Köllöttää norpanpoika sangkia kotinaan jäinen vuono Kangkia. Kiehkurakuvionsa arktiset hurmaavat norpat neitopuoliset. Tutkijat eivät sitä hyljeksi, paikalliset paistaa grillikyljeksi. Elämä etenee ja sakenee, jääpeite …
Elegiaani lausun kuin runoa harkitusti. Kukaan ei vastaa, kovennan ääntä: "Elegiaani!" hihkun jo vähemmän harkitusti. Ohikulkevat vilkaisevat, kääntävät päänsä, en ole tuttu heille. "ELEGIAANI!" karjaisen kalsareitteni …
No, minäpä sain mielestäni kolossaalisen upean ajatuksen! Mitä jos raskaan ulkomaan matkan tai kalliin ja tylsänpuoleisen kotimaan matkan sijasta tilaisi kotiinsa aamupalat ja vuoteensijauksen joltain pikku yrittäjältä?…
Semmosta seikkaa, että olen tässä ollut työttömänä parit vuodet. Tosin kesäkuussa olin viisi päivää puhelinmyyjänä, mutta en tienannut kuin 70 euroa brutto, joten lopetin. En saanut karenssia. Tällä viikolla te-toimisto…
Katselin 50 -palstalla tänä vuonna käytyjä keskusteluketjuja, enkä huomannut ketjua, jonka aiheena olisi vyötärölihavuus, jota ennen kaljamahaksi kutsuttiin. Niinpä kysyisinkin nyt raadilta, mistä vyötärölihavuus teidän…
Kirjoitin toiseen viestiketjuun viestin, johon en saanut mitään vastausta. Ajattelin, jotta tulisiko vastauksia paremmin, kun aloitan kokonaan uuden ketjun. Poistin sen aikaisemman viestin. Suurimmaksi osaksi samat jutu…
Voisiko joku viinatehdas suunnitella sellaista viinaa, joka sisältäisi tervehdyttäviä ainesosia? Esimerkiksi viinapulloon voisi oheen liittää viikon annoksen hyviä omega-rasvahappoja. Siten viikonloppunautiskelija voisi…
Tänä aamuna kuultiin Ylen uutisista, että monien suomalaisten mielestä sosiaaliturva passivoi ja että sellainen ei kannusta ihmistä pärjäämään. Mitäs siihen sanotte? Minä olen ainakin koettanut hoitaa asiani, vaikka en …
Suomi on toisinaan valittu hyväksi maaksi koulujen oppimistulosten suhteen. Mistä sellainen tulos oikeastaan kertoo ja onko sillä mitään aihetta ylpeillä? Mikä yläkoululaisille on tärkeätä koulussa ja siinä elämässä, jo…