Mahtaakohan Joensuussa tai ympäristössä olla ampumarataa, jossa voisi käydä kiväärillä ja haulikolla treenaamassa?
Entä voiko näillä radoilla käydä "kertamaksuluontoisesti" vai pitääkö kuulua johonkin seuraan tms?
Kiitos vastauksista!
Ampumarata Joensuun seudulla?
11
6580
Vastaukset
- ed24
yleensä se on niin jos et kuulu kyseiseen ampuma seuraan kenelle rata kuulu ni peritään vieras maksu se on pikkasen kalliimpi esim jäsen/2e kierros sisältää 25 kiekkoa vieras/4e kierros 25 kiekkoa. kannattaa kysy ampumaradalta onko niillä kannatus jäsen paikkoja sitten se maksaa sinulta saman kuin jäseneltä ja kannatus maksu on varmaan 50e/vuosi ainakin meidän seuralla on.varsinaista jäsenyyttä et kyllä saa kannatus jäsenenä. kannattaa mietti jos meinaat matsästää ni kannattaa anoa jäsenyyttä!!
- Jape
Moro.
Joensuun seudulla on mahdollista harrastaa ammuntaa mielestäni aika hyvin. Tosin jonsuun kaupungin alueella ei ole ilmasta rataa, mutta lähikunnista löytyy. Joensuussa on kolmerataa. Keskustassa sisäampimarata ( SAR ) torikadulla, Noljakassa ja teollisuus alueella on myös sisäradat, ilma-ja pienoiskiväärille. Joensuun ampujien kautta voi kysellä kahta viimeistä rataa.
Onttolassa on rajavartiostan ampumaradat joita voi käyttää myös. Kontiolahdessa ampumahiihtostadionin yhteydessä on haulikkoradat ja pyhäselässä on pyhäselän ampujien radat.- uusi kaupungissa
Olen itse yrittänyt paripäivää löytää Joensuun läheltä kunnon kiväärirataa, mutta ei täällä sellaista taida olla. Pistooliampujille tarjontaa olisi enemmänkin ja Joensuun ampujilla on jonkinlainen rahta 25, 50 ja 300 metriä, muttei kunnon metsämiehelle suunnattua rataa.
- Jape
uusi kaupungissa kirjoitti:
Olen itse yrittänyt paripäivää löytää Joensuun läheltä kunnon kiväärirataa, mutta ei täällä sellaista taida olla. Pistooliampujille tarjontaa olisi enemmänkin ja Joensuun ampujilla on jonkinlainen rahta 25, 50 ja 300 metriä, muttei kunnon metsämiehelle suunnattua rataa.
Joo n. 10 km joensuusta kuopioon päin on onttolassa rajavartioston ampumaradat löytyy aika hyvät radat. 150 m, 300 m ja hirvirata ( avaimen voi käydä kuittaamassa rajasta pääesikunnasta ) lisäksi löytyy pistooliradat.
- Aukustin
Olen kuullut että metsästäjille ei ole Joensuun seudulla metsästäjille kivääri ammuntaan edes aseen kohdistamiseen tarpeellista ampumarataa. Mikä avuksi, onko mentävä jonnekin soramontulle tai metsään omin luvin räiskimään. Ei sekään tunnu turvalliselta, sitä vastoin onhan se lisäksi lain vastaista.
- Anpuja
Ei ole laitonta omalla maalla.
- noljakkaannoljakkaan
Noljakassa saa ampua ilman rajoituksia.
- Ampumaan_vaan
Hammaslahdessa löytyy Pyhäselän Metsästäjien ylläpitämä ampumarata. Siellä pääsee ampumaan haulikolla skeetiä ja trappia. Luodikolle on 100m rata ja hirvirata. Myös riistanhoitoyhdistykseen kuulumattomien on mahdollista ostaa edullisesti oikeus luodikkoratojen käyttöön. Tarkempaa tietoa seuran sivuilta https://www.pyhaselanmetsastajat.fi/fi/etusivu/hammaslahden-ampumarata
Soittakaa mulle 0504127372 järjestyy rata
- Sako222
Liekkä Hammaslahden rata missä kunnossa talviaikaan?
- Mata-faka
Tie aurattu ja hiekoitettu perille asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2312122Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101798Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse601396Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801205Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171048- 581015
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89984TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15980- 70832
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42824