Vanhemmat rajoittaa vapaa-aikaa liikaa

888887

Tänä syksynä koulunkläyntini ei mennyt vanhempieni mielestä yhtä hyvin, kuin ennen (olin ennen kympin oppilas, mutta tiputin noin puolet numeroistani ysiin) ja nyt kun on joululoma, he haluaisivat vaan pitää minut kotona tekemässä tulevia projekteja.

He eivät myöskään päästä minua kavereiden kanssa tapahtumiin tai luokkaretkelle espanjaan ja uhkailevat vapaa-ajan / oikeuksien rajoittamisella, jos en nosta numeroitani.

Olen yrittänyt puhua heille siitä, ettei vapaa-ajan pitäisi olla riippuvainen koulusta, mutta he vain sanovat, että koulu tulee ensin. Johtunee siitä, että ensi keväänä pitäisi hakea lukioon.

Mitä mieltä olette tästä kaikesta?

4

1100

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ysiluokkalaine

Kenenkään vanhemmat ei saisi valittaa lapsensa arvosanoista niin kauan kun tämä yrittää koulussa parhaansa. Ja niin kauan kun koulu sujuu ja arvosanat on hyviä, niitä ei tarvitse mielestäni edes yrittää parantaa vanhempien takia.

Jos vanhemmat ei usko/ymmärrä, voit mennä puhumaan asiasta opettajalle/koulupsykologille/terkkarille heti koulujen alettua.

Jotta pääset nauttimaan loppu joululomasta, voit ensihätään perustella huonontuneet numerot vanhemmille tekosyillä jotka eivät välttämättä edes pidä paikkaansa esim:
      - Ysiluokan syksyllä on yläkoulun vaikeimmat kurssit
      - Monet opettajat pyöristää arvosanat syksyllä alaspäin, jottei tarvitse keväällä tiputtaa
      - Kaikkien muidenkin "kympin oppilaiden" arvosanat putosivat

• itsyourlife

Siis huhhuh vai kymppiä pitää olla että kelpaa,no sanoppa että ei onnaa ellet saa vapaata.Pitää ne aivotki palautua ei vanhempaskaa pänttää päivät pääkseen kyl niilläki loma on niinku sullaki pitää olla.Haluatko ite lukioon vai vanhemmat käskee?ysejä tokarissa niin varppi pääsee mut toi kymppipakko kuulostaa kohtuuttomalta.

• 89972882

Tässä on nyt mennyt kaks viikkoa, eikä mikään oo oikeestaan muuttunut. Jotenkin tuntuu, että mikään mitä sanon ei auta asiaa. Tilanne on oikeastaan pahentunut siinä mielessä, että mulle valitetaan nykyään myös liian myöhäisistä nukkumaanmenoajoista. Toi kymppipakko johtunee siitä, että oon kuulemma ”niin älykäs, että olis tuhlausta tiputtqq wrvosaboja”

-Ap

• 888887

Lisäyksenä: tässä on tosin sellainen seikka, että vanhemmat väittää jatkuvasti, että mun keskiarvo olis alle 8 ilman niitä koska oon niin laiska. Varmaan siksi, koska en itse aina jaksaisi tehdä koulujuttuja pitkän päivän jälkeen kotona.

-Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      22
      5111
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      2
      4563
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      102
      1324
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1320
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1094
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      17
      923
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      855
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      803
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      779
    Aihe