bakotu hotelli

afrikkaan

Onko kokemuksia bakotu hotellista? mitä lähistöllä voi tehdä,onko kaupunkiin pitkä matka? eka kertaa menossa helmikuussa ja vähän jänskättää.pidetään auringon otosta ja hyvästä ruuasta.kokemuksia olisi mukava kuulla.lienee viisasta ottaa se malaria kuuri vai ei?

18

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myskihärkä

      Mä oon viettäny useita kertoja lomani Bakotussa. Malariaa tuskin saa nyt koska ötököitä ei ole kun on kuiva kausi.Ota lääkitys silti kaiken varalta.Kaupunki..Ei Gambiassa ole kaupunkeja.SÄ OOT AFRIKASSA KUN OOT GAMBIASSA.TURVASSA OLET JOKA PAIKASSA.IHMISET OVAT KILTTEJÄ.RUOKA UPEETA.TUNNEN KOKO TUON ALUEEN MISSÄ BAKOTU ON JA HE TIETÄVÄT MUT.SUL ON UPEA LOMA EDESSÄ

      • Mosquitos

        Ihmettelen tuota malariajuttua. Normaalisti tropiikissa on hyttysiä juuri kuivana kautena, koska silloin on viileämpää.


    • Myskihärkä

      Mä oon rokottanu itteni aina on siellä sadekausi tai ei,paikalliset sanoo mulle ettei malariaa voi tähän aikaan saada millään.

      • parasilmasto

        Minä sain malarian muutama vuosi sitten, joulu-tammikuun matkalla, ei ollut estolääkitystä. Oli iltaisin pitkähihaista ja pitkät pellavaiset housut, sekä myös paikallista hyttyssuihketta käytin, en säästynyt taudilta. Sen jälkeen en ole ilman estolääkitystä Gambiaan lähtenyt, tosin mikäänhän ei ole satavarmaa. Helmikuun lopussa taas mennään.


    • Myskihärkä

      Aloittaja,kun rakastat aurinkoa ja hyvää ruokaa tulet saamaan niitä satavarmasti riittävästi,hotellin altaalla on mukava makoilla ja rantaan on matkaa 100m hotellin ovelta.Bakotusta on 100m matka hotelliin missä on upea aamupala,Hotellin nimen kerron kun sen muistan.

      • afrikkaan

        Myskihärkä; Kiitoksia tiedoista.sainkin vahvistuksen tuosta malaria eston tarpeellisuudesta.aion ottaa kyllä.alue vaikuttaa kivalta ja sitä aurinkoa ja lämpöä sinne mennäänkin hakemaan.ja ihanaa ruokaa ja elämyksiä.tarviipa muistaa tuo lähihotellin aamupala koska ei otettu omaan sitä.kiva lähteä!matkustetaan kaksi pariskuntaa yhdessä joten eiköhän saada ne "kauppamiehetkin"kuriin! 😂


      • Nöf
        afrikkaan kirjoitti:

        Myskihärkä; Kiitoksia tiedoista.sainkin vahvistuksen tuosta malaria eston tarpeellisuudesta.aion ottaa kyllä.alue vaikuttaa kivalta ja sitä aurinkoa ja lämpöä sinne mennäänkin hakemaan.ja ihanaa ruokaa ja elämyksiä.tarviipa muistaa tuo lähihotellin aamupala koska ei otettu omaan sitä.kiva lähteä!matkustetaan kaksi pariskuntaa yhdessä joten eiköhän saada ne "kauppamiehetkin"kuriin! 😂

        Vaikka ois 100 pariskuntaa niin ette sais kauppamiehiä kuriin😂


    • Myskihärkä

      KOMBO BEACH HOTEL.

    • myskihärkä

      Bumsterit ovat kaikki mukavia ja taytyy muistaa etta he kaikki ovat ja elavat olemattomilla rahoilla.Jos ja kun annatte tippia tai ostatte jotain pienta 100dalasia on ok ,silla paikallinen syo paivan.Mitaan pelattavaa siella ei ole,tiedan tai tunnen oikeestaan kaikki hotellissa ja kadulla ja rannalta domino baarista Bakotuun.Mun vika reissu...tulin sielta paivalleen vuosi sitte ja ikavoin sinne paivittain.On tassa maailmaa nahty mutten koskaan niin mukavia ihmisia niinku tuolla on.

    • myskihärkä

      Kun kaytte Kombossa aamupalalla tajuatte heti miksi suosittelin kyseista hotellia...

    • myskihärkä

      Ja jos laukuissanne on tilaa,viekaa ja antakaa hyvkuntoisia t paitoja,leluja lapsille.Siella on puutetta KAIKESTA.Kun haluatte Serrekunda marketiin,museoon,kalamarketiin,mihin vaan on kuka tahansa mukava paikallinen nuori mies turvallinen ja luotettava opas.

    • ekaakertaagambiaan

      Juu, todellakin kuka tahansa paikallinen nuori mies on turvallinen ja luotettava opas 😂 Kaukana luotettavasta! Saattavat hokea että ei maksa mitään, no proplem, mutta mikään ystävällisyys ja palvelus siellä ei ole pyyteetöntä. Se me opittiin nopeasti. Enää ei siipeilijöitä kaivata, osataan kävellä yksinkin. Jos nyt joskus vielä Gambiaan mennään. Viralliset oppaat on sitten erikseen, tiedät etukäteen mitä mikin maksaa eikä tule yllätyksiä. Mutta "ketä tahansa" en kyllä suosittele. Muutenkin kannattaa suhtautua hieman kriittisesti ystävällisyyteen ja kehuihin. Pitää järki päässä 😉

    • myskihärkä

      Myonnan,olet osittain oikeassa.Shabba esim on tyyppi jonka kans ei pida tehda mitaan yhteistyota,retkia,ei mitaan.On myos muutama muukin tyyppi joista haluan mainita mut onhan tassa viela aikaa.Kaikenkaikkiaan Gambia on erittain turvallinen ja ihmiset ovat todella kiltteja.Ja avuliaita.

    • myskihärkä

      Ja jos oot kayny siella vaan kerran,ala ajattele heista noin tylysti.Sa et tajuu kuinka koyhia he ovat mutta silti haluavat etta meilla on mukava loma.

      • ekaakertaagambiaan

        Tajuan hyvinkin että ovat köyhiä. Enkä ajattele heistä tylysti. Mutta kun "avoimin mielin" (niin kuin näissä kirjoituksissa kehotetaan) otettiin apu vastaan, ja tietenkin myös heti ajattelimme että korvaamme vaivannäön rahallisesti, niin meitä huijattiin oikein huolella ja kiristettiin ostamaan riisisäkki ja sitten saamme olla rauhassa. (Aivan varmasti tää jätkä oliskin ostanut rahalla riisisäkin!) En suostunut mutta jouduin kyllä maksamaan että edes pääsemme pois sieltä jumalan selän takaa mihin tää rantapummi meidät vei muka paikalliseen kauppaan. Oikeasti pelkäsin! Koko matkan jaksoi vielä kerjätä lisää rahaa. Joten ihan pikkasen meni luottamus.
        Vaikka ovatkin köyhiä, ei huijaaminen kuitenkaan ole oikein??? Toki esim. hotellin henkilökunta oli ystävällistä ja ihmiset muutenkin iloisia mutta en nyt kuitenkaan niin sinisilmäinen ole että toista kertaa meen samaan vipuun. Vain hotellin alueella sai olla rauhassa.
        Ristiriitainen lomakohde kaiken kaikkiaan. Sää ihan ihanteellinen näin suomalaiselle, ruoka hyvää. Retket unohtumattomia ja käynti koulussa ja maaseudulla koskettavaa ja ikimuistoista. Toisaalta taas heti hotellien ulkopuolella ei mitään elämää päiväsaikaan. Illalla/yöllä hirveä meno ja meteli. Luonto varmasti sadekaudella kaunista, talvisin kuivaa...
        Silti en kadu, nautin matkasta kaiken kaikkiaan, mutta ehkä seuraavalla kerralla matkustamme jonnekin muualle. Ehkä.
        PS. Ehdottomasti uskallan suositella Senegambia beach-hotellia! Kaunis puutarhamainen ympäristö ihanine lintuineen ja apinoineen. Täysi kymppi Gambian mittapuulla.


    • myskihärkä

      Mukavasti kirjotit,kiitos.Tuo alue ja lukuisat ihmiset ovat mulle tarkea juttu,henkinnenn kotini.

    • ekaakertaagambiaan

      Ymmärrän kyllä että sydän jää sinne. Ja kun on monta kertaa käynyt, oppii varmasti toimimaan oikein ja tutustuu oikeasti ihmisiin.
      Ensikertalaisena opeteltiin vähän kantapään kautta, onneksi siellä ei kuitenkaan korkealta pääse putoamaan.
      Suomalaiselle ,ainakin meille, se maailma siellä on vain ihan jotain muuta mihin ollaan totuttu, eikä sitä ymmärrä ennen kuin sen paikan päällä näkee. Ei vaikka katsoo kaikki mahdolliset videot YouTubessa.
      Hyvää matkaa kaikille jotka olette menossa!

    • myskihärkä

      Kaunista textia...Totta on se etta olet ihan eri maailmassa tuolla Gambiassa Suomeen verrattuna...Just sita rakastan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe