Finnairin tekniikka murheet

Lenno

Onko suora yhteys kun suomessa aloitettiin tekniikan alasajo ja ulkoistaminen. Tästä Finnair on ollut hiljaa. Missä on vastuu voisi olla muutakin vastuuta kuin johtajien suuret palkat. Finnairi voisi esittää dataa mikä oli ennen alasajoa ja missä ollaan nyt. Millä pelataan rahalla vai turvallisuudella? Politikot ovat hiljaa niin pitkään kun jotaki tapahtuu sitten jeesustellaan taas.

51

1936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenneeitajua

      Se on paha homma että maailman ainoat osaavat meksut ulkoistettiin. Koko maailma kaipaa Finnairin tekniikkaa ja sen aivan saatanallisen kovaa erikoisosaamista mitä ei ole kellään muulla eikä tule.

    • Gilipollas

      Eihän sitä ole alasajettu, kun täältä lähetettiin teknikot sinne Kanarialle. Miksi muuten Iberian tyypit eivät voineet korjata konetta. IB lentää samoilla konetyypeillä.

      • ssgesgsge

        Kyllähän se on alasajettu jos 500mekaanikosta on 20 jäljellä.


    • beethooven

      Ei ole vielä tullut yhtä'kään Finnairia alas ennen aikojaan.

      • Avi_Ator

      • KarateMauri

        Hyvä että se purkkaviritys kesti edes Bordeauxiin asti. Mekatsut epäili että hyvä että jos edes Faroon päästään.


      • rhgsdrh

        Eikös jokainen hätä ja pakkolasku ole sitä että tullut alas ennen aikojaan?


    • Gilipollas

      Iberia lentää myös Bourdeauxiin.

    • finnairHuolto

      Joku huollossa mättää, finnair perui joulukuussa jo ennalta 72 kotimaanlentoa "huoltotoiminnan tilapäisen resurssivajeen vuoksi"

      • tiedoksiuusavuttomalle

      • finnairLaiskuriHuolto

        Joo, en tiennyt että finnairin huoltokin on IAU:laisten miehittämä. Selittää kyllä miksi finnairilla on niinkin paljon huolto-ongelmia.


      • HaravaJone
        finnairLaiskuriHuolto kirjoitti:

        Joo, en tiennyt että finnairin huoltokin on IAU:laisten miehittämä. Selittää kyllä miksi finnairilla on niinkin paljon huolto-ongelmia.

        IAU on mätäpaise


      • Maailmanavatolevinaan
        HaravaJone kirjoitti:

        IAU on mätäpaise

        Ja paha sellainen. Järjen kanssa ei mitään tekemistä. Kiusanteko automaatti


      • segsgsg

        Olette aika surkeita idiootteja jos IAUta tästä syytätte, kai te apinat tiedätte että ilmailualalla ei voi ylitöillä pyörittää normimeinkinä, jopa Finnavia laittaa stopin semmoiselle toiminnalle.


      • Normiton

        "ei voi ylitöillä pyörittää normimeinkinä"

        Mitä normia tarkoitat?


    • Paavali-setä

      Painukaa vitunreikään mielenvikaiset !

    • IAUhuolto
      • drgdgh

        Taidat olla mielenvikainen kun vingut vaan IAUsta.


      • 10xreissu_vuodessa

      • Työtuomas
        10xreissu_vuodessa kirjoitti:

        Finnairin jatkuvat tekniset ongelmat julkisuudessa ovat jo yleinen keskustelun aihe kahvipöydissä. Pistää miettimään onko vikoja todella näin paljon enemmän nykyään, vai kerrotaanko niistä nyt useimmin julkisuudessa. Ei todellakaan hyvä kehityssuunta.

        miten paljon enemmän?


      • 10xreissu_vuodessa
        Työtuomas kirjoitti:

        miten paljon enemmän?

        1-2 kertaa viikossa saa lukea näistä peruuntumisista tai takaisinkääntymisistä. Haeppa esim. Ampparit.com sanalla "Finnair"... On Kittilää, Ouluu, Venäjää, Kanariansaaria...


      • 10xreissu_vuodessa
        10xreissu_vuodessa kirjoitti:

        1-2 kertaa viikossa saa lukea näistä peruuntumisista tai takaisinkääntymisistä. Haeppa esim. Ampparit.com sanalla "Finnair"... On Kittilää, Ouluu, Venäjää, Kanariansaaria...

        Tässä vielä ihan detailit:

        2.1 Kittilä
        30.12 Oulu
        26.12 Krabi
        23.12 Gran Kanaria
        22.12 Manchester


      • 10xreissu_vuodessa
        10xreissu_vuodessa kirjoitti:

        1-2 kertaa viikossa saa lukea näistä peruuntumisista tai takaisinkääntymisistä. Haeppa esim. Ampparit.com sanalla "Finnair"... On Kittilää, Ouluu, Venäjää, Kanariansaaria...

        2.1 Kittilä
        30.12 Oulu
        26.12 Krabi
        23.12 Gran Kanaria
        22.12 Manchester


      • haeppahaeppa
        10xreissu_vuodessa kirjoitti:

        1-2 kertaa viikossa saa lukea näistä peruuntumisista tai takaisinkääntymisistä. Haeppa esim. Ampparit.com sanalla "Finnair"... On Kittilää, Ouluu, Venäjää, Kanariansaaria...

        Oletko nukkunut äidinkielen tunneilla? Haepa kirjoitetaan yhdellä p:llä. Lisäksi kuukauden numeron perään tulee piste, koska on kyse järjestysluvusta eikä mistään välimerkistä.
        Millä tavalla nuo viisi tapausta todistavat, että ongelmat ovat LISÄÄNTYNEET, jos sinulla ei ole mitään vertailukohtaa?
        Missä muussa maassa kuin Suomessa media kyylää lentojen myöhästymisiä, peruuntuumisia ja takaisinkääntymisiä? EI MISSÄÄN.


      • 10xreissu_vuodessa
        haeppahaeppa kirjoitti:

        Oletko nukkunut äidinkielen tunneilla? Haepa kirjoitetaan yhdellä p:llä. Lisäksi kuukauden numeron perään tulee piste, koska on kyse järjestysluvusta eikä mistään välimerkistä.
        Millä tavalla nuo viisi tapausta todistavat, että ongelmat ovat LISÄÄNTYNEET, jos sinulla ei ole mitään vertailukohtaa?
        Missä muussa maassa kuin Suomessa media kyylää lentojen myöhästymisiä, peruuntuumisia ja takaisinkääntymisiä? EI MISSÄÄN.

        Minun vertailukohtani on niiden esiintyminen julkisuudessa, kuten aikaisemmin pohdiskelin. Jospa keskittyisit luetun ymmärtämiseen kieliopin sijaan. Toivottavasti julkisuus lisää painetta laittaa asiat kuntoon mikäli huoltopuolella on ongelmia.


      • IAUhuolto

        Peruutukset lisääntyivät taas vaihteeksi viimeisimmän työtaistelun aikana, mutta olen äitinpojan ja "työ"tuomaksen kanssa samaa mieltä, IAUhuollon ongelmat eivät ole mitenkään viimeaikainen juttu. Tämä on pitkäaikainen ongelma.


    • Mzmzzmmzmz

      On mielenkiintoista että monet kuvittelevat vain Finnairin huollon osaavan korjata ja huoltaa kalustoa. Miten ihmeessä kun Airbussit rakennetaan Ranskassa ja Emput Brasiliassa. Jos noissakaan maissa ei osata huoltaa, miten osaavat valmistaa koneita? Toisekseen Finnairilla on ehkä 0.01 % maailman matkustajakonekannassa. Miten muualla maailmassa koneet pysyvät ilmassa kun finskin meksut eivät ole huoltamassa?

    • sattumajohdattaa

      Onhan se nähty miten ostaan valmistaa, esim uusissa Airbus A350 ollut ihan mahdottomasti teknisiä vikoja. Heti uutena tulee ties mitä.
      Viimeksi vuodenvaihteessa kun lensin Bangokista Helsinkiin, ei voitu ottaa porukan matkalaukkuja kyytiin, teknisen vian takia. Ymmärsin että olisi tullut liikaa painoa, eikä konetehot olisi riittäneet. Kuulin kun lentoemäntä sanoi jollekkin että hyvä että edes päästiin ilmaan. Että näin se Euro-laatu pelittää uusissa koneissa.

      • HolmesinJonni

        iAU:n tekemä 350 olisi edelleen höyläpenkissä oleva puukalikka kun tulee koko ajan jotain mikä estää työnteon.


      • HalfSpeed

        Ei tehoviallisella koneella lähdetä lentoon.
        Olisiko kyse nyt vain voimakkaista vastatuulista ja sen vaatimasta tankkauksesta sekä mahdollisesta rajoituksesta muuhun kuormaan? Thaikun reitillä kun ei ole paljon vaihtoehtoja tuon vastatuulen kiertämisessä.


      • a350

        Halvalla ei saa hyvää. Finnair säästi esimerkiksi a350:n sisustuksessa, nyt useissa koneissa ainakin bisnesluokan istuimet on jouduttu vaihtamaan uusiin. Finnair on ainoa lentoyhtiö, jossa olen nähnyt bisneksen kalustusta (a350) jeesusteippipaikattuna.


