Macbook Pro hidastuminen ajan myötä

Ligcligclugcl

Minulla on noin 7 vuotta vanha Macbook Pro ja olen huomannut sen hidastuneen käyttöjärjestelmäpäivitydten myötä.

Olen poistanut automaattisesti taustalla käynnistyvät ohjelmat ja siivonnut työpöydän kuvakkeet kansioihin. Hitaalta ja jähmeältä tuntuu koneen käynnistys ja sulku.

IPhone-puolellahan oli juuri uutinen, että Apple tekee tätä hidastumista tahallaan. Lienevätkö asialla myöskin kannettavien hidastumisen kohdalla. Jatkossa ei kannattane hyvin toimivaa vanhaa käyttöjärjestelmää päivittää uuteen ja hitaampaan.

7

1742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvelija-

      Voihan kyseessä olla pelkästään itsestäänsylvyys, jossa uuden monimutkaisemman käyttöjärjestelmän pyörittäminen ottaa liikaa vanhan koneen voimille.

    • aloittttaja

      Voi olla tietysti itsestäänselvyskin, mutta mitä järkeä on silloin päivittää käyttöjärjestelmää?

      Macini specsit ovat: Macbook Pro Late 2011 Prosessori 2,4 GHz Intel Core i5. Muisti 4Gt 1333 MHz DDR3. Käynnistyslevy Macintosh HD. Näytönohjain Intel HD Graphics 3000, 384 Mt

      Käyttöjärjestelmä: MacOS Sierra versio 10.12.6

      Luulisi että tuolla koneella nyt yhtä käyttistä vielä pyörittelisi notkeasti.

      • kannustaja

        luulo on useinmiten tiedon väärti


    • mäkkipelittäävielä

      täällä on parivuotias Pro läppis ja samanikäinen puhelin (SE)

      läppis on suht ok, mietin johtuuko hitaus nettiyhteydestä ongelmallisempi olisi sisäinen hitaus
      ja kapasitteetti - mutta huomasin, myös että kun siirtelen kuvia laitteelta ulkoiselle muistille,
      koneeseen jää välimuistiin tavattomasti kuvia ja tapahtumia.
      IHAN TURHAA VÄLIMUISTIA

      läppis on vain siirron välikappale ja työstämiseen. Kuvien siirrosta on muuten Mäcissä tehty vähän liian vaikean näköistä ja se ei meinaa tunnistaa iPadia millään.

      itse läppikselle en jätä oikeastaan mitään säilöön

      Puhelin on mielenkiinoinen. Se on ollut loistava tähän asti, juuri sitä mitä siltä halusin. Mutta miksi se on pari viikon sisällä syönyt yht äkkiä virrat päivässä.
      Ennen siinä kesti virrat paljon pidempään ja
      katsoin muistia -
      on siellä kuvia ja viestejä, mutta ei sen mielestäni pitäisi muuttaa laitetta noin nopeasti.
      Ei johdu lämpötilasta, puhelin on sisällä ja ulkona povarissa.

      En valita näitä vielä, koska W10 on täys fiasco, ihan käyttökelvoton työkäytössä.
      W10 vajosi pelleluokkaan. Parivuotias Winukka on jo melkein raato, vaikka se oli siinä jo ostettaessa.

      Suosittelen silti uuden laitteen ostajalle Mäkkiä tai Androidlaitta, riippuen mitä tekee laitteellaan ja mitä tahtoo sen tekevän.
      Android on ihan ok, viihekäytössä ja MUISTAKAA LAITTAA SIIHEN TIETOTURVA.
      Mäkki on sekä viihde, että työkäyttöön.MUISTAKAA LAITTAA SIIHENkin TIETOTURVA.

    • juuri

      Tämä! Onko muilla samoja ongelmia?

      • PöljäPeter

        windowsisa isommat
        Niin osaa ehkä poistaan windowsinkin
        Windows 10 kaatuilee koko ajan
        Windows 10 ääni ongelmat
        Windows 10 Wlan ongelmat
        Windows 10 tulostin ongelmat
        Windows 10 näyttöresoluuttio ongelmat
        Windows 10 levyasema ongelmat
        Windows 10 päivitys ongelmat
        Windows 10 vakoiluongelma
        Windows 10 TV-mokkulaongemaa
        Windows 10 Nettikku ongelmaa
        Windows 10 laitta bioksen päreiksi
        Windows 10 Hitsaa prosessorin oikosulkuun
        Windows 10 korruptoi kiintolevyt ja muistitikut
        Windows 10 hajoitta polttavat asemat.
        Windows 10 saa tulostimet ylikuumiaan
        Windows 10 yms ongelmat.....

        Ai mutta ole M ja K ja winhihhuli


    • Apple

      Päivitä kovalevy ssd-levyksi ja hommaa muistikammat. Voin itseasiassa myydä ne kammat ja kovon mikäli sopivat.

      Mun kone syö noi rami jo kättelyssä ja se johtuu ihan vaan siitä että nää vehkeet kehittyy.

      T: se joka kaatoi kaljat mäkille ja osti uuden

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe