Onko hyvä hinta/laatu suhde?

Nimimerkki1122

Onko näissä tietokoneissa hyvä hinta/laatu suhde? Kannattaako ostaa vai kannattaako mielummin ostaa komponenteittain?
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/LE90H7002JMW/lenovo-legion-y520-tower-pelitietokone

https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ACDGB88EQ001/acer-aspire-gx-781-pelitietokone

8

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qdfqwfqw

      Viimeinen Acer vaihtoehto on se mistä kannattaa lähteä mielummin liikkeelle, jos tarkoitus on tulla esim. pelaamiseen.

      Ja tietenkin aina kannattaa rakentaa PC kokoonpano itse, jos siihen vain tieto taito riittää (pitää ymmärtää myös millaista rautaa ostaa).

    • käyttökelvotonta_romua

      Noissa kokoonpanoissa ei ole oikeastaan ensimmäistäkään käyttökelpoista komponenttia, jota pelikoneessa voisi mihinkään hyödyntää. Käteen saa vain kasan romua jolla ei tee mitään. Onneton kotelo, onneton 300W poweri, ei pysty myöhemmin edes asentamaan onnettoman ruikun tilalle hyvää näytönohjainta.
      Myös emolevy noissa paketeissa on huonointa mahdollista rojua, jota ei kannata pelikoneeseen hankkia.

      • Nimimerkki1122

        Paljonko noi maksaisi, jos ostaisi vastaavat komponentit erikseen?


      • komponentit_edullisempia

        Acerin 799,- tarjouskonetta vastaavat komponentit maksaisivat n. 620€.

        Tosin samoja komponentteja ei kannata valita, esim. i5-7400 on ylihinnoiteltu ja pelisuorituskyvyltään aika kehno toimistokoneisiin tarkoitettu prossu, halvimman ryzen 3:n tasoinen.
        Ainoastaan hiukan kalliimmalla saisi i5-8600K:n joka puolestaan on yksi parhaita peliprossuja heti 8700K:n jälkeen, ja testeissä jopa parempi kuin i7-7700K.

        Kannattaa vain unohtaa acerin valitsemat komponentit, ja hankkii pelikoneeseen ainoastaan hyviä pelikoneen komponentteja. Ei noin onnetonta poweria, koteloa, prossua ja muita täysin epäkelpoja ja huonosti tarkoitukseen sopivia osia.


    • jalaa1x

      Hinta/laatusuhde on onneton molemmissa koneissa. Kummatkin ovat aivan liian kalliita siihen nähden, mitä komponentteja ne sisältävät. Acer on noista kahdesta se vähemmän huono, mutta ei siltikään valinnan arvoinen. Paremman koneen saa, kun hankkii komponentit erikseen ja kasaa itse/maksaa kasaamisesta.

      • kasaa_itse

        Kasaamisesta ei kannata maksaa, vaan kokoaa itse ja jatkossa myös päivittää prossua/emoa n. 4 vuoden välein ja näyttistä parin vuoden välein, jotta kone pysyy riittävän tehokkaana ja ajantasaisena pelikoneena. Kun parin vuoden päästä kuitenkin tarvitsee paljon lisää tehoja, ei tarvitse taas ostaa kokonaan uutta pakettikonetta tai maksaa kasaamisesta, vaan tarpeellisen päivityksen voi tehdä suhteellisen pienellä rahasummalla ja vähäisellä vaivalla.

        Varsinkin poweri ja kotelo kannattaa valita kohtalaisen laadukkaat, koska ne ovat käytössä vielä vuosien päästäkin. Esim. Define R6 Seasonic 750W Platinum.

        Lisäksi tällä hetkellä kannatta hankkia 6-ydinprossu i7-8700K jolla varmasti pärjää ainakin seuraavat 4 vuotta, eikä osta mitään edellisen sukupolven 4-ydinprossuja (tai 2-ydin kuten lenovolla).

        Näytönohjainta tällä hetkellä ei oikein kannata hankkia. Sinnittelee pelkällä igpu:lla, tai hankki tilapäiseen käyttöön satasen hintaisen 1050:n, jonka voi parin kuukauden päästä myydä pois kun GTX2080 ja Volta-ohjaimet tulevat myyntiin. Vanhan sukupolven ohjaimiin ei kannata tänä vuonna enää panostaa, vaikka ne olivat hyviä hankintoja 2016 ja vielä 2017 aikoihinkin.


      • kannustaja
        kasaa_itse kirjoitti:

        Kasaamisesta ei kannata maksaa, vaan kokoaa itse ja jatkossa myös päivittää prossua/emoa n. 4 vuoden välein ja näyttistä parin vuoden välein, jotta kone pysyy riittävän tehokkaana ja ajantasaisena pelikoneena. Kun parin vuoden päästä kuitenkin tarvitsee paljon lisää tehoja, ei tarvitse taas ostaa kokonaan uutta pakettikonetta tai maksaa kasaamisesta, vaan tarpeellisen päivityksen voi tehdä suhteellisen pienellä rahasummalla ja vähäisellä vaivalla.

        Varsinkin poweri ja kotelo kannattaa valita kohtalaisen laadukkaat, koska ne ovat käytössä vielä vuosien päästäkin. Esim. Define R6 Seasonic 750W Platinum.

        Lisäksi tällä hetkellä kannatta hankkia 6-ydinprossu i7-8700K jolla varmasti pärjää ainakin seuraavat 4 vuotta, eikä osta mitään edellisen sukupolven 4-ydinprossuja (tai 2-ydin kuten lenovolla).

        Näytönohjainta tällä hetkellä ei oikein kannata hankkia. Sinnittelee pelkällä igpu:lla, tai hankki tilapäiseen käyttöön satasen hintaisen 1050:n, jonka voi parin kuukauden päästä myydä pois kun GTX2080 ja Volta-ohjaimet tulevat myyntiin. Vanhan sukupolven ohjaimiin ei kannata tänä vuonna enää panostaa, vaikka ne olivat hyviä hankintoja 2016 ja vielä 2017 aikoihinkin.

        mitään ei kannata hankkia nyt, vaan odotella parempaa. siinä se aika kuluu


      • kannattaa_myydä

        Siis eihän tällä hetkellä kannata enää 10xx sarjan ohainta ostaa, vaan keväällä 2016 kannatti. Nyt on sopiva aika myydä vanha ohjain pois, kun siitä saa vielä kohtuullisen hyvin rahaa, ja valmistautuu 20xx päivitykseen.

        Sen jälkeen kun nvidia julkistaa uudet voltat, 1080:n hinta käytettynä tippuu aika paljon kun niinkään moni ei ole sitä kiinnostunut ostamaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe