Etsin tallennustapaa jolla saisin tv-ohjelmia (vapaat kanavat) talteen siten, että ne saisi tulevaisuudessa tarvittaessa toiselle laitteelle. Eli kriteerit:
- televisio usb-tallennuksella ilman salausta
TAI
- tallentava digiboksi ilman salausta
Ainoat kriteerit täyttävät laitteet, joihin olen törmännyt, ovat Enigma2-pohjaiset boksit (esim. Vu ). Mutta onko esim. myynnissä vielä asiallisia televisioita (FullHD tai 4K/UHD) usb-tallennuksella ilman salausta, joko uusia tai käytettyjä?
Syy miksi tällaista haikailen on se, että viimeisimmän digiboksin jälkeen olisi ollut hienoa säilyttää siellä ollut sisältö.
Salaamaton tallennus tv:stä?
10
201
Vastaukset
Ainakin tietokoneiden TV-kortit tallentavat avoimet, julkiset kanavat salaamattomina, ja tallenteita voi katsella käytännössä millä mediasoittimella tahansa.
- Manseman44
Niinhän nuo tekevät mutta haen nyt mahdollisimman yksinkertaista, koko perheen tapaa. Eli siis tuollaista mahdollisimman integroitua systeemiä. Vu mietityttää tuon aika kovan hakkerihenkisyytensä vuoksi vaikka se boksi onkin.
- suositellaan
Manseman44 kirjoitti:
Niinhän nuo tekevät mutta haen nyt mahdollisimman yksinkertaista, koko perheen tapaa. Eli siis tuollaista mahdollisimman integroitua systeemiä. Vu mietityttää tuon aika kovan hakkerihenkisyytensä vuoksi vaikka se boksi onkin.
VU :n käyttöönotto on toki työläämpää kuin markettiboksin jo myös siksi, että siellä on paljon asetuksia, joita voi haluta laittaa mieleisiksi. Ja ehdottomasti kannattaa tehdä ja järjestää suosikkilista, jos boksi löytää esim. 200 kanavaa. Mutta peruskäyttö on sitten helppoa, kun kaukosäädin ja valikot ovat selkeitä. Hanki boksi valmiilla Suomea varten säädetyllä imagella eli ohjelmistolla. Ja jos aiot tallentaa useampia ohjelmia samaan aikaan eri kanavanipuista, niin 3-4 viritintä on must. Virittimille on esim. Vu Duo2:ssa kaksi korttipaikkaa ja virittimiä voi olla yksi tai kaksi/kortti ja niissä on sekä kaapeli- että antenni-HD:t. Lisäksi 2-4 teran kovalevy on kiva tallennuksia varten.
Ostin oman satshop.fi:stä jo reilut 3 vuotta sitten ja olen ollut hyvin tyytyväinen. Tallenteiden katsomisen tietokoneella ja tabletilla/kännykällä lisäksi voin lisätä ajastuksia etänä netin kautta. Ym. ym. ym. ym. Olen tehnyt vuosien aikana keksimistäni käyttökelpoisista asetuksista muistilistan, jonka käyn läpi, jos haluan asentaa uuden ohjelmiston alusta alkaen.
- sakuboksi
Mahdollisesti voisi onnistua osalla saksan ja itä-euroopan maihin suunnatuilla bokseilla. Suomen markkinoilla olevissa bokseissa on useimmiten antenna tai cable ready sertifiointi, jossa on vaatimuksena tallenteiden salaus. Mulla on sakuille tarkoitettuja satelliittibokseja, harava-antenni tai kaapelibokseja ei, joten en osaa muuta neuvoa kuin kvg. Saksalaisia bokseja voisi katsoa esim. hm-sat-shop.de. Sieltä voisi etsiä tallentavaa boksia ja sitten koittaa googlata on tallenteet salattuja.
- Globo-digiboksi
Ainakin Globo digiboksit on tuohon tarkoitukseen soveltuvia tosin niissä on joitakin ärsyttäviäkin puolia esim. omituiset "päivittymiset" ja suosikkikanavatilan katoamiset mutta jos ne ei haittaa
- Topparintilalle
Rupesi kiinnostamaan, että minkä vimpaimen hankkisi Topfieldin tilalle. Pitäisi saada yksinkertaisesti päivittäin tallennettua tietyt ohjelmat, jotta niitä voi katsoa milloin tahansa. Käytön pitäisi olla yhtä helppoa eli klikkaa vaan ohjelmaluettelosta ohjelmaa ja se on siinä. Vähintään 2 viritintä.
- avulias1
Miten olisi HDThunderin mallit HD4500 V2 ja HD6500 V2? Hinnaneroa muutama kymppi, mutta 6500 ssa on 1 TB kiintolevy kun taas 4500ssa on 500 GB eli puolet pienempi.
- avulias2
avulias1 kirjoitti:
Miten olisi HDThunderin mallit HD4500 V2 ja HD6500 V2? Hinnaneroa muutama kymppi, mutta 6500 ssa on 1 TB kiintolevy kun taas 4500ssa on 500 GB eli puolet pienempi.
Nämä boksit eivät oikein osu säikeen otsikkoon. Ne ovat HD ready hyväksyttyjä, joten tallenteet ovat salattuja. Ne voi siirtää ulkoiselle levylle, mutta niitä ei voi katsoa kuin samalla boksilla, jolla tallenteet on tehty. Jos boksi hajoaa ja hankit uuden samanlaisen tilalle, et voi katsoa aikaisemmalla boksilla tehtyjä tallenteita.
- avulias1
avulias2 kirjoitti:
Nämä boksit eivät oikein osu säikeen otsikkoon. Ne ovat HD ready hyväksyttyjä, joten tallenteet ovat salattuja. Ne voi siirtää ulkoiselle levylle, mutta niitä ei voi katsoa kuin samalla boksilla, jolla tallenteet on tehty. Jos boksi hajoaa ja hankit uuden samanlaisen tilalle, et voi katsoa aikaisemmalla boksilla tehtyjä tallenteita.
Vastasinkin tuolle joka kysyi Topparille korvaajaa.
- kannustaja
noita kannattaa vilkaista. ovat vähän työläämpiä kuin 'marketboksit'
https://www.satshop.fi/best-receivers
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569