UUDEN VUODEN PÄÄTÖKSET

Tehtäisiinkö ensi vuodeksi vain miellyttäviä päätöksiä?
Luvattaisiin nautiskella ruoasta juomasta ja läheisyydestä.
Laiskotella kohtuullisesti.
Uskoa joulupukkiin ja pappeihin.
Olla puhdas ja aatteellinen.

41

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saga.Kabinetti

      Tehdään vaan. Jos pikkuisen saa lipsua esim. laiskottelusta jos on pakotteita. Läheisyyteen riittänee lapsenlapset. Joulupukki teki oharit tänä vuonnakin, joten en usko uskomisellani saavani hänet vieraakseni ensivuonnakaan.
      Puhdas olen varmastikin 4 x viikossa saunoen. Aatteellinen jo vain, jos ei yksilöidä tarkemmin. Periaatteita kunnioitan.

    • senkus tehdään; ruoasta lupaan nauttia, mutta en niinkään juomasta, läheisyydestä nautin jos joku lähelleen päästää:), laiskottelu on paras puoleni joten se on helppo toteuttaa, kohtuuden kai saa kukin itse päätellä, joulupukkiin uskon mutta pappeihin en niinkään, enkä aio ensi vuonnakaan alkaa pappeihin uskoa, puhtaana pysyy kun pesulla muistaa käydä, ja aatteita varmaan jokaisella meistä riittää.

      • niin ja Hyvää uutta Vuotta 2018 kaikille!


    • bessie-

      No jaaa... noinkohan turhien päätösten tekeminen tekee elämää yhtään miellyttävämmäksi? Minusta olisi tosi rasittavaa pyrkiä aina "nautiskelemaan" ruosta ja juomasta tai läheisyydestäkään ei sen puoleen. Ja voihan sitä tällainen ahdas ja puutteellinenkin aina välillä olla puhdas ja aatteellinen ihan noin vain luonnostaan, ilman ennalta tehtyjä päätöksiä/lupauksia.

      • ERINOMAISEN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA. Luulen sen muodostuvan hauskemmaksi, kun ei aseta turhan haastavia lupauksia.


      • bessie-
        arvo.e kirjoitti:

        ERINOMAISEN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA. Luulen sen muodostuvan hauskemmaksi, kun ei aseta turhan haastavia lupauksia.

        "Luulen sen muodostuvan hauskemmaksi, kun ei aseta turhan haastavia lupauksia."
        Sitähän minäkin...
        Hyvin haastavina ellen peräti mahdottomina toteuttaa pidän noita aloituksessa mainitsemiasi esimerkkejä "miellyttävistä päätöksistä".


      • bessie- kirjoitti:

        "Luulen sen muodostuvan hauskemmaksi, kun ei aseta turhan haastavia lupauksia."
        Sitähän minäkin...
        Hyvin haastavina ellen peräti mahdottomina toteuttaa pidän noita aloituksessa mainitsemiasi esimerkkejä "miellyttävistä päätöksistä".

        Helpompia kuin tupakoinnin lopettaminen. En voi lopettaa, kun en ole alkanutkaan - tai pitäisi alkaa ja sitten monelle lopetus on elinikäinen projekti.


      • bessie-

        Tavoitteita, suunnitelmia ja haaveita on niin monenlaisia.
        Vain tarpeeksi vaikea ja haastava, minulle merkityksellinen tavoite saa minut tekemään sitä koskevan päätöksen/lupauksen. Ehkä onnistun, ehkä en, sillä ei ole merkitystä jos ja kun asialla on vaikutusta vain minun elämääni. Ainahan voin yrittää uudestaan.


      • bessie- kirjoitti:

        Tavoitteita, suunnitelmia ja haaveita on niin monenlaisia.
        Vain tarpeeksi vaikea ja haastava, minulle merkityksellinen tavoite saa minut tekemään sitä koskevan päätöksen/lupauksen. Ehkä onnistun, ehkä en, sillä ei ole merkitystä jos ja kun asialla on vaikutusta vain minun elämääni. Ainahan voin yrittää uudestaan.

        Vuosikymmen sitten päätin erota läskeistäni. Talven aikaan lähti 40 kg. Oli viimeisen päälle vaikea jobi. Ilman päätöksiä olen pyrkinyt pysymään kohtuudessa sen jälkeen. Onnistumisia päätöksille.


      • bessie-
        arvo.e kirjoitti:

        Vuosikymmen sitten päätin erota läskeistäni. Talven aikaan lähti 40 kg. Oli viimeisen päälle vaikea jobi. Ilman päätöksiä olen pyrkinyt pysymään kohtuudessa sen jälkeen. Onnistumisia päätöksille.

        Jokohan vihdoin onnistuisin. Jo useamman vuoden ajan olen päättänyt (enkä vain vuoden alkaessa vaan melkein harva se päivä), että tänään lähden kävelemään ja kävelen niin, että se käy suht tehokkaasta liikuntasuorituksesta. Eipä ole päätös pitänyt. En edes muista koska viimeksi olen lähtenyt kävelemään pelkästään sillä mielellä, että nyt teen liikuntasuorituksen.

        Toinen ylivoimaisen vaikea asia on joistakin vaatekappaleista luopuminen. Tai luopuminen sinänsä ei ole vaikeaa, päätös on tehty mutta sen toteuttamista en ole saanut aikaiseksi. Tämän uskon kuitenkin onnistuvan (päätin että tammikuun aikana), toisin kuin tuon liikunnan lisäämisen. Sain nimittäin hiljan tietää joillakin seurakunnilla olevan kirpputoreja ja lahjoitan mielelläni seurakunnalle.


      • MahotonKuinKorvamato

      • bessie-
        MahotonKuinKorvamato kirjoitti:

        Heh, sori, en voi mitään että aina kun näen nimimerkkisi niin mielessäni näen https://www.youtube.com/watch?v=AwpenDCvLaY&list=PLFmKJwd_b7EWvr-V3Sjzhf9Uo6PE7zDAE&index=2

        Miksi tuo "sori"? Eihän sinun tarvitse itseäsi selitellä ja anteeksipyydellä, ei yleensäkään ja minulle nyt ei ainakaan. Kysymyshän on nimerkkini näkemisen SINUSSA herättämästä mielikuvasta tai ehkä vain tarpeestasi kertoa tällaisesta mielikuvasta vaikka et sitä oikeasti näkisikään. Jos olet kirjoituksistani saanut sen kuvan, että olen polkkatukkainen, umpinaisia kaula-aukkoja suosiva muutosvastainen ja kaikesta valittava naukuja, niin joko minä olen todella huono kirjoittaja tai sinulla on puutteita luetun ymmärtämisessä ja johdonmukaisessa ajattelussa. Pelkäästän nimimerkistä "bessie" ei luulisi tuollaista mielikuvaa saavan?


      • bessie- kirjoitti:

        Jokohan vihdoin onnistuisin. Jo useamman vuoden ajan olen päättänyt (enkä vain vuoden alkaessa vaan melkein harva se päivä), että tänään lähden kävelemään ja kävelen niin, että se käy suht tehokkaasta liikuntasuorituksesta. Eipä ole päätös pitänyt. En edes muista koska viimeksi olen lähtenyt kävelemään pelkästään sillä mielellä, että nyt teen liikuntasuorituksen.

        Toinen ylivoimaisen vaikea asia on joistakin vaatekappaleista luopuminen. Tai luopuminen sinänsä ei ole vaikeaa, päätös on tehty mutta sen toteuttamista en ole saanut aikaiseksi. Tämän uskon kuitenkin onnistuvan (päätin että tammikuun aikana), toisin kuin tuon liikunnan lisäämisen. Sain nimittäin hiljan tietää joillakin seurakunnilla olevan kirpputoreja ja lahjoitan mielelläni seurakunnalle.

        Päätöksiin voi vaikuttaa suunnittelulla. Sopii ystävän kanssa yhteisestä kävelyretkestä. Laihduttaa jo kaupassa ostoksilla - valikoi. Pakkaa siivotessa sopimattomat vaatteet pois kuljetettavien pakettiin pestyinä. Alkon tuotteet jättää ostamatta ja on helpompaa pysyä päätöksissä.


    • pahsia

      Vakaa aikomukseni ja pyrkimys on elää sovussa vatsamakkaran kanssa toisiamme tukien ja kunnioittaen. Riitaanuimme loppusyksystä totaalisesti kunnes sitten päätin sanella marssijärjestyksen, eikä suinkaan sujunut nurisematta kunnes sitten joulunpyhinä tahtikin alkoi lipsumaan, ja pahoin pelkään, että koska kalavelkoja on rästissä, jään vielä alakynteen uudenvuoden kääntyessä.

      • Sopu vatsamakkaroiden kanssa tärkeä. Aikoinaan herkistyin leidin edessä ja lausuin:" Sydämeni kannel soi ainoastaan sinulle". Johon leidi:" Oo iäneti mahas vuan mouruaa".


      • pahsia
        arvo.e kirjoitti:

        Sopu vatsamakkaroiden kanssa tärkeä. Aikoinaan herkistyin leidin edessä ja lausuin:" Sydämeni kannel soi ainoastaan sinulle". Johon leidi:" Oo iäneti mahas vuan mouruaa".

        Voe tokkiinsa, ku haaska olluna, suattannu uatella ilman pilluuta.


    • Psykoterapeutitar

      Helppo päätös! Vanhuuseläke alkaa 1.4! Vai onko aprillia, kuten aikoinaan työkin alkoi 1.4? Taitaa olla aprillia koko elämä!

    • ö-Öö

      Pidä tunkkisi.

      =DW=

    • Minä en tee koskaan mitään uudenvuoden lupauksia.
      Olen vain sellainen, kuin olen.
      Eteentulevat asiat ratkaisen aina, niinkun parhaaksi näen.

      • Lupaus tuokin. On varmaan parhaita lupauksia, joita on helpoin toteuttaa.


    • Hallittu-hurlumhei

      Päätökset asetan aina tuonne työpöydälleni joka hallitsee hima byrokratian oireet. Läppärin molemmilla puolilla ja takana; laskuja, papereita, naittaja rei ittäjä - vähän kaikkea. Mappejakin.
      Ensi vuoden puolella katson, mikä tilanne. Uudenvuoden päätöksiä tai lupauksia kirjallisena ei ole.

      Tässä vapaa-ajan pöydälläni 35 tuumaisen näytön äärellä suoritan vapaa-ajan aktiviteetteja kuten surffailuja, sähköposteja, vähän Someakin. Ei yhtään mamua. Suvaitsevaisuuttakin vain suomalaisille.

    • SiinäMinunHyväLupaus

      Uuden vuoden lupaus: En kerää ylimääräistä tavarA kotiini.

      • Lempitonttu

        Olen huono tekemään lupauksia, mutta tuon voisi painaa mieleensä ja jatkaa poistoja, mitä tänä vuonna on jo tullut tehtyä.


    • henrjii

      En osta enkä nosta mitään

    • Olen syönyt kaikki Kaali-kääryleeni.
      Sinappia jäi vielä runsaasti.
      Tiistaina päätin lähteä ostamaan lisää kääryleitä.
      Toivon silloin hieman Lunta.
      Olenhan ralli-miehiä.
      Lunta saisi olla pöpperöön asti.
      -
      Ostin itselleni Airam Pocket Work Lightin 2kpl.
      Olis kätsy varmaan Kajaanissakin.
      Molemmat kädet nääs vapaina.
      -
      Tässäpä blogi tällä-kertaa.

      H.

    • Pää-tön-kana-ton

      Päätösvalta sinisillä punaisella maidolla

    • maissiiii

      Miellyttäviä mielelläni teen, vaikken mikään kaikkia miellyttävä tyyppi olekaan.
      Nautiskelu on aina mukavaa.
      Laiskotella en kehtoo, oon aina tekevinäni jottain.
      Tuo usko on kinkkinen juttu... puu-ukkoon joskus pakkouskoa... kun pelaan bridgeä.
      Puhtauden kanssa vähän niin ja näin, kun omaan likasen mielikuvituksenkin.
      Aatteellinen olen ja aatteessani pysyn.

      • Pomo aikoinaan lausui aforismin:" Tekijä on tekevinään , pomo on maksavinaan ja kaikki ovat suavinaan."


    • Heikunkeikku

      Ei, en suostu yhtymään ajatukseen, että tekisin muiden kanssa päätöksiä ensi vuodelle.
      En miellyttäviä päätöksiä, en ei-miellyttäviä päätöksiä.

      En ole sitä sorttia ihiminen, joka uuden vuoden lupauksia tekisi. En ole koskaan tehnyt.
      JOS tekisin, niin tuntuisi siltä että olisi Pakko sitten ne toteuttaa. Kokisin olevani kahlehdittu.

      Tahdon edetä päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen ja sitä rataa sillä mielellä, että saan käyttää ex-tempore-meininkiä.
      En yhtään tiedä, miltä ens vuosi tuntuu ja mitä saan päähäni.

      Ruuista nautin ilman lupauksia. Makuelämykset ovat ah ihania. Sitten kun nenä nuuhkii jotakin aivan ihanaa tuoksua, niin yritän siitäkin ottaa kaiken irti.
      Ajatelkaapa, jos ihmisellä ei olisi eri aisteja. Sitä vaan sullois naamaansa murkinaa, nielaisi mautonta mössöä, eikä kokisi mitään makuelämyksiä:) Eikö hirveetä.

      Hyvää Uutta Vuotta kuitenkin tahdon nakata teille kaikille.

      • Otan kiinni uudenvuoden nakkauksesi ja toivotan sinulle ja kaikille muillekin palstalaisille Hyvää Uutta Vuotta!


      • Ruoasta nautin myös. Mieluummin itse valmistamastani. Nautintoa lisää suunnittelu, valmistuksen tuoksut, näkymät ja kuultavat tirinät.


    • Sopii_pohtia

      Mitenkä olisi eläkeläiset ja vanhukset, jos ensinnäkin alkaisitte katsoa oikeasti ketä äänestätte, ettekä tee äänestyspäätöstä lahjus kahveilla, tai pärstäkertoimella, kuten tähän asti. On kepuli ripulien ja sekoomuksen ansiota, että teiltäkin pienennetään eläkkeet, lääkkeiden hinnat nousee ja viedään palvelut pois.

      • tamery

        En ole aikeissa allekirjoittaa Niinistöä sen paremmin kuin ketään hallituspuolueita edustavia.


    • Vuoden viimeinen jeesustelu.
      Herran jestas!
      Eihän se tähän voi päättyä?
      Niin lupaavaa kun se on ollut.

      465634655

      H.

    • Jaa. Kyllä minäkin taidan pysyä ahtaana ja puutteellisena, mutta onhan se hyvä, että toiset yrittävät ..))
      Tuo flunssa, mistä täälläkin on ollut puhe, oli siitä metka, että se vei kaiken ruokahalun, ainakin minulta. Pari kiloa putosi ihan huomaamatta, vaikka jouluisia herkkuja oli tarjolla.
      Tänään oli mukavaa, kun uskalsi lähteä lenkille kevein mielin, suojalumi takasi hyvän pidon. Jospa se talvi tulee tänne eteläänkin, keski-Suomen tutut kehuvat kelejä siellä...

      • Ei tullut talvi. 4 ja viimeisetkin lumet poissa.


      • arvo.e kirjoitti:

        Ei tullut talvi. 4 ja viimeisetkin lumet poissa.

        Näinhän tuo taas meni. Turhaa olisi ollut kolata lumia eilen. Vaan lämmityksen kanssa (puu) pääsee helpommalla... Aina jotakin hyvää.


      • demeter1 kirjoitti:

        Näinhän tuo taas meni. Turhaa olisi ollut kolata lumia eilen. Vaan lämmityksen kanssa (puu) pääsee helpommalla... Aina jotakin hyvää.

        Pysyy kotipolku hiekkaisena ja jäättömänä, kun työntää lumet pois. Minun taloni on kaukolämmössä , jota ei tarvitse lämmön eteen tehdä mitään.


    • Minen tee mitään päätöksiä, Jos ei sellaiseksi lueta itseni hemmottelu kaikin aistein :)

      • Paras päätös, minkä tehdä voi!


    • sellaistavaan

      Ei molempia tarvi,luvata ja tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe