Kertokaa lukiosta

Kertokaalukiosta

Hei! (Kuka nyt tätä lukeekaan)
Olen kahdeksannella luokalla ja olen jo nyt alkanut miettimään lukiota, että miten siellä pärjää hyvin ja minkälaista siellä olisi. Haluisin tietää lukion perusasioista,(miten lukion pääsee läpi, millä työmäärällä kokeista tulee hyviä numeroita, ja muuta hyödyllistä tietoa lukioon liittyen.)
Itsellä ka on lukuaineissa 9.3-.5. Matematiikka, englanti, saksa, historia ja fyke onnistuu hyvin (9-10). Ruotsi ja äidinkieli on 8,biologia ja maantieto samaa luokkaa.
Ps. Kiitos jos vastasit.

10

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukion3

      Lukion pääsee läpi suorittamalla kaikki pakolliset kurssit, joista tulee numero. Sitten on muutamia syventäviä kursseja pakollisten lisäksi, joita täytyy suorittaa 1-2 riippuen lukiosta ja kirjoitettavista aineista. Olen tällä hetkellä lukion kolmannella, mulle on jotenkin jääny sellainen fiilis, että mun pitää lukea aina jonkun tunnin jälkeen jotain siihen aiheeseen liittyen, jotta pääsen kokeesta läpi. Olen todennut lukiossa ollessani, että ei pidä todellakaan lusmuilla yhtääkään kurssia, koska jokainen pikku tieto voi olla todella tärkeä vaikka tulevissa kirjoituksissa. Mulle on tullu kokeista hyviä numeroita pelkällä päivittäisellä lukemisella, mutta on tapauksia itteeni kohden, että en vaa aina jaksa. Mutta silti opiskelu oikeasti kannattaa, vaikka en sitä lukion ekalla edes ymmärtänyt.. tähän työmäärään en osaa sillai täysin 100 varmasti vastata, mikä on se tietty tapa, jolla saa hyviä numeroita. Ku se riippuu todella paljon henkilöstä, sen henkilön haluista! Mikä se unelma onkaan lukion jälkeen?

    • Lukiomestari1

      Lukematta pärjää.#kokemustalöytyy

    • tämänkerron

      Lukion pääsee läpi tekemällä annetut tehtävät. Se ei ole vaikeaa. Lukion numeroilla sinänsä ei juurikaan ole elämässä mitään merkitystä, et tee niillä mitään etkä saa niillä mitään. Sen sijaan merkityksellistä on se, mitä opit. Yleissivistystä ja kielitaitoa tarvitset koko elämäsi ajan opiskelussa, työssä ja vapaa-ajalla ja ihan vain siihen, että kehityt ihmisenä täyteen mittaasi ja voit elää antoisaa elämää.

    • 846793

      Lukiosta pääsee läpi kuka tahansa aivan töitä tekemättä. Erinomaiset numerot noin fiksu saa varmasti jo käyttämällä läksyihin vajaan tunnin päivässä. Kokeisiin pitää tietysti lisäksi lukea erikseen.

    • kirjaviisasss

      Lukioon ei kannata mennä jos on patalaiska.
      Lukeminen kannattaa, vetelys ei pärjää elämässä.

    • läskimaha

      Lukio on niin helppo koulu, että läpi pääsee vaikka ryyppäisi joka päivä. Ylä-aste oli minun mielestä paljon vaikeampi koulu.

    • lukionkäynyt

      Lukio oli itselleni helppoa, opin itse kuulemalla, joten en tarvinnut lukemista. Saat opiskella omana persoonanasi, et joudu menemään samaan koloon mihin muidenkin.

      Rehellisesti sanottuna, kaikkien kuuluisi saada samanlainen yleissivistys, mikä lukiossa on.
      Lukion papereilla et kuitenkaan tee mitään. Jos tavoitteenasi on päästä yliopistoon, mene lukioon. Muuten, suosittelen kaksoistutkintoa, jotta saat valmiiksi ammatin valmistuessasi.

    • juuh

      Lukion pääsee kyllä läpi vaikka väärinpäin. Ite oon lukion ekalla vika jakso menossa ja oon paska koulussa, mutta silti pääsen hyvin eteenpäin. Oon vetäny kursseista vitosia suurimman osan, ja kuulostaa siltä, että oot hyvä koulussa, joten hyvin pärjäät

    • Asennevamma

      Lukiossa ei tarvitse mitenkään hirveästi tehdä töitä. Toki vaatimustaso nousee ylä-asteelta, mutta siihen kyllä tottuu. Itse keskityin lähinnä arvioitaviin palautettaviin esitelmiin ja projekteihin sekä kokeisiin. Ainoa aine mikä vie aikaa ja vaatii oikeasti työtä on pitkä matematiikka. Ei sillä että se olisi erityisen vaikeaa, mutta laskut ovat peruskouluun verrattuna paljon pidempiä ja siinä voi helposti pudota kärryltä jos ei tee tehtäviä. Suurimmassa osassa kurssien kokeista riitti, että luki edellisenä iltana sen koealueen, joka on yleensä se koko kirja. Itsellä ainakin ka pysyi päälle kasin lukioissa noilla tekniikoilla.

      • rk3kk33

        Joo siis toi pitkä matikka on yhteensä 16 kurssia ja täyttä roskaa, mutta silti eteenpäin. Omasta mielestä yläaste oli vaikeampi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1898
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      919
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe