Hyvää Joulua !

Lorenaa

19

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä Lorenan olo ja elo,
      mikä jouluinen etukeno?

      • Lorenaa

        Kiitos kysymästä, ei ole etukeno olotilaa sattuneesta syystä.. Elon puolelle olen jäänyt. Runsaasti fysioterapiaa, x2/viikko, niillä eväillä sitä eletään, eteenpäin mennään. Pakko oli turvautua yksityispuolen terapiaan, onneksi oli järki sentään jäljellä. Olen hyvin tyytyväinen yksityispuolen terapiaan, sillä nyt kävelen ilman apuvälineitä, ainoastaan iukkaita raitteja ulkona välttelen.
        Yleisen puolen terapia on näillä seuduilla varsin kyseenalaista, jos yleensä sitä saa - maksaa sekin maltaita, vaikka toivottua tulosta ei näyttänyt olevan tulossakaan.

        Hyvä näin. Katselen kirkasta auringon kehrää tuolla lounaan taivaalla, joka on lyhyen tervehdyskäynnin jälkeen painuu taivaanrannan taakse.

        Muistelen joulua vuosia taaksepäin jolloin olin Christina Cruises laivayhtiön matkalla seilaamassa Las Palmasista kohti KapVerdeä. Jouluyönä katselimme taivaalla Etelän Ristiä aavalla merellä, samalla kertaa näkyi kait Pohjantähti. Hyvä ystävä Ruuneperi, selittäisitkö mikä tähdistö? muodostaa taivaalle Etelän Ristin ja miksi. Olen autuaasti unohtanut asian, sinä sen muinoin selitit, jonkun kääntöpiirin tuntumassa näky oli.
        Sillä matkalla oli oltava freesissä kunnossa kovan merenkäynnin vuoksi, kova oli kuri laivalla,

        Vietetään joulua vaikka vanhoja muistelemalla piparkakkuja maistelemalla. Voidaan hyvin, otetaan vuosi 2018 vastaan uusin toivein. Kaikkea hyvää sinulle tulevaan vuoteen! Palsta ystävyytemme onkin kestänyt monia mallikkaita vuosia----kestäköön edelleenkin, sitä toivon.
        Voidaan paremmin ensi vuonakin.

        L


      • Näin teemme,ehdottomasti ja jatkuvasti. Kaikkea hyvää Sinulle nyt ja aina!

        Ruuneperi


      • Lorenaa kirjoitti:

        Kiitos kysymästä, ei ole etukeno olotilaa sattuneesta syystä.. Elon puolelle olen jäänyt. Runsaasti fysioterapiaa, x2/viikko, niillä eväillä sitä eletään, eteenpäin mennään. Pakko oli turvautua yksityispuolen terapiaan, onneksi oli järki sentään jäljellä. Olen hyvin tyytyväinen yksityispuolen terapiaan, sillä nyt kävelen ilman apuvälineitä, ainoastaan iukkaita raitteja ulkona välttelen.
        Yleisen puolen terapia on näillä seuduilla varsin kyseenalaista, jos yleensä sitä saa - maksaa sekin maltaita, vaikka toivottua tulosta ei näyttänyt olevan tulossakaan.

        Hyvä näin. Katselen kirkasta auringon kehrää tuolla lounaan taivaalla, joka on lyhyen tervehdyskäynnin jälkeen painuu taivaanrannan taakse.

        Muistelen joulua vuosia taaksepäin jolloin olin Christina Cruises laivayhtiön matkalla seilaamassa Las Palmasista kohti KapVerdeä. Jouluyönä katselimme taivaalla Etelän Ristiä aavalla merellä, samalla kertaa näkyi kait Pohjantähti. Hyvä ystävä Ruuneperi, selittäisitkö mikä tähdistö? muodostaa taivaalle Etelän Ristin ja miksi. Olen autuaasti unohtanut asian, sinä sen muinoin selitit, jonkun kääntöpiirin tuntumassa näky oli.
        Sillä matkalla oli oltava freesissä kunnossa kovan merenkäynnin vuoksi, kova oli kuri laivalla,

        Vietetään joulua vaikka vanhoja muistelemalla piparkakkuja maistelemalla. Voidaan hyvin, otetaan vuosi 2018 vastaan uusin toivein. Kaikkea hyvää sinulle tulevaan vuoteen! Palsta ystävyytemme onkin kestänyt monia mallikkaita vuosia----kestäköön edelleenkin, sitä toivon.
        Voidaan paremmin ensi vuonakin.

        L

        Lorenaa (miksi kaksi a-kirjainta?).

        Etelän ristiä selitetään pitkästi Wikipediassa, jonka helposti löydät ja luet.

        ETELÄN RISTI on pieni,mutta kirkas ja helposti tunnistettava tähdistö eteläisellä taivaalla.

        Tähdistö sijaitsee keskellä Linnunradan tiheitä tähtipilviä ja sen alueella tummana alueena erottuva täydentäminen kaasupilvi, Hiilisäkkisumu.

        Jonkin eläimen kääntöpiiriin tuokin alue kulunee. Mieleeni tulee vain kauriinkääntöpiiri ja muitakin kotieläimiä tunnen kuten lehmä hevonen ja lammas.

        Olet varmaan kuullut tuosta rististä joltain paljon osaavammalta kuin minä. Kiitos kuitenkin kunniamaininnat.

        Hyvää jatkoa edelleenkin tuleviin härkäviikkoihin!

        Ruuneperi


      • lukutaitokohukassa
        Ruuneman kirjoitti:

        Lorenaa (miksi kaksi a-kirjainta?).

        Etelän ristiä selitetään pitkästi Wikipediassa, jonka helposti löydät ja luet.

        ETELÄN RISTI on pieni,mutta kirkas ja helposti tunnistettava tähdistö eteläisellä taivaalla.

        Tähdistö sijaitsee keskellä Linnunradan tiheitä tähtipilviä ja sen alueella tummana alueena erottuva täydentäminen kaasupilvi, Hiilisäkkisumu.

        Jonkin eläimen kääntöpiiriin tuokin alue kulunee. Mieleeni tulee vain kauriinkääntöpiiri ja muitakin kotieläimiä tunnen kuten lehmä hevonen ja lammas.

        Olet varmaan kuullut tuosta rististä joltain paljon osaavammalta kuin minä. Kiitos kuitenkin kunniamaininnat.

        Hyvää jatkoa edelleenkin tuleviin härkäviikkoihin!

        Ruuneperi

        Eikö tuo loronaa ole lukutaitoinen kun pitää sinulta kysellä asioita jotka lapsikin löytää netistä ?


      • Lorenaa
        Ruuneman kirjoitti:

        Lorenaa (miksi kaksi a-kirjainta?).

        Etelän ristiä selitetään pitkästi Wikipediassa, jonka helposti löydät ja luet.

        ETELÄN RISTI on pieni,mutta kirkas ja helposti tunnistettava tähdistö eteläisellä taivaalla.

        Tähdistö sijaitsee keskellä Linnunradan tiheitä tähtipilviä ja sen alueella tummana alueena erottuva täydentäminen kaasupilvi, Hiilisäkkisumu.

        Jonkin eläimen kääntöpiiriin tuokin alue kulunee. Mieleeni tulee vain kauriinkääntöpiiri ja muitakin kotieläimiä tunnen kuten lehmä hevonen ja lammas.

        Olet varmaan kuullut tuosta rististä joltain paljon osaavammalta kuin minä. Kiitos kuitenkin kunniamaininnat.

        Hyvää jatkoa edelleenkin tuleviin härkäviikkoihin!

        Ruuneperi

        Sarjassa selityksiä. Kon ei hyväksy nimimerkkiä yhdellä A:lla siis Lorena, joten siitä syystä lisäsin toisen A:n Lorenaa ja sen kone hyväksyy! Haitanneeko tuo mitään,


      • Lorenaa kirjoitti:

        Sarjassa selityksiä. Kon ei hyväksy nimimerkkiä yhdellä A:lla siis Lorena, joten siitä syystä lisäsin toisen A:n Lorenaa ja sen kone hyväksyy! Haitanneeko tuo mitään,

        Ei tietysti haittaa! Minunkin "koneellani" on vastaavia hyväksymistä.


      • lukutaitokohukassa kirjoitti:

        Eikö tuo loronaa ole lukutaitoinen kun pitää sinulta kysellä asioita jotka lapsikin löytää netistä ?

        Sinun pitäisi oppia ajattelemaan ja olemaan puuttumatta muiden mielipiteisiin.

        Opettele vaikka täydellinen poissaolo palstalta kun olet vain haittana!


      • painuitsehiiteen
        Ruuneman kirjoitti:

        Sinun pitäisi oppia ajattelemaan ja olemaan puuttumatta muiden mielipiteisiin.

        Opettele vaikka täydellinen poissaolo palstalta kun olet vain haittana!

        Tee itse samoin kun muilta vaadit. Siis ole puuttumatta muiden mielipiteisiin ! Sinun omia mielistelijöitäsi ei saisi arvostella vaikka miten epämiellyttäviä ovat muille ja kirjoittavat epäasiallisia. Painu itse täältä hevon kuuseen tai ainakin oman ikäsi mukaiselle palstalle ! Täällä on oltava tilaa uusille kirjoittajille joilla on muutakin sanottavaa kuin nuoleskella jotain vanhaa despoottia.


      • palstaltapoisko

        Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan, joulu joutui jo rintoihinkin........... siis tällaistako on se nykyajan joulu, ruunekin neuvoo pysymään pois palstalta ja toinen jo vastaa ainakin minun mielestäni melko asiallisesti, lukuunottamatta tuota hevon kuuseen painumista! Kuinkas tänne uskaltaa kirjoittaa muuta kuin pelkkää höpönlöpöä, ettei ruune saa kiukkukohtausta. Hyi, hyi, häpeä!


      • entykkää
        palstaltapoisko kirjoitti:

        Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan, joulu joutui jo rintoihinkin........... siis tällaistako on se nykyajan joulu, ruunekin neuvoo pysymään pois palstalta ja toinen jo vastaa ainakin minun mielestäni melko asiallisesti, lukuunottamatta tuota hevon kuuseen painumista! Kuinkas tänne uskaltaa kirjoittaa muuta kuin pelkkää höpönlöpöä, ettei ruune saa kiukkukohtausta. Hyi, hyi, häpeä!

        Vihdoin se rkoski simahti kiukkuunsa, nyt ruune tuli tänne ihmisjahtiin. Ajaa pois kaikki jotka ei häntä mielistele. Siis yrittää ajaa. Ei tästä tulekoskaan kivaa kirjoituspaikkaa, kun nuo vanhat jäärät vaan pahenee.


      • Ruuneman
        painuitsehiiteen kirjoitti:

        Tee itse samoin kun muilta vaadit. Siis ole puuttumatta muiden mielipiteisiin ! Sinun omia mielistelijöitäsi ei saisi arvostella vaikka miten epämiellyttäviä ovat muille ja kirjoittavat epäasiallisia. Painu itse täältä hevon kuuseen tai ainakin oman ikäsi mukaiselle palstalle ! Täällä on oltava tilaa uusille kirjoittajille joilla on muutakin sanottavaa kuin nuoleskella jotain vanhaa despoottia.

        Ei täällä kuulu kenenkään keskustella muista kirjoittajista. En itse koskaan arvostele tai vielä vähemmän hauku muita. Seuraa hiukan asioita ja kirjoittele sitten vasta!


      • näin.on
        Ruuneman kirjoitti:

        Ei täällä kuulu kenenkään keskustella muista kirjoittajista. En itse koskaan arvostele tai vielä vähemmän hauku muita. Seuraa hiukan asioita ja kirjoittele sitten vasta!

        E viitsisi sentään tekeytyä syyttömäksi.
        Menit pariin kertaan henkilökohtaisesti ojentamaan Sinisirkkua mieleiseksesi, jopa neuvoit tosi tyhmästi häntä kysymään neuvoa tai oppia suosikistasi Sadusta!
        Hän tosin antoi ymmärtää ettei ole neuvoistasi riippuvainen , eikä anna kehittymättömyytesi häiritä!
        Kuinka monet kerrat haukutkaan Kahvipirtin kirjoittajat ei mieleisiksi itsellesi, vain koska ovat omia itsejään, eivätkä välitä olla talutusnuorassasi! Mietippä itsevaltaista itseäsi edes joskus!


      • Ohikulkijan.toive

        No nyt on valistustuokio jälleen ohi, joten jatketaan hyvän joulunajan toivotuksilla taas.


    • reppuriika

      Kiitos runosta ja joulutoivotuksesta. Eilen en päässyt ollenkaan Suomi24-palstoille. Rauhallista jouluaikaa teille kaikille ja siunattua uutta vuotta!

      • Hyvää Joulua ja ennalleen toipumista Lorenalle! Kiitos Sarkian lämmittävästä runosta, minullekin se toi mieleen joulut maatalon aikaan. Olin koristanut navetan ikkunapielet kuusen oksilla, joita lehmät nuuhkivat ihmeissään:)
        Aattona käväisin minäkin sekä tallissa, että navetassa antamassa leipäpalan jokaiselle, se tuntui niin hyvältä silloin.

        Tallissa kävin tosin joka ilta, hevonen kun joutui olemaan enemmän yksin kuin lypsettävät lehmät ja vasikat.

        Mukavia muistoja eläintenkin ystävyydestä, jota ne todella osaavat osoittaa ihmisellekin.
        Hyvää jatkoa teille kaikille tähän Joulunaikaan!


    • NedFlanders

      Hyvää joulun jälkeistä aikaa kaikille!

    • Hyvää loppuvuotta. Meikäläisen tähtitaivasta ei tänä jouluna ole näkynyt, Paksut pilvet ja sadesäät. Läheisten kanssa on kolme päivää vietetty, eri huusholleissa ja eri kokoonpanoissa. Olen kuitenkin kiitollisena palannut yöksi omaan kotiini, sillä nämä yön seudut on parasta valvoa omissa oloissa.
      Olen alistunut tähän pätkänukkumiseen, sillä ei ole mihinkään kiire. Nukun kun uni tulee. Joulun aikoina on kaiken aikaa sen verran pimeää, että nukahtaminen tuntuu ihan luontevalta mihin aikaan tahansa. Torkkupeittoon kääriytyneenä sohvan nurkassa ja kaukosäädin käden ulottuvilla..
      Yksi hyvä unilääke on television luonto-ohjelmat ja muut suomenkielisellä jupinalla selostetut ohjelmat. Snookerkin käy. Selby voitti MM:n, huomasitko Ruune?
      Näin yöllä katson ID:n ohjelmia, jotka käsittelevät amerikkalaisia murhatutkimuksia karmeine yksityiskohtineen. Kyllä uni tulee!
      Ja välillä surffailen netissä. Täytyykin ruveta lukemaan tarkemmin Etelän Rististä.

      • Seuraan kyllä aina snookeria. Selby on edelleenkin johdossa voittojen määrässä. Pidän kyllä Ronnie O' Sullivania suurimpana mestarina. Kiinan nuoret pelaajat tulevat vauhdilla mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      694
      5380
    2. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      156
      4151
    3. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3820
    4. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      18
      3602
    5. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3151
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2584
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      33
      2447
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2430
    9. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      58
      2296
    10. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      30
      2217
    Aihe