Kannattaako lukea sähkötekniikan di:ksi? Vai joksikin muuksi di:ksi? Kuulemma sähkö on huono valinta, ei kuulemma töitä välttämättä löydy syystä tai toisesta.
Sähkötekniikan DI kannattaako?
5
1971
Vastaukset
- 102030405060
Vaikea sanoa kannattaako sen enempää kuin muut DI-alat, sillä on aika paljon eri alueita, mitä tämänkin tutkintonimikkeen alla voi opiskella, aina sähkövoimatekniikasta ja energiatekniikasta elektroniikkaan. :)
Minun kokemuksen mukaan, työnsaantinäkymät eivät ole ihan noin huonot.- Kone-DI
Sähkö kuuluu perusvarmoihin DI-aloihin. Muut ovat kone, rakennus, automaatio ja tieto.
- Anonyymi
Kone-DI kirjoitti:
Sähkö kuuluu perusvarmoihin DI-aloihin. Muut ovat kone, rakennus, automaatio ja tieto.
Rakennus? Et tiedä mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennus? Et tiedä mitään?
Rakennusalan työllisyys heiluu mainitusta aloista eniten suhdanteiden mukana. Se pitää yliopistoporukankin vain hyväksyä. Välillä alalla menee kylläkin tosi kovaa, jolloin voi kuittailla hiljaisten aikojen tappioita.
- Anonyymi
2000-luvun alussa di:ksi pääsi opiskelemaan kuka tahansa. Opiskelijoita oli aivan liikaa.
Teimme esim. relelabroja 7 hengen ryhmässä. Jotkin kurssit oli huonosti järjestetty. Sähkötekninen piirustus kurssilla piirsimme paperille. ( täysin naurettavaa 2000- luvun alussa) . Mitään kunnon suunnitteluharjoituksia ei ollut sähkövoimapuolelle, joista olisi laadittu tekniset dokumentaatiot ja piirikaaviot. Sähköasemia opetettiin vain pääkaaviotasolla.
Päivääkään en ole työskennellyt alalla. Kouluttauduin uudestaan ja työllistyin ei tekn. alalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1384734- 1773883
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1153586Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432901- 1381846
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401658Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261289Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?541277Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211251Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231203