Ylen ikkunoiden lopetus jo riittää

Potuttaa ja kovasti ihmiten keskustelun lopetus.

1

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän sitä minäkin kirjoittelin siellä Ylen sautipoksissa, jota hienommin lähetysikkunaksi kutsuttiin. Aloin käydä siellä, koska halusin kertoa kaikille, miten hieno ohjelma on Radio Ykkösellä lähetettävä Muistojen bulevardi. Alkuun ei tarvittu mitään nimimerkkiä, mutta taisin jonkin nimimerkin valita, en enää muista minkä.

      Kun sitten rekisteröity nimimerkki tuli pakolliseksi, minäkin sellaisen rekisteröin. Hetken mielijohteesta valitsin nimimerkikseni Anishimo. Pidän näet anisviinasta.

      Joitakin aikoja sautipoksiin kirjoiteltuani, vahvistui käsitys siitä, että siellä oli kommentoijien joukossa tietty porukka, joka piti itseään jonkinlaisena ydinryhmänä ja katsoi käyttävänsä jonkinlaista kirjoittamatonta valtaa jakaa uudet tulijat tervetulleisiin ja poishaluttaviin. Tämä soti vahvasti vastaan käsitystäni Yleisradion toiminnasta. "Meidän kaikkien Ylen" pitäisi myös kuulua meille kaikille.

      Eräänä päivänä sitten kysyin jotakin toiselta kommentoijalta, Merjalta. Hän vastasi jokseenkin tähän tapaan: "Anishimo! Siis Anishimo!" Jatkoa en muista, mutta mikään erityisen lämminsävyinen kommentti ei ollut. Ajattelin tätä reaktiota itsekseni ja arvelin, että ehkä kaikki ihmiset eivät tykkää siitä, kun joku noin avoimesti paljastaa himonsa.

      Päätin lyhentää nimimerkkiäni hieman. Nimimerkikseni tuli Anish. Kerroin uudesta nimimerkistäni sautipoksissa. Tällä nimimerkillä olen yrittänyt osallistua Ylen keskusteluihin vielä nykyäänkin. Jostain syystä palaute toisten keskustelijoitten taholta on ollut yleensä joko vastentahtoinen tai poissulkeva. Minusta vaikuttaa siltä, että jotkut kirjoittajat kuvittelevat edelleenkin voivansa käyttää Yleisradion palstaa "omanaan".

      Nimimerkkini Anish ei siis oikeastaan tarkoita mitään. Sautipoksissa aika monet jostain syystä pitivät minua naisoletettuna. Otin asioikseni selvää nimestä Anish ja huomasin sen olevan intialainen miehen nimi. Miksi sitten minua pidettiin naisena? Se saattoi johtua siitä, etten selkeästi kertonut sukupuoltani. En kirjoittele nettiin seuranhakua varten, tai en ainakaan mitään romanssia tavoitellen. Seura on kyllä tarpeen, kun olen päivät täällä kotona omissa oloissani puolisoni työssä ollessa.

      Mutta miksi niin laajasti kuviteltiin minun olevan nainen? En kirjoittanut itse sellaista, eikä tuosta nimimerkistä oikein saa selvää onko se miehen vai naisen. Uskon itse, että muut keskustelijat ovat määritelleet joukolla minut naisoletetuksi. Tämä tarkoittanee sitä, että muista keskustelijoista keskustellaan silloin kun he eivät sitä näe. Siten heidän suhteensa voidaan tehdä juuri senkaltaisia päätöksiä, joilla jotkut suljetaan pois porukoista.

      Olen sitä mieltä, että täällä Suomi24 chätissä voitaisiin ottaa pois mahdollisuus yksityisviesteihin. Silloin tällainen salainen suhmurointi, joka on suunnattu toista keskustelijaa vastaan, voitaisiin tehdä ainakin hankalammaksi.

      Olen viime aikoina osallistunut chätissä Kävelykadulla käytyihin keskusteluihin, joissa sanaillaan Muistojen bulevardi-ohjelman tiimoilta ja aika isolta osin säästä ja omista asioista. Siellä on kairankulkijan ja Merjan lisäksi mukana muitakin entiseen Ylen sautipoksiin kirjoittaneita keskustelijoita, jotka ottivat tietyn asenteen minua kohtaan ihan ensimmäisistä kommenteistani lähtien, kun Kävelykadulle kirjauduin. Tästä syystä tämä kirjoitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2960
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2253
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2181
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2094
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1143
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe