Joulu on paha

Mari-_

Haluan etät joulu on pian ohi. Se on ykisnäiselle vuoden pahin aika. Ken ei ole ketään jolle ostaisi lahjoja ja ei saa keneltäkään lahjan lahjaa.

Kieltäkää joulu!

Mari

17

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivoaonyhä

Jaa. Onko se lahjojen saaminen niin tärkeää...juupasejuu: ken lahjan antaa, hän lahjan saa...aika itsekästä...joten h***ettiin koko jouluhössötys...nauti hyvästä epäterveellisestä ruuasta ja rentoudu...

• Tavallinenmies36

Niin se on yksinäistä. Ostaisin mielellään lahjan kumppanille mutta naisista on tulllut niin nirsoja ettei ne halua tutustua tavis miehiin.

• LahjatonJoulunakin

Mä taas en jaksasis ostaa lahjaa kellekkään. Joulu olis kivempi ilman lahjoja.

• päivät_pitenee

Muinainen talvipäivänseisauksen juhla, minkä monet uskonnot ovat omineet itseelleen.
      Mitä pahaa siinä on, ehkä nykyisin kaupallisuus?
      Mielestäni joulu on lähinnä lasten, perheiden juhla. Nuorena, kotoa pois muutettuani en viettänyt joulua, perheellistyessäni lasten ollessa pieniä juhlimme joulua.

Nykyisin yksin, onnellisesti olen viettämättä joulua!
      Perhechatissa vain viestittelemme kuulumisia.

Ja lahjojahan voi antaa/ lähettää milloin vain, jos haluaa. Vastaanottajia varmasti riittää!

• vapaanako

Joulu voi olla yhtä hel...ttiä perheriitoineen plus vielä sukulaiset mukana. Turvallisin Joulu on yksin, saa tulla ja mennä vapaasti, voi vaikka pokata kaverin ja soittaa 112 jos tulee "kakinhajua". Itse haluaisin soittaa hanuria ja vetää muutaman öölin tänä jouluna-yksin !

• En_ota_pahana

Meillä on aikuisten lasten kanssa ollut jo kauan sitten sopimus ettei aikuiset osta lainkaan joululahjoja toisilleen. Vain lapsenlapsille ostetaan kun ovat vielä pieniä. Muistan kyllä kuinka tuntui oudolta silloin kun perusti oman perheen, ei ollut enää vanhempia vieressä tyrkyttämässä joululahjoja. Perheen ollessa vielä koossa, vanhempien lahjat jäi hyvin vähiin. Ehkä jotain pientä, lasten lahjat olivat etusijalla.
      Ihmettelen kovin nykyistä lahjojenostovimmaa, jopa aikuiset ostavat toisilleen paljon lahjoja ja rahat on lopussa joulun jälkeen.

Minulla lapset ovat perustaneet omat perheensä jo kauan sitten ja exäkin lähti jo viitisentoista vuotta sitten, joten yksinhän tässä elellään. Edellisjouluina tehtiin lasten kanssa "velvoitevierailuja" aattona tai pyhinä, mutta eipä tuollainen muutaman tunnin vierailu yksinäisyyttä poista jos siitä kärsii. Olen nyt parina vuotena matkustanut kylpylään jouluksi. Siellä saa jouluaterian ja muutkin ateriat, palveluita ja on muidenkin ihmisten joukossa, ei tunne oloaan yksinäiseksi. Käytän "joululahjarahat" mieluummin tällä tavoin.

• Normimies-

Naiselle yksinäisyys on vapaaehtoista. Saisit miehen jos haluaisit. Naiset ei halua kuitenkaan meitä normi miehiä koska olette tosi nirsoja ja haluatte jonkun komean julkkis miehen tai jääkiekkoilijan.

• turvaaa

Kyl mä ottaisin poliisin aseen kanssa.

• 60yksin

Kyllä minä ottaisin tavallisen uskollisen kivan miehen, mutta en ole löytänyt, jos ikä on 60 niin ei kai tavallisetkaan miehet halua , vaikka olisi nättikin

• miehetonpinnallisia

Ai että vapaaehtoisesti olen ollut koko ikäni kohta 30 vuotta yksin? Että vapaaehtoisesti menen joka ilta nukkumaan itkien itseni uneen? Vapaaehtoisesti mietin joka päivä itsemurhaa kun kukaan ei minua huoli? Paskapuhetta. MIEHET ne niitä nirsoja ja pinnallisia ovat. Ei kelpaa kuin kuvankauniit missit ja laihat luuviulut. Tällainen lihava ja ruma tavallinen nainen ei kelpaa kellekään, vaikka minulle kelpaisi kuka tahansa raitis ja rehellinen ja luotettava mies.

• vanha-yksinäinen-äijä

Yksinäinen joulu täälläkin.Näitä on ollut jo niin monta.
      Tähän on jo tottunut.Ei ole ongelmaa.Kyllä tämä tästä.

• vanha-yksinäinen-äijä

Yksinäinen joulu täälläkin.Näitä on ollut jo niin monta.
      Tähän on jo tottunut.Ei ole ongelmaa.Kyllä tämä tästä.

• Muuanukkeli

Sanoit, että yksinäinen joulu...oletko siis yksin vai yksinäinen joulu? Kyllähän se joulu on perhejuhla perinteisesti. Toisaalta niin kovin kaupallistunut

• pekka_k

Mari-_Toivon sinulle kaikkea hyvää.

• on.aika.herätä.unesta

Olen Jeesuksen uskossa enkä vietä joulua ollenkaan. Voimia aloittajalle. Jos sinulla on Raamattu, niin lue se - usko syntyy Jumalan Sanan kuulemisesta

• onnex enää ei tarvi jouluu"viettää" senkus vaan huilailen.ei tartte ketää pakosti käyä kattoos ja yms.pakko perinteistä.teen mitä huvittaa.
      ottakaa iisisti,jos joulu painostaa.

• hyvä.tola

Hyvällä tolalla on joulu. Huomenna marketitkin ovat auki klo 11.00-18-00. Yksieläjille oikein hyvä juttu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe