Microsoft tili ?

saarajoo

Onko mitään hyötyä tehdä microsoft tili windows 10.

17

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahva_kokemus

Ei ole.

• Windows tili liittyy oleellisesti Windows 10:een.

• Kommenttiarvostelija

Olipas oikein tyhjentävästi ja laadukkaasti perusteltu kommentti.

• VoiVitunPaska

Windows on vai pilvi käytöjärjestelmä!

• vanhallatyylillä

Minulla ei ole tiliä kun en tarvitse pilveä enkä Microsoftin kaupasta mitään. En koe että mistään olisin jäänyt paitsi.

• aslakkialatölviöstä

Kaupasta saa kyllä yhtä sun toista ilman MS-tiliä.

• winuser

Onko mitään hyötyä olla tekemättä microsoft-tiliä?

• Ajan kanssa Microsoft tulee kyllä "mukauttamaan" Windowsia niin, että jos aikoo jatkossakin Windowsia käyttää Microsoft -tilistä tulee käytännössä välttämätön.

• EiVälttämätön

Eipä sitä tarvitse, jos sähköpostitili on hankittu muualta. Itse käytän AOL-postia Windows 10:ssä.

• toimiise

Microsoft Storekin toimii ilman microsoft-tiliä, ainakin enterprise versiossa on-premise AD tunnuksilla ihan suoraan. Voi ladata kaikkea paitsi tietysti maksullisia ohjelmia ilman kirjautumista microsoft tilillä.

Ja ympäristössä ei ole mitään microsoftin pilvipalveluita käytössä mihin tunnukset olisi federoitu, ihan yksittäinen testi/labraympäristö kyseessä.

• kyllä-se-vaan

Jos käytät Microsoftin järjestelmää ja sovelluksia, tuo tili helpottaa käyttöä huomattavasti. Kirjautumisia ei tarvitse joka paikkaan.

• pahempijuttu

Tuolla perusteella tietoturva heikkenee. Jos esimerkiksi joku nus..pöllii läppärin, niin rosvolla on heti pääsy useampaan palveluun. Ei hyvä systeemi lainkaan, ja taas yksi hyvä syy olla käyttäättä Microsoft-tiliä.

• eipäs-ole

Tuo palvelu on suojattu ja tulee turvallisuus viesti, jos esim. itse kirjaudun vieraalta koneelta.

• epäileväinen
        eipäs-ole kirjoitti:

Tuo palvelu on suojattu ja tulee turvallisuus viesti, jos esim. itse kirjaudun vieraalta koneelta.

Jos itse kirjaudut vieraalta koneelta, niin luultavasti tiedät sen itsekin. Entä jos läppärirosvo käyttää sitä varastamaansa konetta (=sinun kone) ja sinun tiliäsi, joka on Microsoftille tuttu? Kuka siitä saa viestin?

• ässäversio
        epäileväinen kirjoitti:

Jos itse kirjaudut vieraalta koneelta, niin luultavasti tiedät sen itsekin. Entä jos läppärirosvo käyttää sitä varastamaansa konetta (=sinun kone) ja sinun tiliäsi, joka on Microsoftille tuttu? Kuka siitä saa viestin?

Niin ja koneelle pääsee kätevästi käyttämällä salasanan resetointityökalua.

Windows 10 S -versio saattaa vaatia MS-tilin. Ainakaan siihen ei voi kait asentaa ohjelmia muualta kuin MS-kaupasta.

• Rumattemput

Eroon koko microsoftista

• miksi-sitten

Miksi itkette ja valitatte, ei tosiaankaan ole pakko käyttää. Ottakaa Ubuntu, Apple,Mac varaa mistä valita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      80
      6992
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6523
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6313
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4122
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2502
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2419
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      59
      2183
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1509
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1502
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1240
    Aihe