Kuin viimeistä päivää

Tänään saa elää kuin viimeistä päivää, tämän vuoden. Millaisin miettein juuri tämä päivä?
Itselläni on kalenterissa merkinöjä jo ensi vuodelle joten elämä jatkuu tämänkin kynnyksen yli.
KotiUusiVuosi odotettavissa. Nakit ja perunasalaatti :D. Rahaa ja telkkaia. Rakettien katseluaja kuuntelua , itse en hankkinut enkä ammu.

Mitkä on mietteet juuri tänään?

47

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tjaa.
      Tämä aloitus näyttää olevan kopioitu arvolta...

      H.

      • Ela aina jaksa............................................... Kyse on täsät ainoasta päivästä.


    • vuodet_vierii

      kotona telkkarin katsomista, nakkien ja salaatin syömistä. Ei jaksa lähtee kaupungille yötä myöten vaikka ilotulitus lienee upeakin. Jos olisi 60 paikka, muu kuin kapakka, voisin pistäytyä. Nykyään ei vaan ole tiedossa ainakaan Helsingin alueella paikkoja missä voisi tutustua 60 ihmisiin. Vai olenko väärässä?

      • Mjaa. Minä en tunne Helsingin aluetta, jospa joku muu tietää.


      • Ulkopuolella-leirien

        Eikös joku Juttutupa Hakaniemessä ole olemassa?
        Joskus oli Jortsumestari, jälkeen joku muu, nyt ehkä Duunari?
        Ravintola Kolmessa Kaisassa kurvissa korisee eläkeläisiä - jos ravintola on elossa?
        Eikö muka kuuluisaa Maestroa ole enää?
        Vanhan kellari?

        Oli miten oli, Helsinki on täynnään ravintoloita nuorista vanhuuteen.

        Ps. Hunkszi saattaisi antaa kattavan kuvauksen, kaikkitietävänä stadilaisena.


      • Ulkopuolella-leirien kirjoitti:

        Eikös joku Juttutupa Hakaniemessä ole olemassa?
        Joskus oli Jortsumestari, jälkeen joku muu, nyt ehkä Duunari?
        Ravintola Kolmessa Kaisassa kurvissa korisee eläkeläisiä - jos ravintola on elossa?
        Eikö muka kuuluisaa Maestroa ole enää?
        Vanhan kellari?

        Oli miten oli, Helsinki on täynnään ravintoloita nuorista vanhuuteen.

        Ps. Hunkszi saattaisi antaa kattavan kuvauksen, kaikkitietävänä stadilaisena.

        tuossahan kaivattiin muuta paikkaa kuin kapakkaa.


      • Vain-kapakat-jäljellä
        tammikuu-51 kirjoitti:

        tuossahan kaivattiin muuta paikkaa kuin kapakkaa.

        Juuri niin juuri niin. Mutta ne "vanhuksien" päiväkerhopaikat ovat kiinni, yleensä vain päivätoimintaa, arkisin, kiinni myös iltaisin.


      • Vain-kapakat-jäljellä kirjoitti:

        Juuri niin juuri niin. Mutta ne "vanhuksien" päiväkerhopaikat ovat kiinni, yleensä vain päivätoimintaa, arkisin, kiinni myös iltaisin.

        vaan jos jotain muuta paikkaa kuin kapakkaa kaipaa, on kai aika turha kapakoita silloin listata:)


    • Kuin-lainattu-lisäke

      Ei.
      Se on kopioitu finaalista, kimmoke.

    • aina-ekana

      ekana rivissä

    • Sinappia.on

      En ole muistanut koko nakkeja. Ei kun kauppaan.

      • Minun piti hakea lisää kun yllättäen syojiä onkin pari enemän kuin alkuun luultiin.


      • Ei-liikaa-lahjusta
        siilenämää kirjoitti:

        Minun piti hakea lisää kun yllättäen syojiä onkin pari enemän kuin alkuun luultiin.

        Perinne on: kaksi nakkia per pottunenä, ei yhtään enempää. Sinappia saa ottaa niin paljon kuin jaksaa syödä ja tuubissa riittää. Ketsupin käyttö rajoittunutta.


      • Ei-liikaa-lahjusta kirjoitti:

        Perinne on: kaksi nakkia per pottunenä, ei yhtään enempää. Sinappia saa ottaa niin paljon kuin jaksaa syödä ja tuubissa riittää. Ketsupin käyttö rajoittunutta.

        Minä syön varmaan kolme. Perunasalaattia kökkö ja pari sämpylänpuuoliskaa. Ehkä lasi pari valkoviiniä.


      • montas.söit
        Ei-liikaa-lahjusta kirjoitti:

        Perinne on: kaksi nakkia per pottunenä, ei yhtään enempää. Sinappia saa ottaa niin paljon kuin jaksaa syödä ja tuubissa riittää. Ketsupin käyttö rajoittunutta.

        Miksi niitä nakkeja pitää pihistellä? Oletko köyhä? Vai tuoko vieraat nakit mukanaan.


      • Yksityisyys-kunniaan
        montas.söit kirjoitti:

        Miksi niitä nakkeja pitää pihistellä? Oletko köyhä? Vai tuoko vieraat nakit mukanaan.

        Olisi esim. siksi, että huushollini ei ole mikään ravintola tai leipäjono., jossa on ikuinen ilmaistarjoilu. Toisekseen Nakit ovat jätettä joita en syö. Mutta varaa olisi ostaa vaikka 100 pakettia. Mutta eipä minulla käykään ketään koska en ole kutsunut.


    • Melko normi tuntein, ei mitään suuren urheilujuhlan tuntua. Raketteja ammutaan omasta takaa ja mennään myös katsomaan kaupungin tarjoamia. Syödään, juodaan ja pelataan Trivial Pursuittia.

      • Leppoisalta kuulostaa. Met kattelemma raketit omasta pihasta. Jos ei innostuta tuonne joen rantaan.


    • maissiiii

      Vuoden viimeinen jotenkin herkistää tekemään inventaariota menneestä vuodesta.
      Kirjaamaan plussat ja miinukset, sitten on helppoa lähteä eteenpäin, keräämään taas uusia plussia ja miinuksia.

      Kaikki ei mene kuin strömsöössä, suunniteltu elämä ontuu joskus pahanpäiväisesti mutta toisaalta elämä jaksaa vielä vanhoilla päivilläkin yllättää eläjänsä, siinä mielessä mukava veijari tuo elämä.

      Uuden allakan saa aloittaa, mulla onkin niitä monta, seinällä yksi, josta voi nimpparit, synttärit ja kuun nousut ja laskut tarkistaa ja oma työasioille ja sitten se kaiken höpön sisäänsä kätkevä silppusivuallakka.

      Tänään ohjelmassa vielä päiväsaunaa ja sitten täytyy tällätä ittensä kaupungin humuun, kaupunginjohtajan puhetta ja ohjelmaa ja tietenkin ilotulitusta.

      Merkkipäiväkin tähän päivään mahtuu, muistelun merkeissä, kolmekymmentä kuusi vuotta sitten tässä talossa juhlittiin omia häitäni. Yksin sitä päivää saa tänään muistella.

      Viimeistä päivää sitä tulee elettyä joka päivä kun ei koskaan tiedä milloin se viimeinen kohdalle sattuu...

      • Oi, sinulle tämä päivä on erikoisen tunnelmallinen. Onneksi sitä omaa viimeistä päivää ei tiedä. Jos tietäisi eläisikö toisin.


    • enpätaida

      Uskaltaako sitä lähteä mihinkään, kun se taharrus uhkaa? Vai onko Suomessakin jo rakennettu naisille turvakarsinat, niinkuin Saksassa?

    • Susi-lammasliiveissä

      Paranamme kuin Sika juoksuaan...

      Ai niin, eihän Sikaa enää ole. Ilkeät ihmiset söivät sen jouluna.

      • Siitähän syötiin vain toinen persposki joka korvattiin puujalalla. Tuollahan tuo sika mennä lenkkasee :).


    • Rauhaa ja telkkaria siis.

    • Kun nyt Jouluna on jokainen syönyt itsensä ähkyyn, niin näin Uuden-vuodenaattona kannattaa ottaa jo vähän kevyemmin. Jokainen ottaa litran punaista maitoa, nejä tai viisi onnellisen kanan munaa, viisi desiä vehnäjauhoja, suolaakin teelusikallinen, voita ja paistinpannun.
      Sitten vaan hellanlevy lämpenemään. Toiselle levylle kahvipannu kuumenemaa.
      Meinas unohtua, hillopurkki. Siinä sitä, kahvia juodessa , lettuja syödessä, on hyvä muistella mennyttä vuotta. Virheistä nyt ei kukaan opi. Ja samalla otsakirkkaana suunnitella uutta- vuotta. ( hankalimmat suunnitelmat kannattaa unohtaa jo huomiseen mennessä).
      Taikina on jo valmiina, mutta lähden hiihtolenkille tuohon puistoon, Siellä on metsäpeura tai valkohäntäpeura, jos löytäis, missä se majailee, niin veisin sille lisäravintoa, että selviää talven yli.

      • Uuen vuojen lätyt nam.


      • Muista-hillosilmä

        Vie sille metsäpeuralle lettuja. Mutta ei se selviä letuilla kuin pari päivää.


    • pylykerö

      Saas nähdä miten kauriit pärjäävät kun paksut hanget ovat kuulemma niille vaikeat. Pikkusorkat uppoavat. Ylen sivulla on Saarikettu-juttu. Toivottavasti ilmaantuu vielä ystävänsä luo.
      Minä iloitsin vanhan ystävän kortista ulkomailta. Hengissä sentään, vain lyhyt toivotus ja uusi osoite, joten ilmeisesti kunto huono. Se oli itselleni iloinen kortti kuitenkin.
      Perunasalaattia ja nakkeja, ne tavalliset, mutta pääsenpä helpolla.

      Oikein Hyvää Uutta Vuotta !

    • hytinäx1

      Kotonahan sitä minäkin tänä uutena vuotena, oli kyllä kutsu yhteiseen uudenvuoden viettoon , vaan ei tänä uutena vuotena oikein huvittanut. Mikähän lienee, aina niin innokkaana juhliin osallistujana ei saa oikein tunnelmasta irti. Onko se tuo ainainen harmaus ja vesisade ja tuuli joka vie alakuloon. Voipas olla, jos sade yötä myöten lakkaa, käyn katsomassa ilotulitusta.
      Tulevan kesän matkakohteesta koskeva kirjakin odottaa sivun kääntäjäänsä.

      • Mullaoli tuo sama tunne jouluna, en millään saanut joulutunnelmasta kiinni. Vaikka puitteet oli jouluiset.


    • Eilentänäänhuomenna1

      Huomen aamulla herätys, veden juonti, aamulääke, aamukahvi, uutisten luku, tv katselu, yleensä some. Lounaan valmistus ja syönti. Kahvitauko. Päivällisen valmistus ja syönti. . . ----> ohjelmaa riittää elämäni jokaiselle päivälle, myös vuonna 2018 ----->

      • Niin. Turvallista jos voi luottaa että jkainen päivä menee samaa tahtia ilman arvaamattomia muutoksia.


      • Eilentänäänhuomenna2

        Hyvää Uutta vuotta


    • Sinappia.on

      Nyt on nakkeja, muttei vielä nälkä. Avasimme samppajapullon, niin vähän nälkä siirtyi. Kun se on loppu, laitan illallisen; nakkeja, perunasalaattia, hirvenlihaa, porkkanalaatikkoa, silliä, ruisleipää, juustoa. Tässä jutellaan ja kelataan tätä vuotta, mutta ensi vuotta ei kannata kovin paljon miettiä, tulee mitä tulee.

      • Samppanja närästää ja tekee öklön olon mulla, Varsinkin tyhjään mahaan nautittuna.


    • pirremiinapa

      Odotan suurta keskitystä; tuossa muutaman kilsan päässä on ns. pikkupietari, venäläisten rikkaiden loma asunto alue, ja he tietenkin viettävät nyt omaa jouluaan, ja kuulemma ovat ainajärjestäneet kunnon jytinät, sitä odotellessamme..hiljentykäämme. :).
      Nakkeja en ostanut, enkä perunasalaattiakaan syön vielä joulun jämiä, kinkkua, lohta ynm.sellaista hyvää ja.karkki laatikon tuossa tyhjensin myös ..ja pian närästää, suklaa on myrkkyä sapelle.

    • Puhdistettuna2018vuoteen

      Minä hain penisilliinikuurinkin jotta voin aloittaa aivan puhtaalta pöydältä huomenna.

      Päivystävä nuori poika oli lukenut kirjansa hyvin kun antoi aivan oikean lääkkeen anginaan/nielutulehdukseen, eli penisilliiniä 10 pv kuuri.
      Hinta tuolle oli 4.30 e, kun on lääkekatto oli täynnä, syön kolesterolilääkettä ja unilääkettä joka on kallis.

      Tässä kun tuttavat käyvät parhailla ykstyislääkäreillä, kun on vakuutukset saavat samaan Kefexin 750 mg, siinä on lääketehtaan bonsori lisä.

      • pirremiinapa

        Onko muillakin flunssaa, olen rykinyt tänään ja kurkkukin on kipeä, liekö nyt sitä flunssan osaa.mihin ei se uusi flunssa piikki tehonnut. Kuumetta ei tosin ole.


      • Toinenrekisteröitynyt_

        Flunssaa ei ole, aivastellut olen kyllä. SamariInia olen lääkkeeksi ottanut, kun on antihistamiinit taas apteekkireissun takana. Selkosuomeksi: aivasteluni johtuu antihistamiinikuurin loppumisesta, kun elimistössä ei enää ole allergiaoireita helpottavia vasta-aineita. Ja samariini on puolestaan helpottanut iän myötä hidastunutta aineenvaihduntaoureita, joita jouluruoat pieninäkin annoksina aiheuttavat. Joten on mentävä apteekkiin täydentämään lääkekaapin sisältöä pyhien jäljeen, jotta elämä normalisoituisi taas. Joo, ei oo flunssaa, onneksi.


    • Päivän myöhässä olen, mutta saa kai sitä vielä tilittää..)) ? Toinen poika poikineen ja vaimoineen (yksi poika, yksi vaimo !) kävi "kylässä". Paisti oli hirveä..)) Siis riistaa.
      Minähän en ole lihansyöjä vapaaehtoisesti ja paistin käsittely vei minulta melkein tunnin, kypsennys paljon enemmän, mutta kovasti kehuivat paistia ja ottivat jämät mukaankin.
      Flunssa jyllää täälläkin, juuri noilla oireilla mitä edellä kuvattiin. Minä pääsin sittenkin aika vähällä, särkyä ja uupumusta vain.
      Hyvää uutta vuotta kaikille !

      • siilenämää

        Hyvää Uutta Vuotta demeter1.


    • teretule

      Olin kutsuilla, ulkona ilotulitus vielä vanhaan tapaan hyvin erikoinen sen jälkeen ruokailu ja annoin lahjat, isäntä sai pullon äppel glögg spetsad med calvados 500ml , hyvä ei makea kaupan tavara 15%( uudenvuoden aatto.)

      • teretulettt

        Aika kello oli 18:00, oli lapsien juhla samalla.


    • Saga.Kabinetti

      Myöhässä minäkin. Lohikeittoa söimme nuorenmiehen kanssa. Jätskiä oli jälkkäriksi. Yhtään ilotulitusrakettia emme nähneet taivaalla, kuulimme kylläkin.
      Oikeastaan on kiva, kun alkoi uusi vuosi. Ihan kuin uutta virtaa olisi luvassa.

      Hyvää uutta vuotta kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe