssa?
        Itse en tuollaisista pika tapaamisista innostu. Se on sitten sama vaikka kävisi maksullista nuorta naista panemassa jossain lähellä, jos sellaisesta olisi kiinostunut. Koko homman idea ja suola on aika ja rento illanviettoseura, joka huipentuu yhteisen yön viettoon ja seksiin.


    • Tiina678

      Huomaatko, sinkkuM antoi täydellisen esimerkin siitä, miksi tässä puuhassa varattu on parempi. Ennen kuin olitte edes päässyt alkua pidemmälle, alkoi tulla toiveita jostain enemmästä. Koko yö yhdessä, ei pikaisesti, illanvietto pitkän kaavan mukaan... siitä se sitten etenisi mukavasti seurustelusuhteeksi ja sinun eroon ja perheen perustamiseen sinkkuM:n kanssa.. Ja jos ei mene tuon kaavan mukaan, niin vähän syyllistämistä peliin. Koko homman idea on häneltä mennyt täysin ohi.

      • sinkkuM_

        Tuo oli sinun oletus ja tässä totuus:
        Ei todellakaan käynyt mielessäkään, että kuuna päivänä lähtisin seurustelusuhteeseen perheellisen lapsiakin omaavan yli 40v varatun naisen kanssa. Ei vittu todellakaan. Mitä sinä oikeen kuvittelet?
        Taitaa nyt vaan olla niin, että te parisuhde eläjät olette jo unohtaneet mistä seksissä ja läheisyydessä on edes kysymys. Tuohan on täyttä paskaa tuollainen lymyily ja lutkailu.

        Aloittajaa neuvoisin nyt ihan aikuisten oikeasti kävelemään peilin eteen ja katselemaan itseään ja sitten miettimään on mitä on tekemässä.. Onko hänen rakas miehensä oikeasti ansainnu kaiken tämän paskan. ? Läpällä minä edes mitään hänelle ehdotin. Ei tulis mieleenkään osallistua näihin miesten pettämistalkoisiin. Sen verran ajattelen omiakin lajitovereitani...Minua ihan oikeasti niin vituttaa tuollainen meininki. Te olette pelkkää paskaa ihmisinä, jotka sitä teette. Painakaa se kaaliinne.


      • jhvjhly

        Taidat olla mieleltäsi sairas. Joko olet narsisti tai vähintään psykoosissa oleva jakomielitautinen. Selvää ainakin on että olet vaarallinen. Aloittajan asiat eivät sinulle mitenkään kuulu, mutta siitä huolimatta ehdotit tapaamista ja sitten alat kostopuheet ja syyttelyt kun hän ei sinua "rakastakaan" heti ensimmäisestä kommentista lähtien.

        Olet ollut kahdessa pitkässä suhteessa. Molemmat naiset ovat jättäneet sinut kun ovat tajunneet kuinka sekopäinen olet. Nuo naiset ovat myös pettäneet sinua koska he ovat saaneet sellaisen miehen joka on terve ja arvostanut heitä, sinun pyrkiessä vain hallitsemaan ja alistamaan heitä kun et muuten pysty selviytymään elämässäsi.

        Sinä et viestissäsi kerro kuin itsestäsi ja omista kokemuksistasi muka "rakkaana miehenä". Sairas sinä olet ja kuulut hoitoon.


    • Tiina678

      Haha! Juuri tuollaisia kannattaa varoa. Kun on mahdollisuus, että vittua irtoaisi, niin moraalista viis. Mutta jos näyttää, että ei irtoakaan, niin se on niin niin väärin, että ei olisi oikeasti koskenut pitkällä tikullakaan. Läpällä joo, uskotaan kyllä..
      Maailma on täysin mustavalkoinen, elämään ei mahdu harmaasävyjä ollenkaan.

    • hyvääääjoulua

      Hauska ketju.
      Luin joskus vastaavan aloituksen mutta mies henkilö oli kyseessä. Ai perkele kun feministit huusi kurkku suora ja haukkui siaksi koko kaverin, osa ehdotti munien poistoakin. Oli niiiiiin eri meininki kuin nyt.
      Ilmeisesti tasa-arvo ei kohdannut.
      Nainen pettäjänä on suhteen pelastaja joka rohkeasti uskaltaa kanssa sisarien hurratessa kun taas mies on sovinisti narsisti itsekäs kusipää joka pitää nylkeä.
      Ai että.

      • Liiannuorenasitoutunut

        Liian hyvääääjoulua meinaa että aloitukseni on provo.... näin ei kuitenkaan ole, valitettavasti. En todellakaan toivonut että täällä jotkut alkavat riitelemään tekstini pohjalta. Ja sinulle sinkkuM: kyllä Tiina on ymmärtänyt asian aivan oikein. Pääpointtini ei ole päästä pettämään miestäni vaan nimenomaan seksikokemus.


      • hyvääääjoulua

        Et nyt ymmärrä. Ei tässä provoksi luulla. Mutta täysin samasta asiasta kyse toinen vaan nainen ja toinen mies.
        Vastaanotto hyvin erinlainen.
        Naisen kohdalla ymmärrystä löytyy ja seksiä tarjotaan. Nainen on vahva suhteen pelastaja jonka on vaan ihan pakko saada vierasta kyrpää, peloton seikkailija kenen on vaan pakko tehdä vaikea päätös että suhde voisi pelastua.
        Ja mies taas heikko selkärangaton kullilla ajattelija kuka ei ymmärrä että suhde vaatii työtä ja seksi ei saa olla keskiössä.
        Ai että te olette kunnon kaksinaamaisia hurskastelijoita.


      • sinkkuM_
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Liian hyvääääjoulua meinaa että aloitukseni on provo.... näin ei kuitenkaan ole, valitettavasti. En todellakaan toivonut että täällä jotkut alkavat riitelemään tekstini pohjalta. Ja sinulle sinkkuM: kyllä Tiina on ymmärtänyt asian aivan oikein. Pääpointtini ei ole päästä pettämään miestäni vaan nimenomaan seksikokemus.

        Joo, mutta elämässä ei voi saada kaikkea.. Itsekkään en voi olla samaan aikaan sekä parisuhteessa, että sinkkuna. Sitä joutuu tekee valintoja elämässä.
        Itse en usko myöskään näihin naisten äkillisiin seksuaalisiin heräämisiin neljänkympin jälkeen. Kyse on lähinnä siitä, että alatte tiedostaa elämän rajallisuuden. Ulkonäkö muuttuu pikavauhtia ja aletaan hätääntyä. Ajatellaan, että nyt tai ei koskaan. Ikäänkuin viimeiset vuodet menossa ja halutaan kokeilla vielä erilaisia juttuja. Pelkistettynä kyse ei siis ole seksuaalisesta heräämisestä, vaan keski-iän kriisistä ja hätääntymisestä vaihdevuosien lähestyessä.


      • elämänsärouva

        sinkkuM, puhut varmaan totta osittain. Näkökulmasi on tietenkin miehen. Ihmisen elämiä on niin erilaisia. Olen kuuskymppinen.Hyvän kunnon ylläpitäminen on aina ollut ykkösasioitani, ilman sitä en olisi pystynyt hoitamaan neljää lastani, vaativaa työtäni ja kotiamme. Olemme olleet 37v.naimisissa,pikkuhiljaa lasten aikuistuessa olen jäänyt aika yksinäiseksi. Mieheni miehiset harrastukset, metsästys,jääkiekkokatsomo, jälkipelit jne vievät hänen vapaa-aikansa ja työtkin niin väsyttävät.Seksiin ei tunnu olevan haluja,eikä voimia "voimallisista" viekotteluistani huolimatta. Sain asiantuntijan neuvon: masturboi tai etsi luotettava, samassa tilanteessa oleva mies rakastajaksi. Etsin ja onnistuin, vaihdevuosista ja vanhenemisesta huolimatta. Nautin erotiikasta ja seksistä ihan huimalla levelillä. En ole äkkiherännyt. Ruuhkavuosina elämän käytännön haasteet olivat sitä luokkaa, että seksiä ei juuri ajatellut, vaikka olen aina ollut erotiikasta nauttiva ihminen, nyt siihen on viimeinen mahdollisuus, eikä todellakaan liian aikaisin. Elämä ON rajallinen. En tee kenellekään pahaa. Rakastajani on senverran nuorempi, että en ole uhka hänen liitolleen. Tämä on itsekäs ratkaisu, enkä kysele tähän hyväksyntää. Hienotunteisesti aion nauttia tämän yhden elämäni loppupätkällä seksistä suunnattomasti. Toivottavasti sinkkuM herra löydät ihmisen kaikkiin tarpeisiisi kerralla.


      • sinkkuM_
        elämänsärouva kirjoitti:

        sinkkuM, puhut varmaan totta osittain. Näkökulmasi on tietenkin miehen. Ihmisen elämiä on niin erilaisia. Olen kuuskymppinen.Hyvän kunnon ylläpitäminen on aina ollut ykkösasioitani, ilman sitä en olisi pystynyt hoitamaan neljää lastani, vaativaa työtäni ja kotiamme. Olemme olleet 37v.naimisissa,pikkuhiljaa lasten aikuistuessa olen jäänyt aika yksinäiseksi. Mieheni miehiset harrastukset, metsästys,jääkiekkokatsomo, jälkipelit jne vievät hänen vapaa-aikansa ja työtkin niin väsyttävät.Seksiin ei tunnu olevan haluja,eikä voimia "voimallisista" viekotteluistani huolimatta. Sain asiantuntijan neuvon: masturboi tai etsi luotettava, samassa tilanteessa oleva mies rakastajaksi. Etsin ja onnistuin, vaihdevuosista ja vanhenemisesta huolimatta. Nautin erotiikasta ja seksistä ihan huimalla levelillä. En ole äkkiherännyt. Ruuhkavuosina elämän käytännön haasteet olivat sitä luokkaa, että seksiä ei juuri ajatellut, vaikka olen aina ollut erotiikasta nauttiva ihminen, nyt siihen on viimeinen mahdollisuus, eikä todellakaan liian aikaisin. Elämä ON rajallinen. En tee kenellekään pahaa. Rakastajani on senverran nuorempi, että en ole uhka hänen liitolleen. Tämä on itsekäs ratkaisu, enkä kysele tähän hyväksyntää. Hienotunteisesti aion nauttia tämän yhden elämäni loppupätkällä seksistä suunnattomasti. Toivottavasti sinkkuM herra löydät ihmisen kaikkiin tarpeisiisi kerralla.

        Kiitos vain kun vahvistit juuri sanomani..
        On totta, että elämä on rajallinen ja jokainen elää itse oman elämänsä.
        Pettäminen on halpaa ja henkisesti erittäin raskasta kumppanille kun saa tietää. Moni on jopa tappanut ihmisiä kun kumppani on kärynnyt vieraista, joten kyllä te vaan leikitte tulella. Riippuu ihan miehestä, että kuinka moni siinä saa turpaansa kun käry käy. Pahimmassa tapauksessa siis sotkette kätenne vereen ja teoillanne voi olla merkitystä hyvin monen ihmisen elämään.
        Sinulla ei ole moraalia, eikä kunnioitusta miestäsi kohtaan, mutta se on sinun oma asiasi..Jokainen elää itse elämänsä.
        Miehelläsi ei ota enää eteen, joten sen voi jollain tapaa ymmärtää, että haet seksiä toisaalta sinun kannaltasi ajateltuna. Ja kyllä, olet uhka myöskin rakastajasi liitolle, koska jos hän jää kiinni, niin hänenkin liitto kariutuu ja mahdolliset lapsetkin siinä joutuvat kärsimään ja kyllä, sinä olet osasyyllinen siinäkin prosessissa.


      • Elämänsärouva
        sinkkuM_ kirjoitti:

        Kiitos vain kun vahvistit juuri sanomani..
        On totta, että elämä on rajallinen ja jokainen elää itse oman elämänsä.
        Pettäminen on halpaa ja henkisesti erittäin raskasta kumppanille kun saa tietää. Moni on jopa tappanut ihmisiä kun kumppani on kärynnyt vieraista, joten kyllä te vaan leikitte tulella. Riippuu ihan miehestä, että kuinka moni siinä saa turpaansa kun käry käy. Pahimmassa tapauksessa siis sotkette kätenne vereen ja teoillanne voi olla merkitystä hyvin monen ihmisen elämään.
        Sinulla ei ole moraalia, eikä kunnioitusta miestäsi kohtaan, mutta se on sinun oma asiasi..Jokainen elää itse elämänsä.
        Miehelläsi ei ota enää eteen, joten sen voi jollain tapaa ymmärtää, että haet seksiä toisaalta sinun kannaltasi ajateltuna. Ja kyllä, olet uhka myöskin rakastajasi liitolle, koska jos hän jää kiinni, niin hänenkin liitto kariutuu ja mahdolliset lapsetkin siinä joutuvat kärsimään ja kyllä, sinä olet osasyyllinen siinäkin prosessissa.

        Hienoa, että kerrot ajatuksesi noin suoraan. Ymmärrän mielipiteesi ja vakaumuksesi. Olen kuitenkin elänyt elämäni keskivaiheen juuri niin "kunnollisesti"ja vastuullisesti kuin tämä ihanne kuvasi puolisoista on. Minä en myöskään ollut se, joka avioseksistä luopui. Senjälkeen kroppani on omani seksin suhteen ja avioliitossa on toki paljon muutakin sisältöä kuin seksi. Luulen jopa, että jos kertoisin miehelleni tilanteesta, hän myhäilisi ja sanoisi, että anna palaa ja nauti...olethan hyvännäköinen nainen. Muuten teemme yhteistyötä monella alueella, hänen vapaa-ajan harrastuksensa vaan eivät minua innosta. Jos eroaisimme, pysyisimme elinikäsinä ystävinä :)
        Rakastajani on aikuinen mies,jolla on sellainen ammatti, että kiinnijääminen on melko mahdotonta, mutta hän vastaa itse asioistaan. Varmasti on liittoja, joissa kaikki elämän osa-alueet pelaavat hyvin vanhuuteen saakka, olen päätynyt siihen, että korjaan sen mitä voin omin avuin. Jos tilanne olisi toisinpäin, sallisin tietenkin rakastajan miehelleni, olen sitä jopa ehdottanut kun ajattelin hänen innostuvan seksuaalisesti kivasta "vieraasta"....mutta ei hän kaipaa sitä hommas kuulemma lainkaan. Olemme myös jotenkin sellaisessa vaiheessa kaikkien elämänkokemustemme "jalostamana", etteivät nuo manaamasi "verihommat" ole ratkaisuvaihtoehtoja missään olosuhteissa. Selvitän tätä hommaa pitkästi, mutta ystävällisesti yritän saada sinulle hieman ajattelun avaruutta ja tajun siitä, että elämä ei ole mustavalkoista.


      • hyväääjoulua

        Ja taas kerran. Jos mies tekisi saman ratkaisun niin vastaanotto ei olisi tälläistä.
        Haukuttaisiin kyrväksi koko kaveri ja huoran leima otsaan.
        Ihminen on mestari keksimään oikeutusta omille mielihaluilleen. Yritetään myydä itselle ajatus että minä teen oikein vaikka tasan tiedetään että on valittu helppo vaihtoehto missä "poimitaan rusinat".
        Mutta moraali ja oikein tekeminen ei ole muotia.
        Tiukka keskustelu, yhdessä päätös. Mikä se sitten olisikaan. Eikä mitään " jos tietäisi niin hyväksyisi varmasti" paskaa.
        Mutta eihän se ero käy kun kulissit putoaisivat, talous horjuu ja kaikki saisivat tietää huoraamisesta.


      • elämänsärouva
        hyväääjoulua kirjoitti:

        Ja taas kerran. Jos mies tekisi saman ratkaisun niin vastaanotto ei olisi tälläistä.
        Haukuttaisiin kyrväksi koko kaveri ja huoran leima otsaan.
        Ihminen on mestari keksimään oikeutusta omille mielihaluilleen. Yritetään myydä itselle ajatus että minä teen oikein vaikka tasan tiedetään että on valittu helppo vaihtoehto missä "poimitaan rusinat".
        Mutta moraali ja oikein tekeminen ei ole muotia.
        Tiukka keskustelu, yhdessä päätös. Mikä se sitten olisikaan. Eikä mitään " jos tietäisi niin hyväksyisi varmasti" paskaa.
        Mutta eihän se ero käy kun kulissit putoaisivat, talous horjuu ja kaikki saisivat tietää huoraamisesta.

        Höpö höpö hyväääjoulua :)Onhan tämä yks sitkee sinkku manannut minut maanrakoon ! Meillähän EI tehty yhdessä myöskään sitä päätöstä, et enää ei naiskennella. Se tuli ilmoitusasiana. Ihmisen mielihalut on ja pysyy, voishan ne jollain alkolla tai lääkkeillä tainnuttaa...se on minusta epätervettä. Jos mittapuuna käytetään patriarkaalisen vallankäytön yhteiskunnan mallia, teen väärin. Ja toki suurin osa naisista pitää arvossaan perinteistä avioliittoa perusukkoineen, se tuo elämään turvaa.
        Historiallisena faktana avioliitto instituutiona ei ole kovin vanha, siinä nainen on useissa tapauksissa yhden miehen laillistettu ......Lasten kasvatuksen kannalta se on hyvin hyödyllinen instituutio, harmi vaan usein herrat lähtevät siitä lätkimään, kun perhearki koittaa. Meillä tuo kulissi ja muu krumeluuri ei myöskään mene ihan kuvittelemaasi malliin. Olen koko liittomme ajan tuonut 2/3 osaa tuloistamme yhteiseen pesään. Tosin mieheni pärjäisi hyvin omalla kolmasosallaan yksinkin, mutta varmaan perusarki ei olisi niin sujuvaa ja kivaa.
        Nykyisin naiset voivat hyvin myös edustaa yksin.Silloin kun olin nuori, ei nainen päässyt ravintolaankaan yksin, lukuunottamatta opiskelijakuppiloita. Niin muuttuu maailma Eskosein!


      • sinkkuM_
        elämänsärouva kirjoitti:

        Höpö höpö hyväääjoulua :)Onhan tämä yks sitkee sinkku manannut minut maanrakoon ! Meillähän EI tehty yhdessä myöskään sitä päätöstä, et enää ei naiskennella. Se tuli ilmoitusasiana. Ihmisen mielihalut on ja pysyy, voishan ne jollain alkolla tai lääkkeillä tainnuttaa...se on minusta epätervettä. Jos mittapuuna käytetään patriarkaalisen vallankäytön yhteiskunnan mallia, teen väärin. Ja toki suurin osa naisista pitää arvossaan perinteistä avioliittoa perusukkoineen, se tuo elämään turvaa.
        Historiallisena faktana avioliitto instituutiona ei ole kovin vanha, siinä nainen on useissa tapauksissa yhden miehen laillistettu ......Lasten kasvatuksen kannalta se on hyvin hyödyllinen instituutio, harmi vaan usein herrat lähtevät siitä lätkimään, kun perhearki koittaa. Meillä tuo kulissi ja muu krumeluuri ei myöskään mene ihan kuvittelemaasi malliin. Olen koko liittomme ajan tuonut 2/3 osaa tuloistamme yhteiseen pesään. Tosin mieheni pärjäisi hyvin omalla kolmasosallaan yksinkin, mutta varmaan perusarki ei olisi niin sujuvaa ja kivaa.
        Nykyisin naiset voivat hyvin myös edustaa yksin.Silloin kun olin nuori, ei nainen päässyt ravintolaankaan yksin, lukuunottamatta opiskelijakuppiloita. Niin muuttuu maailma Eskosein!

        No oma mielipiteeni tuossa tapauksessa kun mies on vain päättänyt kylmästi ilmoittaa, että seksielämä on ohi kysymättä kumppanin mielipidettä, niin silloin tilanne on luonnollisesti eri.. Mielestäni parisuhteessa toinen osapuoli ei voi vain lakata antamasta yks kaks, vaan kumppaninkin tarpeet kuuluu huomioida..Jos jompikumpi ei kykene panemaan, niin sitten hoitaa muilla tavoin kumppaninsa. Jos naista ei paneta, niin sitten voi ottaa suihin.

        Miehesi kannattaisi tutukituttaa testosteroni tasonsa, koska ongelma on mitä ilmeisemmin siellä, jos muuten on verenkiertoelimistö kunnossa ja lisäks voi käyttää potenssilääkkeitä.
        Jo eturauhasen terveydenkin kannalta sitä seksielämää kannattaisi miestenkin jatkaa läpi elämän. Kyllä seitsemänkymppiselläkin miehellä pitäis vielä ottaa eteen lääkkeiden avulla, jos ei ole sairauksia taustalla.

        Jos miestä ei nappaa hoitaa itseään kuntoon ja ei hoitele sinua seksuaalisesti millään tavalla, niin sitten katson, että on ihan periaatteessa lupa annettu vieraisiin.
        Sinun tapauksessasi tuo siis on periaatteessa ihan ok.


      • parempaauuttavuotta

        No totta hitossa teet väärin. Hyvä kun itse ymmärrät.
        Tiedät varsin hyvin että ainoa oikea tapa toimia on ottaa ero. Sinkkuna saat sitten paneskella ihan vapaasti. Eikä täydy pelätä mitä muut puhuu seläntakana. Ukkosikin selviää helpommalla kun huhut eivät vaivaa.


      • elämänsärouva
        sinkkuM_ kirjoitti:

        No oma mielipiteeni tuossa tapauksessa kun mies on vain päättänyt kylmästi ilmoittaa, että seksielämä on ohi kysymättä kumppanin mielipidettä, niin silloin tilanne on luonnollisesti eri.. Mielestäni parisuhteessa toinen osapuoli ei voi vain lakata antamasta yks kaks, vaan kumppaninkin tarpeet kuuluu huomioida..Jos jompikumpi ei kykene panemaan, niin sitten hoitaa muilla tavoin kumppaninsa. Jos naista ei paneta, niin sitten voi ottaa suihin.

        Miehesi kannattaisi tutukituttaa testosteroni tasonsa, koska ongelma on mitä ilmeisemmin siellä, jos muuten on verenkiertoelimistö kunnossa ja lisäks voi käyttää potenssilääkkeitä.
        Jo eturauhasen terveydenkin kannalta sitä seksielämää kannattaisi miestenkin jatkaa läpi elämän. Kyllä seitsemänkymppiselläkin miehellä pitäis vielä ottaa eteen lääkkeiden avulla, jos ei ole sairauksia taustalla.

        Jos miestä ei nappaa hoitaa itseään kuntoon ja ei hoitele sinua seksuaalisesti millään tavalla, niin sitten katson, että on ihan periaatteessa lupa annettu vieraisiin.
        Sinun tapauksessasi tuo siis on periaatteessa ihan ok.

        Kiitos asiallisesta viestistäsi sinkkuM !
        Taitaa olla niin, että kohtuullinen neuvottelutaito, näkökulmien lisääminen ja kärsivällisyys tuo tulosta tälläkin palstalla.
        Lisään vielä, että mieheni on kyllä perusmies ainakin yhdessä asiassa : lääkäriin meno ei ole onnistunut huolimatta uhkauksista, kiristyksestä ja lahjonnasta. Aikuista ei voi pakottaa. Ja mikä minä olen toista ihmistä tuomitsemaan jos hän saa kiksinsä metsästä, kalasta ja jääkiekosta. Kunnioitan hänen harrastuksiaan ja minä täytän ne yksinäiset hetkeni toisella tavalla.
        Oikein hyvää vuotta 2018 Sinulle sinkkuM! Olkoon onni eräässä asiassa osanasi:)


      • elämänsärouva
        parempaauuttavuotta kirjoitti:

        No totta hitossa teet väärin. Hyvä kun itse ymmärrät.
        Tiedät varsin hyvin että ainoa oikea tapa toimia on ottaa ero. Sinkkuna saat sitten paneskella ihan vapaasti. Eikä täydy pelätä mitä muut puhuu seläntakana. Ukkosikin selviää helpommalla kun huhut eivät vaivaa.

        Voi pyhä yksinkertaisuus ! En tiedä ikäluokkaasi hyvä paremman vuoden toivottelija, mutta paljastan sinulle sellaisen jutun, että melkein neljäkymppisessä liitossa on paljon muitakin yhteisiä asioita luin seksi.
        Seksi ei todellakaan ole se tärkein juttu pitkässä liitossa. Mieheni ei sitä syystä tai toisesta halua, mutta hän haluaa jakaa kanssani lapsenlapset, puutarhahommat,pari lasia viiniä ja hyvän ruoan jne. Minullekkaan seksi ei ole NIIN tärkeää, että tästä tasapainoisesta ison perheen ilosta ja olosta luopuisin. Eilen ruokin 14 henkeä jouluaterialla ja kivaa oli.Huomisaamuna vien omat ja pienen lapsenlapseni luistimet teroitettaviksi ja menemme yhdessä luistelemaan. Meitä ei pätkääkään kiinnosta mitä joku luulee tai "puhuu" jostain selän takana. Sinne mahtuu aina mölinää.Se, että nautin seksuaalisuudestani kerran parissa viikossa , lisää vain yleistä hyvinvointia tässä perheyhteisössä sitä kautta,että minä olen iloisempi, voimakkaampi ja jaksavampi. Usein hiipii ihan hymy huulille ja nautin elämästäni, minä en tarvitse "parempaa" vuotta. Tämä vuosi on ollut hyvä.
        Toivon Sinulle hyvää vuotta 2018, sellaista vuotta joka on just Sinulle hyvä!


      • joulumenijo

        Ei taida tähän aikaan sopia rehellisyys, tunteet, moraali ja ihan oikein tekeminen.
        Jokaisessa vastauksessa näkyy itsekkyys ja se että asiat pitää vain tehdä helposti.
        Ei pysty ymmärtämään miten aikuiset ihmiset eivät juttele. Metsällä käynti ei ole verrattavissa seksiin. Ehkä sinun ogelma onkin että se on vain seksiä ei rakastelua. Jos tiedät eron.
        Joku ilmoittaa ettei enään rakastella. Eikö ilmoitus vaatisi selityksen? Mutta sinä vain hyväksyit asian. Eli te ette ole mitään muuta kuin kämppäkavereita.
        Ei ehkä kannata tulla tänne neuvomaan jos oma "avioliitto" on tuolla tasolla.


      • Liiannuorenasitoutunut

        Joulumenijo: paitsi että minä pyysin mielipiteitä ja niitä olen nyt saanut. Ja onpa aiheen ympärille virinnyt keskustelua muutenkin :) Ja loppujen lopuksi itsehän teen päätökseni, en toki suoraa noudata kenenkään "neuvoa" vaan pohdiskeluahan tämä on. Jos olisin liikkeellä vain pettämisen"ilosta" olisinhan sen jo toki tehnyt heti kun alkoi mieli tehdä enkä olisi asiaa pohdiskellut sen enempää....


      • Liiannuorenasitoutunut
        sinkkuM_ kirjoitti:

        Joo, mutta elämässä ei voi saada kaikkea.. Itsekkään en voi olla samaan aikaan sekä parisuhteessa, että sinkkuna. Sitä joutuu tekee valintoja elämässä.
        Itse en usko myöskään näihin naisten äkillisiin seksuaalisiin heräämisiin neljänkympin jälkeen. Kyse on lähinnä siitä, että alatte tiedostaa elämän rajallisuuden. Ulkonäkö muuttuu pikavauhtia ja aletaan hätääntyä. Ajatellaan, että nyt tai ei koskaan. Ikäänkuin viimeiset vuodet menossa ja halutaan kokeilla vielä erilaisia juttuja. Pelkistettynä kyse ei siis ole seksuaalisesta heräämisestä, vaan keski-iän kriisistä ja hätääntymisestä vaihdevuosien lähestyessä.

        Valitettavasti et tiedä edes kaikkia asian haaroja joten jospa olisit jo hiljaa....
        Sun mielipide on tullut jo selväksi, kiitos siitä.


      • joulukuusipuuu

        Ajatusleikki: päädyt pettämään. Tykkäätkin siitä turhan paljon. Mitäs sitten, uusi testi vai ja uusi ja uusi..
        Tuleekin ne tunteet mukaan, mitäs sitten, uusioperhettä vai. Toinen eroaakin ja tahtoo olla sinun kanssa, eikö tule "sivullisia uhreja".
        Et tykkää koko hommasta, mutta ukko alkaa epäillä, loppuu seksi kotonakin.
        Omatunto alkaakin kolkutella: unettomia öitä, vainoharhaisesti pelkäät koska käry käy.
        Neuvo: opetelkaa puhumaan. Vaikeat asiat pitää kohdata, eikä alkaa kehittelemään mitään virityksiä.


      • Liiannuorenasitoutunut

        hyvä joulukuusipuu et tainnut lukea kaikkea tästä viestiketjusta.... aiemmin jo mainitsin ettei mieheni ole sen tyyppinen että hänen kanssaan voisi tästä aiheesta puhua. On nimittäin jossain sivulauseessaan joskus maininnut ettei hyväksy että toinen mies koskee minuun "silleen".... Jos päädyn (ja rohkeuttakin tarvitaan....) pettämään pelisäännöt, kuten Tiina aiemmin mainitsi, on tehtävä selväksi alusta alkaen. Tunteella ei lähdetä liikkeelle vaan silkan kokemuksen puutteen ajamana....
        Ja kaikilta miehiltä, jotka ovat neuvoneet eroamaan, haluaisin vielä kysyä: jos olisin mies, neuvoisitteko edelleen eroamaan vai vain pettämään?


      • Kikkeliskok
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        hyvä joulukuusipuu et tainnut lukea kaikkea tästä viestiketjusta.... aiemmin jo mainitsin ettei mieheni ole sen tyyppinen että hänen kanssaan voisi tästä aiheesta puhua. On nimittäin jossain sivulauseessaan joskus maininnut ettei hyväksy että toinen mies koskee minuun "silleen".... Jos päädyn (ja rohkeuttakin tarvitaan....) pettämään pelisäännöt, kuten Tiina aiemmin mainitsi, on tehtävä selväksi alusta alkaen. Tunteella ei lähdetä liikkeelle vaan silkan kokemuksen puutteen ajamana....
        Ja kaikilta miehiltä, jotka ovat neuvoneet eroamaan, haluaisin vielä kysyä: jos olisin mies, neuvoisitteko edelleen eroamaan vai vain pettämään?

        Eronneen viiskymppisen miehen kokemuksella sanoisin, että eroon tarvitsee olla paljon muitakin avioliiton osa-alueita pahasti vinossa kuin vain nuo toiselta puuttuvat kokemukset seksistä muiden kanssa. Ero on kuitenkin niin isoon kokonaisuuteen vaikuttava muutos, että se kannattaa todella harkita vakavasti. Minusta jos vain noiden kokemusten hankinnasta on kyse, niin pari vieraissa käyntiä on pienempi paha. Jos olisin itse ollut samassa tilanteessa, että puolisoni olisi käynyt vieraissa hankkiakseen nuo pari puuttuvaa kokemusta, niin todennäköisesti olisin antanut anteeksi aika helpostikin. Oikeasta ihastumisesta tai rakastumisesta johtuva pettäminen on paljon vakavampi asia. Ehkä olisin jäänyt pohtimaan, että eikö oltaisi voitu yhdessä kokeilla jotain parinvaihtoa tai vastaavaa. Muiden miesten puolesta en voi puhua, tämä on vain minun mielipiteeni.
        Jos kuitenkin päädyt käymään vieraissa, niin älä missään nimessä paljasta sitä miehellesi, älkäkä myöskään tuo tautia tuliaisena seikkailustasi. Siitä ei seuraa yhtään mitään hyvää.


      • hyvääjoulupuuta

        Kylmää touhua, todella kylmää. Oletteko psykopaatteja vai narsisteja.
        Jos eronneen ohje on tuo niin eipä yllätä että on eronnut.
        Olen lukennut palstan ja edelleen ohje on sama. Puhukaan asia halki. Jossain sivulauseessa mies mainitsi kantansa. Ja mitäpä sitten. Loppuiko keskustelu siihen.
        Ei miehesi ole mitenkään mustavalkoinen ajattelussaan. Jospa hän ihan vaikka rakastaisi sinua. Yllätys.
        Mitä itse tekisit kun teillä on säännöllisesti seksiäkin jos ukkosi kertoisi että nyt tekisi vierasta pillua mieli. Ei mitään tunteita, ihan vaan vierasta pitäisi saada. Tai jäisi kiinni ja sanoisi että ihan vaan seksikokemusta hain. Mitäs tämmöinen saisi sinut tuntemaan.


      • Liiannuorenasitoutunut
        Kikkeliskok kirjoitti:

        Eronneen viiskymppisen miehen kokemuksella sanoisin, että eroon tarvitsee olla paljon muitakin avioliiton osa-alueita pahasti vinossa kuin vain nuo toiselta puuttuvat kokemukset seksistä muiden kanssa. Ero on kuitenkin niin isoon kokonaisuuteen vaikuttava muutos, että se kannattaa todella harkita vakavasti. Minusta jos vain noiden kokemusten hankinnasta on kyse, niin pari vieraissa käyntiä on pienempi paha. Jos olisin itse ollut samassa tilanteessa, että puolisoni olisi käynyt vieraissa hankkiakseen nuo pari puuttuvaa kokemusta, niin todennäköisesti olisin antanut anteeksi aika helpostikin. Oikeasta ihastumisesta tai rakastumisesta johtuva pettäminen on paljon vakavampi asia. Ehkä olisin jäänyt pohtimaan, että eikö oltaisi voitu yhdessä kokeilla jotain parinvaihtoa tai vastaavaa. Muiden miesten puolesta en voi puhua, tämä on vain minun mielipiteeni.
        Jos kuitenkin päädyt käymään vieraissa, niin älä missään nimessä paljasta sitä miehellesi, älkäkä myöskään tuo tautia tuliaisena seikkailustasi. Siitä ei seuraa yhtään mitään hyvää.

        Kiitos Kikkeliskok :) Todellakin JOS päädyn pettämään tarkoitus on olla varovainen kaikella tavoin. Itsekin olen sitä mieltä, että kokemattomuuteni on vain pieni osa kokonaisuutta ja sen vuoksi en lähtisi eroamaan nykyisestä ukostani.


      • Liiannuorenasitoutunut
        hyvääjoulupuuta kirjoitti:

        Kylmää touhua, todella kylmää. Oletteko psykopaatteja vai narsisteja.
        Jos eronneen ohje on tuo niin eipä yllätä että on eronnut.
        Olen lukennut palstan ja edelleen ohje on sama. Puhukaan asia halki. Jossain sivulauseessa mies mainitsi kantansa. Ja mitäpä sitten. Loppuiko keskustelu siihen.
        Ei miehesi ole mitenkään mustavalkoinen ajattelussaan. Jospa hän ihan vaikka rakastaisi sinua. Yllätys.
        Mitä itse tekisit kun teillä on säännöllisesti seksiäkin jos ukkosi kertoisi että nyt tekisi vierasta pillua mieli. Ei mitään tunteita, ihan vaan vierasta pitäisi saada. Tai jäisi kiinni ja sanoisi että ihan vaan seksikokemusta hain. Mitäs tämmöinen saisi sinut tuntemaan.

        Mieheni ON todella mustavalkoinen tyyppi, enköhän minä hänet sinua paremmin kuitenkin tunne..... Ja itseasiassa minun puolesta saisi hakea seksikokemusta jos on tarvetta. Mutta hänellähän niitä kokemuksia on takana, minulla taas ei....


      • Kikkeliskok
        hyvääjoulupuuta kirjoitti:

        Kylmää touhua, todella kylmää. Oletteko psykopaatteja vai narsisteja.
        Jos eronneen ohje on tuo niin eipä yllätä että on eronnut.
        Olen lukennut palstan ja edelleen ohje on sama. Puhukaan asia halki. Jossain sivulauseessa mies mainitsi kantansa. Ja mitäpä sitten. Loppuiko keskustelu siihen.
        Ei miehesi ole mitenkään mustavalkoinen ajattelussaan. Jospa hän ihan vaikka rakastaisi sinua. Yllätys.
        Mitä itse tekisit kun teillä on säännöllisesti seksiäkin jos ukkosi kertoisi että nyt tekisi vierasta pillua mieli. Ei mitään tunteita, ihan vaan vierasta pitäisi saada. Tai jäisi kiinni ja sanoisi että ihan vaan seksikokemusta hain. Mitäs tämmöinen saisi sinut tuntemaan.

        Toki on hyvä keskustella, mutta se vaatii kaksi osallistujaa tai edes sen, että toinen kuuntelee monologia. Minun mielipiteeni vaan perustuu kokemukseen, jossa yritin saada vuosikausia suhdetta ja siihen kuuluvaa seksielämää palautettua edes jollekin tasolle, mutta jokaiseen keskusteluavaukseen tuli vastineena suuttumus ja tokaisu, että ainako sinä tätä samaa jauhat. Lopulta jo toivoin, että nykyinen ex-vaimoni olisi edes käynyt vieraissa, jotta olisi saanut palautettua lukkoon menneen seksuaalisuutensa edes jollekin tasolle.


      • kikkelismakkelis
        Kikkeliskok kirjoitti:

        Toki on hyvä keskustella, mutta se vaatii kaksi osallistujaa tai edes sen, että toinen kuuntelee monologia. Minun mielipiteeni vaan perustuu kokemukseen, jossa yritin saada vuosikausia suhdetta ja siihen kuuluvaa seksielämää palautettua edes jollekin tasolle, mutta jokaiseen keskusteluavaukseen tuli vastineena suuttumus ja tokaisu, että ainako sinä tätä samaa jauhat. Lopulta jo toivoin, että nykyinen ex-vaimoni olisi edes käynyt vieraissa, jotta olisi saanut palautettua lukkoon menneen seksuaalisuutensa edes jollekin tasolle.

        Kikkeliskokkelis on tässä ketjussa miehisen järjen ääni. Tätä ketjua kelaillessani oon ihmetellyt et mitä h........tin tekemistä noil moralistijäbillä on tässä ketjussa? Ylipäätään seksivuilla ja naisen naisille aloittamassa keskustelussa. Eihän teijän pitäs tällästä väärää ja moraalitonta tutkia laiskaan, ei ees osua näille sivuille! Kaksinaismoralismi on palj pahempi kuin yks moraalittomuus.
        Ettei vaan olis niin,et pikku känny on pikkukikkelissä ja kyttää sopivaa runkkukohtaa tekstisä? Pistäkää ny suu ja vetoketju kii ja mietiskelkää henkistymist kaikes rauhassa itellänne.... ja myö pietään hauskaa :)


      • joulupuuonkaadettu

        Ettekö oikeasti huomaa kuinka laskelmoitua ja suunnitelmallista pettämis touhunne ovat.
        Jos on ihan sama pettääkö siippanne niin kyllä silloin on rakkaus kaukana suhteesta. Olette joko kämppiksiä tai vaan panokavereita.
        Ymmärrän hyvin että jotkut suuttuvat kun huomaavat että se ei ole ok että pettää. Alkaa itku moraalista. Ettekö ymmärrä että rakkaus suhteessa pettäminen on törkeää ja niin ei tehdä.
        Aloittaja halusi mielipiteitä, en tiedä miksi, päätöksenhän hän on jo tehnyt. Ne viestit mitkä rohkaisevat ovat ok. Muut ei.
        Jännä juttu että nyt kaihertaa että mies joskus saannut muualta seksiä. Kuulostaa ihan joltain muulta kuin kokemuksien saamiselta. Ehkäpä ukko maininnut kokemuksesta jotain ja nyt pitää tasata tilit.


      • Liiannuorenasitoutunut
        joulupuuonkaadettu kirjoitti:

        Ettekö oikeasti huomaa kuinka laskelmoitua ja suunnitelmallista pettämis touhunne ovat.
        Jos on ihan sama pettääkö siippanne niin kyllä silloin on rakkaus kaukana suhteesta. Olette joko kämppiksiä tai vaan panokavereita.
        Ymmärrän hyvin että jotkut suuttuvat kun huomaavat että se ei ole ok että pettää. Alkaa itku moraalista. Ettekö ymmärrä että rakkaus suhteessa pettäminen on törkeää ja niin ei tehdä.
        Aloittaja halusi mielipiteitä, en tiedä miksi, päätöksenhän hän on jo tehnyt. Ne viestit mitkä rohkaisevat ovat ok. Muut ei.
        Jännä juttu että nyt kaihertaa että mies joskus saannut muualta seksiä. Kuulostaa ihan joltain muulta kuin kokemuksien saamiselta. Ehkäpä ukko maininnut kokemuksesta jotain ja nyt pitää tasata tilit.

        Tuota noin, en todellakaan mitään päätöstä ole vielä tehnyt. Koska pohdin asiaa edelleen... Kuten jossain kohdin laitoinkin, niin jos olisin ihan pettämisen ilosta liikkeellä niin johan olisin kuukausia sitten etsinyt jonkun itseäni panemaan....


      • joulumielinen

        Höpö höpö. Nytkin kyselet mistä sitä panokaveria helpoiten löytäisi ja minkälainen pitäisi olla.
        Henkisellä tasolla päätös on jo tehty. Vierasta kyrpää pitää saada. Piste.
        Onneksi sinulle on ihan sama ja ok että ukkosi kävisi paneskelemassa muita.
        Mutta, mutta, rakkautta ei teidän liitosta enään tunnu löytyvän. Muutenhan et täällä hakisi oikeutusta ja mahdollisia panokavereita.
        Joskus pitää tehdä vaikeita päätöksiä.


      • Liiannuorenasitoutunut
        joulumielinen kirjoitti:

        Höpö höpö. Nytkin kyselet mistä sitä panokaveria helpoiten löytäisi ja minkälainen pitäisi olla.
        Henkisellä tasolla päätös on jo tehty. Vierasta kyrpää pitää saada. Piste.
        Onneksi sinulle on ihan sama ja ok että ukkosi kävisi paneskelemassa muita.
        Mutta, mutta, rakkautta ei teidän liitosta enään tunnu löytyvän. Muutenhan et täällä hakisi oikeutusta ja mahdollisia panokavereita.
        Joskus pitää tehdä vaikeita päätöksiä.

        Löpö löpö. Äläpäs sinä ala päättämään asioita minun puolesta. En hae oikeutusta enkä mahdollisia panokavereita vaan nimenomaan mielipiteitä ja ajatuksia niiltä, joilla samanlainen tilanne ollut/on itsellään. Eli itseasiassa sinun mielipidettäsi en edes tarvitsisi.....


      • ihanaauuttavuotta

        Miksi et aloittannut ketjua kertomalla että haluat vierasta miestä sisääsi, kuinka tämä onnistuisi helpoiten. Ja vain rohkaisu ja hyväksyntä viestejä.
        Jos haluaa mielipiteitä niin silloin pitää varautua että kaikki ei ole pelkkää kehua ja hurraa huutoja rohkealle naiselle kuka uskaltaa löytää uusia kokemuksia vieraasta kyrvästä. Joku voisi kutsua sinua jollakin muulla nimellä.
        Ja edelleen jos sinua ei haittaa että miehesi kävisi vieraissa niin onkohan suhteenne ihan terveellä pohjalla.


      • Karl66
        elämänsärouva kirjoitti:

        sinkkuM, puhut varmaan totta osittain. Näkökulmasi on tietenkin miehen. Ihmisen elämiä on niin erilaisia. Olen kuuskymppinen.Hyvän kunnon ylläpitäminen on aina ollut ykkösasioitani, ilman sitä en olisi pystynyt hoitamaan neljää lastani, vaativaa työtäni ja kotiamme. Olemme olleet 37v.naimisissa,pikkuhiljaa lasten aikuistuessa olen jäänyt aika yksinäiseksi. Mieheni miehiset harrastukset, metsästys,jääkiekkokatsomo, jälkipelit jne vievät hänen vapaa-aikansa ja työtkin niin väsyttävät.Seksiin ei tunnu olevan haluja,eikä voimia "voimallisista" viekotteluistani huolimatta. Sain asiantuntijan neuvon: masturboi tai etsi luotettava, samassa tilanteessa oleva mies rakastajaksi. Etsin ja onnistuin, vaihdevuosista ja vanhenemisesta huolimatta. Nautin erotiikasta ja seksistä ihan huimalla levelillä. En ole äkkiherännyt. Ruuhkavuosina elämän käytännön haasteet olivat sitä luokkaa, että seksiä ei juuri ajatellut, vaikka olen aina ollut erotiikasta nauttiva ihminen, nyt siihen on viimeinen mahdollisuus, eikä todellakaan liian aikaisin. Elämä ON rajallinen. En tee kenellekään pahaa. Rakastajani on senverran nuorempi, että en ole uhka hänen liitolleen. Tämä on itsekäs ratkaisu, enkä kysele tähän hyväksyntää. Hienotunteisesti aion nauttia tämän yhden elämäni loppupätkällä seksistä suunnattomasti. Toivottavasti sinkkuM herra löydät ihmisen kaikkiin tarpeisiisi kerralla.

        Realistinen Nainen
        ja vielä huippu sovittelija jutussa, joka ajautunut sivuraiteille.
        👍


    • hyvääääjoulua

      Hauska ketju.
      Luin joskus vastaavan aloituksen mutta mies henkilö oli kyseessä. Ai perkele kun feministit huusi kurkku suora ja haukkui siaksi koko kaverin, osa ehdotti munien poistoakin. Oli niiiiiin eri meininki kuin nyt.
      Ilmeisesti tasa-arvo ei kohdannut.
      Nainen pettäjänä on suhteen pelastaja joka rohkeasti uskaltaa kanssa sisarien hurratessa kun taas mies on sovinisti narsisti itsekäs kusipää joka pitää nylkeä.
      Ai että.

    • hyvääääääjoulua

      Ei muuta kuin asiat puntariin.
      Ja sitten päätös.
      Onko pitkä turvallinen suhde ohi, ja uusia juttuja ei voi kokeilla neitsyyden puhkaisseen miehen kanssa.

      Jos noin kovin vierasta kyrpää pitää saada niin ensin vanha suhde poikki, ero.
      Ja sitten ei muuta kuin pillua ja persettä jakamaan.
      Katsos, ei tule jäämään yhteen kokeiluun.
      Jännitys ja vaihtuvat partnerit vievät mukanaan, pillu kiimasta märkänä odotat milloin uusi kyrpä pääsee sisääsi kairaamaan.
      Ja hups heijaa sitten se kuitenkin selviää ja pahimmassa tapauksessa sukupuolitaudin kautta.

      Kerrot ukolles mikä meininki ja yhteis tuumauksella kumpikin käy huoran luona.

    • Nakkena

      Miehenä vastaan. Meillä oli kans pitkä liitto takana ja molemmilla kokemusta vain toisistaan. Otettiin asia puheeksi ja asiat eteni aika sujuvasti siihen että harrastimme seksiä toisen parin kanssa, kaikki samassa tilassa. Kokemukset vahvistaneet liittoa, asioista voitu keskustella entistä vapaammin. Tämä edellyttää että molemmat asian ymmärtää ja hyväksyy.
      Yhtenä vaihtoehtona sinulle olisi käydä kolmantena pyöränä parille. Ei juuri riskiä tunteista mutta minun kokemukseni mukaan ihan asiallisia tavallisia ihmisiä... Meillä ei muuten ole vielä kokemusta naisesta kolmantena😉

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos Nakkena kommentistasi. Meillä on vaan se "ongelma" että VAIN minä olen se jolle oma aviosiippa on se ensimmäinen ja ainoa... Ja hän on todellakin juurikin niin mustavalkoinen tämän asian suhteen kuin esim sinkkuM_ etten todellakaan voisi ajatella että asiasta keskustelisin hänen kanssaan....
        Vai kolmanneksi pyöräksi parille.... Kyllä tässä olen kuitenkin pohtinut sitä avioliitossa olevaa miestä, joka on "samassa jamassa". Ja asuu jossain muualla kuin minä itse, tietenkin. Ja voihan olla että ennenkuin ehdin mitään konkreettista tehdä, niin seksuaallinen levottomuuteni haihtuu.... Mutta mitä sitten keväällä...?


      • Elämänsärouva
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos Nakkena kommentistasi. Meillä on vaan se "ongelma" että VAIN minä olen se jolle oma aviosiippa on se ensimmäinen ja ainoa... Ja hän on todellakin juurikin niin mustavalkoinen tämän asian suhteen kuin esim sinkkuM_ etten todellakaan voisi ajatella että asiasta keskustelisin hänen kanssaan....
        Vai kolmanneksi pyöräksi parille.... Kyllä tässä olen kuitenkin pohtinut sitä avioliitossa olevaa miestä, joka on "samassa jamassa". Ja asuu jossain muualla kuin minä itse, tietenkin. Ja voihan olla että ennenkuin ehdin mitään konkreettista tehdä, niin seksuaallinen levottomuuteni haihtuu.... Mutta mitä sitten keväällä...?

        Liiannuorenasitoutunut, viisaalta ihmiseltä vaikutat. Sellaisia miehiä on paljon, joilla on asiat just toisinpäin. Tiukkoja pipoja tuntuu kans olevan liikenteessä. Hyvää vuotta 2018 Sinulle !


      • Liiannuorenasitoutunut
        Elämänsärouva kirjoitti:

        Liiannuorenasitoutunut, viisaalta ihmiseltä vaikutat. Sellaisia miehiä on paljon, joilla on asiat just toisinpäin. Tiukkoja pipoja tuntuu kans olevan liikenteessä. Hyvää vuotta 2018 Sinulle !

        Kiitos Elämänsärouva :) sinä myös :) Kaikkea hyvää myös Sinulle nyt ja tulevana vuonna 2018 :)


      • Karl66
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Kiitos Nakkena kommentistasi. Meillä on vaan se "ongelma" että VAIN minä olen se jolle oma aviosiippa on se ensimmäinen ja ainoa... Ja hän on todellakin juurikin niin mustavalkoinen tämän asian suhteen kuin esim sinkkuM_ etten todellakaan voisi ajatella että asiasta keskustelisin hänen kanssaan....
        Vai kolmanneksi pyöräksi parille.... Kyllä tässä olen kuitenkin pohtinut sitä avioliitossa olevaa miestä, joka on "samassa jamassa". Ja asuu jossain muualla kuin minä itse, tietenkin. Ja voihan olla että ennenkuin ehdin mitään konkreettista tehdä, niin seksuaallinen levottomuuteni haihtuu.... Mutta mitä sitten keväällä...?

        Älä anna haihtua. Asia on liian hyvä haihdutettavaksi. Katuisit sitä, luulisin.


    • Tiina678

      Olipa kiva lukea ketjua, kun elämänsärouva tuli mukaan keskusteluun ja sen myötä tuli roppakaupalla kokemuksen tuomaa ymmärrystä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen.
      Täytyy kyllä sanoa, että en ole ikinä ymmärtänyt näitä mustasukkaisuuksissaan veritekoja tekeviä lainkaan. Ei kukaan ihminen omista toista ihmistä ja minusta sellaiset teot vain kuvastavat ajatusta, että toiset jos koskevat omaisuuteeni, niin tuhoan sen ennemmin kuin annan leikkiä Minun lelullani.

      • sinkkuM_

        Minusta ne kuvastavat vain sitä, että kuinka voimakkaasti miehet nämä asiat kokee.
        Osa miehistä pyörittelee näitä mustasukkaisia ajatuksia päässään niin pitkään, että lopulta sekoavat. Raivo ja ahdistus kasvaa päivä päivältä kunnes purkautuu sen viimeisen riidan yhteydessä. Itse uskon vahvasti, että mies kokee tunnepuolen asiat naista voimakkaammin..
        Ja miehillä vielä se, että kun se paha ei tule ulos itkemällä, eikä ystäville juttelemalla, vaan kasvaa kuin syöpä aivoissa, kunnes tulee sitten se pimeä hetki ja mennään autotallille, löydetään se puusavotalle valmiiks terotettu kirves ja lähdetään seuraamaan perheen kakkos autolla vaimoa..Päädytään toisen miehen asunnolle..Katellaan ikkunasta..Siellä ne panee. Sen tietää kaikki mitä sitten tapahtui.

        Itse en koskaan osallistuisi varatun pettämiseen moraalisen puolen lisäks senkään vuoksi, koska koskaan sä et voi tietää millaisen miehen kanssa sä olet hippasilla. Jonain päivänä sä kohtaat sen hullun, joka tappaa..Siinä menee sekä vaimo, että panokaveri samoilla tulilla.


      • Liiannuorenasitoutunut

        Samaa mieltä Tiina kanssasi :) ilmeisesti tässä asiassa jotkut miehet ovat mustavalkoisia...


    • Tiina678

      Melkoinen yleistys miehistä! Tosin parisuhteessa esiintyvän fyysisen väkivallan tai sen uhan suhteen kannattaa muutenkin pitää nollatoleranssi. Kerrasta poikki.

      • uudenvuodentina

        Maailma ei ole mustavalkoinen mutta jos on vakavassa parisuhteessa niin kyllä pitää toiselle osapuolelle kertoa missä mennään eikä heti hypätä viettien vietäväksi kuin mikäkin kiimainen narttu/kolli.
        Mutta kun pitää vain saada itselle kivat jutut ja kun pitää vain ajatella itseään niin mitä väliä. Puhuminen olisikin jo liian vaikeaa, tiedä vaikka joutuisi tekemään jotain parisuhteen eteen. Hui.


      • Tiina678
        uudenvuodentina kirjoitti:

        Maailma ei ole mustavalkoinen mutta jos on vakavassa parisuhteessa niin kyllä pitää toiselle osapuolelle kertoa missä mennään eikä heti hypätä viettien vietäväksi kuin mikäkin kiimainen narttu/kolli.
        Mutta kun pitää vain saada itselle kivat jutut ja kun pitää vain ajatella itseään niin mitä väliä. Puhuminen olisikin jo liian vaikeaa, tiedä vaikka joutuisi tekemään jotain parisuhteen eteen. Hui.

        Mitäköhän tarkoitat termillä heti? Vuosi, kaksi, viisi, seitsemän vai ihan 18? Vai odotetaanko suosiolla sitä seuraavaa elämää?


      • uusivuosisamameno

        Kun haetaan oikeutusta omalla syrjähypylle niin ei kai siinä mikään aika ole sopiva. Jos tuntuu että elämä loppuu ja vierasta kyrpää pitää saada niin olisiko se nyt vain reilua/oikein/fiksua kertoa sille tooooosi rakkaalle elämäkumppanille mikä kutina siellä pillussa on?


    • Täällä kirjottelee 25-v naimisissa oleva yrittäjämies Espoosta. Nimimerkin takaa löytyy suomi24 posti. Kirjottele jos kiinnostuit ja puhutaan lisää.

    • Nakkena

      Moi taas!
      Ei ole yksinkertainen tilanne sinulla... Toisaalta tilanne jossa saattaa tulla muutoksia nykyiseen tilanteeseen, jopa parannusta entiseen.
      Tässä huomaa itsestäkin uusia puolia. Haimme joku aika sitten kolmatta tai paria leikkeihin. Selkeästi karsiutui heti pois salaparit ja yksinäiset jotka oli liikkeellä ilman toisen lupaa. Toki asiaan vaikutti se että oli valinnan varaa...
      Paras varmasti olisi kertoa tilanne puolisolle, toiseksi paras olisi tyytyä nykyiseen tai ottaa ero, jos pakko. Kolmas vaihtoehto käydä salaa vieraissa.

    • Vertaistuki

      Mikäli haluat vertaistukea/ samanlaisten ajatusten kanssa jo muutamia vuosia painineen ajatuksia niitä saa osoitteesta [email protected]

    • parisuhdemies

      Palstalla jatkuvasti toisteltu sanoja -mustavalkoinen..
      Asia on todellakin hyvin mustavalkoinen.. Pettämällä miestään nainen tekee miehestään sillä sekunnilla, kun vieraan miehen kyrpä häneen uppoaa, niin miehestään aisurin, joka on suurin häpeä miehelle mitä maa voi päällään kantaa. Aisuri, niin juuri..Aisuri. Se on häpeä. Islamistisessa kulttuurissa sellaiset naiset kivitetään hengiltä. Täällä ei, mutta ei tee siitä vähemmän merkityksellistä asiaa.

      Ja kyllä totuus on se, että mies omistaa vaimonsa. Hän ei ole kumppaniaan koskaan eikä milloinkaan lupautunut jakamaan jonkin toisen nilkin kanssa.
      Jos olisin parisuhteessa, niin ottaisin eron sinä päivänä kun vaimo ottaisi puheeksi sivulauseessakaan vieraissa käynnin ja parinvaihto jutut, koska sen tietää, että siinä vaiheessa parisuhde on taputeltu ja panee vierasta jokatapauksessa heti ku silmä välttää.

      • Tiina678

        Ilmeisesti olet syystäkin parisuhteeton parisuhdemies. Anna kun arvaan, mielestäsi miehen arvo vain kasvaa, jos hän sattuu vaikka työmatkalla lipsahtamaan naispuoleisen kolleegan punkkaan.


      • parisuhdemies
        Tiina678 kirjoitti:

        Ilmeisesti olet syystäkin parisuhteeton parisuhdemies. Anna kun arvaan, mielestäsi miehen arvo vain kasvaa, jos hän sattuu vaikka työmatkalla lipsahtamaan naispuoleisen kolleegan punkkaan.

        Ei kasva. Kovasti näyttää olevan naisten juttu nykyään tämä pettäminen ja se johtuu pitkälti siitä kun netin kautta se on niin helvetin helppoa nykyään ja huom! Ainostaan naisille.
        Tavan tallaaja keskiverto miehille seksinsaaminen kun on äärimmäisen vaikea ja työläs saavutus. Nainen sitävastoin voi laittaa ilmotuksen ja siinä on pian 100 mullia kulli kädessä valmiina panemaan vaikka läheisellä parkkipaikalla. Miehille tämä ei ole niin helppoa ja siksi naiset on ne jotka nykyään enemmän pettää ja lisäks kun näyttää olevan suurella osalla tuo asennevammakin siellä sisäänrakennettuna äidiltä perittynä juttuna.

        Totta helvetissä miehesi omistaa vittusi..Mitä helvettiä sinä kuvittelet.. Kasva aikuiseksi apina.


      • Liiannuorenasitoutunut
        parisuhdemies kirjoitti:

        Ei kasva. Kovasti näyttää olevan naisten juttu nykyään tämä pettäminen ja se johtuu pitkälti siitä kun netin kautta se on niin helvetin helppoa nykyään ja huom! Ainostaan naisille.
        Tavan tallaaja keskiverto miehille seksinsaaminen kun on äärimmäisen vaikea ja työläs saavutus. Nainen sitävastoin voi laittaa ilmotuksen ja siinä on pian 100 mullia kulli kädessä valmiina panemaan vaikka läheisellä parkkipaikalla. Miehille tämä ei ole niin helppoa ja siksi naiset on ne jotka nykyään enemmän pettää ja lisäks kun näyttää olevan suurella osalla tuo asennevammakin siellä sisäänrakennettuna äidiltä perittynä juttuna.

        Totta helvetissä miehesi omistaa vittusi..Mitä helvettiä sinä kuvittelet.. Kasva aikuiseksi apina.

        Kukaan ei omista toista ihmistä! Mies jos luulee omistavansa naisensa kuin jonkin elottoman esineen, niin sillä tavalla hän varmistaa, että suhde kuolee taatusti. Jokainen ihminen on yksilö, ehkä on vielä olemassa jopa sellaisia naisia, jotka haluavat olla miehensä "omistuksessa", mutta se pitää olla naiselle vapaaehtoista, ei vain siksi että mies näin päättää.


    • Tiina678

      Parisuhdemiehelle taitaa olla seksin saaminen naiselta äärimmäisen vaikea ja työläs saavutus. En yhtään ihmettele. Paljastettuasi tuon miehen logiikkasi, että kuvittelet omistavasi naisesi ja vähintään hänen vittunsa, niin jokainen vähänkin järkevä nainen kaartaa välittömästi takavasemmalle ennen kuin ehtii vahinkoa tapahtua.

      • Kyllä jokainen vastaa omasta vehkeestään ja saa sitä käyttää mielensä mukaan jos ei kotona saa riittävää tyydytystä


      • kankikeijo77

        Niin tässä tapauksessa seksi kotona lisääntynnyt ja ei ole kertonnut ettei saisi tyydytystä.
        Mutta kun pikku rouva vaan tahtoo vierasta. Siksi että miehellä ollut joskus kauan sitten muitakin seksi kokemuksia ennen häntä.
        Siksi nyt hirmu hätä.
        Ai joo, ei saannut kritisoida.
        Anna mennä, pane, hanki vierasta kullia niin että pillu soi. Kyllä se ukko ymmärtää, ja ei saa ikinä kuiteskaa selville. Jos tahdot pikasesti niin kyllä täältä saat kyrpää oikein kunnolla, kokemus mitä et tule unohtamaan. Voidaan kokeilla sinulle uusia juttuja, onko peräaukko jo korkattu?


      • joulupuuperseeseen
        kankikeijo77 kirjoitti:

        Niin tässä tapauksessa seksi kotona lisääntynnyt ja ei ole kertonnut ettei saisi tyydytystä.
        Mutta kun pikku rouva vaan tahtoo vierasta. Siksi että miehellä ollut joskus kauan sitten muitakin seksi kokemuksia ennen häntä.
        Siksi nyt hirmu hätä.
        Ai joo, ei saannut kritisoida.
        Anna mennä, pane, hanki vierasta kullia niin että pillu soi. Kyllä se ukko ymmärtää, ja ei saa ikinä kuiteskaa selville. Jos tahdot pikasesti niin kyllä täältä saat kyrpää oikein kunnolla, kokemus mitä et tule unohtamaan. Voidaan kokeilla sinulle uusia juttuja, onko peräaukko jo korkattu?

        Kankikeijon pikaisesti ja kunnolla tarkoittaa siis noin kolmea sekuntia, se oli sitten siinä. Ehkä kannattaa vain keskittyä miehisiin ajanvietteisiin parisuhdemiehen kanssa keskenänne, jos se helpottaa hätäänne moraalin rappiosta.


      • kankikeijo88

        Muistan sinut vielä. Pikku perseesi oli vaan niin tiukka että kestin vain 3 sekunttia perseessäsi. Mutta muut varvithan kestivät kauemmin. Anelit yhä uudestaan ja uudestaan että työntyisin sinuun.
        Älä ole mustasukkainen että vonkaan täällä muitakin, mehän sovimme että ei oteta tunteita mukaan.


      • Pelisäännöt pitää olla selvät, usein homma kaatuu juuri siihen että niitä vaatimuksia alkaa tulla jotka ei kuulu siihen seksi suhteeseen. Toista ei voi omistaa eikä määräillä


    • Suomi73

      Olipa mielenkiintoinen keskustelu. Olen ihan saman ongelman kanssa painiva mies pohjanmaalta. Ehkä hieman sinua vanhempi ja samoin liian nuorena sitoutunut. Joitain viritelmiä on ollut tuohon suuntaan, mutta ei ole edennyt vielä tekojen asteelle... tosin niistäkin on jo aikaa mutta ongelma ei ole poistunut mihinkään.
      Joko aloittajalla on karttunut kokemusta?
      Tuli semmoinen käsitys sinun teksteistä, että meillä voisi olla aika hyvät keskustelut jos voitaisiin tavata. Ehkä muutakin jos kemiat kohtaa... :)

      • Liiannuorenasitoutunut

        Ei ole kokemusta vieraissa käynnistä ainakaan karttunut, jos sitä tarkoitit...
        Tällä hetkellä hieman rauhallisempi vaihe levottomuudessa (lieneekö valon määrällä vaikutusta), mutta tiedä sitten kun kevät ja kesä koittaa....


    • Aight

      Ehkä se on toisaalta mielen kiihottava ajatus, joka vain pyrkii tulemaan mieleen samantien kun silmä välttää! Ehkä kannattaa hetki punnita asiaa, mutta toisaalta aika kiva ajatus vaikka onki "väärin"!

    • Moi tule luokseni saatat saada mukavan kokemuksen tai ainakin jotain todella kovaa

    • menikölähelle

      en huomannut missä tämä liiannuorenasitoutunut asustelee vai onko se salaisuus että nurmijärven nurkilla?

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kyllä arvaus meni pieleen.... En ole maininnut asuinpaikasta varsinaisesti mitään, vastannut vain jollekin etten ole länsi-suomesta


      • Vaihteluvarmaanvirkistää

        Jos olisit mikkelin nurkilta ni tässä kaipailis välillä vierasta kivaa.. itsekkin nuorempana sitoutunut ja ei muita ole ollut sitten vuodesta 06. Nyt ikää kertynyt jo 35v. Tuntuu vaa välillä että vaihtelu virkistäis ja tästäkin on neitoseni kanssa joskus viinipäissään puhuttu. Ite nyt kerkesin jotai kokemuksia ylä-aste iästä parikymppiseksi kokeilla mutta harmittaa tuo tuleva vaimo kun ei ollut kuin 17v kun muutettiin ns.yhteen. 3 vuotta yritetty lastakin ja nykyään tulee mieleen että seksi on meillä aina sitä samaa.


    • bosse2

      Tervehdys liiannuorenasitoutunut !
      Olen naimisissa oleva 53v pojankoltiainen LOVIISASTA. Olemme emännän kanssa ajautuneet tilanteeseen missä ei enää ole juuri läheisyyttä tai seksiä. Vaimolta on leikattu vuosia sitten kohtu pois, ja sen jälkeen hänen seksihalunsa katosivat. Olen yrittänyt keskustella aiheesta hänen kanssa, mutta hän ei näe asiassa minkäänlaista ongelma, vaan ongelma on mussa,. Olen hänen mielestä seksihullu. Jos haen läheisyyttä edes muutaman kerran kuussa, seksistä puhumattakaan ( kovien tivailujen jälkeen seksiä on ollut ehkä kolmen-neljän kuukauden välein, se ei musta ole seksielämä ) . Jos koet että voisit saada jotain keskustelusta kanssani, tai jotain muuta, niin laita mielellään sähköpostia. ajanvietto ( g. m. a. i. l. c. o. m )
      Myös muut naiset jotka luulevat voivansa auttaa miestä mäessä, saavat mieluusti ottaa yhteyttä.

    • sittoisaalta

      Miksi sitten haluaisit vierasta? Samanlaiset vehkeet muillakin miehillä on. Siinä saattaisi käydä niin, ettei seksi toisen kanssa olekaan niin hirveän kiinnostavaa oikeasti ja sitten saattaa ruveta kaduttamaan koko juttu. Jää ehkä painamaan mieltä. Olisiko parempi pitää se vieraissa käyminen pelkkänä fantasiana, ehkä mieliteko menee ohi ajan kanssa.

    • Kaakkoissuomenmies

      Toivottavasti sait jo vierasta ja hyvää sellaista. Varattujen lisäksi hyviä vaihtoehtoja löytyy yksinhuoltajaisistä. He eivät baareissa roiku ja välittävät ihmisistä. Seksi ei onnisti noin vain, mutta jos molemmat on puutteessa, niin se auttaa samalle aaltopituudelle pääsemisessä.

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos tästä näkökulmasta :)


    • ftkjh

      "Liiannuorenasitoutunut"

      Miehen voimakkain seksuaalisuus asettuu keskimäärin 20 vuoden vaiheille ja alkaa sitten laskea. Naisen seksuaalisuus voimistuu keskimäärin 40 vuoden tienoille. Seksuaalinen tarve on keskimäärin naisilla tässä iässä suurempi kuin miehillä. Lisäksi olet toisin ajatteleva kuin nuorena tyttönä. Nuoret tytöt pelkäävät usein huoran leimaa kuin ruttoa, aikuiset naiset taas hymyilevät vienosti moisille ajatuksille.

      Menin naimisiin todella suloisen tytön kanssa parikymppisenä, enkä todellakaan halunnut rakastua toiseen. Minua tosin rupesi vaivaamaan, että vaimoni oli ollut minulle ainoa seksikumppani ja minä vaimolleni.

      Ohitettuani 30 vuoden rakastuin toiseen kaikesta vastaanpyristelystäni huolimatta, mutta rakkauteni vaimoani kohtaan ei suinkaan vähentynyt. Tilanne oli äärimmäisen tuskallinen ja repivä. Vuosien jälkeen sivusuhde kuivui mahdottomuuteensa, mutta edelleen tunnen erityistä vetoa häntä kohtaan. Kokeneempi olen, mutta en iloitse siitä.

      Asiat eivät mene suunnitelmien mukaan. Ne vain vääjäämättömästi tapahtuvat, vaikka ihminen luulee voivansa niihin vaikuttaa. Hyvää jatkoa sinulle!

      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos omakohtaisen kokemuksesi jakamisesta. Sepä se, asiat eivät mene suunnitelmien mukaan... sen juurikin olen tässä nyt joutunut toteamaan. Olenhan joskus tosiaan ajatellut niin että "minä en petä koskaan enkä edes suurinpiirtein katselekaan muita miehiä" mutta kuinkas kävikään... tässä sitä ollaan, ihan "pallohukassa". Tällä hetkellä kotona ollut seksitöntä eloa muutama päivä, niin panettaa ihan hulluna..... Ja jahka kevääseen ja auringonvaloon päästään, niin mitä se onkaan sitten....


    • Kokeillut

      Liiannuorenasitoutunut, olet kuin minun naispuolinen vastine, paitsi että olen paria pitkän liiton aikana kokeiltua seksisuhdetta kokeneempi. Kerron siis oman miehen näkökulmani aiheeseen. Eka juttu oli nettilöytö, eronnut nainen joka vaan halusi seksiä.. Keskusteluja netissä, puheluja, lopulta tapaaminen jossa kuumaa seksiä yhtenä iltana.. Toisaalta tyytyväinen mutta myös morkkis, miten saatoin.. Mut en olisi kokemusta poiskaan antanut. En olisi muuten leikkiin lähtenyt, mutta hiljaiset jaksot kotona kyllästytti ja laitoin s24 treffeille ilmoituksen.. Kun sopiva vastaus tuli, ei voinut halua kokeilla jarruttaa.

      Elo jatkui ja kotona taas hiljaisempaa seksin suhteen, ilmoitus taas kehiin. Tällä kertaa varattu ja kotona puutteessa elävä nainen haaviin. Keskusteluja seksi mieltymyksistä, lopulta kuuma hotelliyö. Sain seksiä joka vastasi prikuilleen toiveitani, ihan muuta kuin kotona. Pari kuukautta aikaa ja uusi yö yhdessä, taas parasta seksiä ikinä, tunteetkin alkoi herätä molemmilla.. Taas vastaava tauko ja uusi yö yhdessä, vahva koukuttumisen tunne toiseen.. Vahva morkkis tuossa vaiheessa ja toinen olisi halunnut jatkaa suhdetta, tosin hieman eri syistä kuin itsellä. Pakko laittaa poikki, vaikka sattui.. Vaikeimpia päätöksiä pitkään aikaan ja samalla päätin jättää moiset puuhat. Houkutuksia toistaa edelleen ja varsinkin silloin kun kotona seksuaaliset tarpeitani ei riittävästi huomioida, mutta nyt kaidalla tiellä jo useita vuosia. En kuitenkaan kadu, eipähän tarvii katkeroitua kun en kokeillut.

      Ei juurikaan kaduta, sain kuitenkin kokeilla monia juttuja, joihin ei kotona puolisolla ole kiinnostusta. Tosin joutuu loppuelämän salaamaan puolisolta asian ja se on ehkä se ikävin juttu tällaisessa.. Toivottavasti teet valinnan jonka kanssa voit tyytyväisenä elää :}

      • Kiitos tosi paljon vastauksestasi. Juuri näitä omasta kokemuksesta kumpuvia tekstejä kaipasinkin. Ja antoihan sellaisen vastauksen jo aiemmin esim Elämänsä rouva. Mutta tässä nyt sinulta miehen näkökulma tähän aiheeseen. Kiitos siitä :)


      • Liiannuorenasitoutunut

        Höööh... kiva kun täällä joku käy vastailemassa mun puolesta.... Mitä v*ttua!? Vai oletko kenties "kohtalotoveri".....?


      • Liiannuorenasitoutunut

        Kiitos asiallisesta ja omakohtaisesta kommentistasi :)


      • feikkiä.pukkaa87
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        Höööh... kiva kun täällä joku käy vastailemassa mun puolesta.... Mitä v*ttua!? Vai oletko kenties "kohtalotoveri".....?

        Tuon voi estää rekisteröimällä itselleen tunnuksen ja kirjoittamalla viestit sitä käyttäen. Toisena esiintymisen esto on ainoa syy rekisteröinnille täällä.


    • äija36

      Täällä aloittajan kanssa täsmälleen sama tilanne, ikäkin lähelle samaa ja mitä kirjoitit on just kuin meillä, himot ois kovat kokeilla vierasta, mut voi olla, että pysyykin pelkkänä fantasiana. Siis yhden ainoan kanssa ollut teinistä lähtien. olen mies.

      • Liiannuorenasitoutunut

        Niinpä.... ei voi muuta todeta kuin, elämä on... :(


      • sinkkunaparasta

        Ikisinkkumies kertoo.
        Ei tosiaankaan käy kateeks tämä teidän elämä. Koko elämä vietetty tylsässä parisuhteessa yhen ja saman kanssa. Itse en ole koskaan voukannut parisuhteeseen ja nautin järjettömän paljon tutustua aina uusiin ihmisiin. Tutustua, sopia tapaamisia ja illanviettoja ja harrastaa seksiä. Väilillä vakipanoilla, välillä yhen illan juttuja. Koskaan ei kyllästy, eikä tarvitse harrastaa puuduttavaa parisuhde seksiä haluttoman ihmisen kanssa. Ei lapsiakaan jaloissa pyörimässä ja huollettavana. Jokainen tekee omat valintansa. Itse nautin ja olen nauttinut vapaudestani. Näitä lukiessa sitä tajuaa onnensa. Tsemppiä!


      • Liiannuorenasitoutunut

        "Sinkkunaparasta" Joo, hyvä että nyt olet tuota mieltä.... eipä sitä tiedä mitä mieltä itse olet 25 vuoden jälkeen.... Kun muilla on kumppani rinnalla vanhuuden päivillä ja sinulla ei.... Elämä on, en minäkään silloin aikanaan ajatellut että alkaisin jotakin muuta kaipaamaan....


      • ElämänKevät2

        Oletko varma, että "Kun muilla on kumppani rinnalla vanhuuden päivillä ja sinulla ei". Voi olla, ettei sinullakaan ole kumppania vanhuuden päivillä, kun jäät pettämisestä kiinni.


      • sinkkunaparasta
        Liiannuorenasitoutunut kirjoitti:

        "Sinkkunaparasta" Joo, hyvä että nyt olet tuota mieltä.... eipä sitä tiedä mitä mieltä itse olet 25 vuoden jälkeen.... Kun muilla on kumppani rinnalla vanhuuden päivillä ja sinulla ei.... Elämä on, en minäkään silloin aikanaan ajatellut että alkaisin jotakin muuta kaipaamaan....

        Mitä höpiset? Kyllähän sen kumppanin voi ottaa luoksensa asumaan vaikka 60vuotiaana.
        Minulla on ollut moniakin kumppaneita. Ei se kumppanuus tarvitse tarkoittaa yhteistä kotia, avioliittoa yms. Kyllä sitä ihmisten kanssa voi tehä kaikkea kivaa kaveripohjaltakin.
        Sinulla tässä se kriisi vaikuttaa olevan, eikä minulla. Ja tuskin tuo sinun elämä tuosta ainakaan paremmaksi muuttuu, kun vaikuttaa olevan vieras kyrpä mielessä kaiket päivää. Pian oletkin sitten pettäjä ihminen kumppanisi kanssa omantunnon kalvaessa ja uskollista kilttiä vaimoa leikkien. Kukin tyylillään.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      190
      3992
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      194
      2851
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1726
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      118
      1700
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1488
    6. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1347
    7. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      68
      1292
    8. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1283
    9. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      94
      1274
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      75
      1216
    Aihe