      • sattumajohdattaa
        HalfSpeed kirjoitti:

        Ei tehoviallisella koneella lähdetä lentoon.
        Olisiko kyse nyt vain voimakkaista vastatuulista ja sen vaatimasta tankkauksesta sekä mahdollisesta rajoituksesta muuhun kuormaan? Thaikun reitillä kun ei ole paljon vaihtoehtoja tuon vastatuulen kiertämisessä.

        Ei mitään hankalia kelioloja ollut. Vähän pystyi jopa ottamaan kiinni löhdön myöhästymistä. Oli jo Bkk tullessa vähän myöhässä. Kun matkustajien olisi pitänyt jo nousta koneeseen, alkoi kenttä- ja konehenkilökunnan juoksu. Siitä jo saattoi arvata että jotain on vialla. Kuullutus oli aivan selkeä,emme voi ottaa täyttä kuormaa koska puuttuu laskennallisia tehoja. Oliko sitten vika itse moottoreissa vai jossain mikä punnitsee kuormaa ja koneen tasapainoa.
        Menomatkalla oliskin hieman vanhempi koneyksilö. Yksi vessa poissa käytöstä ja toinen korjattu jesseteipillä. Laatua, laatua, Finnairin tapaan.


    • KarateMauri

      Tänään jäi Kuopion kentälle kone jossa oli väkeä menossa Vantaalta lähteviin Meksikon ja Thaimaan koneisiin. Eivät ehtineet.

      Hyvää lomaa!

      t: Finnair

      • Illaksi_kotiin_

      • TimppaTuhkamuna
        Illaksi_kotiin_ kirjoitti:

        Eikös se Finnair mainosta että illaksi kotiin?

        Vaan saattapi tuo harmittaa jos Meksikoon piti lähteä ja on jo illalla kotona. No, ensi kerralla kannattaa panostaa enemmän lentoyhtiön valintaan.

        Mullikassakin näyttää olevan juttua tästä keissistä:
        https://www.savonsanomat.fi/kotimaa/Matkustajat-odottivat-useita-tunteja-Rissalan-kentällä-Osa-on-jo-perunut-lomamatkansa/1091956

        savolaiset ei osaa matkustaa.


    • 10xreissu_vuodessa

      Nyt vuorostaan Manchesterin lento joutui kääntymään takaisin...

    • 10xreissu_vuodessa

      Tänään vuorossa lento Riikasta Helsinkiin, tosin Finnairin lennon operoi Norra.

      • kukaRiikka

        Riikka- Riikasta, mutta
        Riika - Riiasta


    • Länkynlänkyn

      Pitäisikö sinun verrata johonkin, jotta olisi perspektiiviä asiasta?
      Esim. eilen euroopassa peruttiin 154 lentoa ja 2553 oli yli 15 minuuttia myöhässä.
      Esim. HOP 18/46, Turkish Airlines 7/158 ja Lufthansa 4/68.

      • finskiRikot

        Moniko noista johtui rikkinäisistä koneista?


    • JärjenÄäni

      "Onko suora yhteys..."

      Ei ole.

    • Boinboing

      Finnairin huollon ulkoistaminen maksaa! Johtajilta jää bonukset saamatta.

      • Kristallipallo

        Oma huoltoko arvaisi kaikki viat ennalta?


    • Tarkastelija

      Tekninen vika voi johtua huonosta valmistuksen laadusta tai laiminlyödydtä huollosta / tarkastuksessa.
      Peruutetuissa Hki - Bkk -Hki lennoista piti käyttää n 2 vuotta vanhaa lentokonetta. Ei pitäisi vielä olla niin vanha että sen takia hajoilisi.
      A350 Koetyyppi on kärsinyt koko ajan luotettavuusongelmista. On kuin eurooppalainen auto.
      Jotkut lentoyhtiöt onkin periytyneet A350 tilauksia ja tilanteet kilpailijan tuotteen.

      • Puhtaatpaperitko

        Mites ne kilpailijan mm. akku ja moottoriongelmat?


      • Pikkupojat_viisastelee

        Finniposki taas kommentoi isojen pokien juttuja.
        Oliko iskä Pattayalla työmatkalla?


    • Romuair

      Taas jäi lento lentämättä.
      Murheet jatkuu niin kauan kunnes saadaan huolto toimimaan.

      • Rasse700

        Koska sinä saat aivosi toimimaan?


    • silmämustaMaukka

      Kyllä murheet on muualla kun Finnairin tekniikassa kun näitä aivovammaisten tarkkisten juttuja katselee.

      • Juttusi

        Kiva kun avauduit


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2502
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1802
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1467
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      267
      1465
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1292
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      392
      1255
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      343
      1232
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      368
      1208
    10. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe