Edes yksi hyvä kokemus Finnairista?

Upeinen

Joulun kunniaksi, kertokaa edes yksi hyvä kokemus Finnairista. Onks kellään?

37

1391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin_muistan

      Palasin väsyneenä Rio de Janeirosta Frankfurtin kautta Helsinkiin 90-luvulla. Finnair hoiti tuon jälkimmäisen lennon. Lentoemo toi pyynnöstäni ruokailun ja kahvin jälkeen ilmaisen konjakin!

      • AikaAikaansa

        Siihen aikaan konjakki oli vakiojuttu kaikilla lentoyhtiöillä.

        Itsellä ei mitään valittamista Finnairista.
        Kerran on jouduttu laukkuja odottelemaan tunti (hiljaiseen aikaan, ei ruuhkaa), jonkin matkalaukun murskaajien italialaisen lakon takia.


      • Hyvin_muistan

        "Siihen aikaan konjakki oli vakiojuttu kaikilla lentoyhtiöillä."

        Kyllä vaan, mutta että jopa Finnairkin sellaisen tarjosi lämmitti väsynyttä mieltä.


      • HarvassaOn
        Hyvin_muistan kirjoitti:

        "Siihen aikaan konjakki oli vakiojuttu kaikilla lentoyhtiöillä."

        Kyllä vaan, mutta että jopa Finnairkin sellaisen tarjosi lämmitti väsynyttä mieltä.

        Ja nyt se on poikkeus jos sellaisen vielä joku tarjoaa ilman lisäkorvausta peruslipulla.


    • 10x_reissu_vuodessa

      Kerran sattui kapteeniksi varsinainen vitsiniekka, heitti hyvää läppää ennen nousua ja lennon aikana. Matkustamo nauroi vedet silmissä.
      Aika vähissä on "kehut" Euroopan lennoilla ainakin. Kalliit lennot, vanhat koneen ja vanhahko lentohenkilökunta. Aikaisemmin saattoi unelmoida lentoemoista, mutta finskin kohdalla sen voi unohtaa...

      • luekirja

        Heikot on eväät, jos joutuu unelmoimaan nuorista "lento-emoista". Keksi jotakin tekemistä lennon aikana äläkä kyylää henkilökuntaa. Monilla näyttää elämän tärkein asia olevan, kuinka lentoemäntä käyttäytyy. Mennentullen tervehdit ja se riittää. 30- vuoteen ei näin käyttäytyen ole ongelmia ollut.


      • 10xreissu_vuodessa
        luekirja kirjoitti:

        Heikot on eväät, jos joutuu unelmoimaan nuorista "lento-emoista". Keksi jotakin tekemistä lennon aikana äläkä kyylää henkilökuntaa. Monilla näyttää elämän tärkein asia olevan, kuinka lentoemäntä käyttäytyy. Mennentullen tervehdit ja se riittää. 30- vuoteen ei näin käyttäytyen ole ongelmia ollut.

        No heikko tai viallinen taitaa olla hormonien toiminta, jos heihin ei huomiota kiinnitä... Mulla on puuhaa lentojen ajaksi, mutta ei se rajaa mun huomiokykyä matkustamossa. Ja kuka täällä on kirjoittanut lentohenkilökunnan käyttäytymisestä tai ongelmista heidän kanssaan yhtään mitään? Todettu ainoastaan heidän olevan ikääntyneempää porukkaa kuin muilla lentoyhtiöillä.


      • Harmaahapset

        Ei se mitään, sinäkin olet vanha tuota pikaa, joten sovit joukkoon mainiosti ja runsas reissuaminen tunnetusti nopeuttaa prosessia.

        Koko laivaston keski-ikä on nyt 9,2 vuotta.
        Euroopan lennoille on tullut reilun neljän vuoden aikana 11 kpl uusia koneita, niiden reilun kahden vuoden aikana tulleiden 11 kpl A350n lisäksi, joilla lennetään myös suosituimipia euroopan reittejä.


      • Ikääntyneet
        10xreissu_vuodessa kirjoitti:

        No heikko tai viallinen taitaa olla hormonien toiminta, jos heihin ei huomiota kiinnitä... Mulla on puuhaa lentojen ajaksi, mutta ei se rajaa mun huomiokykyä matkustamossa. Ja kuka täällä on kirjoittanut lentohenkilökunnan käyttäytymisestä tai ongelmista heidän kanssaan yhtään mitään? Todettu ainoastaan heidän olevan ikääntyneempää porukkaa kuin muilla lentoyhtiöillä.

        Ikääntyneempää henkilökuntaa kuin muilla lentoyhtiöillä?
        Et sinä reppana ole pahemmin tainnut millään lentoyhtiöllä lennellä.


      • 10xreissu_vuodessa
        Ikääntyneet kirjoitti:

        Ikääntyneempää henkilökuntaa kuin muilla lentoyhtiöillä?
        Et sinä reppana ole pahemmin tainnut millään lentoyhtiöllä lennellä.

        Tämä harmaa partainen "reppana" , en ole poju teidän yllätykseksi, tekee nimimerkin mukaiset 10x lomareissua työmatkat vuodessa, joten tiedän mistä puhun. Käytän pääasiassa Norwegian, AirBaltic tai TAP lentoja lomamatkoihin, työmatkat millä tahansa firman piikkiin.


      • Tarveharkintaa
        10xreissu_vuodessa kirjoitti:

        Tämä harmaa partainen "reppana" , en ole poju teidän yllätykseksi, tekee nimimerkin mukaiset 10x lomareissua työmatkat vuodessa, joten tiedän mistä puhun. Käytän pääasiassa Norwegian, AirBaltic tai TAP lentoja lomamatkoihin, työmatkat millä tahansa firman piikkiin.

        Sitten sinun pitäisi jo ymmärtää, ettei henkilökuntaa hankita sinne silmänruuaksi.
        Mutta onhan näitä miehiä nähty, että joillakin on aina haku "päällä", jotkut puhuvat sitoutumiskammosta.


      • 10xreissu_vuodessa
        Tarveharkintaa kirjoitti:

        Sitten sinun pitäisi jo ymmärtää, ettei henkilökuntaa hankita sinne silmänruuaksi.
        Mutta onhan näitä miehiä nähty, että joillakin on aina haku "päällä", jotkut puhuvat sitoutumiskammosta.

        Henkilökunta edustaa lentoyhtiöta ja auttaa imagon luomisessa. Se on sitten lentoyhtiön asia millaisen haluaa antaa. Huvittava tuo kommenttisi haku päällä, kuulutko siihen joukkoon jolle hymy on lupaus enemmästä?


    • Joopajoo___

      Matkustamo nauroi vedet silmissä? Niin varmaan...

    • Piansiivilletaas

      Bisneksessä on ollut aina mukava matkustaa. Pelkästään positiivista sanottavaa niin palvelusta, ruuasta kuin muistakin olosuhteista. Kiva köllähtää kolmen ruokalajin illallisen jälkeen peiton ja tyynyn kanssa ja kääntää tuoli lepoasentoon.

    • 10xreissu_vuodessa

      Oli kerran satiaiset kun tulin kotiin Amsterdamista. Koitin vaimolle selittää että sain ne KLM:n koneen istuimesta koska jouduin matkustamaan ns. karvalakkipuolella. Arvatkaa menikö läpi?

    • omateväät

      Aina päässy ehjänä perille.Miinuspuolena onkin muu palvelu.Eism kerranostin lipun 2 kk päähän matkasta ei siirettävä.Huomasin heti maksettuani ottaneeni 15 päivä paluun vaikka piti olla 16 soitin heti finnairille ei onnistunut vaihto no tulin sitte päivää aikaisemmin.
      on mulla paljon pahempaakin sanottavaa juuri lipunmyynnissä tapahtuneista virheistä.
      Toisaalta yleensä finnair hoitaa lennot aikataulussa ja jos et tarvitse muuta kuin lennot ja jakkaran toimii moitteettomasti.
      ps.aina ennen finnair kuin joku halpayhtiö esin balticair mikä on röyhkeyden huipentuma.

      • 10xreissu_vuodessa

        No se on AirBaltic, mutta mitäpä pienistä. Mikäs heidän toiminnassaan on niin röyhkeetä, ei ole eronnut mitenkään muista yhtiöistä?


    • Sählä-

      Muutama kuukausi sitten olin lentämässä aamulennolla Keski-Eurooppaan. Lento lähti 07.35. En ollut koskaan ennen matkustanut aamulennolla ja olin niin tyhmä että en oikeasti tajunnut että aamulla ei taksia välttämättä saakaan tuttuun tapaan (asun Helsingin ydinkeskustassa ja toisella puolella katua on taksiasema joten oletin jotenkin että tuostahan se vain hoituu).

      Olin taksitolpalla 05.30 ja kun taksia ei muutaman minuutin sisällä näkynyt, soitin taksikeskukseen ja tilasin taksin tolpalle. Ja sitten odottelin ja soittelin ja odottelin ja soittelin, koko ajan enemmän hermostuen. Monien vaiheiden jälkeen taksi tuli viimein noin 06.30. Siitä sitten lähdettiin kohti kenttää, toki täysin nopeusrajoituksia noudattaen (kai tuo lennoille kaahaus toimii ainoastaan elokuvissa). Ja aika kului ja kului. Ei tosiaan paljon naurattanut kun puhelimeeni alkoi tulla "Go to Gate" -viestejä Finnairin sovellukeen ja oltiin vielä kilometrien päässä. Taksi otti maksun jo matkan aikana jotta pääsisin mahdollisimman nopeasti ulos kun olisimme perillä.

      Tietysti oli vielä niin että olin palaamassa neljän viikon kesälomalta kotiini ja minulla oli iso laukku ja yksi pienempi jossa monenmoista ruokatavaraa jota asuinmaastani ei saa.

      No kentälle päästiin vähän vailla seitsemän ja siinä vaiheessa kyllä jo itkin ja olin lähes sydänkohtauksen partaalla. Menin Finnairin tiskille viemään laukkuni (luojan kiitos olin nostanut itseni pisteillä businessluokkaan joten sain käyttää tiskiä jossa ei ollut jonoa). Check-inin oli jo hoitanut itse edellisenä päivänä. Selitin asiani virkailijalle, hän oli ihana vanhempi rouva, rauhoitteli minua ja sanoi että ehdin kyllä lennolle, mutta matkatavarani luultavasti eivät ehdi. Sanoi että tekevät parhaansa. Suhtautuminen oli äärimmäisen ystävällistä, ymmärtävää ja lohduttavaa. Jätin sitten laukut ja juoksin turvatarkastukseen (jälleen, luojan kiitos sain käyttää priority securitya jossa ei ollut juurikaan ketään) ja sen jälkeen portille jossa boarding oli juuri alkanut. Eipä tullut tuliaisten ostosta mitään..

      Lennon aikana ehdin rauhoittua ja mietin miten minun täytyy tulla illalla takaisin kentälle hakemaan laukut. Menin sitten kuitenkin päämäärässäni laukkuhihnalle, ihan siltä varalta että entä jos sittenkin.. Ja sieltähän ne minun laukkuni tulivat. En kyllä ymmärrä millä ihmeen tavalla ne oli saatu koneeseen ajoissa.

      Joten tässä tapauksessa Finnair kyllä palveli yli odotusten ja yli kaiken mitä voi kohtuudella vaatia. Iso kiitos heille!

    • Ymmärsitkö__tuskin

      Nimimerkki pian siivelle taas. (pitäisi olla pian hoitoon taas). Olet aika reppana. Kehuskelet täällä anonyymina itseäsi. Onneksi kukaan ei tunne sinua eikä ketään satusi kiinnosta.

      • tampio100

        sinä olet joku aivovammainen kun näet itsekehua. businessta kehuttiin.


    • Seppämatikainen

      Valitettavasti ei enää hyviä kokemuksia sen jälkeen kun kakki on muuttunut maksulliseksi matkustamossa. Sen myötä "palvelu" on muuttunut äärimmäisen hitaaksi ja useinmiten jonon viimeisille ei ole tarjolla niitä tuotteita, joita mainostetaan saatavaksi. Käytän Finnairin lentoja työmatkoihin noin 6-8 kertaa vuodessa.. Jos mahdollista henkilökohtaiset matkat menen aina Lufthansalla, Finnair ainoastaan silloin jos LH :lla ei ole lentoa kohteeseen.

    • sattumajohdattaa

      Vuoden aikana olen lentänyt finskillä 8 kertaa. Ainoastaan kerran on oltu suunnilleen aikataulussa. Yleensä puoli - kaksi tuntia myöhässä.
      Mutta hyvä kokemus on jo se että lentoa ei ole kokonaan peruttu.
      Johtajat on ansainneet bonuksensa. Tosin tulos tehdään osittain ostamalla, myymällä ja vuokraamalla samoja koneita. Kirjanpitokikkailua.

    • VainHyviäKokemuksia

      Valituksestanne huolimatta minulla on hyvä kokemus Finnairista, reilun vuoden takainen 4500 euron sijoitus on nyt jo yli 12000€.
      Jotain Finnairilla siis tehdään oikein ja ilmeisesti ulkomaalaiset matkustajat ovat pitäneet hinta-/laatusuhdetta erinomaisena, koskapa maine kansainvälisesti tuntuu olevan erinomainen eikä ollenkaan sellainen kuin sen tässäkin keskusteluketjussa Finnairin väitetään olevan.
      Mitä tulee myöhästelyyn, niin googlettamalla vähän, voitte joko väittää Finnairin väärentävän tilastoja tai todeta olleenne väärässä. Lähentelee todennäköisyydeltään pienimuotoista lottovoittoa olla 8 lennolla joista 7 myöhästyy, kun kaikista lennoista yli 87% pysyy aikataulussaan. Tuota lukua ei kovin moni lentoyhtiö maailmassa ylitä, suurimmalla osalla on reilusti matkaa Finnairin aikataulussa pysymistarkkuuteen.

      • sattumajohdattaa

        Vai onko niin että alle 3 tunnin myöhästymisiä ei lasketa Finnairilla myöhästymiseksi?


      • Vielä lisään, että jos ko yhtiö ei suostu maksamaan korvauksia teknisestä viasta johtuvista myöhästymisistä, ei niitä silloin lasketa myöhästymiseksi.
        Seurasin tuossamuutaman päivän ajan AY141 ja AY142 lentoja ihan mielenkiinnosta. Enemmän ja vieläkin enemmän myöhässä joka kerta.


      • VainHyviäKokemuksia

        No niin, onko se myöhästymistä kun juuri nyt ilmassa oleva AY141 lähti 29 minuuttia myöhässä, mutta tällä hetkellä arvioitu saapumisaika on 4 minuuttia etuajassa?
        Finnairin osavuosikatsauksen mukaan seurattava asia on saapumisaika, ei lähtöaika. Tämä mainitaan osavuosikatsauksessa "Saapumistäsmällisyys, % 87,1 ". Määränpäähän saapuvalle saapumisen aikataulun mukaisuus taitaa myös olla se tärkein asia


      • 10xreissu_vuodessa

        Onneksi olkoon sijoituksen johdosta. Mä myin just pois ennen nousun alkua kun oli junnannut ikuisuuden alle 4€ ja osinkoa ei maksettu. Arvaa harmittaako... tuntuu et mulle käy aina näin...


      • parikertaareissannut
        VainHyviäKokemuksia kirjoitti:

        No niin, onko se myöhästymistä kun juuri nyt ilmassa oleva AY141 lähti 29 minuuttia myöhässä, mutta tällä hetkellä arvioitu saapumisaika on 4 minuuttia etuajassa?
        Finnairin osavuosikatsauksen mukaan seurattava asia on saapumisaika, ei lähtöaika. Tämä mainitaan osavuosikatsauksessa "Saapumistäsmällisyys, % 87,1 ". Määränpäähän saapuvalle saapumisen aikataulun mukaisuus taitaa myös olla se tärkein asia

        Totta kai saapumisaika on se oleellinen. Tänään AY142 n 20m inuuttia myöhässä, ja se on vähän.
        Monesti on ollut paljon enemmän myöhässä.


    • 8765

      Olin uudenvuoden aikaan Finnairilla reissussa. Ei hyvää eikä pahaa sanottavaa, matkan tapahtumat voisi kirjoittaa postimerkin taakse. Paluulento oli puoli tuntia myöhässä, mutta myöhästyminen johtui (kuten yleensä) lentokentästä, ei lentoyhtiöstä.

    • En yleensä käytä Finnairia lainkaan mutta joskus tulee sitäkin käytettyä. Tulin työmatkalta kotiin 29.12. Finnair ilmoitti hyvissä ajoin eli yli kaksi viikkoa ennen matkaani ,että on perunut Helsinki-Turku lennon ja tarjosi tilalle bussimatkaa Tampereelle. Ilmoitin heille etten käytä heidän ystävällistä tarjoustaan vaan menen omalla kustannuksella Turkuun. Toki matkatoimistoni sitten keskusteli lipun hinnan palauttamisesta työnantajalleni.

      • KalleMa

        En kehtaisi mennä Turkuun.


      • Manseen
        KalleMa kirjoitti:

        En kehtaisi mennä Turkuun.

        Sen takia tarjottiinkin kyytiä tampereelle?


      • Finnairilta voi odottaa mitä tahansa paitsi hyvää palvelua.


      • novoivoitaas
        Vanha1955 kirjoitti:

        Finnairilta voi odottaa mitä tahansa paitsi hyvää palvelua.

        Kyllä me suomalaiset ollaan sitten huonoja, ulkomaalaiset on paljon parempia.


    • Piansiivilletaas

      Joku moitti satuilusta ja itsensä kehumisesta... Tammikuuussa Phuketissa olimme 10 minuutissa Finnairin laukkujen luovutuksesta jo loungen ovella. Bisnesluokan passintarkastus ilman jonoa, turvatarkastus ilman jonoa. Mennen tullen uusi A350. Oikein miellyttävä kokemus. Kone Helsingissä etuajassa, minkä koneen kapteeni tiesi ennakoida jo pian lähdön jälkeen.

    • Käykötämä

      Kun ei nyt ole hyvää kokemusta, niin kerrotaanpa huono:
      Meidän 8 hengen ryhmän jäsenillämme oli 01.02.2018 Finnairin paluulento Miami-Lontoo-Helsinki-Jyväskylä.
      Lontoosta Finnairin seuraavan päivän jatkolento AY1332 oli tulossa Helsinkiin myöhässä, joten aikaisemman vastaavan kokemukseni perusteella (joka oli kylläkin BA), hyvissä ajoin ennen laskua, pyysin lentoemäntää ilmoittamaan Jyväskylän lennon (AY285) portille ryhmämme tulosta, jospa he voisivat odottaa hieman. Vastaukseksi sain tokaisun: "Ottakaa koneesta ulos päästyänne yhteyttä Finnairin kenttähenkilökuntaan"!
      Koneen laskun jälkeen juoksin Jyväskylän lähtöportille, jossa vielä oli virkailija paikalla, hän totesi tylysti: "Tämä portti on jo suljettu"!
      Kunpa hän olisikin noin ison joukon puuttumista ihmetellessään tarkastanut päätteeltään mistä joukko on tulossa ja missä se silloin oli, niin olisi saattanut pitää porttia raollaan 5 min pidempään.
      Hyvin pienellä palveluhalukkuudella 8 hengen ryhmämme, ja meidän lisäksi 2 englantilaista, olisi saatu varauksemme mukaiselle jatkolennolle Jyväskylään.
      Menimme Finnairin palvelutiskille kysymään jatkosta. Seuraava lento Jyväskylään noin klo 24 oli täynnä, joten pyysimme saada taksikyydin Jyväskylään. Tähän ei myönnytty, mutta taksikyytiä tarjottiin vain kahdelle seurueemme jäsenelle sinne jo muilla meneväksi varattuun taksiin. Pitkän yölennon uuvuttamina emme suostuneet vaan pyysimme majoitusta, sekä varaukset ensimmäiselle mahdolliselle lennolle Jyväskylään.
      Nämä järjestyivätkin parin tunnin ja kahdella palvelutiskillä asioimisen jälkeen.
      Saimme paikat seuraavan päivän (03.02.2018) lennolle AY643, joka saapui Kokkolan kautta Jyväskylään noin klo. 14.30, noin 22 tuntia alkuperäisestä myöhässä.
      Korvaushakemukset on jo sisällä, saapas nähdä miten käy!

      • 10xreissua_vuodessa

        Olihan tuo kieltämättä varsin törkeää käytöstä Finnairin suunnalta, jos sille ei ollut painavaa syytä. En tiedä lentohenkilökunnan mahdollisuuksista ilmoittaa portille teidän tulosta, mutta täysin varmaa on kyllä, että portilla tiesivät mistä ja milloin olette tulossa, jos jatkolennot oli kirjoitettu samalle lipulle. Kun vielä määränpääkin ei ollut ns. solmukohta, niin olisi voinut odottaa kyllä.

        Toki en tiedä paljonko myöhästyitte, oliko silloin kentällä ruuhka-aika ja tuubi piti saada tyhjäksi seuraavaa konetta varten, vai oliko keli sellainen, että koneet tarvitsivat aikaa puhdistukseen jäästä/lumesta. Voi olla, että oli ihan "järkeväkin" syy. Kurjaa joka tapauksessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8299
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2268
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2132
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1728
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1667
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1467
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1093
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe