Tammikuun vakioaiheet muuttuneet ?

hympytellään

Kaaheeta sentää ! Nyt kuulus olla joka viestin täynnä tipatonta tammikuuta. Vaan kuinkas nyt kävikään, nyt vertailaan vaan juomien hintoja kauppojen ja Alkon välillä.

Toinen alkuvuoden teema on yleensä kauppojen mainoksissa "valkoviikot", tekstiilien vaihtoviikot.
Jotain on aina oltava kun Ystävänpäivään on matkaa.

Minun päälimmäinen aiheeni nykyhetkessä on karsee flunssa.

45

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämäkin.vitsi.liikkuu

      "Sano EI Pertti ”Nipa” Neumannin luotsaamalle Dingolle koko tammikuun ajan.
      Ei tippaakaan Nipaa tammikuussa!
      Ole valmis vaihtamaan tarvittaessa radiokanavaa ja välttämään Dingoa käsitteleviä juttuja lehdissä.
      Sano rohkeasti EI Sinälle ja Minälle, EI Nahkatakkiselle Tytölle ja varsinkin JYRKKÄ EI facebookissa-biisille!
      Nipaton tammikuu.
      Kaikki mukaan Nipattomalle tammikuulle ja kohti raikkaan terveellistä alkuvuotta!"

    • Tiuskimaton-tammikuu

      Voisihan niitä olla.
      Tupakaton tammikuu.
      Kahviton tammikuu.
      Ei tippaakaan alushousuihin tammikuu.

      • Katsotaan.miten

        Kolmaspäivä ilman tupakkaa, vuosi sitten lopetin kans vuodenvaihteessa ja olin huhtikuuhun asti.


      • Pääsisi-päivänkin

        Mikä sai jatkamaan huhtikuussa? Hyvää alkua ei kannattaisi romuttaa. Jo 3 kk olisi voiton merkki.
        Itte en ole vielä tosissani kokeillut.


      • Katsotaan.miten

        Voin polttaa tai olla polttamatta, usein alkaa tupakointi alkoholin yhteydessä väliin ollut vuosiakin polttamatta, vähän nyttenkin tekee mieli mutta en anna periksi, vähitellen tupruttelu unohtuu.


      • hympytellään

        Minulla on mennyt yli neljä vuotta polttamatta. Tosin en ollut ennenkään päivittäin polttaja. Nyt ei enää juolahda mieleenkään edes juoman seuraksi.
        Mahtaako joku uusi verenpainelääkkeeni aiheuttaa senkin ettei ole erityisemmin nälkä eikä juoman halu ? Painokin tippunut jo pari kiloa.


      • Katsotaan.miten

        Neljäs päivä ilman tupakkaa, ei oikeesti pahoja vieroitusoireita etten pystyisi lopettamaan ainoa haittapuoli ruokahalun lisääntyminen.


    • hympytellään

      Vielä pitää palata noihin päivän puheenaiheisiin. Nyt on pääkaupunkiseudun joukkoliike esillä jatkuvasti.
      Milloin alettaisiin puhua myös syrjäseutujen liikennejärjestelyistä ? Mitään bussiliikennettä ei ole. Jos Palin vakiopäivä on sellainen ettei saa esim. vastaanottoaikoja varatuksi (kuten esim. maanantait), se kyyti ei palvele kaikkia. Entä kun taksiliikenne muuttuu, saako taksia välttämättä pienillä paikkakunnilla ?
      Poliitikoille on tärkeämpää jokin limuviina kuin oikeasti monen elämään vaikuttavat asiat.

      • Huomannu

        Bussiliikennettä on syrjäseudulla turhaa muutaman matkustajan takia, talvella näkyy vielä kulkevan koululaisten takia.


      • hympytellään
        Huomannu kirjoitti:

        Bussiliikennettä on syrjäseudulla turhaa muutaman matkustajan takia, talvella näkyy vielä kulkevan koululaisten takia.

        Koululaisbussit eivät nykyään aina voi ottaa muita, ennen ajoivat isoilla autoilla.
        Ehkä jotain osin tuettua kutsuliikennettä pitäisi lisätä. Bussilipun hinnalla esim. mahdollisuus kulkea kahtena vakiopäivänä viikossa.


      • Ittellä-ei-ongelmia
        hympytellään kirjoitti:

        Koululaisbussit eivät nykyään aina voi ottaa muita, ennen ajoivat isoilla autoilla.
        Ehkä jotain osin tuettua kutsuliikennettä pitäisi lisätä. Bussilipun hinnalla esim. mahdollisuus kulkea kahtena vakiopäivänä viikossa.

        Häätyy valita asuinpaikka niin, että pääsee joka suuntaan.
        Eihän se ole kuin omasta uskalluksesta kiinni.
        Tosin harvoin joudun julkisilla tai yleisillä kulkemaan.
        Jopa kaikki tarvittavat kaupat käden tai jalan ulottuvilla.


      • "hympytellään"

        Laitahan oma taksi-firma pystyyn.
        Tiedä vaikka tienaisit.
        Otat vaan mummoilta ja papoilta rahat pois.
        Älä ala ottamaan heltä, jotka eivät asu teillä päinkään.
        Eivätkä kyytiäsi tarvitse.


        H.


      • hympytellään
        hunksz kirjoitti:

        "hympytellään"

        Laitahan oma taksi-firma pystyyn.
        Tiedä vaikka tienaisit.
        Otat vaan mummoilta ja papoilta rahat pois.
        Älä ala ottamaan heltä, jotka eivät asu teillä päinkään.
        Eivätkä kyytiäsi tarvitse.


        H.

        Mittee sinä härneet suotta ? Minä raskin ajaa taksilla silloin harvan kerran kun on pakko, siis mikäli niitä nykyisiin hintoihin saa. On vain uumoiltu niiden hintojen kallistuvan pienillä paikkakunnilla tulevaisuudessa.
        Tämän ikäinen ei perusta enää mitään firmaa. Vanhusikä nääs.


      • hympytellään kirjoitti:

        Mittee sinä härneet suotta ? Minä raskin ajaa taksilla silloin harvan kerran kun on pakko, siis mikäli niitä nykyisiin hintoihin saa. On vain uumoiltu niiden hintojen kallistuvan pienillä paikkakunnilla tulevaisuudessa.
        Tämän ikäinen ei perusta enää mitään firmaa. Vanhusikä nääs.

        "Ehkä jotain osin tuettua kutsuliikennettä pitäisi lisätä. "

        Tuon aiheen annoit sinä.

        H.


      • hympytellään
        hunksz kirjoitti:

        "Ehkä jotain osin tuettua kutsuliikennettä pitäisi lisätä. "

        Tuon aiheen annoit sinä.

        H.

        Himputti, kukas ne miljoonat maksaa metroista ja muista pääkaupunkiseudun hienouksista ? Te pääkaupungin veronmaksajatko kustannatte ne ja vielä meidän maalaisten palvelut ?
        Mihinkähän ne meidän veromarkkamme ovat huvenneet vuosikymmeninä ? Olimmeko vain turha kuluerä joka nyt pitäisi hoitaa halvalla hautaan, mieluiten hyötyen jos jotain otettavaa on ?


      • hympytellään kirjoitti:

        Himputti, kukas ne miljoonat maksaa metroista ja muista pääkaupunkiseudun hienouksista ? Te pääkaupungin veronmaksajatko kustannatte ne ja vielä meidän maalaisten palvelut ?
        Mihinkähän ne meidän veromarkkamme ovat huvenneet vuosikymmeninä ? Olimmeko vain turha kuluerä joka nyt pitäisi hoitaa halvalla hautaan, mieluiten hyötyen jos jotain otettavaa on ?

        "hympytellään"

        Pitkälti olet asian ymmärtänyt.
        Missä ihmiset, sinne verot.
        -
        Maksoimme veroillamme omat mukavuutemme.
        Siellä missä ne ansaitsimme.
        Ja niin sen pitäisi mennä edelleenkin.
        Pitää muuttaa pois arvottomuuksista.
        Jos ei eläke riitä.

        H.


      • hympytellään
        hunksz kirjoitti:

        "hympytellään"

        Pitkälti olet asian ymmärtänyt.
        Missä ihmiset, sinne verot.
        -
        Maksoimme veroillamme omat mukavuutemme.
        Siellä missä ne ansaitsimme.
        Ja niin sen pitäisi mennä edelleenkin.
        Pitää muuttaa pois arvottomuuksista.
        Jos ei eläke riitä.

        H.

        Höpö höpö. Ette te ole maksaneet palkoistanne enempää kuin mekään.
        Jotkut haluavat asua slummissa, jotkut haluavat tilaa ja luontoa ympärilleen. Tämän poliitikot muistavat vain vaalien alla.


      • ala.arvoista
        hunksz kirjoitti:

        "hympytellään"

        Pitkälti olet asian ymmärtänyt.
        Missä ihmiset, sinne verot.
        -
        Maksoimme veroillamme omat mukavuutemme.
        Siellä missä ne ansaitsimme.
        Ja niin sen pitäisi mennä edelleenkin.
        Pitää muuttaa pois arvottomuuksista.
        Jos ei eläke riitä.

        H.

        Kaikki eivät arvosta kaupunkia meteliä ja väenpaljoutta roskasakkeineen, halveksun mielipiteitäsi yhtä paljon kuin sinä muualla kuin stadin slummeissa asuvia.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Kaikki eivät arvosta kaupunkia meteliä ja väenpaljoutta roskasakkeineen, halveksun mielipiteitäsi yhtä paljon kuin sinä muualla kuin stadin slummeissa asuvia.

        "ala.arvoista"

        Enhän minä halveksu.
        -
        Pitää muuttaa pois arvottomuuksista.
        Jos ei eläke riitä.
        -
        Minä muutin Stadiin 1972, koska pystyn elämään omillani.
        En toisten ihmisten rahoilla.

        H.


      • ala.arvoista
        hunksz kirjoitti:

        "ala.arvoista"

        Enhän minä halveksu.
        -
        Pitää muuttaa pois arvottomuuksista.
        Jos ei eläke riitä.
        -
        Minä muutin Stadiin 1972, koska pystyn elämään omillani.
        En toisten ihmisten rahoilla.

        H.

        Eppäilen stadissa olevan hyvinkin runsain määrin toisten rahoilla eläviä. Tarvitaanko heitä lisää.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Eppäilen stadissa olevan hyvinkin runsain määrin toisten rahoilla eläviä. Tarvitaanko heitä lisää.

        "ala.arvoista"

        Tuota en tiedä.
        Otahan sinä siitä selvää.

        EOC

        H.


      • ala.arvoista
        hunksz kirjoitti:

        "ala.arvoista"

        Tuota en tiedä.
        Otahan sinä siitä selvää.

        EOC

        H.

        Miks mun pitäs selvää ottaa, en mä ole stadiin muuttamassa, elättäkää itte pakolaisenne ja muut elätit.
        Laitat näköjään eoc heti kun keskustelutaitosi loppuu.


      • ala.arvoista kirjoitti:

        Miks mun pitäs selvää ottaa, en mä ole stadiin muuttamassa, elättäkää itte pakolaisenne ja muut elätit.
        Laitat näköjään eoc heti kun keskustelutaitosi loppuu.

        Niin se on, että kaupunkilaiset kuolee nälkään ilman maalaisia, ei siellä asfaltilla ruoka kasva.
        Infrastuktuurinkin saavat verorahoilla.
        Maalaiset maksavat tiensä ja vesijohtonsa itse.
        Ja jos ei metsätalous ja vielä uusine innovaatioineen toimi, näivettyy koko maa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Niin se on, että kaupunkilaiset kuolee nälkään ilman maalaisia, ei siellä asfaltilla ruoka kasva.
        Infrastuktuurinkin saavat verorahoilla.
        Maalaiset maksavat tiensä ja vesijohtonsa itse.
        Ja jos ei metsätalous ja vielä uusine innovaatioineen toimi, näivettyy koko maa.

        "eppu2"

        Kaupunkilaisten raha on muuttunut Euroiksi.
        Siksi ovat kaupunkilaiset alkaneet ajatella mitä on edullinen lähi-tuotanto.
        Se ei aina ole enää Pohjanmaa tahi Pohjois-Karjala.
        Pitää muistaa siirtää Suomi niihin piireihin, joilla voi elää tulevaisuudessakin.
        Maalaiset suojelkoot luontoaan miten parhaiten taitavat.

        H.


      • Taikuritässä
        hympytellään kirjoitti:

        Himputti, kukas ne miljoonat maksaa metroista ja muista pääkaupunkiseudun hienouksista ? Te pääkaupungin veronmaksajatko kustannatte ne ja vielä meidän maalaisten palvelut ?
        Mihinkähän ne meidän veromarkkamme ovat huvenneet vuosikymmeninä ? Olimmeko vain turha kuluerä joka nyt pitäisi hoitaa halvalla hautaan, mieluiten hyötyen jos jotain otettavaa on ?

        Tuusula liittyi juuri HSL:een. Rikas kunta mukaan maksamaan. Hyrylästä n 25 km Hesaan yli 8 euroa, eikä eläkeläisalennusta. Siuntio myös mukaan.
        Ja voitte arvata, että matkojen hinnat vain nousevat, että hyvää matkaa vaan.
        Julkinen liikenne tehdään meillä kalliiksi, eikä ns. eko-näkökohdista välitetä tuon taivaallista ja varsinkin, kun metron budjetti heitti häränpyllyä.
        Sähköautoja tuetaan. Kohta yhtiöiden täytyy tehdä latoomoja näille kulkupeleille. Joku laki keksitään piiskaamaan.
        VR:n kaukomatkoja subventoidaan.
        Onko tämä edistystä.
        Metroa toki tarvitaan, mutta meillä julkinen on erityiskallista.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Tuusula liittyi juuri HSL:een. Rikas kunta mukaan maksamaan. Hyrylästä n 25 km Hesaan yli 8 euroa, eikä eläkeläisalennusta. Siuntio myös mukaan.
        Ja voitte arvata, että matkojen hinnat vain nousevat, että hyvää matkaa vaan.
        Julkinen liikenne tehdään meillä kalliiksi, eikä ns. eko-näkökohdista välitetä tuon taivaallista ja varsinkin, kun metron budjetti heitti häränpyllyä.
        Sähköautoja tuetaan. Kohta yhtiöiden täytyy tehdä latoomoja näille kulkupeleille. Joku laki keksitään piiskaamaan.
        VR:n kaukomatkoja subventoidaan.
        Onko tämä edistystä.
        Metroa toki tarvitaan, mutta meillä julkinen on erityiskallista.

        Suuressa osassa maata ei ole julkista ollenkaan.
        Ei se oma auto ja taksikaan niin kovin halpaa ole.


      • Taikuritässä

        Niinpä. Muistan ajan, kun linja-autot ajoivat lähelle mummolaa kapeaa hiekkatietä. Naftan haju tuli sisälle ja busseissa sai tuprutella. Ykäpussit olivat verkkohyllyllä. En tiedä kuika monen kymmenen kilometrin päähän nyt tulee lähin linkki.
        Eipä oman auton pitäminen ilmaista ole sekään, myönnän. Suomessa.
        Länsimetroonkin tarvitaan liittymäkuljetuksia. Vain niille, jotka osuvat reitinvarteen on enempi hyötyä.


    • Pidän.tipatonta

      No kohta puhutaan vain presidenttikallupeista. Silloin on aikoja, jolloin pidän vain H&Ptä päällä.

      • Taikuritässä

        Nenäsuihke täytynee hankkia. On tunne, että jokin influnssa = flunssa tai influenssa on hiipimässä ja yrittää ottaa niskalenkkiä. Paras varautua.


      • Taikuritässä

        Eipä iskenyt vielä. Nenä on tipaton. Aloin narskuttamaan vitamiineja.
        Jospa niistä olisi ennaltaehkäisyyn?


    • utaret

      Laihduttaminen on yleensä ollut otsikoissa heti alkuvuodesta.
      Eilen tuli juuri Friillä Syömällä terveeksi sarjasta jakso kakkostyypin diabeteksestä, ja todella olisi aiheellista puhua enemmän rasvoittuvan maksan aiheuttamista terveysriskeistä, voi tulla huomaamatta, eikä suinkaan ole yksinomaan alkoholin liikakäytöstä johtuvaa niinkuin on totuttu ajattelemaan.

    • Tipaton tammukuu ei ole koskaan ollut minun juttuni.
      Joskus aikoinaan, kun työkuvioissa käytettiin enemmän alkoholia, piti välillä tarkkailla, että tuli välillä pidettyä useampien päivien tai jonkin viikon pituisia alkoholittomia taukoja. Onneksi se ei ole ollut minulle koskaan mikään ongelma., eikä nykyisin kai kukaan enää kiinnitä huomiota, jos joku ei ota alkoholia ollenkaan?

      On varmaan ihan hyvä tarkistaa välillä, että oma alkoholinkäyttö on omassa hallinnassa, ja voi olla ottamattakin, jos siltä tuntuu. Joillekin riippuvuussuhde saattaa syntyä varsin helpostikin.

      Onko teille tulossa tänä vuonna muutoksia elämään?
      Millaisia?

      Onko tullut tehdyksi suunnitelmia?

      • Ehtoollis.humala

        Kieltääkö raamattu viinin juomisen, saako juoda humaltumatta.


    • entykkäälääkkeistä

      Tämän hetken vakioaiheita on kai myös flunssat. Minulla on jonkinsorttinen pyttymäinen semmoinen. Ihmettelen vain jotain saamaani lääkettä, toisen ymmärrän, toista en. Miksihän nykyään lääkkeitä noin helposti määrätään ?

    • En ala laihduttamaan, enkä pidä tipatonta.
      Syön kun on nälkä, vähän varon lihottavia sapuskoja, niitä ei mahan täydeltä.
      Lähes tipaton loppuvuosi voisi jatkua edelleen tipattomana, olis kaapissa juotavaa mikäli sattuu maistumaan.

      • Tupakkalakkoon ei tarvitse alkaa, en nimittäin polta. Ihmettelen ihmisiä jotka polttavat, turhaa rahanmenoa, haisee pahalta ja vie terveyden.


      • Ihmettele.vaan

        Siinä sitten ihmettelet, suurinosa tupakoitsijoista lopettaisi jos pystyisi.


      • Ihmettele.vaan kirjoitti:

        Siinä sitten ihmettelet, suurinosa tupakoitsijoista lopettaisi jos pystyisi.

        Eikö nykyisin ole kaikenlaisia nikotiinivalmisteita, mutta niihinkin voi jäädä koukkuun, kuulemma. Tuttavani sai lopetettua sähkötupakan avulla, hän höyrytteli niitä aina kun oli juhlimassa, alkuun muulloinkin, oppi vähitellen olemaan kokonaan ilman.
        Onneksi nuoriso on nykyisin vähentänyt tupakointia, luin jostain, ei kyllä uskoisi kun heitä on laumoittain kauppojen edustoilla tupakalla. Parasta olisi kun ei opettelisi ollenkaan. Olen minäkin kokeillut, ei vain tullut tavaksi.


    • vinkerpori

      Ettekö ole ottaneet influenssarokotetta syksyllä? Vaikka eihän se tavallisiin flunssiin ja muihinkin pöpöihin tehoa.

      Itse otin edellissyksynä työterveydenhuollossa, kun potkaistiin työstä pellolle eikä tullut mitään sairauksia. Nyt otin syksyllä heti kun mahdollista, maksoin itse enkä jäänyt odottamaan että olisin saanut joskus joulukuussa ilmaiseksi. Saman tulen tekemään jatkossakin, jos meille yli 65 vee annettavan saannissa kuhnaillaan. Eihän vanhoilla ole väliä (eikä ilmeisesti muillakaan riskiryhmään kuuluvilla, mutta luultavasti moni teki saman kuin minä eli otti ajoissa ja maksoi).

      Viime vuonna meni viinaksia alas peräti yksi lasillinen valkoviiniä, joten en taida pitää tipatonta tammikuuta.

    • teretule

      Hintoja en yleensä katsele, koska tiedän talouden. Tänään piti käydä pankissa oman koneen papereilla ja kysyä mistä johtuu...kukaan ei tiennyt---apinoita Ruotsissa. Johtaja lupasi ottaa yhteyttä, sanoin koneella näkyy.

      flussaa ei ole ollut 50 kymmeneen vuoteen totuudessa, muutaman kerran hiiotolomalla jonka valtio maksoi, totuus kaikessa.

      • teretule

        Korko tulot 3% tänä vuonna kun pankkitilillä on lähes nolla, onko muillakin näin huonosti.


      • Paremmat-prosentit
        teretule kirjoitti:

        Korko tulot 3% tänä vuonna kun pankkitilillä on lähes nolla, onko muillakin näin huonosti.

        Osta Koskenkorva-vodkaa tai Absolut. Niissä on 40%


      • teretule
        Paremmat-prosentit kirjoitti:

        Osta Koskenkorva-vodkaa tai Absolut. Niissä on 40%

        Kirjoitin otan koskenkorvaa siksi olen rikas!!!!


    • Pian69

      "karsee flunssa."

      Et sitten ole ottanut opiksi miten et saa flunssaa,

      Olenhan senkin opin tälle palstalle kertonut !

    • hympyttelijä

      Pilapiirtäjä Toivanen on taas ajankohtaisen aiheen kimpussa Mullikassa.
      Kuvassa radiotoimittaja kertoilee:
      Siinä oli merisää... seuraavaksi nelosoluen, lonkeron ja limuviinojen päivitetyt hinnat vähittäiskaupoissa.

      Taisin mainita aiheesta aloituksessa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe