Henkistä ravintoa?

Ihminen

Väkeviä lukukokemuksia itsellesi?Niitä kaipailisin.
Aihepiirinä uskonnollisuus, henkisyys.
Itselleni olen kokenut sellaisina esim. Keskustelut Jumalan kanssa-kirjasarjan.
Elisabeth Haichin kirja Vihkimys on myöskin vaikuttanut hyvin vahvalla tavalla.
Kiitos etukäteen!

7

738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti Kristus

      Suosittelen omia kirjoituksiani. Niitä löytyy mm. tältä palstalta. Ne ovat aina ravinneet itseäni eniten.

      Kirjoitatko itse? Tai harrastatko musiikkia, piirtämistä tai maalaamista? Löydä siis henkinen ravinto itsestäsi.

      "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"

    • Lörppö mieli

      Tervehdys

      Nuo Neal Donald Walschin keskusteluja -kirjat ovat olleet minulle mitä selkein ja kaunein kuvaus maailmankaikkeuden toiminnasta. Hänen myöhemmistä kirjoistaan voisin suositella Friendship with God -kirjaa.
      Jos haluaa tietää missä poikkitieteelliset tiedemiehet menee tutkimuksissaan niin Lynne McTaggart: The Field on listani kärjessä.
      Nyt on ollut valolla eläminen (siis että ei tarvitse syödä enää ruokaa elääkseen) tapetilla, Jasmuheen kirjaan Living on Light kannattaa asiasta kiinnostuneen lukea.
      Jos haluaa ottaa enemmän matemaattis/geometrisen lähestymistavan elämän tarkasteluun voisi Beginner's guide to constructing universe olla paikallaan.
      Perushenkisyyteen ja onnellisuuden avaimien löytämiseen suosittelen Tollen Läsnäolon voima ja
      Anthony de Mellon Havahtuminen.
      Minkä tyyppistä etsit?

    • heitä

      Vähäisistä kirjoistani etsin ne, jotka olen jopa lukenut loppuun ;-)
      Denise Linn, Kohti valoa -ota avuksesi mennet elämät!
      Ralph Blum, Riimujen kirja
      Diana Cooper, Ihanat enkelit
      Matthew Sword, Reiki Karuna -aloittelijasta mestariksi
      Caroline Myss, Hengen anatomia
      Timothy Zahn, Star Wars trilogia

      Olen aloittanut itse kirjoittamaan ja tällä hetkellä työn alla on kirjallinen riimutulkinta

      Iloa ja valoa helmikuulle

    • Ihminen

      Mellon "Havahtumisen palautin juuri hiljattain.
      Tollen lainasin viikko sitten.
      Molemmat koin hyvin antoisina.
      Denise Linnin kirja on myös ennestään tuttu ja mieluinen.
      Star Wars trilogian lukeminen kyllä kiehtoo mieltäni.
      Luova tapa, millä mieluiten ilmaisen itseäni on kirjoittaminen.
      Järisyttävin lukukokemukseni on kyllä ollut "Keskusteluja Jumalan kanssa"-kirjat.
      Minulle ne antoivat vastaukset kaikkiin asioihin, mitä olen aina halunnut tietää.Kaikkiin!
      Aihepiirinä mm.Jumala, maailmankaikkeuden synty, ihmissuhteet, kuolema ja seksi.
      Uskoisin jokaisen tuntevan sisällään, että Jumala on kaikille sama.
      Ihmiset vaan ovat söhränneet itse asiansa ja alkaneet taistella toisiaan vastaan eri uskontokuntien opinkappaleiden paremmuudesta.
      "Päivitystä" tässä on jo vähän aikaa kaivattukin!
      Itse koen tuon kirjasarjan sellaisena.
      Rakastava ystävä pitää olla myös itselleen.
      Kiiruhda siis kirjastoon lainaamaan tämä ihanuus!
      Tärkeintä on tietysti tämän valtavan tietomäärän sisäistäminen ja tuominen rakkautena ja ymmärryksenä arkipäivän tilanteisiin.
      ( Helppoahan sen ei ole kukaan väittänyt olevankaan...)
      Lämpimästi kiitän vastauksistanne!

      • minäkin..

        Olen myös lukenut kyseisen kirja sarjan ja ihastuin todella, niistä kirjoista löytyi se Jumala jonka minä tunnen, lukemisen arvoisia ovat myös Cooperin kirjat Ihanat enkelit ja Hieman henkisistä laista, Luule Viilma Paras lääkäri kirjat, James Redfied Yhdeksän oivalluksen tie, Wayne Dyerin kirjat, Tommy Hellstenin kirjat, E.Tolle Läsnäolon voima, Marlo Morgan Viesti oikeiden ihmisten maailmasta Paolo C. Alkemisti ja Valon soturin käsikirja..nämä tuli ensimmäisenä mieleen, antoisia lukuhetkiä ja onnea valoa ja rakkautta henkisellä tiellä.


    • muna

      Jos kirjoista puhutaan niin R. Steinerin kirjoja ei kannata unohtaa. Henkisen tiedon tie on yksi parhaimpia varsinaisen asian kuvauksia. Uskonnolliselle ihmiselle Steinerin Matteuksen, Markuksen ja Johanneksen evankeljumit ovat paljon ajattelua antavia. Kirja nimeltä Pyhä keihäs on mainio ja viihdyttävä historiankirja.

    • atlantiksenprinsessa johanna

      on kurkku tai salaati leivällä. Patonki on parempaa. Sen voi tunkea vaikka sinne ja sitten lentää läpi kosmoksen patonkiperseessä niin että hurisee.
      Kyllä lähtee. Sen voi syödä enne tai jälkeen toimenpiteen. Moilemmissa tapauksissa vaikutus on sama, Tähtiä lentelee silmissä ja jesse tulee mieleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2498
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1922
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1393
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1270
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1265
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1191
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1111
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe