Nyt tympii jo joulukoristeet jakuuset

Taidan huomenna viimeistään alkaa riisua kotia joulusta. Mahtava tunne kun saa laitettua joulkoristeet ja kaikki siihen liittyvät härpäkkeet pois näkösältä. Sitten viikkosiivous päälle ja kevään on lupa alkaa :).

Kuis teilä?

66

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eero

En ripostellu mitään koristeita jouluksi itseäni varten, kevättä rinnassako vai onkos tullu kesä talven keskelle ei sentään, loppuviikolla on sääennusteen mukaan mahdollisuus nähhä aurinko voi että en muista milloin viimeksi nähdy.

• Aurinkoa täälläkin odotellaan. Onki ollu harvinaisen pimeä ja pitkä talvi. Koht siellä sinäki koputtelet jo veneen kylkiä malttsmsttomana😀.

• 1eero
        siilenämää kirjoitti:

Aurinkoa täälläkin odotellaan. Onki ollu harvinaisen pimeä ja pitkä talvi. Koht siellä sinäki koputtelet jo veneen kylkiä malttsmsttomana😀.

Veneen kylkiä " malttsmsttomana " joo just sillee ?

• 1eero kirjoitti:

Veneen kylkiä " malttsmsttomana " joo just sillee ?

No arvasinhan et sie silleen :D.

• Heikunkeikku

Huomenta!
      Minulla ei ole paljoakaan joulukoristeita framilla. Kalattomassa akvaariossa kurkistelee lehtien väleistä ja vierustoilta pienen pikkuruisia tonttuja. Tirkistystonttuja.
      Ruokapöydän päällä on muutamia posliinisia koristeita. Keittiön ikkunalla on kynttelikkö. Ja siinäpä ne mun koristeet sitten onkin.
      Ai niin, akvaarion päällä, lampun päällä, on 4 erikokoista puusta tehtyä tonttua.

Siinä ei kauaa nokka tuhise, kun ne kaapasen pois.
      Eilen ajattelin, että imuroin tänään, pyöritän pyykkiä koneessa ja otan ne joulukoristeet pois (paitsi en kynttelikköä), mutta aamulla muutin mieltäni ja siirränkin nuo hommat huomiseen.

Menenkin kauppoihin. Jotakin vaateriepua jos löytäisin. Vilkasen talvitakkejakin, jos sopivan löydän niin ostan. Nythän saa halavalla.

Joulusta kun en niin piittaa, niin se on melkeen niin, että kun aatto on ohi, niin joulupäivänä jo on semmonen tunne, että nyt se joulu on vihdoinkin ohi. Katseeni on jo suunnattu keväisempiin ajatuksiin ja joulu on kaukana takana.
      Tänä(kään) jouluna ei onnistunut, että olisin hypännyt kokonaan joulun yli. Se oli alkujaan suunnitelmissa, mutta suunnitelma muuttui ei-minusta-johtuvista asioista.
      Taatusti hyppään ens joulun yli.

• Pois.joulusta

Ajattelin alkaa riisua itseni ja vaihtaa arkivaatteet päälle.
      Eihän sitä juhla tamineissa kahta viikkoa kehtaa.
      Kraga kaulassa nukkuessakin.

• Meillä on kuusi, koriste-esineitä ja kynttelikköjä. Joulukukka-asetelma sekin vielä voimistaa. Ulkona isosta kuusesta roikkuu lyhtyjä. Aitauksessa on kolmenkymmenen metrin matkalta valonauhaa ja kuistilla roikkuu valaistut jääpuikot. Viimeistään loppiaisena lähtee nekin huitsin nevadaan.

Minä kävin eilen alennusmyynneistä ja löysin Itelle mieluisan takin. Ja se ei ole musta😊. Monta päivää sitä katselinkin ennen kuin löysin.

Minäkin haaveilen ajasta milloin joulun saa viettää tai jättää viettämättä. Ei tarvitsisi ottaa muita huomioon. Vaikka toisaalta on kiva kun noita hupmioonotettavia on.

• Taikuritässä

Loppiaisena eli vanhana jouluna laitan koristeet säilöön ja vaihdan liinat.
        Kaivoin toissailtana kielikurssin kirjat keittiön pöydälle ja aloitin opiskelut. Pöytä näyttää nyt ihan hirveältä, mutta mitäs siitä. Tuntuu, että muistista on pyyhkiytynyt sanoja, aikamuotoja ja taas sanoja. Mutta kuitenkin huomaa, miten paljon jo osaakin muutaman vuoden jälkeen, mikä kannustaa jatkamaan. Ehkä palautumista tapahtuu nopeastikin.
        Katsoin aamulla pandadokumenttia. Mitenkähän pandat tulevat pärjäämään Suomessa? Pitäisi olla kasvihuone eugalyptusta varten, muuten pitää tuoda lentokonekaupalla sitä jostain. Berliinissä olen nähnyt livenä pandoja, silloin kun edesmennyt Knut pääsi ensikertaa ulos.

• Heikunkeikku

"siilenämää"

Pssstzz...
        Oliko tämä sun kommentti tarkotettu mulle? Kun alennusmyynneistä visertelit ja takistakin aloit mainitsemaan?

Ei se varmaan ollut, mutta leikitään että oli:)
        Kun siis hyppäsit, pompahdit mun kommentin YLI.
        Miten Noloo.
        Kauheen noloa, kun muille, mutta mä jään nyhjöttämään yksin.
        Oi, ei kyllä mukavalta tunnu.

Intoa purskuen kämmin alakerrasta tänne yläkertaan, takaraivossa uusia sanoja roppakaupalla,
        joita voisin alkaa ripottelemaan palstalle. Niinku siemeniä ryytimaalle.

Mutta kun huomasin, että hyljätty olin, niin takaraivo tyhjeni samassa ja oikein voin Tuntea, mikä tyhjä onkalo mun päässäni on. Luola. Ei sanan sanaa, ei pätkääkään lauseita, seinämissäkään. Mieli maassa.

Nämä kirjoitetut sanat on lainattu "hätävaraosiosta". Nyt sekin osio on tyhjä.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"siilenämää"

Pssstzz...
        Oliko tämä sun kommentti tarkotettu mulle? Kun alennusmyynneistä visertelit ja takistakin aloit mainitsemaan?

Ei se varmaan ollut, mutta leikitään että oli:)
        Kun siis hyppäsit, pompahdit mun kommentin YLI.
        Miten Noloo.
        Kauheen noloa, kun muille, mutta mä jään nyhjöttämään yksin.
        Oi, ei kyllä mukavalta tunnu.

Intoa purskuen kämmin alakerrasta tänne yläkertaan, takaraivossa uusia sanoja roppakaupalla,
        joita voisin alkaa ripottelemaan palstalle. Niinku siemeniä ryytimaalle.

Mutta kun huomasin, että hyljätty olin, niin takaraivo tyhjeni samassa ja oikein voin Tuntea, mikä tyhjä onkalo mun päässäni on. Luola. Ei sanan sanaa, ei pätkääkään lauseita, seinämissäkään. Mieli maassa.

Nämä kirjoitetut sanat on lainattu "hätävaraosiosta". Nyt sekin osio on tyhjä.

Oli se just sulle. Sorry väärä väli☺. Puhelimessa on niin pieni näyttö et voipi kommentit mennä vääriin väleihin. Eli et ollut hylätty😀.

• Entäleppähaapajne
        Taikuritässä kirjoitti:

Kaivoin toissailtana kielikurssin kirjat keittiön pöydälle ja aloitin opiskelut. Pöytä näyttää nyt ihan hirveältä, mutta mitäs siitä. Tuntuu, että muistista on pyyhkiytynyt sanoja, aikamuotoja ja taas sanoja. Mutta kuitenkin huomaa, miten paljon jo osaakin muutaman vuoden jälkeen, mikä kannustaa jatkamaan. Ehkä palautumista tapahtuu nopeastikin.
        Katsoin aamulla pandadokumenttia. Mitenkähän pandat tulevat pärjäämään Suomessa? Pitäisi olla kasvihuone eugalyptusta varten, muuten pitää tuoda lentokonekaupalla sitä jostain. Berliinissä olen nähnyt livenä pandoja, silloin kun edesmennyt Knut pääsi ensikertaa ulos.

Eikö niille pandoille kelpaa eugalyptus pastillit? Niitä saisi edullisesti Tallinnan laivoilta-kin. Ja äs marketista ja koo puodeista ja silleen.

• Heikunkeikku
        siilenämää kirjoitti:

Oli se just sulle. Sorry väärä väli☺. Puhelimessa on niin pieni näyttö et voipi kommentit mennä vääriin väleihin. Eli et ollut hylätty😀.

Oukkidoukki sitte, jos asia on noin.
        Vähäkö siistiltä tuntuu:) Että mutkin huomioitiin.
        Kiitos kommentista. Nyt tutaa kivalta:)

Mitä sä semmosella heevetin pienellä kirpulla ylipäätään yritätkään kirjotella?
        Minulta ei onnistuisi hypelöidä tekstiä pienen näytön kera.
        Onkohan tää mun näyttöni 22 vai 23 tuumanen. Jompikumpi, vaan en muista kumpi.
        Tästä näytöstä tekstit pompahtaa mukavan helposti naamalle, ei tartte tihruutta laisinkaan.
        Näppäimistökin rinnan alla ja eessä sopivin korkeuksin. Saa käyttää kaikkia sormia, kerta niitä nyt on kymmenine kappaleineen omassa omistuksessa.
        En osaa kirjoittaa yhdellä sormella, tai kahdellakaan. En löydä kirjaimia sillä tavalla. Outoa.
        Kaipa siihenkin tottuis.

• Taikuritässä
        Entäleppähaapajne kirjoitti:

Eikö niille pandoille kelpaa eugalyptus pastillit? Niitä saisi edullisesti Tallinnan laivoilta-kin. Ja äs marketista ja koo puodeista ja silleen.

Mutta, jospa nää pandat on sellaisia kuin jotkut ihmiset: perunaa, perunaa ja perunaa eikä pasta ole mitään, ei riisi ole mitään jne. Eugalyptus on vain arominen muisto. Ihmettelen myös sitä, miten isot eläimet saavat noi älyttömän pieniä pentuja ja silti niistä lähtee tuollainen rääkäisy.

P.S. alesta neulo jo.

• Taikuritässä kirjoitti:

Mitäs kieltä opiskelet?

Minäkin näin pätkän siitä panda-dokumentista ja siitä kun äitipanda hoiti poikastaan siinä betonimökissä. Zöpöliini.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Oukkidoukki sitte, jos asia on noin.
        Vähäkö siistiltä tuntuu:) Että mutkin huomioitiin.
        Kiitos kommentista. Nyt tutaa kivalta:)

Mitä sä semmosella heevetin pienellä kirpulla ylipäätään yritätkään kirjotella?
        Minulta ei onnistuisi hypelöidä tekstiä pienen näytön kera.
        Onkohan tää mun näyttöni 22 vai 23 tuumanen. Jompikumpi, vaan en muista kumpi.
        Tästä näytöstä tekstit pompahtaa mukavan helposti naamalle, ei tartte tihruutta laisinkaan.
        Näppäimistökin rinnan alla ja eessä sopivin korkeuksin. Saa käyttää kaikkia sormia, kerta niitä nyt on kymmenine kappaleineen omassa omistuksessa.
        En osaa kirjoittaa yhdellä sormella, tai kahdellakaan. En löydä kirjaimia sillä tavalla. Outoa.
        Kaipa siihenkin tottuis.

Minä näppäilen puhelinta etusormella ja näyttöäkin saa tihrustella. Ei kovin jouhevaa mutta paremman puutteessa kelpaa.

• reppuriika

Minulla ei ollut joulurekvisiittaa muuta kuin ystävältä saatu suuri kynttilä ja sitä olen poltellut hieman. Kirpparilla laitoimme loput jouluesineet ja liina jo varastoon. Siinä suhteessa helpolla pääsen.

• Meilläkin on pöydällä sellanen puolen metrin punainen kynttilä ja näyttää lyhenevän tosi hitaasti vaiiks jok päivä siinä on tuli.

• korppistouhuissaan

Joulukrääsä on paketoitu ja odottaa mökille vientiä. Vanha putki-TV ja kasa muuta kamaa lähti kierrätyspisteeseen jo eilen. Uusia rättejä en osta, tänään alkaa vanhojen vaatteiden kasaaminen jätesäkkeihin ja poistuminen Afrikka-keräykseen
      viemästä turhaa tilaa. Aina kun turhaa poistan, olo huojentuu. Ihana, raikas tuulahdus tyhjissä komeroissa. Ulkovalot saa vielä olla. Ne poistan kun aurinko nousee taivaanrannan yläpuolelle.

Nyt ensin pyhkkäämään, tästä se tääs lähtee.

• Tiedän tunteen kun kamaa saa vähennettyä. Mulla sama edessä kun vaan vihtis siihen alkaa. Sama juttu pakastinarkulle. Pitäis alkaa kaivelemaan et mitäs aarteita sinne pohjalle on tullut piilotettuakaan.

• ByroB

Meillä on lähinnä valot ulkona ja sisällä koristeina. Ja sitt jotai tonttu- ja tähtitekstiilejä. Uudet jouluverhot ovat edelleen hakusessa. Joulunvihreät on olleet toiveena. Nyt löysin jostakin yksiväristä tummanvihreää, mutten omasta kylästä. Oman kylän putiikissa on tummansinistä, kai sekin jouluksi kävisi? Mutta hommaamatta vielä.

Loppiaiseen asti annan sisävalojen olla. Oli ajatus kutsua joku sukulainen kahville, mutta isäntä on niin flunssassa, ettei nyt viitsi. Vanhimmat kuusenvalot ovat nyt ikkunassa, ikää jotai 45v. Pelittävät hyvin, vain yksi nipsu on rikki. Parit kyntteliköt ovat melkein yhtä vanhoja. Uudet valot eivät paljon sähköä vie.

Ulkovalot annan olla pitempään. Jotain tonttuja on vintissä, mutten ole tuonut niitä alas tänä vuonna lainkaan. Jos ensi vuonna laittais kuusen muutaman kuusettoman joulun jälkeen, kun lapsenlapsikin sitä toivoakseni katselee.

• Meidän miniä sanoi että heidän lapselleen ei laiteta kuusta eikä muitakaan jouluhömpötyksiä pukista puhumattakaan. No kuiteskin meillä kävivät kusenpalloja puristelemassa ja jouluaterialla vaikka eivät kuulemma jouluruoista välitäkään. Kuitenkin kutsuivat itsensä meille syömään :D.

• Vielä.ehtii

Loppiaisena en jouda mitään riisua, mutta toivon että tammikuun loppuun mennessä. Silloin on tapana ollut kutsua perhe syömään merkkipäivän puitteissa. Viime vuonna jäi yksi tonttu tuulikaapin ikkunaan, juhannuksena huomasin, annoin sen olla ja nimesin lapsenlapsille kesätontuksi.
      Ennen pidin luonnonkuusta, joka kukki vielä helmikuun lopussa, koristeet riisuin, vain tähti oli loppuun asti. Nyt on perhe kasvanut niin että pöydän pidennyksen takia ei mahdu kuusi, tekokuusi on terassilla. Valot pidän terassin aidassa aina, riisun vain kun muutaman vuoden välein maalaan aidan.
      Huomaan että teillä monilla on sellainen yhden jakson valmiiksisaaminen tärkeä tavoite. Jännää... Minullakin oli työelämässä, piti saada aina määrätty tehtävä valmiiksi, sitten oli selkeä olo. Nyt haluan vain eri tehtävien hiljaa siirtyvän seuraaviin, ei mitään jyrkkää vaihdosta, sellaista koko ajan matkalla oloa.

• Tarkoitatko, että joulumielesi kestää kauemmin kuin meillä muilla?

Elämme lopiaisen jälkeen härkäviikkoja. Sitten on aikaa liukua tehtävästä toiseen jos on luppoaikaa.

Tammikuussa alkaa harrastepiirit ja helmikuussa päivän pidetessä ulkoilu kutsuu. Ei silloin enää kiinnosta kuusenneulasia imuroida.

Projektit seuraavat toisiaan. Yksi alkaa ja toinen loppuu näinhän elämämme etenee, itse kullakin omien mieltymysten mukaan.

Joku herää videltä aamutoimiin, minä pruukaan nukkua pitkään ja aamupäivän yöpuvussa puuhastella.

• Psykoterapeutitar

Katselin ihanaa joulukuusta ihanan joulumusiikin soidessa ja ajattelin, että miten taas kaikesta raaskii luopua. Rakastan joulua!

• Taikuritässä

Monessa paikassa järjestetään kauneimmat joululaulut -tilaisuuksia vielä loppiaisena.

• Psykoterapeutitar

Loppiaisena avaamme grillikauden joulukuusen loisteessa ja joululaulujen soidessa.

• Taikuritässä

Apua.

• Minä rakastan enemmänkin juhannusta :).

• kuusta ei minulla ole, mutta kyllä jonkinverran koristeita ja kynttilöitä, ynnä tietenkin valoketjut parvekkeella ja pöytäliinat pöydillä. koristeet ja pöytäliinat korjaan pois aina loppiaisena, kynttilät poltan loppuun, poltanhan niitä jo heti kun pimeät illat tulee ja valoketjut saavat loistaa parvekkeella koko pimeän ajan valoa antamassa. minä en joulukoristeisiin kyllästy, mutta eihän niitä nyt aikaansa pidempään silti viitsi näkyvillä pitää, ensi jouluna sitten. hiukan haikeana hyvästelen joulun, mutta loppuvuodesta tavataan...............toivottavasti.

• Minusta joulu on jotenkin haalistunut ja menettänyt merkityksensä. Vai minäkö olen haalistunut ja tunnelimiin pääseminen haalistunut, mene j a tiedä. Iloissani hyvästelen joulukoristeet ja vielä iloisemmin odottelen päivän pitenemistä ja auringon astumista esiin.

• maissiiii

Viikko ainakin vielä ja sitten korjailen joulun merkit kotoani.
      Joulukuusi saa olla terassilla ainakin koko tammikuun, ehkä pitempääkin pelkissä valoissa, ehkä pallot ja kellot otan jo aikaisemmin pois.
      Sitten on sohvan nurkalla kaksi lettipäistä rättitonttua, jotka aina tuovat joulun kun ne oman paikkansa sohvasta löytävätja vievät kun komeroon tiensä löytävät.
      Olohuoneen ison peilin kehyksissä kiertävät joulukortit, niitäkään en vielä raaski korjata, tunnistan jokaisen kortin, niin omanlaisiaan ystävät lähettävät jouluisin. Kuminauhoin lopulta niputan ja tuolla varastossa on laatikko niitäkin varten, ainakin vielä ollut. En koskaan niihin palaa, mutta miks ihmeessä niitä säilyttelen, kyselee joka joulu siivoileva minäni.

Joulukukat viipyvät pitkään, amarylliksetkin innostuivat vasta uudeksi vuodeksi kukkimaan, nykyisin tehdään paljon pelkkiä vihreitä asetelmia ja ne ovat kivan näköisiä pitkälle joulun jälkeenkin valkoisessa astiassa valkoisin omenoin.

Kyntteliköt saavat vielä viipyä kun on niin pimeää muuten, keskellä päivääkin saa valoja polttaa, ehkäjo ensi viikonloppuna kirkastuu... kevättä...toivottavasti.

• Ollaan kissan kans mökillä vielä. Jouluvalot saa palaa vielä kun on niin pimeää, ei ole katuvaloja, kuu valaisee vähän jos ei ole pilvistä.
      Pitäisi lähteä kylille pyykinpesuun, tulen vielä takaisin mökille kun en vie kissaa mukanani, vein sen kylille joulun alla pani niin pahakseen että sairastui, päivystävä eläinlääkäri maksoi maltaita, lisäksi lääkkeet joita katti ei suostunut ottamaan, soitin asiasta tutulle eläinlääkärille ensimmäisenä arkena, sanoi että ympäristön muutos aiheutti oireet, ei tarvita lääkkeitä, oikeassa oli, olisi lääkkeita antaa jos jollakin on katti kipeänä.

• Jokunen päivä sitten sammutin Joutsenesta kynttilän.
      Siirsin Joutsenen mustaan tyhjyyteen, kaapin päälle odottamaan.
      Laitoin tilalle 100-vuotis kahvi-mukin.
      Nyt menee uusi-vuosikin ohitse pikku-hiljaa.
      Jotain pitää keksiä.
      Taidanpa laittaa lisää vanhentuneen naaman.
      Aika paljon kylläkin muuttumattoman.
      Liekö alkaa olla jo arkku-versio?
      Nuoremmat naamanihan olette jo nähneet.
      Joten ei tarvitse minun enää olla olevinaan.

H.

• Minäpä aloin nuortumaan, kyllä muutosta on 12-vuotta sitten otettuun kuvaan :)

• Ei kaikki ole nähneet. laitahan joku kuva-kollaasi.

• Naamat.Esiin
        siilenämää kirjoitti:

Ei kaikki ole nähneet. laitahan joku kuva-kollaasi.

Laitappa sinäki itestäsi kuva eläkkä muita hoputa.

• Naamat.Esiin kirjoitti:

Laitappa sinäki itestäsi kuva eläkkä muita hoputa.

Enpäs kuuna kullan valkeana laita. Laittakoot ken tahtoo.

• Saga.Kabinetti

Minulla paloi eilen käämit. Sain oikein tosi hepulin oman "pankkikriisin" takia. Valitettavasti tytär osui maalitauluksi. Pyytelin kyllä anteeksi ja selitin tilanteen. Piti oikein marssia pankkiin paikan päälle. Ei onnistunut netissä eikä puhelimessa. Muutoksia tietoturvallisuussyistä. Arrggg, vieläkin kipinöi, kun ajattelen. Miten tämä liittyy joulukoristeisiin, ei mitenkään. Joulun ajan muuttoon kyllä ja stressiin, että muistaa tehdä kaikki ilmoitukset sinne ja tänne ja tuonne.

Onneksi on tammikuu ja valoa kohti mennään.

• hympytellään

Airamin Kuuset-silhuettia en aio laittaa varastoon vielä hetkeen. Se valaisee nätisti pimeänä aikana. Huom., tämä ei ole Airamin mainos.

• Tänään lähti kaksi täyttä jätesäkillistä rouvan kätöstä poistuvaa hyvää vaatetta ja kenkiä kotoa hakijan mukaan.

Ei rasittavaa kantoruljanssia. Ilmoitus facen keräilijöille ja jonoksi asti on halijoita.

Ihana tunne panna haisemaan. Kaikki ylimääräinen pois silmistä.

Ei tää kuolinsiivous pahempi ajatus ole
      Tavaraa säkkiin, säkin suu kiinni.

Seuraavaksi keittiötyövälineet jaloon. Viimeksi huonekalut.

Sen jälkeen voi alkaa keräämään uutta 😉

• Vein tänään kuusen pois ja otin koristeet.
      Liinat ja valoja vielä on. Nekin tämän viikon aikana poistuu.
      Saa ruveta kevättä vartoomaan.
      YLEllä tuolla juuri lukee, että loppuvuosi oli normaalia pimeämpi.
      Esimerkkinä Jyväskylä: lokakuussa 12 aurinkotuntia, kun keskiarvolukema on 59.
      Joulukuussa ei paistanut ollenkaan.

• No tavallista pitemmältä pimeys on kyllä tuntunutkin sateisen kesän jälkeen.

• Per-kel

Eiköhän ne jo Nuutinpäivänä poissa :)

• Meillä poisteltiin suurin osa eilen. Keittiön pöydällä on jouluinen liina ja sen pällä jouluistutus ja punainen kynttilä. Antaas niiden vielä olla. Muutoin joulua ei huushollissa enää näy.

• Taikuritässä

Kävin kuoppaamassa jouluruusun ja hyasintit. Joskus olen saanut sintit kukkimaan ulkona. Jouluruusun olinkin nyhtänyt maasta, kun teki nuppua. Mutta olipa aneeminen taimi. Ei aukaissut kukkiaan koko joulun aikana. Tuollainen ujous ihmetyttää.
        Uusin Deko ilmestyi ja mukana tuli sellainen väri-lehti.
        Kuvissa suklaanruskea oli sisustushärpäkkeineen ihan ok. Mutta jos inspiksen vallassa vetäisisi yhden olohuoneen seinän ruskeaksi, niin hmmm.
        Voin vain kuvitella...

• Taikuritässä kirjoitti:

Kävin kuoppaamassa jouluruusun ja hyasintit. Joskus olen saanut sintit kukkimaan ulkona. Jouluruusun olinkin nyhtänyt maasta, kun teki nuppua. Mutta olipa aneeminen taimi. Ei aukaissut kukkiaan koko joulun aikana. Tuollainen ujous ihmetyttää.
        Uusin Deko ilmestyi ja mukana tuli sellainen väri-lehti.
        Kuvissa suklaanruskea oli sisustushärpäkkeineen ihan ok. Mutta jos inspiksen vallassa vetäisisi yhden olohuoneen seinän ruskeaksi, niin hmmm.
        Voin vain kuvitella...

Viime kesänäkin kukki hyasintit komeasti loppukesällä. Taas muistutin porukoille, että säästäkää sipulit, laitan taas maahan keväällä.
        Minä peittelin iltaisin verholla joulutähden.
        Tänään kun heräsin ja menin keittiöön, oli verho kiskottu pois, samoin kuitukangas purkin ympäriltä, lehtiä oli riivitty reunoilta.
        Ei koskaan ennen ole käynyt tuo karvakaveri kukkien kimppuun.
        Kai sitä suututti, kun kävi mua herättelemässä ja laiskottelin vaan petissä myöhempään.

• eppu2 kirjoitti:

Viime kesänäkin kukki hyasintit komeasti loppukesällä. Taas muistutin porukoille, että säästäkää sipulit, laitan taas maahan keväällä.
        Minä peittelin iltaisin verholla joulutähden.
        Tänään kun heräsin ja menin keittiöön, oli verho kiskottu pois, samoin kuitukangas purkin ympäriltä, lehtiä oli riivitty reunoilta.
        Ei koskaan ennen ole käynyt tuo karvakaveri kukkien kimppuun.
        Kai sitä suututti, kun kävi mua herättelemässä ja laiskottelin vaan petissä myöhempään.

Onko Joulutähti myrkyllinen kissalle?

• Tellukka kirjoitti:

On ja kovasti myrkyllinen onkin

http://kissawiki.brandson.fi/wiki/index.php/UKK_Kissalle_myrkyllisiä_kasveja

Likalla on joulutähti, mutta niin korkealla paikalla, ettei kissa pääse sinne.

No sellainen käsitys mullaki oli. Meillä ei ole ollenkaan joulutähteä vaikka ei tuo koiruli ole hoksannut pöydälle pyrkiäkkään.

• siilenämää kirjoitti:

No sellainen käsitys mullaki oli. Meillä ei ole ollenkaan joulutähteä vaikka ei tuo koiruli ole hoksannut pöydälle pyrkiäkkään.

Joulutähti on tosin myrkyllinen, jos sitä syö. Muttei tappavan myrkyllinen.
        Aiheuttaa ruuansulatusvaivoja ja limakalvoärsytystä. Täytyy nostaa tähti yöksi korkealle, mihin kissa ei pääse.
        Luonnossakin on tappavan myrkyllisiä kasveja eläimille yllättävän paljon, eipä ne niitä juurikaan syö.
        Koirillekin on suklaasta alkaen vaarallisia aineita yllättävästi.
        Mulla tulee tuolta eläinklinikalta sähköpostiin kaikenmoisia tietojuttuja, missä oon vakiasiakas.

• eppu2 kirjoitti:

Joulutähti on tosin myrkyllinen, jos sitä syö. Muttei tappavan myrkyllinen.
        Aiheuttaa ruuansulatusvaivoja ja limakalvoärsytystä. Täytyy nostaa tähti yöksi korkealle, mihin kissa ei pääse.
        Luonnossakin on tappavan myrkyllisiä kasveja eläimille yllättävän paljon, eipä ne niitä juurikaan syö.
        Koirillekin on suklaasta alkaen vaarallisia aineita yllättävästi.
        Mulla tulee tuolta eläinklinikalta sähköpostiin kaikenmoisia tietojuttuja, missä oon vakiasiakas.

Meillä tuo koiruli kakkasi karhunköynnöstä viime kesänä. En ollenkaan arvannu et sitä menis syömään. Paljastui myrkylliseksi syötynä joten ei muuta kuin parafiinikuuriöljykuutille pentu. Onneksi ei käynnyt kuinkaan.

• siilenämää kirjoitti:

Meillä tuo koiruli kakkasi karhunköynnöstä viime kesänä. En ollenkaan arvannu et sitä menis syömään. Paljastui myrkylliseksi syötynä joten ei muuta kuin parafiinikuuriöljykuutille pentu. Onneksi ei käynnyt kuinkaan.

Siis parafiiniöljykuurille

• siilenämää kirjoitti:

Siis parafiiniöljykuurille

Innostuin googlailemaan noita koirajuttuja.
        Löysin tämmösen luettelon, ei tässä ole tuota karhunköynnöstä, joten ei kovin vaarallinen liene.
        http://kuono.fi/joulutahti-ja-151-muuta-koiralle-vaarallista-kasvia/
        Noita koiria kun on noilla porukoilla ne aina niitä sanoo, mitä ei saa antaa.
        (Annan herkkupaloja joskus mökillä) niin rusinat, viinirypäleet, hiivaa sisältävät, taisi olla pähkinätkin.
        Kyllä mä aina kysyn, jos on jotain erilaisempaa, että saako antaa.

• 1eero

Aikoinaan ihmettelin pystykorvani kehnoa oloa, nii oli kui pahassa krapulassa, no parinpäivän päästä sitten tuli eläväksi ja myöhemmn selvisi että oli löytänyt rotanmyrkkyä.
        Nuo hienot kaupunki koirulit on vähä tomppeleita.

• eppu2 kirjoitti:

Innostuin googlailemaan noita koirajuttuja.
        Löysin tämmösen luettelon, ei tässä ole tuota karhunköynnöstä, joten ei kovin vaarallinen liene.
        http://kuono.fi/joulutahti-ja-151-muuta-koiralle-vaarallista-kasvia/
        Noita koiria kun on noilla porukoilla ne aina niitä sanoo, mitä ei saa antaa.
        (Annan herkkupaloja joskus mökillä) niin rusinat, viinirypäleet, hiivaa sisältävät, taisi olla pähkinätkin.
        Kyllä mä aina kysyn, jos on jotain erilaisempaa, että saako antaa.

Myrkytystietokeskuksen mukaan Karhunköynnös on myrkyllinen mutta harvoin aiheuttaa oireita jos syö pienen määrän.
        http://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/myrkytystietokeskus/kasvit/Sivut/default.aspx

• 1eero kirjoitti:

Aikoinaan ihmettelin pystykorvani kehnoa oloa, nii oli kui pahassa krapulassa, no parinpäivän päästä sitten tuli eläväksi ja myöhemmn selvisi että oli löytänyt rotanmyrkkyä.
        Nuo hienot kaupunki koirulit on vähä tomppeleita.

Täällä jotkut kahjot laittaa koiralle ansoja teiden varsille laittamalla verenohennuslääkettä esimerkiksi lihapulliin tai makkaranpalasiin.

Mitäh, onkos sulla kaupunkilaiskoira?

• 1eero
        siilenämää kirjoitti:

Täällä jotkut kahjot laittaa koiralle ansoja teiden varsille laittamalla verenohennuslääkettä esimerkiksi lihapulliin tai makkaranpalasiin.

Mitäh, onkos sulla kaupunkilaiskoira?

Eee mulla ennee, silloko oli nii pentuna olivat vähä tollikoita, pystykorva oli sopiva koira suomen olosuhteisiin, tiibetin terrieri oli mikä oli olevinnaa.

• flegmaatti

Kulttuurikotimme ainoa joulukoriste, olkipukki, töröttää edelleenkin ikkunalaudalla-
      Koko on noin 30 cm x 40cm. Ei häiritse.

• Se ruotsalainen olkipukki selvisi tänä jouluna ehjin nahoin. Ei poltettu.

• flegmaatti
        eppu2 kirjoitti:

Se ruotsalainen olkipukki selvisi tänä jouluna ehjin nahoin. Ei poltettu.

Tätä meidän pukkiamme ei arvaa polttaa koska se on ollut vaimoni suojeluksessa ainakin parikymmentä vuotta.
        Toinen vakiokoriste, kuusen havut vaasissa, vaihtuvat jokainen joulu mutta nyt nekin puuttuivat.

• eikovinjouluihminen

Minä poistin ne vähäiset joulukoristeeni jo ennen uutta vuotta.

• Tellukka

Tytöt laittoivat minulle niin komean kuusen, että eihän tuota raaski purkaa pois. Täynnä suklaakonvehtejakin (tosin myös tyhjiä papereitakin näkyy roikkuvan siellä täällä).
      Mitään tonttuja ja sellaisia minulla ei ole esillä ollutkaan. Ikkunoilla kyntteliköt ja kirjahyllyjen päällä tähtilamput, mutta ne saavat olla antamassa lisävaloa.
      On niin pimeitä päiviä, että minua taidettiin juksata päivien alkavan tulla valoisammiksi jo pari viikkoa sitten. Ei ole aurinkoa näkynyt vielä tänä vuonna.

• Taikuritässä

Joulukoristeet on nyt poistettu. Nyt on vain talvisia juttuja esillä.
        Kyllä täälläkin on juksattu pitenevillä, valoisammilla päivillä. Niin säkkipimiää liian monta tuntia.

• Minä kokosin sukua yhteen ja tarjosin heille viimeiset torttutaikinat viinereiksi omena-kaneli-marmeladissa koristeltuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2385
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1622
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      67
      1316
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      214
      1216
    5. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1146
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      106
      1066
    7. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      980
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      928
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      923
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      913
    Aihe