Y-Cam-valvontakameran 7 päivän pilvitallenus miina

miinaanlangennut

Y-Cam valvontakameroita markkinoidaan ilmaisella 7 päivän pilvitallennuksella. Tämä on miina, laitevalmistaja ottaa kamerat vuoden päästä hallintaan ja kameroiden ilmaiselle pilvipalvelulle saat sanoa hyvästit. Pankkitilisi numeroa pyyydetään ja laskutus alkaa.

18

7974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opticamin_verkonpainot

      Tuohan on kevyt kusetus, koska kamera itsessään on yhä käyttökelpoinen. Pilvipalvelun voi tarvittaessa ostaa tai väkertää itsekin pystyyn.

      Vaan kokeilepa ostaa Opticamin vehkeitä, joita verkkokauppa.com myy. Kyseessä on ilmeisesti Foscamin halpisversio, jota myydään kehitysmaihin (ml. Suomi) ilman mitään tukea. Laitteet ovat 100 % samannäköisiä kuin Opticamin kamerat ja ohjelmistoiltaankin osin yhteensopivia. Se pieni ero vaan on, ettei näille ole minkäänlaista teknistä tukea eikä valmistajan yhteystietoja (webbisivua tms.) löydy niin millään. Eli taitaa olla semmoinen postilaatikkofirma...

      Näillä kameroilla oli alkuun käytössä valmistajan tarjoama DDNS palvelin, mikä mahdollistaa yhteydenotot dynaamisen IP:n takana piileviin kameroihin. Palvelin lakkasi toimimasta pari vuotta sitten ja se oli tältä osin siinä, koska käyttöohje ei anna mitään apuja siihen, miten voisi jotain muuta palvelinta käyttää "koska kaikki tarvittavat asetukset on kamerassa valmiina" joo.

      Kameroita ohjataan merkkikohtaisella ohjelmistolla tai webbiselaimella. Paitsi että ohjaukseen käytetään selaimen laajennuspalikkaa, joka ladataan kameran muistista tietokoneelle aina, kun kameraan yritetään yhtyä. Ao ohjelmistolla on joku hemmetin turvasertifikaatti, jota ei ole päivitetty ikinä (kun ei ole paikkaa, mistä päivityksiä hakea). Vanhentuneen sertifikaatin vuoksi kaikki nykyaikaiset selaimet (Firefox ym.) kieltäytyvät nykyään yhteistyöstä kaikkien, nyt 2-4 vuoden ikäisten kameroiden (3 eri mallia) kanssa. Enää yksi muinainen IE versio pelaa ja sekin hupi varmasti loppuun, kun vaihdan tietokoneen uudempaan.

      Kännykällä ohjaus pelaa, takkuillen. Alkuperäinen Opticamin ohjelma osaa ohjata vain 2 vanhinta kameraa, muttei toimi uusimman kanssa. Foscamin kameroille tarkoitetulla ohjelmalla saan kaikkien kuvan näkyviin, mutta asetuksia ei voi muuttaa - eikä etenkään ohjata moottoroituja kameroita. Nykytilanteessa uusimman kameran asetuksia voi muokata vain tietokoneella ... eli tällä muinaisella IE:llä.

      Verkkokauppa.comilla on hieno systeemi, mihin saa kirjoitella käyttäjäkokemuksia. Kun em. ongelmat sinne raportoin, kirjoikseni sensuroitiin välittömästi.

    • Jaxuhalit

      Mulla ollut pari kolme vuotta käytössä ja edelleen on ilmainen tallennus 7 päivää, ja hyvin olen saanut myös tukea help-deskistä muutamaan askarruttavaan kysymykseen. Olen ollu tyytyväinen, 150€ maksoin outdoor pro kamerasta.

      • Anonyymi

        Kaikki uudet kamerat myydään vuoden tallennuksella huono ostos


    • Anonyymi

      Elkää ostako tuota kameraa. Selvää kusetusta, jos et maksa, niin kamera menee offline tilaan, eli joutaa verkonpainoksi.

    • Anonyymi

      Y cam kameroissa erittäin huono kuva, vaikka pitäisi olla hd tasoa. Verkkokaupasta saa laadukkaampaa tavaraa halvemmalla.

    • Anonyymi

      Pari Y-cam kameraa ja tietotukea eivät vaivaudu antamaan! Aika usein huomasin, että ei edes kuvaa, kun tein testejä! Huono hintaan nähden!

      • Anonyymi

        Valitettavasti minulla on samat kokemukset Y-camista: kuva katkeilee vaikka yhteydet kunnossa. Kamerat jättävät paljon videoita tekemättä, pieni sumu sekoittaa koko kamerasysteemin tekee videoita nonstoppina ja sitten seuraavana päivänä yhteyspoikki. Millä ihmeellä Tekniikan Maailma sai tästä laitteesta ylistävät lausunnot. Tuki on melko onnetonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti minulla on samat kokemukset Y-camista: kuva katkeilee vaikka yhteydet kunnossa. Kamerat jättävät paljon videoita tekemättä, pieni sumu sekoittaa koko kamerasysteemin tekee videoita nonstoppina ja sitten seuraavana päivänä yhteyspoikki. Millä ihmeellä Tekniikan Maailma sai tästä laitteesta ylistävät lausunnot. Tuki on melko onnetonta.

        Sama täällä! Autolla ajetaan pihaan 5 m päähän kamerasta ja kävellään vierestä, niin ei tallenna! Kuitenkin jokin lumihiutale tai jokin muu älytön laukaisee kameran! Suuri pettymys!


    • Anonyymi

      Nyt Y-cam ilmoitta lopettavansa varsinaisen pilvipalvelun ja tarjoaa tilalle mobiilisovellutusta. Tilavahti myi Y-camin kameroita mainostaen ilmaista pilvipalvelua 12 kk no tästä on minulla kulunut 5 kk. On aivan eri asia katsoa videoita 25 tuuman näytöltä kuin tihruta 5 tuuman puhelimesta. Itse hankin nämä kamerat siksi, että niitä voi seurata tietokoneelta joka on minulla aina käytössä. Kamerat eivät ole vastanneet odotuksia kuten aikaisemmin joku totesi välillä jättää kuvaamatta ja pienet sateet saavat ne sekaisin. Pilvipalvelu on kuitenkin toiminut hyvin. Reitittimestä Tilavahti ei osannut neuvoa mitään, onneksi kaverini neuvoi kiinnittämään yhteyden yhteen tolpaan ja sen jälkeen yhteydet alkoivat toimia. En kyllä tulevaisuudessa koske yhdistelmaan Y-cam -Tilavahti, erikoista toimintaa.

      • Anonyymi

        Eivät kai kumminkaan sitä pilvipalvelua ole lopettamassa. Meinaavat poistaa käytöstä sen nettisivun (Web Portal), jonka kautta on päässyt tietokoneella kameroiden kuvia katsomaan ja kameroiden asetuksia säätelemään. Ilmoituksessaan kehuvat tätä muutosta jonkinlaisena tekniikan kehitysaskeleena, ja tuntuvat olettavan että kaikki mielellään käyttävät tässäkin puhelimen sovellusta. Selvä palvelun huononnus tämäkin muutos on.


      • Anonyymi

        Hyvä että löysin tämän keskustelun, olin jo aikeissa tilata. Nyt täytyy miettiä jotain muuta mökin valvontakameraa.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut kamera jo kohta neljä vuotta käytössä. Äsken ostin toisen Y-Cam kameran. Ilmainen tallennustila on ollut käytössä ja molemmat wi-fillä. Nyt on tullut se HD kamera, mutta tyydyn vanhempaan malliin. Kamera toimii hyvin, mutta netti yhteys täällä maalla ei ole huippua. Verkkokaapelilla tuo toimisi loistavasti.

    • Anonyymi

      Y-Cam tarjosi ohjelmaan päivitystä ja tyhmyyksissäni sen otin Android laiteelle. Sen jälkeen systeemi ei enää ole avannut kameroita vaan vaatii kirjautumaan sisälle.
      Kun yrittää kirjautua Login, ei tunnista enää laitetta, vaan tyrkyttää Sing Up läpikäytäväksi koko tiedonantoketjua ja sieltä pyytää myös kameroiden numerosarjoja.
      Heitin pyyhkeen kehään tuossakohtaa.
      Omaan useita laitteita, joilla kameroita katselen ja niissä kamerat yhä näkyy kuten ennen. Tosin ei juuri nyt muita Android laitteita mukana mökillöä, kuin se, jossa tuo kiusa ilmeni. iPad ja iPhone kuitenkin siis toimivat kuten ennen, vaikka Android olisi vakaampi niiden katkosten aikana, joita Y Camissa usein ilmenee ja kuva pysyy päällä, pikku puutumisen jälkeenkin.
      Mikähän tämä outous nyt on? Onko kenelläkään kokemuksia?

      • Anonyymi

        Aivan samoin kävi täällä! Enään ei avaa tiedostoja, kellottaa vain. Kaksi kameraa ja aiemmin jätti kuvaamatta, vaikka autolla ajoi kameran eteen! Joskus saattoi pieni pätkä tulla, josta ei mitään hyötyä. Vaihdan koko systeemin parempaan, joka aidosti toimii! Huono laite!


    • Anonyymi

      Nyt noin viiden vuoden kokemus! Ei toiminut, kuin piuhojen kanssa, eli langattomana ei juurikaan! Asunto sijaitsee suuresta kaupungista noin 30 km. Välillä kuva pätkii ja ei aina kuvaa, vaikka kulkee parin metrin päästä! Kuvaa hämähäkin kiipeilyt ja sadepisaran, mutta parkkipaikan autot ja ihmiset saa hyvällä tuurilla pientä pätkää!

    • Anonyymi

      Itsellä oli y-camin kanssa Plus Premium 12 kk sopimus. Sopimuksen päättymisestä tuli ilmoitus 7 päivää aikaisemmin mukavasti perjantaina. Yritin uusia sopimusta nettisivuilta ei onnistu! sitten kysymys kameran myyneelle Tilavahdille josta tulee ilmoitus että uusinta pitää tehdä y-camin kautta ja ainoastaan mobiilisovelluksen kautta johon sain linkin. Yritin uusia parilla luottokortilla sopimusta mutta aina hylkäys vaikka kortit olivat voimassa. Seuraavaksi lähetin sähköpostia heidän palveluunsa ongelma tilanteita varten, josta seurasi hiljaisuu ei mitään vastausta. Yritin soittaa linkin alapuolella olevaan numeroon mutta siinä oli 3 vaihtoehtoa vain RTJ-Group josta taas ei päästä Y-camin tiedostoihin. En ole aikaisemmin törmännyt yritykseen joka ei huoli rahaa. Minulla on käytössä 4 kameraa joista 2 toimii melko hyvin ja 2 miten sattuu hyvällä säkälä murtautujista jää johonkin kameraan jälki. En tosiaan suosittele y-camia.

    • Anonyymi

      No niin nyt pimeni kaikki kamerani! Y-camin nk. help ei vastannut yhteenkä sähköpostiin ja puhelinumeroa sinne ei ole. En siis saanut uusittua vuosimaksua koska eiluottokortit eivät toimineet eivät omat eikä kavereiden vaikka kaikki kortit olivat kunnossa. Yritin ostaa sitten kokonaan uutta lisenssiä hups Tilavahdilta, mutta ne olivat loppu eli he eivät voi (viitsi) tehdä mitään. Uskomatonta toimintaa! Firman Face-sivuilla ilmeisesti omat kehuvat firmaa ja laiteita, mutta sieltäkään ei vastata tiedusteluihin.

    • Anonyymi

      Valitettavasti huonoa kokemusta minullakin. Kalliit kamerat ja huono kokemus mikä muuttui vielä maksulliseksi. Rahalla ei saanut mitään parannusta toimivuuteen. Ostin rinnalle toisen järjestelmän ja yllätyin kuinka hyviä saa samaan hintaan. Ilman lisärahastusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe