Erikoinen tapa kampaamossa

hämmästelijä10

Kävin uudessa Nautica keskuksessa, jossa on toisessa kerroksessa "perhoskampaamo".

https://butterflysalonspa.ee/fi/

Otin siellä värjäyksen, leikkauksen ja föönauksen. Hinnastossa se oli keskipitkille hiuksille 48 euroa.

Vaan arvatkaapa mitä! Sen lisäksi he ottivat materiaalikulut (väriainekulut) 10 euroa.

Onko tämä tapa tuttu muille? En ole aiemmin moiseen törmännyt. Hinnastossa ei ollut tällaista mainintaa ollenkaan.

Kierrän paikan jatkossa.

17

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup

      Ja kaikki ilman kuittia!

      • VähälläpäPääsit

        Jos asioit suomen kielellä, hintoihin lisätään 30-50%, siinä syy miksi suomalaiset asiakkaat ovat lähes loppuneet tallinnan kampaamoista ja kauneussalongeista.


      • VironVorot
        VähälläpäPääsit kirjoitti:

        Jos asioit suomen kielellä, hintoihin lisätään 30-50%, siinä syy miksi suomalaiset asiakkaat ovat lähes loppuneet tallinnan kampaamoista ja kauneussalongeista.

        Viron vorot


    • Kärd33

      Ei ole erikoinen tapa, vaan tilanteesta otetaan kaikki irti. Työntekijä saa palkkaa kuusa 470 euroa, kymmenen tunti ilman taukoja. Työntekijä vaihtuu keskimäärin joka kolme kuukausi.

      • Pienitarvike

        Vaan arvatkaapa mitä! Sen lisäksi he ottivat materiaalikulut (väriainekulut) 10 euroa.
        Se on pientarvikelisä, niin kuin autokorjaamossa.


    • sivistynyt_helsinki

      Helsingissä hinta on aina hinnaston mukainen, ei vedetä välistä eikä ryöstetä asiakasta.

      • HintaHaukka

        Kampaamohinnat
        Muotoonleikkaus
        alk. 55 €
        Otsahiusten leikkaus
        25 €
        Pesu föönaus
        alk. 41 €
        Pikakampaus
        alk. 20 €
        Kampaukset
        tunti­veloitus
        Tyviväri max. 2 cm leikkaus
        alk. 126 €
        Väri leikkaus lyhyet
        alk. 138 €
        Väri leikkaus puolipitkät
        alk. 156 €
        Väri leikkaus pitkät
        alk. 169 €
        Glossing leikkaus
        alk. 93 €
        Permis / tukikäsittely
        alk. 139 €
        Kulmien muotoilu
        11 €
        Kulmat tai ripset
        20 €
        Kulmat ja ripset
        34 €
        Lasten hiustenleikkaus (alle 7 v)
        34 €
        Hiusten tehohoito (muun palvelun yhteydessä)
        18 €
        Niophlex – hiusta vahvistava hoito (värin yhteydessä)
        alk. 15 €
        Niophlex-hoito (leikkauksen yhteydessä)
        alk. 30 €
        Tuntiveloitus
        70 €


    • Niksipirkkaa

      Vie ihmeessä seuraavalla kerralla omat värit mukana.

    • Panoperttii

      Ei hän tuossa mitään erikoista. Minä kävin kuukausi sitten mustallamäellä huorissa. Kiir variantti maksoi 40euroa. Mutta tyttö velotti 5 euroa kortsusta erikseen...pien tarvikelisä.
      Jos olisin tiennyt olisin pannut paljaalla ja säästänyt 5euroa.

    • kymmen.euroset.jonoon

      10 euroa sieltä, toinen täältä niinhän se huijaus toimii, ei tuottavaa lehmää kannata lopettaa..

    • soanrai

      Itse en ole koskaan törmännyt ylimääräiseen hinnoitteluun Tallinnan kampaamoissa, aina on veloitettu hinnaston mukaan. Kokemusta on ainakin 20 vuoden ajalta kylpylöiden ja hotellien kampaamoista, Aion seuraavalla matkalla testata Nautican kampaamon ja kertoa kokemuksesta.

      • alkup

        Mulla oli sellainen kuponki Baltic Guide-lehdestä (joulukuun numero), jossa oli hiusten kokonaispaketti värjäys leikkaus föönaus ja keskipitkille hinta 48 euroa. Kupongissa ei mainittu sanallakaan väriaineiden lisämaksusta. Mulla vielä on sellaiset ohuehkot hiukset (malliin katrihelena), että mitään paksujen hiusten lisää ei voi periä.
        Samalla reissulla pedikyristi yritti kovasti kaupata kynsien laittoa, mutta en halunnut.

        Sitten mulle kävi vielä niin, että platinanvaaleista hiuksista tuli keltaiset, vaikka hiusvärikartasta sovittiin värisävy etukäteen. Onneksi apu löytyi täällä kotona hopeashampoosta. Se vaan on hintava aine ja työläs käyttää.


    • oiskonäintää

      Tästä on jo muutama vuosi kun Baltic bisness news lehden toimittajan(päätoimittaja se taisi olla) juttua luin missä tämä kehotti nostamaan hintoja ja palkkoja. Hän otti esimerkkinä esiin kampaamopalvelut, ja piti sitä törkeänä jos virulainen kampaaja tekee työnsä suomalaiselle halvemmalla kuin mitä tämän kolleega Suomessa. Ideana tässä siis oli se, että nostamalla hinnat ja palkat Virossa pohjoismaiselle tasolle saavutetaan pohjoismainen elintaso ja vauraus. No kommentoinkin vähän tähän juttuun, kun minä en tällaista talousajattelua ymmärrä lainkaan. Minusta päinvastoin maat yleensä pyrkivät agressiivisen valuuttansa devalvoinnin keinoinkin saamaan hintatasonsa alemmas suhteessa kilpailijamaihin, ja juuri lähialueturismissa tai tavaroiden/palvelujen ostosmatkailussa tämä tällainen on erityisen tärkeä asia.
      No jos tällaisella talouspolitiikalla vaurastuu niin ei siinä mitään, eikä tietty siinäkään mitään jos fiinimpiä ja vauraampia turisteja sinne saavat suomalaisten tilalle. Se vaan että tällaista on helppo haihatella, mutta se toteutus ei niin vaan onnistu. Pitäähän aina olla tavaraa ja palveluja mistä ollaan kiinnostuneita, ja sitten toisena tämä hinta/laatu suhde kohdillaan.
      Ilman muuta Suomenkin intresseissä on se, että naapurivaltioissa ollaan mahdollisimman vauraita. Rikkaalta naapurilta voi paremmin jotain valua itsellekin, eikä ainakaan tämä alituisena riesana bummaillessaan ja varastellessaan ole niin kuin köyhät pakkaavat luonnostaankin olemaan.

      Niinhän käsittääkseni meidän itärajallakin on, että venäläisille turisti/ostosmatkailijoille pyritään kaikin keinoin saamaan heille mielenkintoisia juttuja ja tavaroita mistä he olisivat kiinnostuneita ja hinta/laatu-suhde kohdilleen. Ja tämä koskien ihan kaikkiakin potentiaalisia matkaajia heidän varallisuus/sosiaalihierarkiasta riippumatta.

      • alkup

        Aivan samaa mieltä kanssasi. Maan hintatason tulee olla sen sisäinen hintataso, olkoon asiakas
        mistä maasta tahansa. Muutoin hinnoitus on huijausta ja turisteilta rahastusta.


      • Eienääedullistakaan
        alkup kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä kanssasi. Maan hintatason tulee olla sen sisäinen hintataso, olkoon asiakas
        mistä maasta tahansa. Muutoin hinnoitus on huijausta ja turisteilta rahastusta.

        Huijaus on huijausta vain jos se on huijausta. Jos jonkin palvelun hinnat ilmoitetaan ja ilmoitetuilla hinnoilla toteutetaan, ei siinä silloin ketään huijata. Korkeintaan tyhmä asiakas huijaa itseään, niin kuin itse asiassa usein tekeekin. Tämä Tallinnassa hyppääminen on yhtä itsensä huijaamista, ne halvimmat matkat kaikkein kalleimmiksi koituvat!


      • kemmar
        Eienääedullistakaan kirjoitti:

        Huijaus on huijausta vain jos se on huijausta. Jos jonkin palvelun hinnat ilmoitetaan ja ilmoitetuilla hinnoilla toteutetaan, ei siinä silloin ketään huijata. Korkeintaan tyhmä asiakas huijaa itseään, niin kuin itse asiassa usein tekeekin. Tämä Tallinnassa hyppääminen on yhtä itsensä huijaamista, ne halvimmat matkat kaikkein kalleimmiksi koituvat!

        Tässähän ei toteutettu sovitun palvelun hintoja vaan ap:n piti maksaa kemikaaleista erikseen.


    • antiikinystäv

      Minulle kävi samalla tavalla-Menin pieneen kampaamoon, sain varattua ajan seuraavaksi aamuksi. Tartu mnt:lla.
      Selkeästi sanoin että haluan tyvivärin ja raidat, ei leikkausta.Näytti hinnastosta 39 euroa!
      Seuraavana aamuna menin sitten, Olin tyytyväinen tulokseen, mutta sitten kampaaja näytti paperilla että se maksaakin 44 euroa! Noh, vain 5 euroa lisää, mutta jäi huijattu olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe