Finskin kilpailijat

kumpiparempi

Finnairin iso valtti Thaimaahan lentäessä on tietysti suorat lennot mutta joillain kilpailijoilla on halvemmat hinnat jos sietää sen yhden välilaskun,mitä kokemuksia teillä on sellaisista yhtiöistä kuin Qatar Airways ja Cathay Pacific kun lento on esim.Bangkokiin?

23

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eigiitos

      Arabien kyyttiin en kyllä uskaltautuisi.

    • raittiillesopii

      Erittäin hyviä yhtiöitä molemmat. Suurimpana erona Finskiin, ettei koneen takaosassa ole pattikselle menevien aikamiespoikien sikailua ja möykkää läpi yön, vaan aterian jälkeen illalla koneessa himmennetään valaistus ja ollaan hiljaa, nukutaan. Aamulla herätään levänneinä ja virkeinä.

      • AY.ukko

        Ongelma on suomalaisperheiden kiljuvat kakarat ja niitä riittää kaikille yhtiöille, ei vain Finnairille. Nykyään suomalaisrt matkustavat niin paljon ulkomaille. Joidenkin tietojen mukaan eniten, asukaslukuun suhteutettuna. Nuo lapsiperheet haittaavat sitä rauhallista oloa koneissa.


      • erkki234

        Kannattaa valita joku muu, kuin economy-luokka, jos elämän äänet ahdistavat. Ykkösluokassa tai myöskään business-luokassa kun harvemmin lapsiperheen matkustaa. Suomi on siitä kummallinen maa, että lapsi-vihaan törmää joka paikassa. Jokainen meistä on kuitenkin ollut lapsi, mutta kaikki ei taida sitä muistaa..


      • Erkki.twistaa
        erkki234 kirjoitti:

        Kannattaa valita joku muu, kuin economy-luokka, jos elämän äänet ahdistavat. Ykkösluokassa tai myöskään business-luokassa kun harvemmin lapsiperheen matkustaa. Suomi on siitä kummallinen maa, että lapsi-vihaan törmää joka paikassa. Jokainen meistä on kuitenkin ollut lapsi, mutta kaikki ei taida sitä muistaa..

        Ai, että pitää maksaa tonni lisää, kun turistiluokassa terrorisoidaan. Miksiköhän muiden kansallisuuksien kakarat eivät kilju ja kiukuttele tauotta.


      • OnkoEpäselvääVielä
        Erkki.twistaa kirjoitti:

        Ai, että pitää maksaa tonni lisää, kun turistiluokassa terrorisoidaan. Miksiköhän muiden kansallisuuksien kakarat eivät kilju ja kiukuttele tauotta.

        No siksi ei kiukuttele, koska niiden iskät ei käyttäydy kuten Pattayan rakkaat opettaen oman käytöstapansa omille kakaroilleen.


    • jotainmuutakiitos

      Kuka jaksaa mennä Thaimaahan????? Aikamiespojat ja muut luuserit.

      On niin nähty.

      • Apina123456

        Olipa taas kysymykseen liittyvä vastaus..huoh!


      • tosiasiat

        Toivottavasti osaat kulkea pirtin ja hakotukin väliä tuolla älykkyydelläsi. Maalikylään mennessäsi ota vanha äitees oppaaksi.


    • Cathaysta ei kokemuksia, mutta Qatarilla lentänyt kolmesti (tai oikeastaa 2,5kertaa, kun paluu edessä ensiviikolla) tuon Helsinki-Doha-Bkk välin.
      Hyvä vaihtoehto suoralle Finnairin Helsinki-Bkk lennolle ja mikä tärkeintä, aiheuttaa paineita Finnairin hinnoittelulle. Itse varasin omat lentoni alle kolme viikkoa ennen lähtöä, hintaan 495€, kun vastaavilla lentopäivillä oli kyseisenä ajankohtana Finnairin suorien lentojen hinta 899€, eli tuolla hinta-erolla mielelläni vietän muutaman ylimääräisen tunnin Dohan lentokentällä.

      • 365x

        Meidän perhe on lopettanut finskin käytön täysin 6 vuotta sitten syynä palvelu, ei hinnat vaikka Santtu oikeassa tuon hinnan suhteen onkin.
        Meille ei nuo ajankäytöt ole niin tärkeitä, vaan enemmänkin hinta-laatusuhde vaikka rahallisesti onkin kalliimpaa.


    • CX705

      CX siinä mielessä huonompi vaihtoehto että sillä lentäessä aina kaksi koneenvaihtoa jos HKG:tä edemmäs on menossa ja kokonaislentoaika on 20 tunnin luokkaa BKK lennettäessä. Muutenhan CX on laatuyhtiö QR ohella. Itse oon CX lentänyt muutamia kertoja Aasian sisällä. QR on tullut enempi tutuksi vajaan 30 lennon verran.

    • Taasmenossa

      Vertailen joka kerta myös pomppulentojakin. Kuitenkin säästö on minusta ollut liian pieni. Lentokentillä tulee aina myös ostettua jotain, etenkin jos odotusaika on useampi tunti. Useampana vuonna olen maksanut Finnairin lennoista n. 500€.

      Jos vaikka Dohassa tai Singaporessa voisi viettää halvalla pompulla päivän pari , voisi se itselle olla mielenkiintoisempi vaihtoehto. Muutama tunti kentällä, ei houkuttele.

      Tosin siihen vaikuttaa myös se että, Bangkokissa vaihdan usein konetta, joten pomppua tulee kuitenkin. Silti bangkokin kautta on tuntunut itselle sopivammalta tavalta matkustaa. Sisäiset lennot on Thaimaassa varsin edullisia. Siinäkin tosin pitää olla ajoissa liikkeellä.

      Toistakymmentä kertaa olen Thaimaassa käynyt. Vielä ei tunnu että se olisin nähnyt tarpeeksi. Aina tuntuu löytyvän paikkoja ja kokemuksia joihin on mukava tutustua. Tosin ne eivät ole niitä suosituimpia turistikohteita. Thaimaa myös vaikuttaa varsin erilaiselta eri vuodenaikoina.

      Edellisellä matkalla alkaa uuden matkan suunnittelu. Tosin matkoilla usein saattaa suunnitelmat vaihtua kun, jotain mielenkiintoisempaa ilmenee.

      Miettinyt myös muita maita ja silloin tällöin käynytkin. Ei ne ole vastanut odotuksia vaikka, ihan ok matkoja olleet. Miksi tyytyä ihn ok:hon jos, itselle on halvemalla mahdollisuus loisteliaaseen matkaan? Jollekulle toiselle se voi olla joku muu maa. Itse en kyl viitsisi vaivautua edes matkailusivulle maasta tai kohteesta, joka ei itseä kiinnosta. Saati sitten että alkaisin heitä arvostelemaan valinnoistaan. Mielestäni se ei ole järkevää. Jos joku viihtyy jossakin, sehän on vain hyvä juttu, että löytänyt mieleisensä. Tyytyväinen matkaaja tuskin negatiivisesti viitsii arvostella toisin valinneitakaan.

      Pettymyksethän luovat sitä negatiivisuutta. Mahdolliset pettymyksetkin on itsestä kiinni, ei muista matkaajista.

    • kumpiparempi

      Unohdin listalta Turkish Airlinesin,sehän on myös Finnairin kova kilpailija ja taitaaa ehkä jopa halvin jos suuntana Bangkok,mitä mieltä siitä ollaan?

    • QR.ukko

      TK on joutunut pudottamaan BKK lentojen hintoja QR tullessa samoille ex-HEL apajille. Y lippujen hinnat on QR ja TK suunnilleen samoissa, tosin QR tarjouksia useammin. C lipuissa TK ei pärjää QR hinnoille. Oma valinta on nykyään QR. Mä en jaksa sitä TK säätämistä Istanbulissa. AY ei oo mulle edes vaihtoehto.

      • HauskaMäksä

        turkin kipparit ei oikein onnistu laskuissa. äijät ajaneet monta konetta pusikkoon. todella epävarmaa menoa.


    • mielenkiintoi

      Qatarilla lennettäessä joillakin vuoroilla on mahdollisuus lentää Dohasta Bangkokiin A380:llä. Voisi olla mielnkiintoinen kokemus lentää maailman suurimmalla matkustajakoneella.

    • MäMäMäMäMä

      Menin viimeksi QA:n BX125:llä B:n AT:hen ja olihan HELL-matka. Oma val. on nyk. BIKe, koska MÄ en jaksa istua SEAT koko aikaa, ja vaihdot ABC:n j DEF:n välissä väsyttävät. SP:n ATR:t vievät halvalla, joten mullekaan ei YYA ole nykyään vaihtoehto.

    • Useinlentävä

      Lensin A380 Qatarilla viime vuonna Thaikkulaan hintaan 353€, usein pääsee alta 500€.
      Iso kone ei erityisesti hyödytä matkustajaa, jalkatila ok penkki huono.
      Tavaraa saa ottaa 30kg käsimatkatavarat.
      Lentäminen on ikävää, rahansäästö mukavaa.
      Qatar arvosteluissa Finnairin yläpuolella.
      Jos säästää 300€ Dohan pompulla niin jää Finnairin rikastuttaminen joka kerta.

      • Itse olen myös koittanut (kolmesti lentänyt tähän mennessä Qatarilla tuon H:ki-Doha-BKK-Doha-H:ki välin), löytää sellaisen lentoyhdistelmän, että olisi päässyt kokemaan tuon A380:n tuolla Doha-BKK välillä, mutta noilla omilla lennoillani ei tuo A380:ntä ollut "käytettävissä" millään vähänkään järkevällä vaihto-aikataululla.
        Itse valitsen tuon Qatarin Dohan välilaskullisen lennon suoran Finnairin lennon sijasta, jos hintaero alkaa olemaan Qatrin eduksi tuollainen 150-200€ (nuuka kun olen...) JA tuon Qatarin vaihtoaika dohassa on maksimissaan kohtuullisen 2-3h. luokkaa.


    • suoratlennottähänasti

      Sori vaan että kysyn mailmanmatkaajilta heille tuttua asiaa, muttakun itseen tiedä,
      koska olen lentänyt vain suorilla lennoilla.
      Kun on välilasku vaikka Dohaan, pitääkö siellä käydä vielä turvatarkastuksessa ja onko myös ns rajatarkasuts?
      Entä Thaimaalaiselle jolla on viisumi suomeen, pitääkö olla joku kauttakulkuviisumi?

    • QR301

      Turvatarkastus on tai ei oo.
      Passintarkastusta ei ole kuin portilla koneeseen noustessa. Eli ei ole Qatarin maahantulotarkastusta koneenvaihdon yhteydessä.
      Thaimaalainen ei tarvitse transit- tai muutakaan viisumia konetta vaihtaessa Dohassa.

      • suoratlennotloppuny

        Ok. Kiitos fiksuista vastauksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1786
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1397
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1346
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1273
    5. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1250
    6. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1229
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1186
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      632
      1162
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      9
      1044
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      984
    Aihe