Metsän suojelu

Kysyisin sellaista asiaa?
Kun yksityiset metsänomistajat tekevät metsistään luonnonsuojelu alueen.
Kuinka niitä hoidetaan kun myrsky kaataa sieltä puita ja kirjanpainajat (ym. tuholaiset) lisääntyvät ja tekevät naapurin metsässä sen jälkeen tuhojaan.
Minun mielestä LAKI sanoo että maanomistaja on vastuus, jos kaatuneita puita ei kerätä pois.
Puupinokkin metsäyhtiön on vietävä oliko se nyt heinäkuun loppuun mennessäi pois jos niitä ei peitellä.
10452
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Oletko metsänomistaja?
Jos et ole, niin mitäpä se sinulle kuuluu, kuinka joku yksityinen metsänomistaja hoitaa metsään. Äläkä missään tapauksessa puutu siihen mitä maanomistaja tekee omassa metsässään. Sinulla kun ei ole siihen mitään sananvaltaa. Eikä ole sittenkään, vaikka omistaisit naapuri metsäpalstan.
Olen itse metsätalousinsinööri ja olen näiden asioiden kanssa tekemisissä päivittäin, joten tiedän varsin hyvin mitä laki sanoo asioista.
Tiedoksi muuten, että lähetit kysymykseesi väärälle palstalle.

Äänestä
  • Kun olet asiantuntia kerro kuka korvaa, luulis olevan helppo kysymys, jos kerran olet metsä työläinen. Tietääs me muukin jokka voitaas panna suojeluun metsiämme, vai tuleeko meistä maksumiehiä.

Äänestä

• Mikä on asiantuntia, en tunnista enkä missään tapauksessa suostuisi käyttämään noin outoa sanaa.
    Olen metsäasiantuntija ja niin se sana kuuluu sanoa. Enkä ole mikään metsätyöläinen, vaan metsätalousinsinööri. Ja vielä se, että tämä on valokuvaus aiheisiin keskittyvä palsta. Kysypä asiasta siltä palstalta jolle asia kuuluu. Voit kysyä vaikka metsälehden sivulta.

Äänestä

• Kiitos metsätalousinsinöörille myrskyn kaatamiin puihin liityvän kysymyksen vastauksiin.
    Mukavaa kun noin oppinut ja lakiasioihin perehtynyt antaa asiaan liittyvän vastausen, ei jääny mitään epäselvää pätevyyrestäsi.

Äänestä

• VääräPalsta kirjoitti:

Mikä on asiantuntia, en tunnista enkä missään tapauksessa suostuisi käyttämään noin outoa sanaa.
    Olen metsäasiantuntija ja niin se sana kuuluu sanoa. Enkä ole mikään metsätyöläinen, vaan metsätalousinsinööri. Ja vielä se, että tämä on valokuvaus aiheisiin keskittyvä palsta. Kysypä asiasta siltä palstalta jolle asia kuuluu. Voit kysyä vaikka metsälehden sivulta.

"tämä on valokuvaus aiheisiin"

Olisi metsä talous insinöörin kannattanut käydä ainakin äidin kielen kurssit. Jopa me monitoimikoneenkuljettajat (metsätyöläiset) osaamme päteä insinööriä paremmin.

Äänestä

• amispelle kirjoitti:

Olisi metsä talous insinöörin kannattanut käydä ainakin äidin kielen kurssit. Jopa me monitoimikoneenkuljettajat (metsätyöläiset) osaamme päteä insinööriä paremmin.

Hahah.
    Kirjoituksesi oli täynnä pahoja kirjoitusvirheitä. Oliko se tarkoituksellista?
    Minä muuten hallitsen yhdyssana säännöt toisin kuin sinä.
    Kyllä näkee ettet ole kouluja käynyt.
    Sama vika oli aloittajallakin.

Äänestä

• amispelle kirjoitti:

Kaltaistesi kouluja vältelleet tyypit eivät muihin kuin tuollaisiin yksinkertaisiin, yksitoikkoisiin sekä huonosti palkattuihin motokuskin hommiin kelpaa. Se on valitettavasti totuus

Äänestä

• Lopetan aiheesta kirjoittamisen tähän.
    Tämä on todellakin väärä palsta aloittajan ongelman selvittämiseksi

Äänestä

• Kiitokset kommentointiin osallistujille ja hyvää uuttavuotta.
    Mettätalousinssinöörille varsinkin, selevää Kansammeerustaja ainehesta.

Äänestä

Kirjanpainajat kyllä osaavat hommansa, Suomen vihreät metsäkeuhkot ovat jo muuttuneet päästölähteiksi. Tuontipuuta tuodaan laivoilla paperiteollisuuden käyttöön koska omat metsät ovat tuhoutuneet osittain kirjanpaina tuholaisten levinneisyyden vuoksi. Tämä on sitä vihreää siirtymää eli vihreät metsät muuttuvat ruskeaksi tai harmaaksi . Kiitos vihreille terv. LAIVAVARUSTAMOT

Äänestä

Kommentoi aloitusta

maccce kirjoitti:

Kysyisin sellaista asiaa?
Kun yksityiset metsänomistajat tekevät metsistään luonnonsuojelu alueen.
Kuinka niitä hoidetaan kun myrsky kaataa sieltä puita ja kirjanpainajat (ym. tuholaiset) lisääntyvät ja tekevät naapurin metsässä sen jälkeen tuhojaan.
Minun mielestä LAKI sanoo että maanomistaja on vastuus, jos kaatuneita puita ei kerätä pois.
Puupinokkin metsäyhtiön on vietävä oliko se nyt heinäkuun loppuun mennessäi pois jos niitä ei peitellä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu