Meneekö kenelläkään muulla älyttömiä summia koiran ylläpitoon kuukaudessa.
Itsellä siis ISO koira, johon olen upottanut kymmeniä tuhansia, koska hän on rakas perheenjäsen. Mutta välillä mietin, että milloin olisi osattava lopettaa.
Koirani on nyt jo eläkeiässä, ja hänellä on ollut läpi elämän paaaljon sairauksia, mutta ne hoitamalla hän on elänyt ihan hyvää ja kivutonta elämää. Ja luonteeltaan hän on maailman ihanin, niin en haluaisi hänestä luopua.
Tällä hetkellä häneen menee rahaa n. 500-2000 €/kk
Paljonko rahaa koiraan kuukaudessa?
51
2727
Vastaukset
- räyhä
Voi jösses...
No sikäli et oo ainoa, tunnen muitakin ihmisiä jotka pistävät rahansa aivan järjettömyyksiin. Koska tekevät päätökset tunnepohjalta eivätkä ajattele järkevästi. Mikäs siinä jos rahaa riittää... - Koirarakkaudelle
Toisten on pakko maksaa seksistä.
- olentyötön
ja onnekseni koirani on ollut terverotuinen yksilö. Ollaan käyty lähinnä rokotuksissa. Yritän päästä tietty mahdollisimman halvalla koirani kanssa. Ei olisi tuollaisia rahoja laittaa koiraan, joten jos olisi kovin sairas veisin lopetettavaksi sen.
- kultsunomistaja
Menee joku noin 100-150 per kuukausi riippuen hieman ostanko ruokien lisäksi sille jotakin muuta. Tietty sit kun on rokotusten aika menee hieman enempi.
- mäntyä
Ehkä sinun pöhkön olisi kannattanut ottaa vakuutus aikoinaan?
Mahtaa olla hyvät tulot jos pystyt koiraan sijoittamaan 2000€ kk.
Mutta en en ikinä sijoittaisi koiraani yli tonnia kk kun ihan tilapäisesti.
Jos hän olisi niin sairas, niin piikille ja kunniakas kuolema, hieno uurna ja niin edes päin.
Eeva- Joulutonttuli
Vitunko väliä uurnilla yms. Kai sen voi heittää niojätteisiin
- Hauhauvauvau
Niin sanotut juoksevat kulut n. 150e/kk (ruoat, mahdolliset herkut) kolmesta koirasta (2x15kg, 1x 38kg). Vuodessa siis 1800e. Tänä vuonna summa on kuitenkin jo kolminkertainen, koska rokotukset kaikille, steriloinnit kahdelle ja harrastuksiin vaadittavat välineet sekä aitaus tontin ympärille piti kaikki uusia kerralla muuton vuoksi.
Itse ostan koiralle vain sen mitä se tarvitsee oikeasti (esim. hihnoja, leluja yms. vain tarvittaessa) hyvän ylläpidon (ruoka, hoito, eläinlääkäri tarvittaessa) lisäksi. Järki kädessä oltava koiran kanssa eläessä muutenkin. Ei koira ymmärrä materian tai rahan päälle, mutta jos se voisi kiittää, se kiittäisi omistajaa joka osaa myös laskea ajoissa irti. - Koiraleidi
Minulla menee häneen noin 3000 euroa kuussa, jos lasketaan mukaan ruuan lisäksi eläinlääkärikulut ja kaikki tarvikkeet. Esimerkiksi lämmitettävä koirankoppi ja hänen juoksumattonsa olivat melko tyyriitä, mutta siksihän sossu on olemassa.
- Koiraleidi
... ja että siitä kyllä maksaa mieluusti!
- minelan
Alku vastauksestasi oli poistettu, Mutta kyllä sinulla on todella hyvät tulot, kun pystyt laittamaan koiraasi 3000 euroa per kuukausi.
Olen pitänyt itseäni hyvä tuloisena, mutta noin suureen summaan ei minulla olisi varaa per kuukausi. - Anonyymi
HUUTISTA
- halvallapääsee
Noin 70 kuussa, siihen on laskettuna mukaan ruoka ja herkut. Hihnoja ja muita tarvikkeita ostan vain jos todella on niille tarvetta eli todella harvoin koska laadukkaat tarvikkeet kestävät käyttöä tosi kauan. Tuohon siis ei ole mukaan laskettuna mahdollisia eläinlääkärikuluja koiran sairastuessa eikä rokotuskäyntejä. Toistaiseksi on elämänsä aikana pysynyt terveenä vain kerran jouduttiin lääkäriin koska loukkasi silmänsä
- minelan
Minulla on chihu koira ja kissa, en ole koskaan laskenut paljonko rahaa menee kuukaudessa, mutta asiani on se, että kannattaa ruokkia
eläimet laaturuualla. Omat eläimeni ovat aina olleet terveitä.- minelan
Ne saavat raakaruokaa; kenneliin kun tulee enemmän koiria kuin sieltä lähtee.
- Koirarakkaus
Meilläkin on raakaruokinta käytössä ihan jo koiran pahojen allergioiden takia. Mutta kun on suuri koira, niin jo pelkkään ruokaa uppoaa se 200€/kk.
- minelan
minelan kirjoitti:
Ne saavat raakaruokaa; kenneliin kun tulee enemmän koiria kuin sieltä lähtee.
Kirjoitus oli väärennetty.Se ei ollut minun.
- Koirarakkaus
Joo, ei tässä enää varmaan järki ole mukana lainkaan. Tosiaan nuo kulut mitä nyt on kuukausittain niin kattaa ainoastaan koirani ruoat, lääkkeet ja eläinlääkärikäynnit. Kaikki muu oleellinen on aiemmin hankittu jo muiden koirien takia.
Koiralla on siis melko paljon erinäisiä sairauksia ollut tässä vuosien varrella, mutta hyvillä lääkkeillä saa elää kivutonta ja onnellista elämää.
Sairaskuluvakuutus oli aikoinaan, mutta eipä sekään ilmainen ollut ja toisaalta ei korvannut kaikkia sairauksia kuitenkaan, niin tein ratkaisun maksaa eläinlääkärikulut kokonaan omasta pussista.
Rahallisesti pystyn kyllä kustantamaan koiran kulut, kun teen paljon töitä enkä laita rahaa muuhun, koska koiran hyvä elämä on tärkeintä.
Lopettaminen on kyllä ollut pohdinnassa aina uuden sairauden tultua, mutta sitten sitä vaan ajattelee, että kuinka paljon rahaa on uponnut tänäkin vuonna, että jospa hän parantuisi niin eivät ole rahat menneet hukkaan. Kai se vaan seuraavan sairauden tullessa täytyy päättää ettei enää hoideta vaan lopetetaan koira. Ei tässä tavallaan ole mitään järkeä.- minelan
Luin läpi tarinasi ja tulin toisaalta iloiseksi, toisaalta surulliseksi tarinasi vuoksi.Uskon tai ainakin luulen ymärtäneeni ainakin osan tarinastasi jos olisi pakko´tekisin samoin. Ei oma hyvinvoinitini ole niin iärkeää kun koirieni. minulla oli upea rakas mies, jonka menetin keuhkokuumeeseen,sen jälkeen koirani ovat olleet mjnulle kaikki kaikessa., eikä kukaan tuntemistani miehistä korvaa entistä miestäni ja koiriani ja kissaa,
- Ihmettelenvaan
Omalla koiralla diabetes. N.9kg. Ruokaan menee noin 60e kk. Aluksi eläinlääkäriin meni se paritonnia kahdessa kuukaudessa kun etsittiin oikeaa insuliini annostusta. Tosin jos oltaisiin käyty kaupungin eläinlääkärillä niin olisi varmasti maksanut vähemmän. Koiraltani tutkittiin kaikki mahdollinen ja mietin tässä että miten ihmeessä voi mennä 2000e/kk.
- koirarakkaus
Helsingissä ei taida olla kunnaneläinlääkäriä, ja aiemmassa kunnassa kun oltiin kirjoilla niin sanoivat etteivät hoida näin isoja koiria.
- koirarakkaus
2000 euroakin kuluu, kun on vaan suuri koira (jolle suuret lääkemäärät), liikaa sairauksia ja jatkuvia eläinlääkärikäyntejä.
Ruokakulut 200€ ja pakolliset lääkkeet 150€ kuukaudessa olisivat vielä ihan ok summa maksaa, mutta kun tänäkin vuonna ell. käyntejä on ollut yli 10, lähes joka kuukausi ja pahimpina jopa 3.
Ja valitettavasti käynnit eivät ole olleet niitä perusrokotuksia, vaan isompia operaatioita. Ja nukutuksiakin on ollut tänä vuonna kolme, ja kun siihen lisää toimenpide ja lääkemaksut & jälkitarkastuksen niin hinta on siellä tuhannessa eurossa per käynti.- Huijataankohan.sinua
Ja kas, eläinlääkäri kietaisee sinulta tuhansia euroja vuodessa. Ei muuten ole ennenkuulumatonta, joskin äärimmäisen harvinaista, että ihmisten lääkäri tehtailee feikkidiagnooseja muka hoitoa vaativasta vaivasta ja laskuttaa "hoidosta" (eräs hammaslääkäri teki näitä, googlaamalla löytyy). Lääkefirmat hyötyvät kaikista lääkkeistä, joita lääkäri määrää sinun ostavan ja tässäkin saattaa olla, sanoisinko, koira haudattuna. Eläinlääkärit eivät kai vanno hippokrateen valaakaan? Sinuna vaihtaisin lääkäriä, tuo lääkärikäyntirn ja operaatioiden määrä vaikuttaa jo kyseenalaiselta. Jos koira oikeasti olisi jatkuvasti noin sairas, eiköhän se määrättäisi piikille.
- pienikuluinen
Kahdeksan vuotta on ollut suomenpystkorva ja yhden kerran on satasen eläinlääkäri reissu, kun kannukseen tuli pipi. Talossa on myös kissa joten on katsottu fiksummaksi ostaa vain kissan ruokaa koska kissa ei syö koiranruokaa, mutta toisinpäin kyllä menee.
2kg kissan napuro pussi menee noin viikossa yhden kissan ja koiran toimesta. Erillistä ruoka-aikaa ei lemmikeillä ole, vaan kuppi täytetään kun se tyhjenee, eikä ne koskaan silti ahmi itseään turvoksiin. Koiralle vielä erikseen sillontällöin jäisiä kanan siipiä tai siankorvia, joskus myös koiranmakkaraa. Säännollisesti myös Denta stixsejä ettei hengitys haise. Kuukaudessa kulut noin 30euroa.
Parit matolääkkeet on myös joskus otettu kummallekkin ja kerran punkkipanta mutta repi sen heti poikki.
Hirvittäisi tuollaiset tuhansien eurojen kustannukset kuukaudessa, kun en edes tienaa yli kahta tonnia kuussa.- Koirarakkaus
Kyllähän itseänikin hirvittää nämä 2000 euron kuukaudet, mutta onneksi tienaan hyvin ja voin tarvittaessa tehdä lisää töitä. Ja kuitenkin osa kuukausista päästään paljon edullisemminkin 500 euron pintaan.
- kghkghkgh
Koirarakkaus kirjoitti:
Kyllähän itseänikin hirvittää nämä 2000 euron kuukaudet, mutta onneksi tienaan hyvin ja voin tarvittaessa tehdä lisää töitä. Ja kuitenkin osa kuukausista päästään paljon edullisemminkin 500 euron pintaan.
Onneksi elät fantasiamaailmassa.
- JopaOnMeininkiä
"Tällä hetkellä häneen menee rahaa n. 500-2000 €/kk"
Aikamoista kun miettii kuinka paljon maailmassa on vaikkapa nälkisiä lapsia.- kanssaihmiset
Jos ihmiset käyttäisi kaiken sen ajan ja vaivan kanssaihmisiinsä, mitä käyttävät lemmikkiensä hyysäämiseen, niin maailma olisi parempi paikka.
- Minelan
nimimerkki, kanssaihmiset
Mutta entäs sitten, jos koira on kanssaihmisiä rakkaampi ja rakkain olento maailmassa,Minulla on oikeus käyttää rahani mihin haluan, Koirani on minulle rakkaampi, kuin esim, sinä tai kukaan muukaan ihminen, Minulla oli aivan ihana mies, joka yli 10 vuotta kuoli keuhkokuumeeseen. Sen jälkeen olen paneutunut työhöni ja koiriini,Tosin olen jo eläkkeellä työstäni-
- shelttialfa
Itselläni menee noin 40-80e/kk. Koira on 1 ja puolivuotias uros sheltti. Ostinkin heti kaikki tarvittavat välineet yms kun sai tietää että minusta tulee pennun omistaja. Ja nimenomaan kunnolliset välineet heti kerralla niin ei heti tarvi olla uusimassa. Tähän mennessä koiraan on mennyt yhteensä 4000e(mukaan lukien koiran hinta 1400e)
- Koirarakkaus
Jep, meilläkin ostettu heti alussa kunnon välineet niin eipä niitä tarvitse uusia, mutta meidän kulut tulevat ruoasta, lääkkeistä ja ell.kuluista.
- hyväluojasentään
Ja ihmiset valittaa että lasten hankkiminen on liian kallista?
- Minelan
Lasten hankkiminen on liian kallista. Nehän ovat vain typeriä ihmisiä. Koirat sen sijaan ovat paljon parempia ihmisiä. Lapset ovat pelkkiä paskalinkoja, kuten kaikki tietävät. Niiden sijaan koirissa on tulevaisuus.
- Koirarakkaus
Sanos muuta, valtio kun vielä tukee lastenkuluja... 😂
- minelan
Minelan kirjoitti:
Lasten hankkiminen on liian kallista. Nehän ovat vain typeriä ihmisiä. Koirat sen sijaan ovat paljon parempia ihmisiä. Lapset ovat pelkkiä paskalinkoja, kuten kaikki tietävät. Niiden sijaan koirissa on tulevaisuus.
Taas on joku käyttänyt nimimerkkiäni-SE ON RIKOS, En ole kirjoittanut edellistä viestiä.
- minelan
Minelan kirjoitti:
Taaskin on nimimerkilläni kirjoitus, joka ei ole minun.
Mitä tyydytystä väärentäjå saa toisen nimimerkkiä käyttäen. - minelan
Minelan kirjoitti:
Nyt alkaa riittää tämä nimimerkkini väärinkäyttö, eikä kukaan tee mitään, vaikka olen lähettänyt viestejä heille. Tällä palstalla ei kontrolloi kirjoituksia.
Edellinen viesti ei ollut minulta. - minelan
Minelan kirjoitti:
taas nimimerkilläni kirjoitettu väärennös,Eikä ylläpito tai poliisit tee mitään.
- koirarakkaus
Aika moni tuntuu keksivän ns. "parempaakin" käyttöä rahoilleni kuin koirani kulut.
Ja tiedostan kyllä itsekin tämän järjettömyyden, ja aikoinaan kun koirani otin niin varasin n. 100€/kk hänen kuluihinsa. Valituttavasti se on jo ajat sitten jäänyt kauas todellisuudesta, mutta sitouduin kuitenkin koiran ottaessa maksamaan hänestä aiheutuvat kulut ja pitämään hänestä huolta, niin ei sitä vain osaa luovuttaa.
Ja kyllähän kaikki voivat miettiä rahankäyttöään ja olevinaan käyttää rahansa paremmin, mutta harvemmin ihmiset kumminkaan luopuvat tavoistaan/ tottumuksistaan. (esim. baarikäynnit, tupakointi, matkustelu, merkkivaatteet/ -laukut, vuokra-asuminen, harrastukset yms.). Minä käytän ylimääräiset rahani koiraani. Valintoja kaikki. - Ovela.bainen
Mulla ei mee yhtään rahaa, mun koira panee mya kokoajan ni se päinvastoin säästää rahaa!
- vaihtelevaa
yleensä satanen riittää kahdelle, ovat pieniä, eivät syö paljoa, mutta nyt meni 200, kun koira nielaisi jonkin kökkäreen ja tuli ell- reissu, ( ilman vakuutusta olisi ollut 600, kun joudutiin röntkaamaan ja tähystämään) Kökkörettä ei saatu pois vaan painettiin kurkkutorvesta mahan puolelle, toivotaan että poistuu peräpään kautta, ettei tartte leikata, asiaa seurataa, toistaiseksi koira pirteä
- Koiratmaksaa
Multa meni koiraan noin 350000 . Tosin se koiran alkuperäinen omistaja oli tuleva vaimoni,ja kun ensin ihastuin koiraan,niin ,vaimon lähtiessä,tai siis minun lähtiessä jouduin luovuttamaan asuntomme perheelle,exsälle,minun junioreille ja koiralle,niin hintan oli kutakuinkin noin.
- ihan-edullinen-on
Koirani syö suunnilleen samaa kun minäkin. Porkkanaa perunaa makkaraa pihvinjämiä leipää ja jopa maitoakin toisinaan. Koira voi hyvin. Jonkun pipanapussin ostan joskus muutamalla kympillä. En juokse lääkäreissä, kun ei ole syytä moiseen.
Koirani on sekarotuinen ja isohko. On lihonutkin nyt, kun on saanut liikaa ruokajätteitä tai - jäänteitä. Pitää vähentää. Kulut kuukaudessa muutaman kympin kai yhteensä. Vettä juodaan ja joskus jopa näkkileipää, josta koirani tykkää paljon. Joulustakaan ei tarvitse heittää mitään pois, kun koiralla häntä heiluu, kun itselle ei enää maistu.
Pitää ymmärtää, että koira on vain koira. Ei ole koskaan ihmistä tärkeämpi eikä rakkaampi. Minulla on hyvä koira. Ystävällinen ja lempeä. Vahtii omaisuutta kun omaansa ja suojelee. Ei räksytä turhaan koskaan.- ihan-edullinen-on
Viinanjämiäkin se joisi, jos minulta koskaan jäisi
- lenkkikaverini
Aloittaja selkeästi samainen trolli , joka sekoilee koirista muutenkin.Hän varmasti laskeskelee, että paljonko ihmiset laittaa rahaa koiriinsa.Ja kuvittelee, että ne rahat tulishänelle, jos koiria ei olis....
No kerrotaanpa muille lukijoille kuitenkin.
Meillä koiran ylläpitoon menee noin 40€/kk.Mutta kohta se alkaa varmasti tuotaa rahaa.Kun on näyttelyissä pärjänny ,ja terve hyvästä suvusta.En oo kelleen tarjonnu, mut kyselijöitä piisaa.Täytyy aikanaan tarkkaan miettiä.Huonosukusille ja sairaille se ei ole saatavilla.Mutta siis, jalostuskäytön myötä, koira makselee itse ruoka,rokotus ja hoitokulujaan.Ja mulle ihan se ja sama, vaikka ei maksaiskaan 🤑- onkskivaollapihalla
Täh
- koiratuottaa
Joo kyllä menee jauhot suuhun näillä koiria kalliina pitävillä, sitten kun se näyttelyissä menestyvä koira, alkaa vuostittain tuottaa tuhansien eurojen edestä jalosukuisia pentuja myyntiin. Yli kymppitonni vuodessa pentueesta kymmenenvuoden ajan, niin on moni tämän palstan häirikkö hiljaa.
- ritariryssä
Mulla on mennyt nyt 1000,- pelkästään meidän koiran hiivan hoitoon siinä muuten mitään mutta kun tuntuu et mikään ei auta.
- minelan
Minä olen harrastanut koiranäyttelyjä ja jossain määrin luolakokeita, näyttelyiden ilmoittautumismaksut ovat kaliita, sammoin hotelli ja matkakustannukset. Olen kiertänyt monia maita
koirieni kanssa´. mutta nyt
se on loppu.Olen kyllästynyt siihen matkustamiseen totaalisesti ja ylipäätänsä näyttelyihin. Mutta täällähän kysyttiin koiran menoista., Ruoka maksaa rodusta riippuen mstä mihinkin, RAHATONTA SE EI OLE, ja myös mitä aikoo koiran kanssa riippuu harrastuksesta - 2smo
Meillä noin 50-60€ kuussa, nyt 450€, kun koiraa purtiin päähän ja siitä seurasi iso operaatio tikit
Chihuahuan ruoka ja herkut eli n 30-40€ per kk. Pari kertaa vuodessa menee sitten enemmän, kun vien koiran terveystarkastukseen (80€) sekä hammaskiven poistoon (130€)
- minelan
Missä käyt eläinlääkärillä, kun hammaskiven poisto on noin halpaa,
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812