Avensis Hybrid 2018?

Avensis2010

Niin kyllä kai se on tulossa, syksyllä lupailtiin, että esittely olisi ennen joulua ja Suomessa olisi helmi-maaliskuussa kokeiltavissa... Ei vaan ole esittelystä mitään kuulunut. Uutta vaihtaessa kriteeri on hybridi, pelkkä polttomoottori ei enää kiinnosta, kun autoa olisi tarkoitus pitää kuitenkin vähintään 5-6 vuotta, niin sillon tuskin enää polttomoottorisesta saa mitään hyvitystä.

27

1790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mniukjh

      kokoa järkes että edes mietit noin hulluja.

    • haaveita.vain
    • 100prossaa.bensalla

      "tarkoitus pitää kuitenkin vähintään 5-6 vuotta, niin sillon tuskin enää polttomoottorisesta saa mitään hyvitystä."

      Vuonna 2018 tojon hybridit kulkevat 100% bensan voimalla. Niin ne kulkevat koko käyttöikänsä ajan.
      Ne ovat kaikessa samalla viivalla muiden bensa-autojen kanssa niin tänään kuin tulevaisuudessakin. Ladattavat autot ovat sitten eri juttu.

      • Pääuloshanurista

        Jep, kallis vekotin joka syö bensaa siinä missä toiset, halvemmat, paremmat ja kestävämmät autot. Päänuppi nyt ulos hanurista ja korvaamaan muutamia muita möautomerkkejä samassa hintaluokassa, tai vaikka halvemmallakin.


      • HybriditTulevat

        Sama se, millä nyt loppujen lopuksi kulkee, hybridi on kuitenkin pitkään se juttu, mihin valmistajat satsaa. Siksi niiden arvo säilyy tulevaisuudessakin. En kyllä enää itse uskaltaisi hankkia pelkällä bensalla kulkevaa kotteroa.Dieselin ostaminen taas olisi sulaa hulluutta, niiden käyttökieltohankkeet etenevät sellaista tahtia, että kuka tietää, vaikka Suomessakin kiellettäisiin dieselit kaupungeissa jo muutaman vuoden päästä.

        Avensis on varma valinta, jos vain tulee hybridinä, tietää, että toimivuus ja kestävyys on sataprosenttisesti taattu, muiden merkkien kohdalla homma on paljon epävarmempaa.


      • enempi.mainoskikkailua
        HybriditTulevat kirjoitti:

        Sama se, millä nyt loppujen lopuksi kulkee, hybridi on kuitenkin pitkään se juttu, mihin valmistajat satsaa. Siksi niiden arvo säilyy tulevaisuudessakin. En kyllä enää itse uskaltaisi hankkia pelkällä bensalla kulkevaa kotteroa.Dieselin ostaminen taas olisi sulaa hulluutta, niiden käyttökieltohankkeet etenevät sellaista tahtia, että kuka tietää, vaikka Suomessakin kiellettäisiin dieselit kaupungeissa jo muutaman vuoden päästä.

        Avensis on varma valinta, jos vain tulee hybridinä, tietää, että toimivuus ja kestävyys on sataprosenttisesti taattu, muiden merkkien kohdalla homma on paljon epävarmempaa.

        "Sama se, millä nyt loppujen lopuksi kulkee, hybridi on kuitenkin pitkään se juttu, mihin valmistajat satsaa"

        Valmistajat satsaavat ladattaviin hybrideihin ja sähköautoihin. Mikään valmistaja ei satsaa tojon tyyppisiin perushybrideihin. Ei edes Tojo itse. Tojon perushybridissä hybridiä on vain nimessä. Aivan samoin kuin Atkinson-moottorissa. Se ei ole oikeasti hybridi koska siihen ei voi ladata sähköä vaan akut ladataan kalliisti verotetulla sähköllä (tai jarruttaessa KERSillä). Kone ei ole myöskään oikeasti Atkinsonin kiertoon perustuva vaan kyse on aivan tavallisesta venttiilien ajoituksen säätämisellä.
        Kaikenkaikkiaan tojon hybridit ovat aivan tavallisia bensa-autoja joissa kierrätetään jonkinverran energiuaa akkujen kautta. Ne ovat kuoleva laji ja myös Toyota on tunnustanut tämän kun se julisti sähköautoprojektinsa.


      • 45233423
        enempi.mainoskikkailua kirjoitti:

        "Sama se, millä nyt loppujen lopuksi kulkee, hybridi on kuitenkin pitkään se juttu, mihin valmistajat satsaa"

        Valmistajat satsaavat ladattaviin hybrideihin ja sähköautoihin. Mikään valmistaja ei satsaa tojon tyyppisiin perushybrideihin. Ei edes Tojo itse. Tojon perushybridissä hybridiä on vain nimessä. Aivan samoin kuin Atkinson-moottorissa. Se ei ole oikeasti hybridi koska siihen ei voi ladata sähköä vaan akut ladataan kalliisti verotetulla sähköllä (tai jarruttaessa KERSillä). Kone ei ole myöskään oikeasti Atkinsonin kiertoon perustuva vaan kyse on aivan tavallisesta venttiilien ajoituksen säätämisellä.
        Kaikenkaikkiaan tojon hybridit ovat aivan tavallisia bensa-autoja joissa kierrätetään jonkinverran energiuaa akkujen kautta. Ne ovat kuoleva laji ja myös Toyota on tunnustanut tämän kun se julisti sähköautoprojektinsa.

        Sinähän tiedät todella paljon Tojon tuotehallinnon kuten muidenkin firmojen tuotehallinnon aivoituksista. Hienoa että meillä Suomessa on sinunlainen asiantuntija.


    • AveSetä

      Kyllä se hypriittiAve tulee keväällä.

      • vbnbvnvn

        Mitään face-liftiä ei sitten ole tullut nykyisenkään malliin joten voidaan jättää jäähyväiset ja papparaiset saavat siten camryn tilalle kun tarvitse sitten niin perheautoa.Pitäisi jo tässä vaiheessa olla jo salakuvia seuraajasta jonka odotetaan olevan katumaasturi.


    • Tällaiset_tapaukset

      vauhdittavat vain siirtymistä Toyota-hybrideihin, siitä puhumattakaan ettei muilla valmistajilla ole edes olemassa kestävää ja luotettavaa hybridiä tarjolla. Toyotalla sellainen on ollut jo 90-luvun puolivälistä saakka, vieläpä erittäin taloudellinen. Muut eivät ole päässeet lähellekään vastaavaa. Ai niin, se tapaus:

      Vw-konsernin autojen katsastusongelmat

      Saksan AutoBild julkaisi 29.12.2017 artikkelin jonka aiheena on niiden Vw-konsernin autojen hylkäykset katsastuksessa joiden huijausohjelmistoa ei ole päivitetty vastaamaan vaadittavia saastenormeja. Kysymyksessä ovat tässä vaiheessa 2.0 TDI-moottorilla varustetut mallit ja autoja on tällä hetkellä 200.000kappaletta. Volkswagenin malleista ensimmäisenä tuleen joutuvat Amarok-mallit, sen jälkeen Tiguan, Caddy, Golf ja Passat. Audilla sama ongelma ja mallit A4, A5, Q5 ja A6. Ongelmaa mutkistaa se ettei Vw-konserni ole edes virallisesti tunnustanut koko ongelmaa eikä anna takuuta siitä ettei ohjelmistopäivityksellä ole mitään sivuvaikutuksia, esim. polttoaineenkulutuksen nousu, moottoritehon lasku tai koko pakokaasujen puhdistusjärjestelmän rikkoontuminen. Asianajotoimisto Ralf Stoll on saanut oman ilmoituksensa mukaan 10.000 ilmoitusta Vw-autojen sammumisista jonka jälkeen autot eivät ole enää käynnistyneet, kohta softapäivityksen jälkeen. Ja jottei asia helpottuisi, Vw tarvitsee 750 erilaista softaversiota päivittääkseen kaikki malliversiot joita noista edellämainituista autoista on tehty.
      Jokainen voi ajatella tästä mitä haluaa mutta nyt ovat sellaiset merkit ilmassa että Konserni on entistä pahemmassa pulassa aiheuttamansa tahallisen päästöskandaalin kanssa.
      Asiaan liittyy myös ennakkotapaus jossa Vw on tuomittu ostamaan auto takaisin sen ostohinnalla. Asiaa ei ole vielä saatu pantua täytäntöön koska Vw on tietenkin valittanut asiasta ylempään oikeusasteeseen mutta mikäli päätös pitää, konserni saattaa joutua ostamaan takaisin miljoonia autoja. Se olisi koko konsernin konkurssi kuten täällä on jo ennustettu päästöskandaalin alusta asti.

    • Nähty

      Tänään näin autorekassa Toyotan Avensiksia joita ei ole näkynyt liikenteessä.
      Malli on täysin erilainen kuin nykyinen. Ilmeisesti jakavat jälleenmyyjille ja sitten vaan julkaistaan koko maassa samaan aikaan.

      • AveVaihtuuUuteen

        Niin on täälläkin näkynyt. Olisikohan ensiesittelyssä jo kuun lopussa?


    • kualavaluujo

      Avensis pistokehybridinä kyllä nostaisi autokuumeen aika korkealle. Jos kestävyys ja luotettavuus Priuksen kanssa samaa luokkaa eli erittän luotettava, niin onneksi olkoon Toyota

      • LapuanLare

        Ennusmerkit on nyt sellaaset notta pian hypriittiAve on myynnis ja menöö hyvin kaupaksi.


      • sinetöidyssä.kontissa
        LapuanLare kirjoitti:

        Ennusmerkit on nyt sellaaset notta pian hypriittiAve on myynnis ja menöö hyvin kaupaksi.

        Tuleeko ne Suomeen taas niiltä Toyotan salaisilta linjoilta.?


      • ToyotaJugend

        Nimenomaan sieltä ne tulevat, konsepti todettiin erinomaiseksi ProAcen kohdalla ja uuden Avensiksen kohdalla on jatkettu hyväksi havaitulla tiellä. Burnastonin tehtaille Iso-Britanniaan on rakennettu salainen tuotantolinja, jolla vain tiukan japanilaisen tuotantofilosofian sisäistäneet ja tarkoin valitut työntekijät kokoavat uutta Avensista. Näin ei synny mitään laatupoikkeamia. Myöskin sähköiset komponentit ja alustan osat tuodaan Japanista ja ne ovat Toyotan tiukkojen standartien mukaisia.
        Tämän minulle kertoi legendaarisen corollapapan poika, mies, jolla on suorat yhteydet Toyota Europeen.


    • TheKöle

      Camry sieltä tulee.... hybridinä ja ilman.....

      -kiistävät toki tiedon toyotalla vielä, ettei nykyisen Aven myynti täysin loppuisi.....

      • Sortimentti

        Jos näin, niin sitten dieselin tai farkun haluavan pitää mennä kaupoille asap...


      • Ave18tulee

        Tulee myös uusi Ave, farkku myy hyvin Euroopassa ja Ave asemoituu Camryn alle, salakuvia on ollut netissä. Ja taatusti hybridi.


    • uskokaa.nyt.jo

      Avensista ei tule, kun Avensiksella ei ole kysyntää ja piste. Jenkeissäkin Prius ottaa takkiin, jokainen ladattava myydään tappiolla.

    • Työhota

      Oikeasti Toyotan ei kannattaisi taloudelliseea mielessä olla laisinkaan EU-markkinoilla. Tulee pelkkää tappiota. Mutta johto on niin itspäsiä vanhoja jääriä, että eivät usko ettei mallisto ole houkutteleva EU alueella, paitsi suomessa. Tulos tehdään Aasian ja USAn markkinoilla. Samoin taitaa jotkut lähi-idän maat olla hyvää markkina-aluetta.

    • ipsum_mane

      Maaliskuun ensimmäinen viikonloppu se sitten koittaa.
      Suruliputus kaikissa VW konsernin autotaloissa siivittää uuden Avensiksen ensiesittelyä.
      Ladattavien hybridien listasta voi ruksia vaikka mielenkiintoisen RAV4 voimalinjan joka 2,5l atkinson kiertoisine tekniikoineen ei jätä ketään kylmäksi.
      Taksiluokan tilat yhdistettynä mielettömään toimintavarmuuteen on saanut Kiinalaisen Geelynkin konttorin paniiikin valtaan. Kiinalaisen merkin alla myytävästä Volvosta julistetaan samaan aikaan massiivinen alennuskampanja, jossa nähdään jopa 30% alennuksia.
      Stuttgardissa Mersun päämajassa kriisikokous suunnittelee sulkevansa Borvard Isabellan Bremenin tehtaat koska myynnin odotetaan romahtavan vanhan tekniikan autoissa.
      Yhtä kaikki maailma ei ole enää entisensä. Uuden Avensiksen julkaisun jälkeen. Nähdään paljon itsemurhia kun viimeiset roposet Audiin ja Bemariin sijoittaneet eivät kestä totuutta automaailman kiistattomasta ykkösestä.

      • toyotastatuleeauto

        Aivan niin. Taisi olla huono päätös eduskunnalta sallia väkevämpien oluiden ja lonkeroiden myynti ruokakaupoissa. Tätä se teettää...


    • Totuudentorvi2

      Ei tule hybridi-avensista. Brexitin takia Ave ajetaan alas a Camry korvaa sen. Camry löytyy hybridinä. Corollan kasvaessa se ottaa perus Aven paikan.

      • Nipponkippon

        Ei se johdu brexitistä vaan siitä että ko malli ei käy enään kaupaksi.
        10 vuotta kohta mallilla ikää, ja vaikka on tehty pari keulan uudistusta, ei se houkuttele ostajia muualla kuin suomessa, täälläkin vähenemään päin kun papoilta otetaan ajoluvat pois, hyvä niin.


      • synkkä.totuus
        Nipponkippon kirjoitti:

        Ei se johdu brexitistä vaan siitä että ko malli ei käy enään kaupaksi.
        10 vuotta kohta mallilla ikää, ja vaikka on tehty pari keulan uudistusta, ei se houkuttele ostajia muualla kuin suomessa, täälläkin vähenemään päin kun papoilta otetaan ajoluvat pois, hyvä niin.

        Avensiksen myynti on Euroopassa reippaasti TOP-100 listan ulkopuolella. Suomessa tuota on yritetty tyrkyttää alennuksin ja erilaisin kampanjoin.


    • 667567

      Ei vaan isompi keskiluokka vaan ei myy euroopassa ylipäänsäkään.
      Vai johtuuko brexitistä tai kenties vanhasta mallista että VW on pienentänyt rajusti passatin tuotantoa ja Ford ilmoitanut että Mondeosta ei tule uutta mallia eurooppaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe