Saunalahdesta varoittavasti

EX-saanalahtelaanen

Saunalahti teki minulle kivat temput, onneksi meillä kuluttajilla on vielä jotenkin mahdollisuus valita ja ns. äänestää jaloillamme. Eli vaihdoin liittymän kilpailijalle, sain "markkina ykkösestä" tarpeekseni.
En saanut Saunalahdelta laskuja muutamaan kuukauteen, vaikka niitä erikseen kyselin ja peräänkuulutin. Hullua tietty kaivata laskuja, mutta näin se vaan on. Soitin ja soitin, kävin jopa heidän toimistollaan, lähinnä murju, mutta laskuja ei tullut. Ja vastauksetkin olivat tosi asiallisia, " meillä on lieviä ongelmia", " älä huoli, ne tulee ku tulee", " no ne ny tulee sitte joskus, maksele niitä sitte" jne...
Nyt niitä sitten on alkanut tulla. On ihan kiva saada kaikki muutaman kuukauden laskut lähes kerralla. Tietty vois maksella näitä sitte joskus, mutta kun sellanen joustohan ei taas käy mitenkään kun näihin on joku pirullinen piirtänyt eräpäivät.
Eli kiitos vaan saunalahdelle todella hyvästä toiminnasta, en aio enään ikinä asiakkaaksenne palata. Olen tietty vain pisara meressä, mutta niinhän se yksi öljytippakin mustaa vettä laajalti ja minä aion kyllä "markkinoida" teitä parhaani mukaan...

71

14291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dna

      Jokaisella operaattorilla on tai ollut ongelmia laskutuksessa tai muussa toiminnassa. Itselleni saunalahden lasku tuli noin kuukauden myöhässä, eikä tuo minua haitannut. Puheluerittelystä näkee tulevan laskun summan, joten etukäteen tietää paljonko opiskelijabudjetista pitää varata laskun maksamiseen.

      • edelleen vaan

        Niin näkee joo, mutta kyllä minä maksavana asiakkaana haluaisin laskut säännöllisesti, enkä näin että tupsahtaa neljä laskua samaan syssyyn, eräpäivien väli pari viikkoa. Sattuvat vielä niin, että olis ollu tollekkin rahalle muuta käyttöä...
        En minä laskujen summaa marise, ne ovat omaa ansiotani, vaan sitä kun tulevat hiukan yllättäen kaikki kerralla, kun ne olis voinut maksaa ns. pitemmällä aikavälillä, eikä yhdestä ja samasta tilistä miljoonan muun laskun kanssa. Ja minusta on väärin, etten tiedä yhtään milloin nuokin laskut olivat tulossa. Vastauksia en yhtiöstä onnistunut saamaan ja jos laskutus toimisi säännöllisesti, vaikka sitten muutaman päivän heitolla, niin olisi niiden ennakoiminen huomattavasti helpompaa. Minun täytyy ne kuitenkin ajallansa maksaa, mikäli en halua vaikeuksia. Sitä haluan peräänkuuluttaa, että asiakkaalla voisi olla myöskin oikeuksia, eikä vaan pelkkiä velvollisuuksia. Kilpailun pitää kuitenkin olla sikäli "reilua", että jos lobataan ihmisiä asiakkaaksi eri kampanjoinnilla, niin kyllä voimavarat täytyisi myöskin olla oikein mitoitetut, koskien niin laskutusta, puhelinpalvelua kuin kaikkea muuta mahdollista oheistoimintaa. Tai sitten laitetaan ensin asiat kuntoon ja kasvunvaran niin salliessa paisutetaan liiketoimintaa.


      • viduddaa

        Kyllä se alkaa vituttamaan kun 10 kk ei laskua tule ja sitten pamahtaa kerralla 1000 euron lasku ilman että antaavat paria viikkoa enempää maksuaikaa.


      • gprs

        Ei koskaan tosiaankaan ole hyvin. Tämä on jo jonkinlainen äärilaita, valittaa myöhästyneestä laskusta.


      • poika
        viduddaa kirjoitti:

        Kyllä se alkaa vituttamaan kun 10 kk ei laskua tule ja sitten pamahtaa kerralla 1000 euron lasku ilman että antaavat paria viikkoa enempää maksuaikaa.

        Jos sinä soitat sinä myös maksat!
        Jos lompsa on tyhjä mene peilin eteen ja kysy mitä varten?


    • vilhelmiina

      itsekään en ottaisi koskaan saunalahden liittymää.
      ensinnäkin hyvin agressiivista porukkaa ovat ja sääli myyjä parkoja saavat noin 5 euroa liittymä.ilman mitään perus tai takuu palkkaa,kyllä tuo jo kertoo jotain .

      • jälleenmyyjä

        myyn saunalahtea. provikka on tuo, mutta saan lisäksi takuupalkan.

        ja miten niin aggressiivista? myyjätkö ovat? mitä myyjien pitäisi olla, ellei aggressiivisia, sitähän ihmiset puhelinmyyjiltä odottavat.


      • whilhelmiina
        jälleenmyyjä kirjoitti:

        myyn saunalahtea. provikka on tuo, mutta saan lisäksi takuupalkan.

        ja miten niin aggressiivista? myyjätkö ovat? mitä myyjien pitäisi olla, ellei aggressiivisia, sitähän ihmiset puhelinmyyjiltä odottavat.

        älä puhu sontaa ei ole mitään takuupalkkaa
        jälleenmyyjillä sontalahdella


      • jämy-liini
        whilhelmiina kirjoitti:

        älä puhu sontaa ei ole mitään takuupalkkaa
        jälleenmyyjillä sontalahdella

        saunikselle ei kai oo puhtaasti saunista myyviä jälleenmyyjiä.. tai siis saunalahti ei itse "soita saunalahtea". eli on olemassa puhelinmyyntiyrityksiä, jotka ihan itte päättää onko takuupalkka vai ei. useimmissa yrityksissä ei oo takuupalkkaa(?), mutta meilläpä on. =)

        p.s. se on saunalahti, ei sontalahti.


    • EX-pertti

      Otsikon mukaisen kysymyksen esitti minulle Saunalahden myyjä puhelimessa. Aiemmin olin Saunalahden asiakkaana kokenut, että laskutus jumittaa ja sitten tulee sama lasku kahtena kappaleena. Olin kokenut myös, miltä tuntuu, kun kukaan heidän HelpDeskissään ei esimerksi tiedä, miten pakettihinnoitellun GPRS-palvelun laskutusjakso määräytyy sekä myöskin sen, millaista on jututtaa asiakaspalvelun ihmistä, joka asenteellaan ilmiselvästi vain haluaa riidellä. Niin, olin liitymäni jo kilpailijalle siirtänyt, kun tuo soitto tuli. En halunnut takaisin vaihtaa...

    • jank

      Viime vuoden lopulta ei ole tullut laskua 1,5 kk.
      Ymmärsivät lähettää laskun tämän vuoden alusta, kun lopetin liittymän. Varmaan saan laskun perintäfirmalta keväällä puuttuvalta ajalta.

    • marko k

      Onkohan tämä ihminen tosissaan näiden juttujen kanssa? Itse kävin Saunalahdella aulassa asioimassa kun olin baari reissulla hukannut puhelimen. Ainakin aula tila oli monta kymmentä metriä korkea ja lasi seinät ja marmori-lattiat. Tietysti jokaisella on omanlaisensa käsitys murjusta mutta minä ainakin näin että rahaa oli niihin tiloihin upotettu

      • laskuja tullut joo...

        Mulla on kans sama juttu. Ei ole laskua kuulunut, vaikka olen sen perään kysellyt. Ei ole työttömänä varaa maksaa kerralla isoksi kertynyttä laskua. Eihän siinä ole mitään järkeä että muka säästää puheluissa ja sitten keräännytetään laskuja monia kuukausia.
        Asiakkaalle valitellaan jotain resurssipulaa. No sehän ei ole asiakkaan vika.Kyllä laskutus pitää toimia. Palkatkoon sinne laskutukseen samalla tavoin porukkaa kuin liittymien myyntiin. Jos ei mulle tule viikon sisällä laskua, niin goodbye saunalahti. Ottaa jo päähän kun menin edes siihen vaihtamaan.


      • www.
        laskuja tullut joo... kirjoitti:

        Mulla on kans sama juttu. Ei ole laskua kuulunut, vaikka olen sen perään kysellyt. Ei ole työttömänä varaa maksaa kerralla isoksi kertynyttä laskua. Eihän siinä ole mitään järkeä että muka säästää puheluissa ja sitten keräännytetään laskuja monia kuukausia.
        Asiakkaalle valitellaan jotain resurssipulaa. No sehän ei ole asiakkaan vika.Kyllä laskutus pitää toimia. Palkatkoon sinne laskutukseen samalla tavoin porukkaa kuin liittymien myyntiin. Jos ei mulle tule viikon sisällä laskua, niin goodbye saunalahti. Ottaa jo päähän kun menin edes siihen vaihtamaan.

        vittu . Saman rahan sinä maksat puheluista tulee se lasku heti vai 1.5kk myöhemmin . Laskujen myöhästyminen johtui kuulemma liittymätyyppien uudistamisesta . Minulla toimii laskutus Saunalahdella hyvin , ei aihetta vaihtoon .


      • urpo
        www. kirjoitti:

        vittu . Saman rahan sinä maksat puheluista tulee se lasku heti vai 1.5kk myöhemmin . Laskujen myöhästyminen johtui kuulemma liittymätyyppien uudistamisesta . Minulla toimii laskutus Saunalahdella hyvin , ei aihetta vaihtoon .

        No et taida paljoa rahaasioista tajuta sinäkään --


      • Nimetön

        TAIVAAN TOSI ETTÄ S.LAHTI LASKUTTAA IHAN MITEN SATTUU.. TAITAVAT OMIAAN JOO LASKUTELLA ASIAKKAILTA :)


    • toimistoon

      Anna kurinpalautusta ja heitä polttopullo toimistoon niin se olisi opetus vastasen varalle

    • Ei tule laskuja lainkaan

      Mielestäni Dna - Prepaid sopisi sinulle hyvin.
      Ei ainakaan tule laskuja, kun maksaa etukäteen netissä tai pankkiautomaatilla 10 eurosta ylöspäin.
      Suosittelen. Lisäksi saa puheaikaa kun vastaanottaa puheluja..

      http://www.dnafinland.fi

      • juupas

        vaihdoin saunalahteen noin neljä viikkoa sitten ja olin jo viikon sitä käyttänyt kun sain laskun, eli kyllä ne laskuttaa osaa jos haluaa. Asiakaspalveluun en päässyt parhaillaan edes jonoon kun jo piippas varattua, ei huvittanut. Nyt liittymä vaihtuu tällä viikolla toiseen, en kyllä kauheasti kehu saunalahtea jos joku kysyy. Ai niin, laitoinpa sähköpostia tekniseen tukeen kun kerran pääsin asiakaspalveluun läpi ja siellä luvattiin selvittää asia seuraavana päivänä, siis soittaa minulle takaisin, ei selvitetty, ei soitettu. Ei ole tullut vastausta sähköpostiin, kuka sellasta operaattoria kaipaa?


      • sontaaa

        Prepad liittymät on ihan suosta .. saako niihin edes mitn ominaisuuksia? Ainakin se ärsyttää että joku soittaa näistä liittymistä eikä' numerotiedustelulla saa mitn infoa irti


      • Luxus

        dna:n prepaid on vaan rutkasti kalliimpi kun esimerkiksi kolumbuksen! ihan vinkkinä vaan. vertailin vähän hintoja, enkä todellakaan aio ottaa dna:n prepaidia kun kolumbus on halvempi ja parempi. :)


      • gsmmies
        Luxus kirjoitti:

        dna:n prepaid on vaan rutkasti kalliimpi kun esimerkiksi kolumbuksen! ihan vinkkinä vaan. vertailin vähän hintoja, enkä todellakaan aio ottaa dna:n prepaidia kun kolumbus on halvempi ja parempi. :)

        Kolumbus Prepaid on huono:
        -Saldon alittaessa 5 euroa, saat saldomuistutuksia koko ajn usemaankin kappaleen, joita sitten pitää poistella muistista.
        -Kolumbus Prepaidin numeroa ei toimitata numeropalveluun.
        -Puk-koodia ei minulle vastatut mailin mukaan lainkaan luovuteta, pakkauksen hävitessä koodeineen.
        -Ei käyttöpalvelu-puhelinta.
        -Ei myönnettäviä etuja/tarjouksia.
        -Ladattava alle 6 kuukauden välein.
        -Ei muista poiketen, toimi lainkaan Ahvenanmaalla, eikä ominaisuutta tule.
        -Asiakaspalveluun saa odottaa ainakin 10 min.
        -Lisäksi muita haittoja.
        Testasin ihan itse, ja huomasin em. viat.


      • gsmmies
        gsmmies kirjoitti:

        Kolumbus Prepaid on huono:
        -Saldon alittaessa 5 euroa, saat saldomuistutuksia koko ajn usemaankin kappaleen, joita sitten pitää poistella muistista.
        -Kolumbus Prepaidin numeroa ei toimitata numeropalveluun.
        -Puk-koodia ei minulle vastatut mailin mukaan lainkaan luovuteta, pakkauksen hävitessä koodeineen.
        -Ei käyttöpalvelu-puhelinta.
        -Ei myönnettäviä etuja/tarjouksia.
        -Ladattava alle 6 kuukauden välein.
        -Ei muista poiketen, toimi lainkaan Ahvenanmaalla, eikä ominaisuutta tule.
        -Asiakaspalveluun saa odottaa ainakin 10 min.
        -Lisäksi muita haittoja.
        Testasin ihan itse, ja huomasin em. viat.

        Kolumbus Prepaid:
        -Ei vielä mitään GPRS-palvelua kännyyn, eikä GSM_Datakaan kuitenkaan ollenkaan toimi.


      • gsmmies
        sontaaa kirjoitti:

        Prepad liittymät on ihan suosta .. saako niihin edes mitn ominaisuuksia? Ainakin se ärsyttää että joku soittaa näistä liittymistä eikä' numerotiedustelulla saa mitn infoa irti

        Ainakin Dna Prepaidissa ja Sonera Easy:ssä saa omat tiedot halutessaan numeropalveluihin.
        Kolumbuksessa, ja Saunalahdessa niitä ei sinne saa.


      • Luxus
        gsmmies kirjoitti:

        Kolumbus Prepaid on huono:
        -Saldon alittaessa 5 euroa, saat saldomuistutuksia koko ajn usemaankin kappaleen, joita sitten pitää poistella muistista.
        -Kolumbus Prepaidin numeroa ei toimitata numeropalveluun.
        -Puk-koodia ei minulle vastatut mailin mukaan lainkaan luovuteta, pakkauksen hävitessä koodeineen.
        -Ei käyttöpalvelu-puhelinta.
        -Ei myönnettäviä etuja/tarjouksia.
        -Ladattava alle 6 kuukauden välein.
        -Ei muista poiketen, toimi lainkaan Ahvenanmaalla, eikä ominaisuutta tule.
        -Asiakaspalveluun saa odottaa ainakin 10 min.
        -Lisäksi muita haittoja.
        Testasin ihan itse, ja huomasin em. viat.

        päätinkin ottaa saunalahti prepaidin. oon ollu jo jonkun aikaa saunalahden asiakas ja huomannut että se toimii mulla. kannattaa.


      • trheargfdvfvvf
        Luxus kirjoitti:

        dna:n prepaid on vaan rutkasti kalliimpi kun esimerkiksi kolumbuksen! ihan vinkkinä vaan. vertailin vähän hintoja, enkä todellakaan aio ottaa dna:n prepaidia kun kolumbus on halvempi ja parempi. :)

        latausliittymä, mihin saa vanhan numeron siirrettyä niin ei ole kallista tosiaankaan!


    • heisku

      Minulla oli soneran liittymä jonka vaihdoin saunalahteen koska soneran toiminta oli perseestä. Ei ole mitään ongelmia enään ollut, laskut tulee kun pitää ja tarvittaessa saa maksa aikaa jos haluaa(jopa ilman lisäkustannuksia ;) )
      Soneralla puolestaan laskut tulee miten sattuu, meni vanhaan osoitteeseen vaikka laskut tullut jo yli vuoden uuteen osoitteeseen ihan hyvin ja ensiksi tulee maksumuistutuksia ja sitten vasta virallinen lasku yms.! Kiitti mulle riitti!

      • Hyvä saunisfani

        Tuo oli tosi hauskasti sanottu:))
        Saunalahdelta saa maksa aikaa!

        Siis: MAKSA AIKAA

        Heh, sitähän se saunalahden touhu just onkin.


      • DLC.fi
        Hyvä saunisfani kirjoitti:

        Tuo oli tosi hauskasti sanottu:))
        Saunalahdelta saa maksa aikaa!

        Siis: MAKSA AIKAA

        Heh, sitähän se saunalahden touhu just onkin.

        Minulla on useampia liittymiä Saunalahdessa, eikä ole valittamista. Jokainen voi mennä Saunalahden omat sivut ja katsoa mikä on saldo puheluista ja panee rahaa sivuun jos ei laskuja tule. Minulle on laskut tullut aivan säännöllisesti. On ollut käytössä Soneraa, DNA.ta ja Radiolinjaa ja kaiken lisäksi perheessä oli yksi liittimä ACN.llä se vastaa syvältä oli. Kaikki olivat huonompia mikä milläkin tavalla. Kokeilkaa muitakin, se avartaa näkemystä.


      • heisku
        Hyvä saunisfani kirjoitti:

        Tuo oli tosi hauskasti sanottu:))
        Saunalahdelta saa maksa aikaa!

        Siis: MAKSA AIKAA

        Heh, sitähän se saunalahden touhu just onkin.

        No oho, pikkunen kirjotus virhe tullu ku nopsaa kirjotin :)


      • tok
        DLC.fi kirjoitti:

        Minulla on useampia liittymiä Saunalahdessa, eikä ole valittamista. Jokainen voi mennä Saunalahden omat sivut ja katsoa mikä on saldo puheluista ja panee rahaa sivuun jos ei laskuja tule. Minulle on laskut tullut aivan säännöllisesti. On ollut käytössä Soneraa, DNA.ta ja Radiolinjaa ja kaiken lisäksi perheessä oli yksi liittimä ACN.llä se vastaa syvältä oli. Kaikki olivat huonompia mikä milläkin tavalla. Kokeilkaa muitakin, se avartaa näkemystä.

        ja kaikillahan tietenkin on internet yhteys tietokone tosi helppoa ja kätevää


      • mara
        tok kirjoitti:

        ja kaikillahan tietenkin on internet yhteys tietokone tosi helppoa ja kätevää

        ..jos sitä kaipaat. Kai sunkin paikkakunnalla edes kirjasto on? Siellä voit sitten samalla sivistää itseäsi ja lukea vaikka päivän lehdet:)


      • lentäjä
        tok kirjoitti:

        ja kaikillahan tietenkin on internet yhteys tietokone tosi helppoa ja kätevää

        no eihän nää viestit ainakaan ole dna-liittymästä lähetetty


    • asiakas

      Ei oikein toi saunalahden laskutus toimi. Nyt helmikuussa maksan joulukuun laskuja ja tammikuun lasku tulee näillä näkymin maaliskuussa.. En halua edes arvella millon mahtaa tulla helmikuun lasku. Perseestä on saunalahden laskutus!!!!!

      • jatkossakin

        Mitäs pahaa myöhässä tulevissa laskuissa on. Minä ainakin tykkään Saunalahden myöhästyneistä laskuista.


    • james

      Oletko tietoinen että laskun voi maksaa oma saunalahti.fi sivuilla vaikka joka soiton jälkeen,ei tarvi odotella laskuja tipahtavan postiluukusta eletäänhän me jo tietoyhteiskunnassa vai,taitaa kumminkin olla että pölvästejä elää vielä keskuudessamme ja haikailevat menneisyyteen ,tässä tapauksessa ei osaa maksaa laskuaan jos ei saa paperinpalaa missä lukee summa.hah hah haaaaa...

    • JTI

      Suurin syy tähän ongelmaan on operaattorin kapasiteetin ylittäminen. Liiallinen mainostaminen ja lupaileminen, kuten (puheajat,kuukausimaksuton tietynaikaa ja vastaanotetuista puheluista maksaminen asiakkaalle) saavat ihmiset vaihtamaan liittymään.
      En ihmettele yhtään että jos operaattori Saunalahti käyttää kahta suurta pääoperaattoa Elisaa ja Soneraa niin kyllä siinä on jo aika ongelmallista järjestää laadukas asiakaspalvelu asiakkaille molemmille verkkoasiakkaille.
      Ei ole riittästi työntekijöitä asiakaspalvelussa ja laskutuksessa jolloin tuotteiden laatu alkaa huonota. "Töitä on enemmän kuin tekijöitä"

    • tyytyväinen

      suurin kysymys minulle heräsi että ei sitten pystynyt säästämään niihin laskuihin kun tiesi ettei laskua ole kuulunut...onhan se tietenki vaikeeta jos rahat polttaa taskunpohjia... itselläni ei ole ollut mitään ongelmia sauniksen kanssa mutta esimerkkinä minulta kela vaati parin kuukauden asumistukea takaisin. sitäkin takaisinperintää sai odottaa melkeen puoli vuotta, mutta koska tiesin sen tapahtuvan niin sen verran oli älliä että pidin rahat visusti tilillä että ne siellä sitten on kun takaisinperintä tapahtuu. eli jos rahat menee heti kun tulee niin minä suosittelisin vaikka prepaid-liittymää. ei tarvitse odotella laskuja.

      • anni

        Saunalahti kuuluu sarjaan hyvää ei saa halvalla.
        Asiakaspalvelusta ei saa vastausta puhelimella eikä sähköpostilla.
        Ei Millään, Eikä Mihinkään aikaan.


      • tupu
        anni kirjoitti:

        Saunalahti kuuluu sarjaan hyvää ei saa halvalla.
        Asiakaspalvelusta ei saa vastausta puhelimella eikä sähköpostilla.
        Ei Millään, Eikä Mihinkään aikaan.

        Kyllä minä olen asiakaspalveluun saanut yhteyden kun olen puhelimen "issesseen" soitella automaattinen soitontoisto päällä. Kaiutin vielä käyttöön niin ei tarvi puhelin korvalla koko ajan istua.
        Kieltämättä laskut on vähän alkaneet jäädä jälkeen... Toivottavasti parannusta on luvassa. En viitsi liittymää sen takia vielä vaihtaa kun ei muuta vikaa ole ollut. Joskus dna:n asiakkaana kokemukset oli vielä pahempia. Karhuttiin toisen samannimisen laskuja ja niiden takia liittymä suljettiin pari kertaa. Ja laskut tuli millon sattuu.


      • niinpä niin
        anni kirjoitti:

        Saunalahti kuuluu sarjaan hyvää ei saa halvalla.
        Asiakaspalvelusta ei saa vastausta puhelimella eikä sähköpostilla.
        Ei Millään, Eikä Mihinkään aikaan.

        oletko mahdollisesti koittanut saunalahden asiakaille tarkoitettua forumia joka löytty heidän sivuiltaan.


    • mara

      Voi rassukkaa jos ei isi ja äippä ole opettanut sinua säästämään!! Eipä ole kauheen vaikeeta laittaa rahaa sivuun puheluiden summan verran ja ottaa ne sieltä sitten kun lasku tulee!!! Ihan sama koska se paperinpala sulle postissa lähetetään... Itseltäni onnistuu ko. homma mainiosti mutta mulla onkin ÄO yli 100.

    • Jope

      Totta on, että Saunalahden laskutus ei toimi ollenkaan niin kuin pitäisi. Laskujen tulisi, myös Saunalahden itsensä mukaan, tulla heti seuraavana kalenterikuukautena laskutusjakson päättymisestä. Mulla kävi samalla tavalla kuin useimmille täällä, että vuodenvaihteen aikaan ei laskua kuulunut kahteen kuukauteen. Nyt helmikuussa laskuja tupsahti postiluukusta sitten reilun viikon välein kaksikin kappaletta, molemmissa eräpäivät helmikuussa.

      On selvää, että jokainenhan itse laskunsa aiheuttaa, mutta nyt onkin kysymys laskutuksen toimivuudesta. Ihmisillä on usein säännölliset tulot ja hyvä olisi jos menotkin olisivat. Säännöllisesti tulevat puhelinlaskut ovat osa hyvää asiakaspalvelua. Silloin asikaskin tietää aina milloin se lasku luukusta kolahtaa.

      Saunalahden tapauksessa on ollut ikävä havaita, että operaattori itse ei edes myönnä virheitään vaan yrittää selitellä asioita parhain päin tyyliin: "no, meillä on nyt ollut vähän viivettä laskutuksessa, mutta asia hoidetaan pian kuntoon". Lisäksi minulle kerrottiin puhelinpalvelussa, että vaikka laskut viivästelevät niiden eräpäivät eivät silti tule samalle kalenterikuukaudelle. Näin EI ollut. Minun laskujeni eräpäivät ovat helmikuussa. Saunalahden asiakaspalvelu voisi ainakin olla rehellinen asiakkaille ja lopettaa suoranaisen valehtelemisen.

      Onneksi operaattoreita riittää. Jos palvelu ei pelaa, voi jokainen kuluttaja äänestää jaloillaan.

      • ex-saunalahtelainen

        kuin parivuotta sitten.
        Ei ole toiminta näköjään elpynyt.
        Parivuotta sitten oli samat ongelmat laskutuksen,
        asiakaspalvelun suhteen.
        Asiakkaan aliarvioimista, etten sanoisi suorastaan huijausta, kun vertaa mainonnan antamaan kuvaan helppoudesta asioida soittamalla.
        Poistaisivat markkinoinnista puhelin numeron.
        Vain ja ainoastaan netin kautta liittymät, laskut jne.


    • Anniina

      laskujen perään olen saanut soitella oikein urakalla!! Onneton saunalahti! Näin työn puolesta paljon puhuvana (90-130e/kk) olisi kiva kun ne laskut erääntyisivät ja tulisivat ajallaan. kolmenkin kuun laskut kun putoaa postiluukusta kerrallaan niin, kiva.. elisalla laskutus toimii mielestäni hyvin, aina ajallaan!! Ja siirryn pois saunalahden liittymästä takaisin elisaan. pikkuisen kalliimpi, mutta laskutus pelaa ja asiakas palvelu samoin. ne kumpikaan kun ei pelaa saunalahdella!!

      • Elisalainen

        Olet hyvässä uskossa. Ei pelaa asiakaspalvelu Elisallakaan ja samaa laskua pukkaa monta kertaa. Eikä ole kuuluvuudessakaan kehumista, jos autolla liikkuu.


      • tyytymätön..
        Elisalainen kirjoitti:

        Olet hyvässä uskossa. Ei pelaa asiakaspalvelu Elisallakaan ja samaa laskua pukkaa monta kertaa. Eikä ole kuuluvuudessakaan kehumista, jos autolla liikkuu.

        joopati joo... mul oli ennen Elisa ja vaihdoin saunalahteen, koen kyl asiakaspalvelun yhtä huonona kummassakin. Elisalla näkyi monesti "avoimet tapahtumat" kohdassa edellisen laskun summa jos olin maksanu sen pari päivää myöhäs mut saunalahdella taas laskutus erittäin epäselvää esim. paketti-liittymissä... en tajuu miks ei laskuun voisi laittaa selvästi et ylimenneet puhelut tai jotain.... noh, ongelmat kullakin ja mul tämmöset =)


    • sepeteus

      Oletko kuullut ettei nämä muutkaan palveluntarjoajat toimi yhtään sen fiksummin, asiakaspalveluun saa jonottaa eväiden kera ja yritäppä saada joku vastaamaan sähköpostiin tai faksiin, "säästöt" henkilökunnassa ulkoistamalla työpaikat koska asiakas haluaa palvelut "halvalla" on johtanut tähän ettei sitä palvelua enään nopeasti saa.
      Ainoa mikä tässä nykyisessä tietoyhteiskunnassa toimii ripeästi on nimenomaan laskun perintä, niin yksityiset kuten julkishallintokin antaa saatavansa tosi "ripeesti" perintä firmoille.
      Joten maksa laskusi aikanaan tai tulee hintoihinsa, toisaalta laskua ei tule jos ei ole asiakassuhteessa yhteenkään operaattoriin.

      • Jenni,

        Nythän kerrankin lasku myöhästyi ja asiat on ihan hyvin. Paitsi tuolla, jonka pitää siitäkin asiasta itkeä.


    • plan60

      En jaksanut lukea koko viestiketjua loppuun, mutta itse olen kytännyt http://oma.saunalahti.fi sivulta laskun kertymistä ja kyllä sen kautta välillä on pystynyt laskun maksamaan jos on pankin verkkotunnukset. Lisäksi saunalahden liittymän kätevässä palveluvalikossa on saldo-toiminto, jonka avulla voi seurailla paljonko sitä laskua on tullut puhuttua. Loppupelissä Saunalahden liittymällä olen säästänyt pitkän pennin verrattuna esim. Elisaan, jolle maksoin vuosikaudet kiskurihintaa puheluista. Toisaalta Elisalla pelasi asiakaspalvelu kiitettävästi eikä valittamista Elisasta ole muuta kuin hinnoittelu. Tuli kokeiltua myös Cubiota. En suosittele kenellekään. Mitkään palvelunumerot eivät ko. liittymästä pelaa. Varsinkin jos haluaa maksaa esim. laskuja kännykällä tai pelata MTV3:n rantalentistä, ei onnistu :(

    • tyytyväinen

      Olen ex Soneran ja Elisan asiakas ja minun mielestä Saunalahti pelaa hyvin. Jonotusajat asiakaspalveluun on ehkä Soneraa pidemmät, mutta Elisaa lyhyemmät. Vuoden vaihteen tienoilla laskutuksessa oli viive, mutta minusta se oli vain hyvä asia. Saipahan kerrankin puheluille lisää maksuaikaa ja kai jokainen tietää laskun jossain vaiheessa kuitenkin tulevan. Vuoden vaihteen liittymän vaihtoni yhteydessä puhelut vaihtui Elisan verkkoon, mutta sen asiakaspalvelu vaihtoi soneraksi ystävällisesti veloituksetta. Ja lisäksi oma.saunalahti palvelu on hyvä. Ihan hyvä operaattorihan tämä on.

    • tyhmä*

      Itsehän sinä olet ne puhelut soittanut. Jos ei silloin aikanaan tullut laskua, niin olisit katsonut netissä laskun summan ja laittanut summan jemmaan. Kaikestahan näköjään voi valittaa, saatanan tyhmä.

    • opiskelija

      Kaikesta te viitsitte valittaa, kun myöhässä tulevista laskuista. Valittamisella ei siis ole mitään rajaa vai eikö ole enää muuta valittamisen ihetta. Saunalahden toiminta on ihan OK. Jos olette elänyt yli varojenne, niin se on teidän oma moka.

      • lasku

        Onkohan tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja laittanut jutun ihan piruuttaan tänne. Saldohan on helposti tarkistettavissa netistä tai tekstarilla ja netistä näkyy oikein selvästi laskutamattomat summat. Jos ei ole järkeä rahan käytössä, niin ei kai se operaattorin vika ole. Ja joskus aikanaan pärjättiin ihan ilman kännyköitä.


      • TeemuT
        lasku kirjoitti:

        Onkohan tämän jutun alkuperäinen kirjoittaja laittanut jutun ihan piruuttaan tänne. Saldohan on helposti tarkistettavissa netistä tai tekstarilla ja netistä näkyy oikein selvästi laskutamattomat summat. Jos ei ole järkeä rahan käytössä, niin ei kai se operaattorin vika ole. Ja joskus aikanaan pärjättiin ihan ilman kännyköitä.

        Ei keskustelun aloittajalla ainakaan kaikki ole kohdallaan. Kyllä tämä laskutussysteemi on asiakkaan etu, joten kyseessä on joku aivan pönttö.


      • Arvo
        TeemuT kirjoitti:

        Ei keskustelun aloittajalla ainakaan kaikki ole kohdallaan. Kyllä tämä laskutussysteemi on asiakkaan etu, joten kyseessä on joku aivan pönttö.

        Olet todellinen pahviaivo! Huh huh...


    • jasper

      Eiköhän se ole silleen jotta jos laskutus viivastyy etc.. asiakkaasta johtumattomista syistä.. ja läimästään monen kuukauden lasku niin
      sääntö 1.
      Varaa mahdollisuuksien mukaan fyffet laskuun..

      sääntö 2.
      Jos lasku nyt kaikesta huolimatta ylittää taloudellisen "sietokyvyn", niin sovi palveluntarjoajan kanssa mahdollisesta maksusuunnitelmasta.

      sääntö 3.
      Jos kumpikaan vaihtoehto ei toimi niin ei se kaksisesti auta se liittymän vaihto laskuja tulee jokaisesta palvelusta , ja jos laskua kertyy niin se kertoo siitä , että olet nauttinut ko.yrityksen palveluista ja näinollen myös maksat niistä..

      sääntö 4.
      sauniksen liittymissä on mahdollista käydä seuraamassa laskutu/asikaskohtasta inffoo oma.saunalahti www sivuilta.. ja sieltä voit "virtuaalisesti" varata tai "maksaa" rahat piparipurkkiin josta ne on sitten hyödynnettävissä.. oikean laskun tullessa..

      Ja lopuksi kun "vihjaillaan" tietyn yrityksen imagesta ja viitataan rahaan jotta jonkun konttorin sisustus olisi heikko/puutteellinen fyffestä johtuen niin ei oikeen mene jakeluun jos firmalla menee huonosti ja ei ole rahaa sijoittaa jokin toimistotilaan niin kuinkas helskutissa kyseisellä firmalla on varaa "odotuttaa" laskujaan

    • Taneli

      Sinut voi nimetä netin tyhmimmäksi kirjoittajaksi. Kyllä se laskun tulo on ollut sinun tiedossa, joten olet siihen voinut varautua. Jos olet persaukinen, niin sitten ei kannata soitella jatkossa.

    • Kata

      Minä en oikein käsittänyt koko kirjoitusta. Käyttäjillehän laskun myöhästyminen on positiivinen asia, joten mikä tämän kirjoituksen tarkoitus on. Raha-asiat ei tule kuntoon liittymää vaihtamalla, eikä saunalahti ole pahaa mokaa tehnyt. Ja saunalahti tämän mokan viulut maksaa.

    • Naurattaa

      Soita Karpoon tai kuningaskuluttajaan. Varmasti saavat juttua myöhästyneestä laskusta. Et selvästikään ole ekonomi-ainesta.

    • s-lahteen tympääntynyt

      saunalahti on kyllä TOSI syvältä! tuli 2 kpl laskuja viikon sisään ja naisystäväni on saanut laskun viimeksi joulukuun alussa!!! liittymä menee kyllä vaihtoon se on selvä! ja tätä sontalafkaa kyllä mustamaalaan kaikille tutuille ja tuntemattomille.ja mikä asiakaspalvelu se semmonen on ku ei vastata 30 minuutissa?!? ja joo olemme palkanneet 50 uutta työntekijää,niin varmaan! jos jotain palkaatte ni laittakaa ne asiakaspalveluun!

      • Elisaan tympiintynyt

        Vaihda liittymä Elisaan ja koe sama. Minä jo koin.


      • sukanvarsi

        Kannattaa lopettaa kaikki puhelinliittymät, jos ei ole varaa maksaa laskuja. Voi voi.


      • Nimetön
        sukanvarsi kirjoitti:

        Kannattaa lopettaa kaikki puhelinliittymät, jos ei ole varaa maksaa laskuja. Voi voi.

        onko suomen kieli tosiaan noin vaikeaa ymmärtää? en valittanut laskujen suuruudesta enkä myöskään ettei olisi varaa maksaa laskuja.vaan siitä että laskut eivät tule ajallaan,NIIN ETTÄ VOI,VOI OPETTELE LUKEMAAN!!! URPO!


    • 5 min

      Laskun myöhästyminen ei haittaa. Käyn katsomassa puhelinerittelyn säännöllisesti netistä, joten tiedän odotettavissa olevan laskun. Jouduin soittamaan asiakaspalveluun verkon vaihtumisen johdosta ja pääsin läpi viidessä minuutissa. olin ihan tyytyväinen palveluun. Ei muillakaan operaattoreilla asiakaspalvelu pelaa paremmin.

    • Siimens

      Jo on kaikenlaisia valittajia. Ei kai tuollaisesta asiasta tarvitse asiakaspalveluubn soittaa.

      • siimens?

        suomalaiset ovat niin avuttomia..
        olisikohan tu sitä "uusavuttomuutta", josta joskus kuuluu puhuttavan::)) pusu Sinulle siimens
        me siimekset olemme BEST.


    • töissä?

      kerran yksi dna tyyppi valehteli ihan samaa.

      • iso python

        Miksi jotakuta haittaa se, että summa n:n suuruinen lasku tulee MYÖHÄSSÄ? Summa n on kuitenkin aivan sama, tulee lasku milloin tahansa. Jos on tilillä katetta puhua summan n verran, luulisi tuon katteen pysyvän siellä laskun tulemiseen saakka. Jos ei pysy, sehän on oma ongelma ja typeryyttä. Ei niitä laskurahoja tarvitse tuhlata. Jemmaa tililläsi urpa ja maksa sitten kun pitää maksaa.

        EI LASKUN MYÖHÄSTYMINEN TUO ASIAKKAALLE YHTÄÄN LISÄKULUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Sonera rulaa hyvin
        iso python kirjoitti:

        Miksi jotakuta haittaa se, että summa n:n suuruinen lasku tulee MYÖHÄSSÄ? Summa n on kuitenkin aivan sama, tulee lasku milloin tahansa. Jos on tilillä katetta puhua summan n verran, luulisi tuon katteen pysyvän siellä laskun tulemiseen saakka. Jos ei pysy, sehän on oma ongelma ja typeryyttä. Ei niitä laskurahoja tarvitse tuhlata. Jemmaa tililläsi urpa ja maksa sitten kun pitää maksaa.

        EI LASKUN MYÖHÄSTYMINEN TUO ASIAKKAALLE YHTÄÄN LISÄKULUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Aina ollut Tele/Sonera,tyytyväinen toimintaan ja joka viikko tulee tekstinä saldo jokaisesta mun liittymästä eriteltynä.(2 puhelinta ja nettitikku)
        On se kumma homma kun Soneran mainoksia ei tule telkusta,ei tartte mainostaa hyvää ja toimivaa??
        Sitten onkin nämä kaks:paskalahti ja denan mainokset,kummasti sormi painaa kaukosäätimestä toisen kanavan päälle,ei tartte kattoo näitä sonta mainoksia.
        Aika hyviä juttuja kuullut.

        Paskalahti-tuhlausta joka sekunti!
        Mihkä näitä euroja oikein menee-no Paskalahdelle tietysti!
        Elämä halpa-dna kallis!
        Vitun epäreilua-dna on!


      • mllllllllllöö
        Sonera rulaa hyvin kirjoitti:

        Aina ollut Tele/Sonera,tyytyväinen toimintaan ja joka viikko tulee tekstinä saldo jokaisesta mun liittymästä eriteltynä.(2 puhelinta ja nettitikku)
        On se kumma homma kun Soneran mainoksia ei tule telkusta,ei tartte mainostaa hyvää ja toimivaa??
        Sitten onkin nämä kaks:paskalahti ja denan mainokset,kummasti sormi painaa kaukosäätimestä toisen kanavan päälle,ei tartte kattoo näitä sonta mainoksia.
        Aika hyviä juttuja kuullut.

        Paskalahti-tuhlausta joka sekunti!
        Mihkä näitä euroja oikein menee-no Paskalahdelle tietysti!
        Elämä halpa-dna kallis!
        Vitun epäreilua-dna on!

        Joka vanhoja viestejä kaivaa, sitä v******a päähän...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe