Lapsuuden loppu

Tuo kirja on paljon parenpi kuin hyvä.
-
Palstalta näyttää vaihteeksi kadonneen paljon lapsellisuutta.
Täällä on kirjoittajia, jotka ovat ikävän höpöttäjiä.
Trans-parentin-siilin leskiä.
Sitten on aavistuksen fiksunpia.
Joilla heilläkin on vähän tuota samaa vikaa.
Minä tietenkin olen ihan toista maata.
-
Toivon että tuo katoaminen saa ajattelemaan hieman syvemmin ja pitemmin, ennen-kuin kirjoittaa.
-
En kuitenkaan koskaan tule kannattamaan poistoja.

H.

57

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sopivasti-aikuinen

      Kirjoitan parhaillaan kirjaa Vanhuuden Alku.

      Se on jo niin pitkällä, että sillä on nimi Vanhuuden Alku.

      Odottelen ekaa lausetta. Tulevaksi jouluun mennessä tai uudeksi vuodeksi kun vuosikampaani tulee yksi piikki lisää.

    • ö-Öö

      Hassua

      Yks mun lemppari kirjailija, yks sen merkittävin teos. On hyllyssä, lukenutkin monet kerrat. Enkä muista siitä yhtään mitään :DDDD

      Liekö dementiaa....

      =DW=

      • Taikuritässä

        Tuohan on ihan hitsin vanha teos: vuonna 1953 julkaistu. Isohoo on ollut 3 vuotias lapsi. Eikös 64 vuodessa ole monet tuulet puhaltaneet ja monelta suunnalta?
        Miksiköhän kirja pitäisi lukea?
        Mitä perusteluja? Nimikö vain viittaa johonkin, että pitäisi kaikesta lapseudesta luopua?
        En tahdo.
        Monta kertaa täälläkin on ruvennut lapsettamaan ja tehnyt mieli, tehnyt mieli
        kirjoittaa vähän mitäkin, mutta aikuinen on jarrutellut ja pistänyt kampoihin ja kapuloita omiin rattaisiinkin. Kun se aikuisten leikki voi olla jostakusta kiusaamista tai kiusaamiskokemus tai kiusaantumista tai kiusaantumiskokemus. Sillä voiko täällä olla samalla aaltopituudella, ulalla ollaan joskus, ehkäpäkö.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Tuohan on ihan hitsin vanha teos: vuonna 1953 julkaistu. Isohoo on ollut 3 vuotias lapsi. Eikös 64 vuodessa ole monet tuulet puhaltaneet ja monelta suunnalta?
        Miksiköhän kirja pitäisi lukea?
        Mitä perusteluja? Nimikö vain viittaa johonkin, että pitäisi kaikesta lapseudesta luopua?
        En tahdo.
        Monta kertaa täälläkin on ruvennut lapsettamaan ja tehnyt mieli, tehnyt mieli
        kirjoittaa vähän mitäkin, mutta aikuinen on jarrutellut ja pistänyt kampoihin ja kapuloita omiin rattaisiinkin. Kun se aikuisten leikki voi olla jostakusta kiusaamista tai kiusaamiskokemus tai kiusaantumista tai kiusaantumiskokemus. Sillä voiko täällä olla samalla aaltopituudella, ulalla ollaan joskus, ehkäpäkö.

        Jos kaikki eivät halua luopua lapsuudestaan, tiedän joitakin miehiä jotka ovat jääneet äidin pullantuoksuiseen kotiin koko elämäkseen. Naisissa on sellaisia että sanovat asiaan kuin asiaan, kyllä meidän isäntä tekee, pitää kysyä isännältä. Sitten jos isäntä kuolee niin ollaan ihan avuttomia, ei ole edes tietos siitä onko pankkitilillä rahaa vai ollaanko veloissa, isäntä kun on hoitanut raha-asiat.
        Näillä kymmenillä ei ole pitkä aika kun alkaa taas muuttumaan lapseksi, jos siinä välissä olisi ehtinyt olla jonkin aikaa ihan täysi-ikäinen.


      • "teevee"

        1953 Jouluna minä täytin 4v.
        Osasin jo lukea Muumit mennen-tullen.
        Luultavasti juuri Muumit ohjasivat minut SciFi:nin pariin.
        -
        Teeveekin saattoi nähdä Muumeja Perunoissaan...
        -
        Tässä pieni kopio Wikistä:

        "For many years Clarke, Robert Heinlein and Isaac Asimov were known as the "Big Three" of science fiction"

        H.


      • Taikuritässä

        Sivusta: Tuosta lukutaidosta olen kyllä kade. Vielä kouluun mennessä Ollista tuli oli. Mehän saatin virsikirjat "palkinnoksi" sitä myöten, kun opittiin lukemaan. Laskea tosin osasin jo ennen koulua. Tykkäsin siitä. Numerot. Muumit tulivat tutuiksi vasta lapseni kanssa.
        Kun kävin Atskissa Tove Janssonin näyttelyssä havaitsin, että hänpä on ollut räväkkä ilmaisuissaan.


      • Taikuritässä
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Jos kaikki eivät halua luopua lapsuudestaan, tiedän joitakin miehiä jotka ovat jääneet äidin pullantuoksuiseen kotiin koko elämäkseen. Naisissa on sellaisia että sanovat asiaan kuin asiaan, kyllä meidän isäntä tekee, pitää kysyä isännältä. Sitten jos isäntä kuolee niin ollaan ihan avuttomia, ei ole edes tietos siitä onko pankkitilillä rahaa vai ollaanko veloissa, isäntä kun on hoitanut raha-asiat.
        Näillä kymmenillä ei ole pitkä aika kun alkaa taas muuttumaan lapseksi, jos siinä välissä olisi ehtinyt olla jonkin aikaa ihan täysi-ikäinen.

        Täytyy sanoa näinkin, et vaik olin isän tyttö, hän opetti itsenäisyyteen ja pärjäämiseen. Voip olla, että sitten käy vastuun ahnehtijaksi. Siitä voi olla leikki kaukana, kun haluaa kaiken harteilleen ja lisää. Ei nyt sentään Justiinaksi. Sama pätee työelämään: joo, teen sen.
        Poiskasvaminen vie aikansa, mutta ei siitä ihan irti pääse.
        Voi, kuten viittasit, ikäihmisissä olla uusavuttomia, jos toinen poistuu kuvioista.


      • ö-Öö
        Taikuritässä kirjoitti:

        Sivusta: Tuosta lukutaidosta olen kyllä kade. Vielä kouluun mennessä Ollista tuli oli. Mehän saatin virsikirjat "palkinnoksi" sitä myöten, kun opittiin lukemaan. Laskea tosin osasin jo ennen koulua. Tykkäsin siitä. Numerot. Muumit tulivat tutuiksi vasta lapseni kanssa.
        Kun kävin Atskissa Tove Janssonin näyttelyssä havaitsin, että hänpä on ollut räväkkä ilmaisuissaan.

        Sivummalle

        Mä siis oikeesti "harrastan" scifiä. Just tollasta vanhemmanmallista tieteiskirjallisuutta. Tarkoitan tärmälleen noita hunkinkin mainitsemia kirjoittajia, tietenkin Verne jne. Kirjakokoelma on laaja, lisäksi leffaa vaatekomerollinen videoina jne.

        Se jotenkin jäissä. uutta scifiä ei oikein enään tehdä. Sellaista tieteisseikkailua juu, mutta suuria tulevaisuuden visioita ei oikein ole. Tekniikka tehnyt jo enenpik kuin viiskytvuotta sitten saattoi edes unelmoida, Tieto, tieteen, tutkimus, sellainen kaikki edennyt pitkälle, hankala kehitellä ihn uusia teorioita maailmankailkkeudesta, henkimaailmoistakaan, ei oikein mistään. Mainiten, on mullakin robotti.imuri ja "tietokoneita" :DDD Ei kaikkea ole keksitty, ei kaikki ole tiedossa, mutta tutkimatttomat erämaat jää niinkuin kokoajan olemattomammiksi.

        Kun ihminen on valloittajarotu. Siihenhän scifikin perustuu. Kärjistetysti, Enterpricellä avaruuteen valloittamaan uusia, tutkimattomia tähtikuntia, Hö, ihan kuin heppulit, jotk lastas laivan täyteen säilykkeitä ja sipuleita ja meni etsiin amerikkaa :DD

        Muumeista en ole koskaan oikein intoutunut. Hommelista tuli niin lastenkirjaa, lastenkirjaa, kuin olla ja voi. Mikä se oli se kirja, missä muumipappa dokas jatkuvasti whiskyä ja heilui heroiineissään? Se oli aika punk. Nykyisin kai idea on myydä mahdollisimman paljon erilaisia muumimukeja.

        Ai niin. Nyt voi komella kympillä ostaa Aku Ankan lataamon kuukaudeksi käyttöön. Niin, kaikki suomessa julkaistut lehdet, taskukirjat siihen hintaan luettavissa. Ja kerran viikossa papperilehti postissa. Mä lukenut paljon Akuja viimeaikoina Hmm. "Neliskanttiset kananmunat" jne :DDDDD

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Sivummalle

        Mä siis oikeesti "harrastan" scifiä. Just tollasta vanhemmanmallista tieteiskirjallisuutta. Tarkoitan tärmälleen noita hunkinkin mainitsemia kirjoittajia, tietenkin Verne jne. Kirjakokoelma on laaja, lisäksi leffaa vaatekomerollinen videoina jne.

        Se jotenkin jäissä. uutta scifiä ei oikein enään tehdä. Sellaista tieteisseikkailua juu, mutta suuria tulevaisuuden visioita ei oikein ole. Tekniikka tehnyt jo enenpik kuin viiskytvuotta sitten saattoi edes unelmoida, Tieto, tieteen, tutkimus, sellainen kaikki edennyt pitkälle, hankala kehitellä ihn uusia teorioita maailmankailkkeudesta, henkimaailmoistakaan, ei oikein mistään. Mainiten, on mullakin robotti.imuri ja "tietokoneita" :DDD Ei kaikkea ole keksitty, ei kaikki ole tiedossa, mutta tutkimatttomat erämaat jää niinkuin kokoajan olemattomammiksi.

        Kun ihminen on valloittajarotu. Siihenhän scifikin perustuu. Kärjistetysti, Enterpricellä avaruuteen valloittamaan uusia, tutkimattomia tähtikuntia, Hö, ihan kuin heppulit, jotk lastas laivan täyteen säilykkeitä ja sipuleita ja meni etsiin amerikkaa :DD

        Muumeista en ole koskaan oikein intoutunut. Hommelista tuli niin lastenkirjaa, lastenkirjaa, kuin olla ja voi. Mikä se oli se kirja, missä muumipappa dokas jatkuvasti whiskyä ja heilui heroiineissään? Se oli aika punk. Nykyisin kai idea on myydä mahdollisimman paljon erilaisia muumimukeja.

        Ai niin. Nyt voi komella kympillä ostaa Aku Ankan lataamon kuukaudeksi käyttöön. Niin, kaikki suomessa julkaistut lehdet, taskukirjat siihen hintaan luettavissa. Ja kerran viikossa papperilehti postissa. Mä lukenut paljon Akuja viimeaikoina Hmm. "Neliskanttiset kananmunat" jne :DDDDD

        =DW=

        "teevee"

        Tuntemattomaan minäkin hyppäsin.
        Äitini hurahti ja oli ikänsä hurahtanut sana-ristikoihin.
        Hän tykkäsi maata olkkarin lattialla ratkomassa.
        Ja tietenkin pikku-poika kiehnäsi vierellään.
        Siinä minä opin lukemaan.
        Mitä tossa on?
        Mitä tuo lukee?
        Mitä tuo sanoo?
        Mitä setä tekee?
        Jne.
        -
        Serkkuni kodin aitassa oli huone jossa oli kirjoja.
        Ja kaikki Muumit(siihen asti)
        Sitä en muista miksi pidin Muumeja jo pienenä olioina.
        -
        Mutta.
        Alahan seurata tuon linkkini sarjaa tuupista.
        Jos et siitä muuta saa enää irti, voit ainakin verrata ihmisten ilmeitä muinaisiin kuvitelmiisi.
        -
        Ovatko Perunat jo toisessa laarissa imeltymässä?
        Siellä niiden väri ei tarkoita myrkyllisyyttä.

        H.


      • Taikuritässä
        ö-Öö kirjoitti:

        Sivummalle

        Mä siis oikeesti "harrastan" scifiä. Just tollasta vanhemmanmallista tieteiskirjallisuutta. Tarkoitan tärmälleen noita hunkinkin mainitsemia kirjoittajia, tietenkin Verne jne. Kirjakokoelma on laaja, lisäksi leffaa vaatekomerollinen videoina jne.

        Se jotenkin jäissä. uutta scifiä ei oikein enään tehdä. Sellaista tieteisseikkailua juu, mutta suuria tulevaisuuden visioita ei oikein ole. Tekniikka tehnyt jo enenpik kuin viiskytvuotta sitten saattoi edes unelmoida, Tieto, tieteen, tutkimus, sellainen kaikki edennyt pitkälle, hankala kehitellä ihn uusia teorioita maailmankailkkeudesta, henkimaailmoistakaan, ei oikein mistään. Mainiten, on mullakin robotti.imuri ja "tietokoneita" :DDD Ei kaikkea ole keksitty, ei kaikki ole tiedossa, mutta tutkimatttomat erämaat jää niinkuin kokoajan olemattomammiksi.

        Kun ihminen on valloittajarotu. Siihenhän scifikin perustuu. Kärjistetysti, Enterpricellä avaruuteen valloittamaan uusia, tutkimattomia tähtikuntia, Hö, ihan kuin heppulit, jotk lastas laivan täyteen säilykkeitä ja sipuleita ja meni etsiin amerikkaa :DD

        Muumeista en ole koskaan oikein intoutunut. Hommelista tuli niin lastenkirjaa, lastenkirjaa, kuin olla ja voi. Mikä se oli se kirja, missä muumipappa dokas jatkuvasti whiskyä ja heilui heroiineissään? Se oli aika punk. Nykyisin kai idea on myydä mahdollisimman paljon erilaisia muumimukeja.

        Ai niin. Nyt voi komella kympillä ostaa Aku Ankan lataamon kuukaudeksi käyttöön. Niin, kaikki suomessa julkaistut lehdet, taskukirjat siihen hintaan luettavissa. Ja kerran viikossa papperilehti postissa. Mä lukenut paljon Akuja viimeaikoina Hmm. "Neliskanttiset kananmunat" jne :DDDDD

        =DW=

        Scifini rajoittuu Kubrickin avaruusseikkailuun ja Tarkovskyn Solarikseen.
        Joitain Allieneja olen nähnyt ja Anakondat. Joo. Saa nauraa.

        Sinussa elää oikeastaan tutkimusmatkailija.
        Just oli yksi haastattelu mielenkiintoinen Efter Niossa. Patologi on tutkinut kolmen miehen menehtymistä Huippuvuorilla? ja kirjoittanut kirjan.
        Tutkimus käsittääkseni jatkuu kirjasta eteenpäin vielä.
        Sitten, minusta on jändeä nämä uudet eläinlöydöt jostain viidakosta: jotain oksettavan näköisiä olemattomia ölliäisiä!! Ugh. Tutkijat kahlaavat helteessä hikisinä mudassa ja iilarit kimpussa. Ugh.


    • Dille dong, no niinpäs onkin.

    • yösirkku

      Palstalla on ja tulee aina olemaan heitä jotka kirjottavat mitä sylki suuhun tuo, turha muuta odottaa. Fiksummat ehkä väistävät.

    • höpöttäjätunnustan

      Juuri tämä ketju on vanhan toistoa ja täysin tyhjää pölinää. Ei mitään aihetta, vain tyhjyyttä.

      • Ja tästä on puhuttu jo aiemmin :D.


      • höpöttäjätunnustan

      • Ootko nähnyt uhvon vai miksi aihe sinua kiinnostaisi?


      • höpöttäjätunnustan
        siilenämää kirjoitti:

        Ootko nähnyt uhvon vai miksi aihe sinua kiinnostaisi?

        Piti imuroida välillä.

        KETÄPÄ eivät Ufot kiinnostaisi ? Saa nähdä ehdinkö kuulla niistä todistetuksi ennen kupsahtamista.
        En ole nähnyt, ehkä. Tosin kerran....


      • maissiiii
        höpöttäjätunnustan kirjoitti:

        Piti imuroida välillä.

        KETÄPÄ eivät Ufot kiinnostaisi ? Saa nähdä ehdinkö kuulla niistä todistetuksi ennen kupsahtamista.
        En ole nähnyt, ehkä. Tosin kerran....

        Pitäisi täälläkin imuroida, vaan kun ei kehtaisi millään tarttua siihen värkkiin,

        Niin ja on mulla toinenkin homma, pitäisi kaikki pillerit jakaa, vitamiinit dosenttiin,
        niin selviäisi joulun yli hengissä... edes joten kuten.

        Noi ufot menee kyllä yli tämän höpöttäjän hilseen, tosin olen joskus ajatellut, kun ei vaan olisi ufo, joka joka yö sytyttelee terassivaloja, vaan kun ei ole mitään jälkiä jättänyt, olen ollut varma, että siinä pyörähtää joku Näkymätön Viänänen lippalakkeineen.
        Pitäisikin laitatta kamerat...


      • höpöttäjätunnustan
        maissiiii kirjoitti:

        Pitäisi täälläkin imuroida, vaan kun ei kehtaisi millään tarttua siihen värkkiin,

        Niin ja on mulla toinenkin homma, pitäisi kaikki pillerit jakaa, vitamiinit dosenttiin,
        niin selviäisi joulun yli hengissä... edes joten kuten.

        Noi ufot menee kyllä yli tämän höpöttäjän hilseen, tosin olen joskus ajatellut, kun ei vaan olisi ufo, joka joka yö sytyttelee terassivaloja, vaan kun ei ole mitään jälkiä jättänyt, olen ollut varma, että siinä pyörähtää joku Näkymätön Viänänen lippalakkeineen.
        Pitäisikin laitatta kamerat...

        Mietityttää se hiukan, onko jokin maa keksinyt tuollai lentäväisiä tiedustelijoita vai ovatko Ufoja.
        Oiskohan terassivalojen sytyttäjä utelias Tintti ? Eivät ne kyllä yöllä lentele. Meillä on joskus soittanut ovikelloa Tintti ja ikkunan takana talvi-istuksissa tutkivat nokka ruudussa sisälle.


      • maissiiiiiii
        höpöttäjätunnustan kirjoitti:

        Mietityttää se hiukan, onko jokin maa keksinyt tuollai lentäväisiä tiedustelijoita vai ovatko Ufoja.
        Oiskohan terassivalojen sytyttäjä utelias Tintti ? Eivät ne kyllä yöllä lentele. Meillä on joskus soittanut ovikelloa Tintti ja ikkunan takana talvi-istuksissa tutkivat nokka ruudussa sisälle.

        VAi olisivat jotain kauko-ohjattavia...

        Nyt kun tuon Tintin mainitsit, niin tuli mieleeni, että kyllä joskus päiväsaikaan olen nähnyt Katti Karvisen, on naapurin hunajan värinen kissa, astelevan arvokkaasti ja tutkailevaisena asiantuntevasti terassilla. Ehkä se myös öisin piipahtelee tutkimassa onko kaiikki ok rouvan erassilla. Mene ja tiedä...


      • hompsantuusa

        Minusta on mukavaa olla höpöttäjä. Olen huomannut, että joskus pulpahtaa suustani ihan ääneen jotain hyvin tärkeää. Kuulijana olen tietenkin minä.
        Mikäs parempaa, että on palsta jossa voi käydä höpöttelemässä.
        Aina noista joulublokkauksistakin voi tulla vaikkapa muistoja mieleen jollei itse joulua vielä.
        Kuinka tylsää maailmassa olisikaan jollei meitä omituisia höpöttäjiä olisi.


      • maissiiiiii
        hompsantuusa kirjoitti:

        Minusta on mukavaa olla höpöttäjä. Olen huomannut, että joskus pulpahtaa suustani ihan ääneen jotain hyvin tärkeää. Kuulijana olen tietenkin minä.
        Mikäs parempaa, että on palsta jossa voi käydä höpöttelemässä.
        Aina noista joulublokkauksistakin voi tulla vaikkapa muistoja mieleen jollei itse joulua vielä.
        Kuinka tylsää maailmassa olisikaan jollei meitä omituisia höpöttäjiä olisi.

        Sama vika rahikaisella, vai miten se nyt menikään.

        Tuosta nimmaristasi tuli mieleeni, että mitä ihmettä se tuo 'tuusa' oikein tarkoittaa.

        Joskus kun kaikki menee löperöksi ja ihan pieleen, niin panen loputkin 'tuusannuuskaksi' ja unohdan koko hienon ideani.
        Yritän tietysti unohtaa sen tuusannuuskan ja aloittaa alusta... mutta elämä on niin jännää. pienenstä tuusannuuskan sirusta saatta ajan kanssa sittenkin kasvaa jotain suurta ja uutta...

        ...ihan kuin sinun suustasi jotain pulpahtaa ja se onkin sitten jotain tosi tärkeää.


      • Taikuritässä

        Rupesi lapsettamaan. Tuo viittaus siiliinkin.
        Siili on liitukaudelta, 90 miljoonaa vuotta vanha eläin.
        Ja se miks kysyin asiasta mr. G:lta on nuo piikit. Niitä on 6.000 kpl.
        Merisiili on toinen juttu. Ikävää oloi tehdä tuttavuutta ja nypityttää
        Jalkapohjasta piikkejä.
        Juha af Grannin olen nähnyt eläviltään. En kysynyt Ufoista.


      • Taikuritässä

        Korjaan edes joskus: Oloi=olisi



        10 x robotesti


      • hompsantuusa
        maissiiiiii kirjoitti:

        Sama vika rahikaisella, vai miten se nyt menikään.

        Tuosta nimmaristasi tuli mieleeni, että mitä ihmettä se tuo 'tuusa' oikein tarkoittaa.

        Joskus kun kaikki menee löperöksi ja ihan pieleen, niin panen loputkin 'tuusannuuskaksi' ja unohdan koko hienon ideani.
        Yritän tietysti unohtaa sen tuusannuuskan ja aloittaa alusta... mutta elämä on niin jännää. pienenstä tuusannuuskan sirusta saatta ajan kanssa sittenkin kasvaa jotain suurta ja uutta...

        ...ihan kuin sinun suustasi jotain pulpahtaa ja se onkin sitten jotain tosi tärkeää.

        Kuulehan kuule maissiiiiii,
        Minulla on vähän siteitä tuonne Vihdin Nummelan kylään ja siellä on Tuusan tila ja Tuusan tupa. Tuusa tarkoittaa jokea mukamas.
        Tuusannuuska mielestäni viittaa siihen, että kaikki meni niin maan perusteellisen säpäleiksi.
        Hompsantuusa taas jäi mieleeni jostain lapsuuden ajan kirjasta, olisiko ollut peräti Minna Canthin joku teos.
        Miellän hompsantuusan vähän huithapeliksi :)

        Vähän tuo ääneen höpäjäminen on riskaabelia, kun joskus pulpahtaa tuolla ulkosallakin jokunen sana. Ei ole edes koiraa, jotta voisi teeskennellä sille puhuvan. Mutta nykyaikana voi leikkiä, että on handsfree tai joku härpäke mukamas korvilla.


      • maissiiiiii kirjoitti:

        Sama vika rahikaisella, vai miten se nyt menikään.

        Tuosta nimmaristasi tuli mieleeni, että mitä ihmettä se tuo 'tuusa' oikein tarkoittaa.

        Joskus kun kaikki menee löperöksi ja ihan pieleen, niin panen loputkin 'tuusannuuskaksi' ja unohdan koko hienon ideani.
        Yritän tietysti unohtaa sen tuusannuuskan ja aloittaa alusta... mutta elämä on niin jännää. pienenstä tuusannuuskan sirusta saatta ajan kanssa sittenkin kasvaa jotain suurta ja uutta...

        ...ihan kuin sinun suustasi jotain pulpahtaa ja se onkin sitten jotain tosi tärkeää.

        "maissiiiiii"

        Kaksi sanaa:
        dosa
        snus

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "maissiiiiii"

        Kaksi sanaa:
        dosa
        snus

        H.

        Eli siis selvästi sekstistinen sanonta.

        H.


      • maissiiiiiii kirjoitti:

        VAi olisivat jotain kauko-ohjattavia...

        Nyt kun tuon Tintin mainitsit, niin tuli mieleeni, että kyllä joskus päiväsaikaan olen nähnyt Katti Karvisen, on naapurin hunajan värinen kissa, astelevan arvokkaasti ja tutkailevaisena asiantuntevasti terassilla. Ehkä se myös öisin piipahtelee tutkimassa onko kaiikki ok rouvan erassilla. Mene ja tiedä...

        Katti se täälläkin nousee tuolille eteisessä, kurkottaa seinää pitkin ja laittaa valot päälle, joskus keskellä yötäkin.


      • ö-Öö
        höpöttäjätunnustan kirjoitti:

        Piti imuroida välillä.

        KETÄPÄ eivät Ufot kiinnostaisi ? Saa nähdä ehdinkö kuulla niistä todistetuksi ennen kupsahtamista.
        En ole nähnyt, ehkä. Tosin kerran....

        Niin

        UFO= unidentified flying object. Elikkäs, jotain vilahtaa ilmassa, eikä tunnista sitä, se on sitten ufo. Yleisin ufo kai on jokin lintu, olkoon, vaikka kottarainen, jos sitä ei tunnista. Noin käytännönymmärrettävämmin, suomessa lentelee aika usein jotain ufoja, joista tiedetään lähinnä se, net on usein itänaapurin lentokoneita.

        Ufoilla hyvin vähän tekemistä ulkoavaruudesta tulleiden vieraitten sivilisaatioiden edustajien kanssa. Ei välttämättä oikein mitään. Yhtään ulkoavaruuden alusta, ei yhtään ulkoavaruudesta peräisin olevaa eliötä ei ole ikinä löydetty maapallolta. Vaan jeesus elää.....

        Pieni termonologinen juttu, mutta ufo tosiaan ei tarkoita mitään scifiin liittyvää,

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Niin

        UFO= unidentified flying object. Elikkäs, jotain vilahtaa ilmassa, eikä tunnista sitä, se on sitten ufo. Yleisin ufo kai on jokin lintu, olkoon, vaikka kottarainen, jos sitä ei tunnista. Noin käytännönymmärrettävämmin, suomessa lentelee aika usein jotain ufoja, joista tiedetään lähinnä se, net on usein itänaapurin lentokoneita.

        Ufoilla hyvin vähän tekemistä ulkoavaruudesta tulleiden vieraitten sivilisaatioiden edustajien kanssa. Ei välttämättä oikein mitään. Yhtään ulkoavaruuden alusta, ei yhtään ulkoavaruudesta peräisin olevaa eliötä ei ole ikinä löydetty maapallolta. Vaan jeesus elää.....

        Pieni termonologinen juttu, mutta ufo tosiaan ei tarkoita mitään scifiin liittyvää,

        =DW=

        "teevee"

        Pieni korjaus:

        "ulkoavaruuden alusta, ei yhtään ulkoavaruudesta peräisin olevaa eliötä ei ole ikinä löydetty"

        ...ei ole ikinä tunnistettu
        -
        Noh.
        Paitsi se jesus.

        H.


      • maissiiii
        hunksz kirjoitti:

        Eli siis selvästi sekstistinen sanonta.

        H.

        Kuinka saatoinkaan unohtaa,

        Tuusannuuskahan on Maikki Harjanteen Minttukirjoissa seikkailevan kissan nimi.
        sata kertaa niitä lasteni kanssa luettiin yli kolmekymmentä vuotta sitten.
        Ja nykyisetkin sukupolvet niitä kirjoja kuluttavat ja Tuusannuuskaan tutustuvat.

        Minustakin aika seksikästä.

        Pikkusen vippaa aloitukseenkin.
        ja lapsellisissa merkeissä vielä.


    • Mistä yläilmoista aloittaja oikein katselee meitä maan matosia?
      Entä jos joku muu on mielestään fiksumpi kuin sinä ja pitää sinua kummallisena höpöttäjänä? Hän voi olla aivan yhtä vakuuttunut omasta ylemmyydestään kuin sinäkin olet. Pitäisi olla puolueeton välimies katsomassa kenen fiksuuden määrä on parempi.
      En nyt tarkoita itseäni, olen ihan keskiverto tallaaja, mitenkään aliarvioimatta omaa tapaustani.
      En ole kärkäs arvostelemaan ketään, jokaisella on samat oikeudet kirjoittaa ilman nälvimistä.

    • Homo ludens eli leikkivä ihminen ei valmistu koskaan aikuiseksi.
      Tosin tätä lajia tapaa useammin miehissä kuin naisissa. Me naiset olemme sitten niiiii...in sapienseja.

      • "Paloma.se.co"

        Noh.
        Sinä se et ainakaan ole Homo Obesus Rubensis. :)

        H.


      • ykshöpöttäjä

        Aikuisuus on varmaan jokin suuri pyrkimys tässä elämässä, kaikki viisaat siihen pyrkivät. haluavat olla aikuisia. Kauhistus... aikuinen ihminen, joka ei suo eläämäänsä ripaustakaan leikkiä.
        Eikö se ole parisuhekin yhtä tylsyyttä ilman leikkiä.
        Leikkihän on vain luovuutta, einsteinkin aikoinaan ajatuksella leikki ja keksi jotain suurta, johon kaikki aikuiset...

        Olisiko noin sukupuolettunut juttu ...


      • Taikuritässä

        Ovatko kryptot leikkiä? Olen addiktoitunut niihin. Joulupukki voisikin tuoda niitä mulle useamman. Joskus häiritsee, jos ne ovat liian helppoja.
        En usko, että leikki on mitenkään sukupuolettunutta. Erilaisia leikkejä?


    • Tiedä.häntä

      Olisiko niin että kun viettää liikaa aikaa palstalla niin siihen turtuu, on muutakin elämää jos aloittaja ottaisi etäisyyttä palstaan se voisi näyttää erillaiselta.

      • "Tiedä.häntä"

        Esitit minusta olettamuksen joka on numeroltaan 432:des.
        Yhtä-monta vastaustani kommenttiin löydät kun-han etsit.
        -
        Tosissaanko ihmettelet?
        Väitteesi on vuosi-kymmeniä vanha kateellisten lemppari.
        Tällä palstallakin.

        H.


      • Tiedä.häntä

        Tottakai palsta alkaa ärsyttää jos se on elämäsi eikä mitään muuta.


      • Kaukoputkinäköinen

        Meikän kohdalla se on niin, että jok ikinen kerta kun piipahdan palstalla (nyt on vapaa-aikaa 12 min 17 sekuntia), katson tätä kuin vierasta sikaa.


      • Tiedä.häntä kirjoitti:

        Tottakai palsta alkaa ärsyttää jos se on elämäsi eikä mitään muuta.

        "Tiedä.häntä"

        Jaa että palsta alkaa ärsyttää sinua minun vuokseni?
        Minä en ole koskaan ollut, enkä tule olemaan ärtynyt palstasta/palstalle.
        Kivaahan tämä on.
        -
        Viime-jankutukseen aiheesta kirjoitin näin:
        -
        Minä en ole koskaan yksin.
        Minua ympäröi kaikki se minkä haluankin.
        Pikku-hiljaa muotoutunut, erin-omainen media-keskus.
        Kallis äly-känny.
        Aamusella soitti oikea ihminenkin.
        Suunnittelimme maalais-elämää pariksi päiväksi.
        Hänkin on hyvä-palkkainen eläkeläinen.
        Kuva-ruutuni yhdessä nurkassa pyörii telkkari.
        toisessa nurkassa jököttää S24 60 .
        Kolmannessa on valo-kuva-skannerin ikkuna.
        Neljännessä Spider-Pasianssi.
        Ihan pieni ikkuna soittaa tarvittaessa levy-kokoelmastani satunnaisesti jotakin tarvittaessa.
        Jää-Kaappini hyrisee satunnaisesti sekin.
        Onhan se terveyttä tulvillaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Tiedä.häntä"

        Jaa että palsta alkaa ärsyttää sinua minun vuokseni?
        Minä en ole koskaan ollut, enkä tule olemaan ärtynyt palstasta/palstalle.
        Kivaahan tämä on.
        -
        Viime-jankutukseen aiheesta kirjoitin näin:
        -
        Minä en ole koskaan yksin.
        Minua ympäröi kaikki se minkä haluankin.
        Pikku-hiljaa muotoutunut, erin-omainen media-keskus.
        Kallis äly-känny.
        Aamusella soitti oikea ihminenkin.
        Suunnittelimme maalais-elämää pariksi päiväksi.
        Hänkin on hyvä-palkkainen eläkeläinen.
        Kuva-ruutuni yhdessä nurkassa pyörii telkkari.
        toisessa nurkassa jököttää S24 60 .
        Kolmannessa on valo-kuva-skannerin ikkuna.
        Neljännessä Spider-Pasianssi.
        Ihan pieni ikkuna soittaa tarvittaessa levy-kokoelmastani satunnaisesti jotakin tarvittaessa.
        Jää-Kaappini hyrisee satunnaisesti sekin.
        Onhan se terveyttä tulvillaan.

        H.

        Huomasinpa tuossa loogisen virheen
        ...Tieto-koneeni Kuva-ruudun

        H.


      • hompsantuusa_

        Liitämpä tähän vielä wikistä lainattua joka nasahtaa minunkin pirtaan mukavasti:

        "Nykysuomen sanakirja kertoo tuusan tarkoiottavan rasiaa. Karjalan Kannaksen murteessa tuusa tarkoittaa jalallista sokerikulhoa "mariskoolia" ja pöytäsokerina vielä 1950 luvulla oli palasokeri ja palojen pohjalla oli hienonhienoa "tuusannuuskaa" nimetön 19.1.2013"


      • hompsantuusa_ kirjoitti:

        Liitämpä tähän vielä wikistä lainattua joka nasahtaa minunkin pirtaan mukavasti:

        "Nykysuomen sanakirja kertoo tuusan tarkoiottavan rasiaa. Karjalan Kannaksen murteessa tuusa tarkoittaa jalallista sokerikulhoa "mariskoolia" ja pöytäsokerina vielä 1950 luvulla oli palasokeri ja palojen pohjalla oli hienonhienoa "tuusannuuskaa" nimetön 19.1.2013"

        Kaksi sanaa:
        dosa
        snus
        -
        Eli siis selvästi sekstistinen sanonta.

        H.


    • hihitystä

      Veijo Eskillstunalla viraa.

    • Heikunkeikku

      Herttileijakkaa, nyhämmää hämmästyin.
      Onko aloittaja todellakin, to-del-la-kin, lukenut muutakin,
      kuin vain sen yhen, jonka nimeä en saa mieleen, mutta jota aloittaja
      AINA yhä-uudelleen mainostaa? Joku joku vilpittömästikö teidän,
      vai mikä-nimi-sillä?

      Minä en ikäviä höpöttele, saati vakavia höpöttele.
      En ole eläissäni höpöttänyt tahi höpissyt.
      Vaikka kuinka yrittäisin, niin ei vaan onnistu:)

      Mimmonenhan kirja tuo "Lapsuuden loppu" on?

      Vai hei haloo, onks tää ees kirja-aloitus.
      Vähäkö on epävarmuutta ilimas.

      Tällä hetkellä luen Graham Greenen "Kiveä kovempi"-kirjaa.
      On niinku hänen läpimurtoteoksensa.
      Purevan tehokas jännitysromaani.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        Tässäpä rakkaille lukijoilleni lisätietoa kirjallisuudesta.
        Sekä vähemmänkin rakastetuille:

        https://www.youtube.com/watch?v=tC2j-AZsJIA

        H.

        Epävarmuus hölläs otettaan ja hypähdin kärryille.
        Täälä mä nyt oon.
        Jaha, te olette viehättynyt tuosta elokuvasta.
        Jos olisit aloituksessa tarkemmin sepostanut, olisi kärryys ollut täysin turha kapistus.

        Arvelen, vaikka en tiedäkään tarkalleen, että elokuvana tuo kirja voi olla parempi.
        Koska olen se, mikä olen, tarkistin pikkusen tietoja tuosta kirjasta ja luinkin ihan kelpo mukavan hauskan arvostelun.
        Vaikka arvostelija nukahtelikin kirjaa lukiessa ja väitti sitä paikoin tylsäksi, niin hytinäksi jäi että se on lukemisen arvoinen.
        Siis se mun arvelukseni johtuu siitä, että ehkä elokuvan keinoin "tylsyys" ei olekaan tylsää.

        Tuon tyyppisiä elokuvia en pahemmin katso, vaikka joudunkin sanomaan, että joskus katson.
        Tuon tyyppisiä kirjoja en pahemmin lue, vaikka joudunkin sanomaan, että joskus luen.

        Mukavaa, että sinäkin innostus jostakin tolleen. Tolleen, että alat siitä polokia kirjottamaan :)


      • Heikunkeikku
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Epävarmuus hölläs otettaan ja hypähdin kärryille.
        Täälä mä nyt oon.
        Jaha, te olette viehättynyt tuosta elokuvasta.
        Jos olisit aloituksessa tarkemmin sepostanut, olisi kärryys ollut täysin turha kapistus.

        Arvelen, vaikka en tiedäkään tarkalleen, että elokuvana tuo kirja voi olla parempi.
        Koska olen se, mikä olen, tarkistin pikkusen tietoja tuosta kirjasta ja luinkin ihan kelpo mukavan hauskan arvostelun.
        Vaikka arvostelija nukahtelikin kirjaa lukiessa ja väitti sitä paikoin tylsäksi, niin hytinäksi jäi että se on lukemisen arvoinen.
        Siis se mun arvelukseni johtuu siitä, että ehkä elokuvan keinoin "tylsyys" ei olekaan tylsää.

        Tuon tyyppisiä elokuvia en pahemmin katso, vaikka joudunkin sanomaan, että joskus katson.
        Tuon tyyppisiä kirjoja en pahemmin lue, vaikka joudunkin sanomaan, että joskus luen.

        Mukavaa, että sinäkin innostus jostakin tolleen. Tolleen, että alat siitä polokia kirjottamaan :)

        innostus, torvelo ma. Siis innostut piti sanoman.
        Innostut jostakin tolleen. Tolleen, että alat siitä plokia kirjottamaan :)


    • vfiihimsf

      - sekin kirja lukematta.
      - liki 70-vuotiaana miettii että vanhoilla päivillään kumpi olis kohtuullisempaa
      - opetella unohtamaan vaiko muistamaan
      turhia tärkeilemättä -
      - minä en ole saanut virsikirjaa koskaan
      -pienen uuden testamentin joskus
      - mulle on vielä ratkaisematta yhden sivun arvoitus jossa lukee että jumala on maa ja kaikki mitä siinä on - vanha raamattu kertoo että jumalanon.. siis genetiivimuoto sanaluokissa.
      Olisiko painovirhepaholainen...
      Maa joka tapauksessa tärkeä ja ehtymätön aarre - varmaan joka iikalle.
      Puutarhakirjat ja -lehdet olleet mielenkiintoisinta luettavaa viime vuosina.

      • "vfiihimsf"

        Keskity sanaan: Maa
        Kun sana alkaa aueta sinulle, keskity sanaan Jumala.
        Kun tuo sana aukeaa sinulle seuraa viimeinen tehtävä.
        Keskity sanaan: Kasvaa.
        -
        Kasvaminen on syntymän aloittamaa tapahtumista.

        H.


      • pylykerö
        hunksz kirjoitti:

        "vfiihimsf"

        Keskity sanaan: Maa
        Kun sana alkaa aueta sinulle, keskity sanaan Jumala.
        Kun tuo sana aukeaa sinulle seuraa viimeinen tehtävä.
        Keskity sanaan: Kasvaa.
        -
        Kasvaminen on syntymän aloittamaa tapahtumista.

        H.

        Hyvä ihme Hunkkeli, laitoit ihan asiaa ajateltavaksi. Kiitos !
        (Vastaus ei ollut minulle osoitettu)


    • En.tiedä.mikä

      Mikä tänkaltaisen aloituksen päämäärä on?
      Keskustelu kirjoista?
      Keskustelu nimimerkeistä?
      Heidän heikkouksistaan?
      Kehua aloittajaa?

      • "En.tiedä.mikä"

        Jos minulta kysyt, niin sanon että pää-määränä on aikuisuuden lisääntyvä ymmärtäminen.
        -
        Aloittajaa kyllä saa aina kehua.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "En.tiedä.mikä"

        Jos minulta kysyt, niin sanon että pää-määränä on aikuisuuden lisääntyvä ymmärtäminen.
        -
        Aloittajaa kyllä saa aina kehua.

        H.

        Voisit Sinäkin jo omalta kohdaltasi lopettaa sen lapsuuden.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Voisit Sinäkin jo omalta kohdaltasi lopettaa sen lapsuuden.

        Heh eppulainen.
        Miten mua alkoikin hymyilyttämään tuo kommenttisi.
        Kun lisäsin siihen vielä tuhahduksen ja sopivan äänensävyn, niin alko kolahtelemaan mitä suurimmin:)


    • laskee

      Arthur C. Clarken kirjat ovat yhä tieteiskirjallisuuden huippuja. Eivät mitään satukirjoja, kuten monet nykyiset, joissa voi tapahtua mitä tahansa, vaan täysin sopusoinnussa silloisen tieteellisen näkemyksen kanssa. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe