Mikä on suosikki juustonne

KirjoitanNyt

Ruoka~asiaa täältäkin.

30

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KyImis_

      Juustonaksut. Sormet tuoksuu taivaalliselle pussillisen jälkeen.

    • ehtottomasti

      Savujuusto

      • KirjoitanNyt

        Oletko maistanut Hermannia?


      • ehtottomasti
        KirjoitanNyt kirjoitti:

        Oletko maistanut Hermannia?

        Tarkotatko nyt kermajuustoa? En hirveesti välitä pehmeistä juustoista.


      • KirjoitanNyt

        Hermannin savujuustoa. Aika pehmeä on.


      • ehtottomasti
        KirjoitanNyt kirjoitti:

        Hermannin savujuustoa. Aika pehmeä on.

        Empäs ole maistellut enkä varmaan maistakaan, tykkään kovasta.


      • KirjoitanNyt
        ehtottomasti kirjoitti:

        Empäs ole maistellut enkä varmaan maistakaan, tykkään kovasta.

        Heh. Kovaa Hermannia, ok :)


      • ehtottomasti
        KirjoitanNyt kirjoitti:

        Heh. Kovaa Hermannia, ok :)

        No niin..joo.heh heh:) Ei mahtaisi tuo mun ukkorakas oikein arvostaa jos toisin jonkun Hermannin kotia. Jos pysytään ihan vaan kovissa JUUSTOISSA.


    • Vaikeeta sanoa....
      Juustot on kaikki hyviä...
      <3

      • KirjoitanNyt

        Tykkäätkö myös homejuustoista?


      • KirjoitanNyt kirjoitti:

        Tykkäätkö myös homejuustoista?

        Jotkut ihan hyviä....
        <3


    • Ykkösenä Aurajuusto ja sitä peesaa savun makuiset juustot. Ruoanlaitossa suosin juustoja, kuorrutteena ja täydellistä makua antamaan.

      • KirjoitanNyt

        Huonopuoli niiden rasvaisuus. Herkullisia kylläkin. Suolaisiakin.


      • KirjoitanNyt kirjoitti:

        Huonopuoli niiden rasvaisuus. Herkullisia kylläkin. Suolaisiakin.

        Se juuston suolaisuushan korvaa muun suolan käytön. Vain mausteita ja se on siinä.
        Rasvaisiako?, no ei sen kummemmin kuin mitkään toisetkaan juustot.


      • KirjoitanNyt
        YksK-Nainen kirjoitti:

        Se juuston suolaisuushan korvaa muun suolan käytön. Vain mausteita ja se on siinä.
        Rasvaisiako?, no ei sen kummemmin kuin mitkään toisetkaan juustot.

        Siis tarkoitin, että yleisesti juustoissa on rasvaa, kaikissa. Tarkoitin myös useimpia juustoja kirjoittaessani niiden suolaisuudesta.
        Vältän suuria suolamääriä, mutta juustot ovat niin herkullisia rasvaisuudestaan ja suolastaanhuolimatta. Ne ovat kiusaukseni, heikkouteni.


    • muutkin

      Comte. Vahva cheddar.

      • KirjoitanNyt

        Entä Gouda?


      • Munmakuun

        Aito Gouda-juusto, nam. Ei mitään Valion kökköä.


      • KirjoitanNyt
        Munmakuun kirjoitti:

        Aito Gouda-juusto, nam. Ei mitään Valion kökköä.

        Totta, valion Gouda statukseesi puuttuu Gouda lue ominainen maku.


    • Knainen

      Crème Bonjourin tuorejuustot, koskenlaskijan sulatejuusto (ruuanlaitto ja herkkuhetkiin)
      Homejuustoa käytän tiettyjen ruokien "mausteena" esim.hunaja- broitsu-homejuusto-kastikkeessa. Muuten en syö. En tykkää sen mausta muuten kuin pienenä lisuke mausteena jossain ruuassa

      Leivällä suosikki on kevyenraikas aamupala sulatejuusto, mutta se maksaa niin paljon joten syön jotain perus arkijuustoa leivällä. Se vaati kuitenkin totuttelua koska oli niin suolaista että pisti aika paljon janottamaan. Söin aikaisemmin vallan vain aamupala sulatejuustoa.
      Muutenkin suolaa syön aika vähän, joten esim. joulukinkun suolaisuus sai vatsan kipeäksi ja järjettömän monen päivän janon aikaiseksi. Juustojen suolaisuus prosentti on usein se jonka mukaan yritän valita juustoja itselleni. En tykkää joutua litkimään vettä miljoona litraa päivässä sen takia että saan liikaa suolaa. Mitä enemmän suolaa sitä epämieluisempi ensisijainen valinta, mutta hinta sen lopullisen ratkaisun silti tekee.

      Joskus on taivuttava suolaisuudesta hinnan suolaisuuden takia.

      • KirjoitanNyt

        Koskenlaskija on kyllä herkkua. Itse tykkään paprikalla höystetystä. Se savuporo janottaa minua. Tulee juuston himo lukiessa.


      • Knainen

        fetajuusto meinasi unohtua. Harmi vain että siitä vasta karsee jano tuleekin!


      • KirjoitanNyt
        Knainen kirjoitti:

        fetajuusto meinasi unohtua. Harmi vain että siitä vasta karsee jano tuleekin!

        Minä en fetasta tykkää. En saa siirtäminen irti, kuin suolan maun. Moni rakastaa sitä.


      • Knainen
        KirjoitanNyt kirjoitti:

        Minä en fetasta tykkää. En saa siirtäminen irti, kuin suolan maun. Moni rakastaa sitä.

        fetasta saa hyviä pastoja, salaatteja ja piirakoita.


    • Sinihomesissijuusto

      • KirjoitanNyt

        Sen uskon heh.


    • söisinpaketinkerralla

      Vuohen viinitarhurin juusto.

    • HeippaTerskiusJyystö

      Munkin musta, Skermajuusto

    • sellanentissijuusto

      joka laitetaan puiseen muottiin. En muista sen nimeä.

    • Hupiukko___

      Puhvelinmaidosta tehty Mozzarella juusto.🤡

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe