Ampumarata Joensuun seudulla?

Harjoittelun tarpeessa

Mahtaakohan Joensuussa tai ympäristössä olla ampumarataa, jossa voisi käydä kiväärillä ja haulikolla treenaamassa?

Entä voiko näillä radoilla käydä "kertamaksuluontoisesti" vai pitääkö kuulua johonkin seuraan tms?

Kiitos vastauksista!

11

6580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ed24

yleensä se on niin jos et kuulu kyseiseen ampuma seuraan kenelle rata kuulu ni peritään vieras maksu se on pikkasen kalliimpi esim jäsen/2e kierros sisältää 25 kiekkoa vieras/4e kierros 25 kiekkoa. kannattaa kysy ampumaradalta onko niillä kannatus jäsen paikkoja sitten se maksaa sinulta saman kuin jäseneltä ja kannatus maksu on varmaan 50e/vuosi ainakin meidän seuralla on.varsinaista jäsenyyttä et kyllä saa kannatus jäsenenä. kannattaa mietti jos meinaat matsästää ni kannattaa anoa jäsenyyttä!!

• Jape

Moro.

Joensuun seudulla on mahdollista harrastaa ammuntaa mielestäni aika hyvin. Tosin jonsuun kaupungin alueella ei ole ilmasta rataa, mutta lähikunnista löytyy. Joensuussa on kolmerataa. Keskustassa sisäampimarata ( SAR ) torikadulla, Noljakassa ja teollisuus alueella on myös sisäradat, ilma-ja pienoiskiväärille. Joensuun ampujien kautta voi kysellä kahta viimeistä rataa.
      Onttolassa on rajavartiostan ampumaradat joita voi käyttää myös. Kontiolahdessa ampumahiihtostadionin yhteydessä on haulikkoradat ja pyhäselässä on pyhäselän ampujien radat.

• uusi kaupungissa

Olen itse yrittänyt paripäivää löytää Joensuun läheltä kunnon kiväärirataa, mutta ei täällä sellaista taida olla. Pistooliampujille tarjontaa olisi enemmänkin ja Joensuun ampujilla on jonkinlainen rahta 25, 50 ja 300 metriä, muttei kunnon metsämiehelle suunnattua rataa.

• Jape
        uusi kaupungissa kirjoitti:

Olen itse yrittänyt paripäivää löytää Joensuun läheltä kunnon kiväärirataa, mutta ei täällä sellaista taida olla. Pistooliampujille tarjontaa olisi enemmänkin ja Joensuun ampujilla on jonkinlainen rahta 25, 50 ja 300 metriä, muttei kunnon metsämiehelle suunnattua rataa.

Joo n. 10 km joensuusta kuopioon päin on onttolassa rajavartioston ampumaradat löytyy aika hyvät radat. 150 m, 300 m ja hirvirata ( avaimen voi käydä kuittaamassa rajasta pääesikunnasta ) lisäksi löytyy pistooliradat.

• Aukustin

Olen kuullut että metsästäjille ei ole Joensuun seudulla metsästäjille kivääri ammuntaan edes aseen kohdistamiseen tarpeellista ampumarataa. Mikä avuksi, onko mentävä jonnekin soramontulle tai metsään omin luvin räiskimään. Ei sekään tunnu turvalliselta, sitä vastoin onhan se lisäksi lain vastaista.

• Anpuja

Ei ole laitonta omalla maalla.

• noljakkaannoljakkaan

Noljakassa saa ampua ilman rajoituksia.

• Ampumaan_vaan

Hammaslahdessa löytyy Pyhäselän Metsästäjien ylläpitämä ampumarata. Siellä pääsee ampumaan haulikolla skeetiä ja trappia. Luodikolle on 100m rata ja hirvirata. Myös riistanhoitoyhdistykseen kuulumattomien on mahdollista ostaa edullisesti oikeus luodikkoratojen käyttöön. Tarkempaa tietoa seuran sivuilta https://www.pyhaselanmetsastajat.fi/fi/etusivu/hammaslahden-ampumarata

• Soittakaa mulle 0504127372 järjestyy rata

• Sako222

Liekkä Hammaslahden rata missä kunnossa talviaikaan?

• Mata-faka

Tie aurattu ja hiekoitettu perille asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      231
      2122
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1798
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1396
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1205
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1048
    6. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      58
      1015
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      984
    8. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      980
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      832
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      824
    Aihe