Tietääkö kukaan mikä on bengali-tikku?
Rakettien ammunta
13
4050
Vastaukset
- tähtisadetikku1
Hakusanalla bengal stick löytyy kuvia tähtisadetikuista
- Raketit
Ei löydy. Antakaa helpommat ohjeet.
- sepäsepä
Bengaalitikku on suuren tulitikun kaltainen (20 cm) mutta päällystetty lähes kokonaan aineella, joka palaa tasaisella liekillä, myös värillisillä pidemmän aikaa, käytettiin aikoinaan mm. "molotovin goktailin" sytykkeenä ja puukaasuttimien sytyttämiseen. Ei ole siis tähtisadetikku.
- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Näin on, mutta niitä ei nykyisin ole saatavana.Kun olin lapsi,eräs metsän laidalla asuva mies syytteli niitä iloksemme uuden vuoden kunniaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on, mutta niitä ei nykyisin ole saatavana.Kun olin lapsi,eräs metsän laidalla asuva mies syytteli niitä iloksemme uuden vuoden kunniaksi
Ei ole tähtisadetikkuja vaan palaa upealla värillisellä liekillä,harmi,että ei enää ole saatavana,myös pieni bengalin liekki kelpaisi minulle tunnelman luojaksi
- eigoktaileieiei
Goktail... voi voi voi… tarkoititkohan cocktailia?
- sepäsepä
En minä voita tarkoittanut.
Heh heh... pojat nyt aivan innostuivat ja heittivät laukalle Belfastin avauksestani.
Noita "tikkuja" myydään tähtisateen nimillä ja ovat täysin luvallisia. Jokainen niitä on naperona heilutellut että miksi leikkiä tyhmää?
Viinipullo on pitkäkaulainen ja takaa maksimaalisen heittosuorituksen. Sytytetty rätti pullonsuulla ei tietysti ole mahdollista joa täyteaineena käytetään bensiiniä joka on tehokkain neste tässä aseessa.
Pullon rikkoutuessa tähtisadetikut sytyttävät nesteen ja ovat oiva ase esim. englantilaisia miehitysjoukkoja vastaan.- Anonyymi
No ei ole sama. Bengali tikku oli puuvartinen ja sytytys päästä kuten tulitikku.
- Anonyymi
Puuvartinen ja paloi kirkkaalla liekillä.Oli muutamaa eri väriä. Liekistä lähti suurempia kipinöitä kuin tähtisadetikusta. Ei taida enää olla myynnissä ? -70 luvulla vielä oli.
- Anonyymi
Ei ole enää myynnissä valitettavasti
- Anonyymi
Paloi hiukan samanlaisella liekillä kuin hitsauspilli ja näytti ja haisi myös erilaiselta kuin tähtisädetikku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422856Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302489Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202313Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007